انواع سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج تنها مربوط به فرد مقابل نمی باشد. گاهی لازم است ما از خودمان برخی سوالات را بپرسیم که چرا می خواهیم ازدواج کنیم؟ ما 10 سوال مهم که باید بپرسید! را به شما با تمام جزئیات آموزش خواهیم داد. تمامی آنچه در رابطه با این مقاله توضیح داده شده است، کاملا بر اساس تحقیقات انجام شده علمی می باشد.

چنانچه مایل به اطلاع از ویژگی های شخصیتی خاصی در یک فرد می باشید، برای اطلاع از سوالات قبل از ازدواج در همان مورد خاص با مشاوران دکتر فکر که شماره آنان در جدول زیر موجود می باشد، تماس حاصل نمایید.

انتظار شباهت صد درصد در پاسخ به سوالات قبل از ازدواج را در مقایسه با خودتان نداشته باشید و پاسخ ها را با کمک مشاور ازدواج تفسیر و تحلیل نمایید.

سوالات قبل از ازدواج را در چه زمانی بپرسیم؟

سوالات قبل از ازدواج را چه زمانی بپرسیم

سوالات قبل از ازدواج تنها محدود به سوالات شب خواستگاری نمی باشد. ما اعتقاد داریم که ازدواج مهمترین مقوله و انتخاب زندگی هر فردی می تواند باشد. برخی از این سوالات در واقع  شامل سوالاتی است که فرد باید از خودش به عنوان یکی از ارکان انتخاب جویا شود و شناخت بهتر و دقیق تری نسبت به خود کسب نماید.

 در نوع دوم سوالات قبل از ازدواج در واقع مخاطب فرد دیگر می باشد و این دیگری، یا دیگران باید به سوال ها صادقانه پاسخ دهند و اگر صادقانه پاسخ ندهند شما چه راهکاری را باید برای اطلاع از پاسخ دقیق آن می توانید به دست آورید؟ عموما افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، به دنبال همین چگونگی می باشند که ما در ادامه به طور کامل بدان خواهیم پرداخت.

سوالات شب خواستگاری می تواند طلایی ترین زمان برای آشنایی دو نفر باشد. نکته مهمی را در نظر بگیرید که اگر افراد متاهل اعتقاد دارند سوالات شب خواستگاری و پاسخ هایی که شما می شنوید محلی از آزمون نخواهند بود و به این دلیل است که از این افراد طرح و برنامه‌ای برای پرسش خود نداشتند و همچنین تفسیر درستی از پاسخ‌های شنیده شده نداشته اند.

برای اطلاع از ناگفته های ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

نکات مهمی که قبل از پرسیدن سوالات قبل از ازدواج باید بدانید

قبل از اینکه بخواهیم به اصل مطلب بپردازیم، لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید. مطابق با تحقیقات انجام شده،  جذابیت ظاهری اولین چیزی که در تمامی فرهنگ ها فرد را به خود جذب می کند. اما همین جذابیت، اگر تنها مبنا و ملاک ما برای ازدواج قرار بگیرد، پشیمانی های آتی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل جزو ملاک های غیرمنطقی شناخته می شود.

مطابق با تحقیقاتی که در۳۳ فرهنگ انجام شد، نتایج آن نشان داد که جذابیت ظاهری، جذابیت شخصیتی و موقعیت اجتماعی فرد می تواند یکی از عوامل بسیار مهم در ازدواج محسوب شود. جذابیت شخصیتی برای برخی از افراد می تولند شامل : خونگرم بودن ، با نفوذ بودن، و همچنین منطقی بودن شناخته شود که البته این ویژگی خصوصاً برای خانم ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین از دیگر عوامل جذابیت فرد برای پرسیدن سوالات قبل از ازدواج موقعیت اجتماعی فرد است. ماهیت اجتماعی شامل : طبقه اجتماعی، شأن و منزلت اجتماعی، شهرت، اعتبار، اصالت خانوادگی،  تحصیلات، شغل، قومیت، مذهب، زبان و فرهنگ می باشد. تمامی این عوامل زمانی که منجر به یک ازدواج موفق می شود که همسانی و شباهتی در هر دو طرف وجود داشته باشد.

برای دریافت پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج و تفسیر کامل 240 سوالی بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی پیش از ازدواج چه فوایدی دارد؟

فواید آشنایی قبل از ازدواج

مطابق با تحقیقات روانشناسی انجام شده، چهار دلیل عمده برای آشنایی پیش از ازدواج وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد :

  1. همه ما انسان های منحصر به فردی هستیم و در عین حال که برخی شباهت‌ها را به دیگران داریم، تفاوت‌هایی اساسی نیز با آنها خواهیم  داشت. یکی از فوایدی که آشنایی ها می تواند برای ما داشته باشد، این است که از نزدیک می توانیم تفاوت ها و شباهت های مان را با فرد مقابل درک و احساس کنیم و سوالات قبل از ازدواج را از او بپرسیم.
  2. تعامل با دیگران می‌تواند به ما کمک کند تا شناخت بهتری نسبت به خودمان پیدا کنیم. در واقع این موضوع موجب می‌شود تا تفاوت ها و شباهت های خودمان را با دیگران مقایسه کنیم و به همین دلیل به شناخت جامعی در رابطه با خودمان دست پیدا کنیم. به عنوان مثال اینکه چرا در یک شرایط یکسان، افراد واکنش‌های متفاوتی را نشان می‌دهند از جمله موارد مهم می باشد.
  3. در فرایند آشنایی ما می توانیم متوجه شویم که چه اموری مورد پسندمان است و چه اموری نمی تواند مورد علاقه مان باشد آشنایی ها به ما کمک می کنند تا شناخت بهتری از فرد مقابلمان نداشته باشیم در عین حال تفاوت ها و شباهت های خودمان را با او بهتر متوجه شوید و همچنین به مسائلی که ما را ناراحت می کنند آگاه تر شویم.
  4.  یکی از بهترین فواید آشنایی این است که می تواند به یادگیری مهارت‌های ارتباطی کمک کند. در واقع ما به هنگام آشنایی با دیگران فرصت های زیادی را برای تجربه کردم به دست می آوریم. این نوع آشنایی منجر می‌شود تا ما بدانیم که به چه پیامدهایی باید توجه کنیم چه رفتارهایی را انجام بدهیم و گفتار و رفتار ما با دیگران چگونه باشد.

برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

 محدودیت های دوره آشنایی

 ارتباط همانند هر کاری معایب و مزایای خاص خودش را خود را خواهد بود. محدودیت های ارتباطی را نیز می توانیم در چهار مورد خلاصه نمایید این موارد شامل:

  1. در آشنایی های دوطرفه معمولاً هر دو فرد تلاش می‌کنند تا تنها جنبه‌های مثبت زندگی خود را به فرد نشان دهند و او نیز فقط جنبه های مثبت خود را به دیگری نشان دهد. این موضوع موجب شناخت تحریفی از فرد مقابل می شود و به همین دلیل انتظارات غیر واقع بینانه به وجود می آید.
  2. همین مسئله می تواند موجب شود تا ارتباط و دایره آن را محدود تر نماید. در واقع تمام توجه و تمرکز ما معطوف به فردی است که با او در ارتباط هستیم و تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با او خواهیم داشت همین مسئله موجب دور شدن از اطرافیان و دوستان و دیگران می شود.
  3. ما برای اینکه از نظر دیگری جذاب به نظر برسیم و یا جذابیت دیگران برای ما از بین نرود، معمولاً سخنی در رابطه با مسائل و مشکلات بین فردیمان به میان نمی آید و از سوالات قبل از ازدواج در این زمینه چیزی نخواهیم نگفت.  در واقع ما به صورت سربسته از این مسائل عبور می‌کنیم و همین مشکلات در زندگی مشترک می تواند خود را نشان دهد.
  4. گرچه آشنایی ها می تواند وجه های مثبتی داشته باشد، اما شرط کافی برای اثبات نمی باشد. اما اگر این آشنایی بدون حد مرز باشد، باعث تضعیف رابطه خواهد شد و همچنین مهم‌ترین عامل را می‌توان آمادگی فرد برای داشتن یک زندگی درست و مهارت های ارتباطی که از آن برخوردار است دانست.

برای اطلاع از نکات زناشویی قبل از ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

10 سوال مهم که باید بپرسید! 

مهم ترین سوالات قبل از ازدواج

اشتباهاتی که افراد هنگام آشنایی و یا در شب خواستگاری دارند، موجب می شود که به شناخت درستی در رابطه با خودشان و فرد مقابل نرسند و همین مسئله یک زندگی مشترک را دچار مشکل می نماید. برای اجتناب از مشکلات ، ما به شما آموزش می دهیم که 10 سوال مهم که باید بپرسید! چه سوالاتی هستند.

برای اطلاع از نحوه انتقاد از همسر بر روی لینک کلیک کنید.

1.سوالات کافی از طرف مقابلتان بپرسید

متاسفانه برخی از ما حتی به اندازه خریدن یک لباس ، از دیگری سوال نمی پرسیم.  این مسئله موجب می‌شود تا ما شناخت کاملی نسبت به فرد مقابل پیدا نکنیم اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد ؟ دلایل آن را در زیر توضیح خواهیم داد.

  • تصور می‌کنیم که پرسیدن سوالات قبل از ازدواج موجب می‌شود جنبه های عاشقانه ارتباط را مخدوش نماید. در واقع رویکرد برخی از افراد این است که با پرسیدن سوال، ما موجب از بین بردن جنبه های عاشقانه رابطه می شویم.
  •   تمایلی به دانستن پاسخ سوالات خود نداریم.

همچنین در برخی موارد ما تصور می‌کنیم که حتما لازم است با فرد مقابل ازدواج کنیم و به هیچ عنوان نمی‌خواهند این رابطه به پایان برسد و یا  چیزهایی را علی رغم میل باطنی مان بشنویم. به همین دلیل ترجیح می دهیم که از پرسیدن سوالاتی که ممکن است این رابطه را مخدوش نماید جلوگیری و اجتناب نماییم.

برای اطلاع از 14 نکته مهمی که دختران قبل از ازدواج باید بدانند بر روی لینک کلیک کنید.

از اینکه متقابلا از ما سوال شود واهمه داریم

یکی از دلایلی که برای نپرسیدن سوالات قبل از ازدواج وجود دارد، احساس نارضایتی از زندگی گذشته می باشد. زمانی که احساس گناه نسبت به گذشته داریم و یا کارهایی کرده ایم که موجب شرمساری ما می باشد، تلاش می‌کنیم که از پرسیدن سوال طفره رویم زیرا ممکن است همان سوالات از ما متقابلا پرسیده شود و این ها نشانه عزت نفس کم می باشد که احتمال ازدواج ناموفق را بسیار زیاد می کند.

نمی دانیم در چه رابطه ای باید سوال بپرسیم

یکی دیگر از مشکلات، عدم اطلاع از سوالات مهم و ضروری برای شب خواستگاری و یا آشنایی می باشد. در این موارد بهتر است با یک مشاوره ازدواج مشورت نمایید تا اطلاعات و آموزش لازم را به شما ارائه نمایید زیرا تصور بر این است که شما هنوز به پختگی لازم در رابطه با پرسیدن سوالات خود نرسیده‌اید.

برای اطلاع از اینکه مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

2. سوالات قبل از ازدواج را برای به دست آوردن سرنخ ها بپرسید

نحوه پرسیدن سوالات قبل از ازدواج

گاهی پاسخ برخی از سوالات می تواند نشانه های هشدار دهنده ای را برای ما داشته باشد. اگر این نشانه ها را نادیده بگیریم ، در واقع خودمان تلاش کرده‌ایم که یک زندگی ناموفق را در آینده تجربه کنیم. به عنوان مثال، ممکن است حتی خود شما در دوره آشنایی متوجه برخی از مواردی همچون خشمگینی در فرد مقابل تان شده باشید اما آن را کم اهمیت جلوه می دهید.

یکی از مشکلات دیگری که در رابطه با اطلاع از سرنخ ها وجود دارد این است که برخی از افراد متاسفانه حتی با وجود نشانه‌های بسیار قوی، تلاش می‌کنند که کارهای او را توجیه نمایند. 

برای دریافت سوالات مشاوره ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

3. انتظار فرد مقابل شما از ازدواج چیست؟

از جمله مشکلاتی که در آینده ممکن است با آن دست به گریبان باشید این انتظارات ناشناخته فرد می باشد. بهتر است از او سوال کنید که انتظارش از همسر آینده او چیست؟ برخی از دختر خانم ها و پسرها برای پرسیدن این سوال متاسفانه به این گونه عنوان می‌کنند که” انتظار شما از من چیست؟”  پرسیدن این نوع سوال کاملاً اشتباه است شما باید از همسر آینده سوال کنید نه از خود شما.

هنگامی که فرد انتظارات خود را در قالب سوالات قبل از ازدواج همسر آینده عنوان می کند، می توانید این انتظار را با ویژگی های شخصیتی خود و زندگی مشترک مقایسه کنید. آیا شما فردی هستید که بتوانید از عهده انجام این امور بربیاید؟ اگر پاسخ شما به خودتان کاملاً صادقانه باشد می تواند کمک بسیار زیادی به خود و زندگی مشترک تان داشته باشد.

4. درونگرا یا برونگرا؟

هنگامی که دو نفر که مایل با ازدواج با یکدیگر می باشند، بسیار مهم است که از نظر شخصیتی خصوصاً ویژگی های درونگرایی و برونگرایی به یکدیگر شبیه باشند. برای اطلاع از این ویژگی های شخصیتی می توانید از فرد سوال کنید که چه تعداد دوست صمیمی دارد؟ چه تعداد دوست غیر صمیمی دارد؟ چقدر از زمان خود را با دیگران می گذراند؟

پاسخ به این سوال می‌تواند نشانه بسیار خوبی در رابطه با ویژگی های شخصیتی فرد باشد. افراد درون گرا به طور معمول دوستان کمی دارند و معاشرت با دیگران برایشان سخت و دشوار است. همچنین میزان درونگرایی و برونگرایی را می‌توانید با توجه به تعداد دوستان صمیمی و غیر صمیمی جویا شوید.

برای اطلاع از اختلاف سنی در ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

5. در رابطه با اهداف زندگی از او سوال کنید

اهداف زندگی برای ازدواج

یکی از بهترین سوالات قبل از ازدواج که می‌توانید در این زمینه از فرد بپرسید، (خصوصاً برای دختر خانم ها) این است که برنامه شما برای ده سال آینده چیست؟ پاسخ به این سوال می تواند خیلی از مسائل را در مورد نگرش فرد به شما نشان دهد. اگر با مکث کم و یا بدون مکث به سوال شما پاسخ دهد، نشان می‌دهد این فرد برای زندگی آینده خود برنامه‌ریزی دارد و همچنین دارای هدف می باشد.

مسئله دیگری که می‌توانید در این پاسخ آن را استخراج کنید، این است که افراد اهدافی که دارند به طور معمول با رویکردها و شخصیت آنها متناسب می باشد. این مسئله نشان می دهد که فرد مقابل شما چه دیدگاهی نسبت به زندگی مشترک دارد و یا چه اهداف و مواردی در زندگی شخصی خود را مهم می پندارد؟ پاسخ او را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خودتان مقایسه کنید.

برای اطلاع از نکات بهداشتی قبل از ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

6. تعداد فرزندان در آینده را از سوالات قبل از ازدواج قرار دهید

تمامی آنچه در این مقاله ارائه می‌شود مواردی است که در جلسات مشاوره ازدواج و زوج درمانی به عنوان مشکلات زوجین شناخته شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از ازدواج، در این رابطه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دخترخانم و آقا پسر در جلسه خواستگاری بهتر است از یکدیگر سوال کنند که تعداد فرزندان مورد علاقه آنها چند فرزند می باشد؟ چه مدت است از آغاز زندگی مشترک تمایل را فرزند دار شدن دارند؟ اختلاف سنی فرزندان از نظر او چگونه بهتر است باشد؟ همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا به شناخت بهتری است در رابطه با فرد مقابل خود برسید.

برای اطلاع از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بر روی لینک کلیک کنید.

7. در رابطه با مسائل جنسی سوال کنید.

صحبت در رابطه با این مسئله نباید در همان جلسه ابتدایی و یکباره صورت گیرد. در واقع احتیاط در رابطه با صحبت در این مورد موارد بسیار ضروری شناخته شده است. توصیه ی مشاوران بر این است که صحبت در این مورد را به جلسه های دوم و یا آخرین جلسه‌ای که خواهید داشت موکول نمایید و به طور کاملاً غیر مستقیم سوالات خود را بپرسید.

با توجه به تفاوت های فرهنگی و همچنین اطلاعات اندکی که برخی از آنان ما ممکن است داشته باشند توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از این موارد و بهترین سوالاتی که می توانند بپرسند با مشاوران ما تماس حاصل نمایید اطلاعات لازم و کافی را دریافت کنند.

برای اطلاع از ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

8. در رابطه با باورهای مذهبی صحبت کنید

سوالات قبل از ازدواج درمورد باور مذهبی

تفاوتی ندارد که شما فرد مذهبی هستید و یا غیر مذهبی، بسیار مهم است از نظر باورهای مذهبی ، شما و طرف مقابلتان رویکردها و دیدگاه های یکسانی داشته باشید. چرا که زن و شوهر بر یکدیگر بسیار تاثیر گذار هستند اما این بدان معنی نیست که اگر شما بسیار فرد مذهبی می باشید، بتوانید بر دیگری نیز همین تاثیر را بر جای بگذارید چرا که بسیاری از زوجین به همین دلایل دچار مشاجره و بحث می شود و امکان انطباق برایشان وجود نخواهد داشت.

مسئله دیگر نیز، عدم همکف بودن مذهبی برای زوجین در آینده به وجود خواهد آورد، تربیت فرزندان است. تربیت فرزند از نظر مذهبی یکی از مواردی است که در رابطه با فرزند تردید در آینده ممکن است با آن مواجه باشید.

9. سوالات قبل از ازدواج را به صورت غیر مستقیم بپرسید

 از این نگرانی هایی که هر دو فرد در رابطه با پاسخ هایی که دیگری از آنها دارند این است که آیا صادقانه به سوال من پاسخ می دهد یا خیر؟ در این رابطه باید بگوییم اگر سوال شما غیرمستقیم باشد، به گونه ای که فرد متوجه علت سوال شما نشود و تنها نظر خود را بیان کند، به صورت ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.

 به عنوان مثال : ممکن است شما در مورد دروغ گفتن بسیار حساس باشید و به دنبال فردی هستید که این خصوصیات اخلاقی را نداشته باشد. در این موارد سوال خود را می‌توان این گونه مطرح کنیم که نظر شما در مورد دروغ گفتن چیست؟ به نظر شما چه زمانی دروغ گفتن اشکالی ندارد؟ پاسخ به این سوال ها می تواند آینده شما در جواب های سوال خواهد داد و یا مسائل دیگر نشانه خوبی خواهد بود.

برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج بر روی لینک کلی کنید.

10. در رابطه با خواسته های او در زندگی مشترک سوال کنید

چه خواسته هایی از همسر  آینده خود دارید؟ خواسته های یک فرد می تواند معقول یا نامعقول باشد. خواسته های طرف مقابل با شخصیت خود و شرایط  زندگی آینده مقایسه نمایید. پس از پرسیدن تمام سوالات قبل از ازدواج و کمک گرفتن از یک مشاور می تواند به شناخت جامع تری در این مورد برسید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات جامعی در رابطه با سوالات قبل از ازدواج ارائه نماییم. چنانجه مایل به دریافت مشاوره اختصاصی برای 10 سوال مهم که باید بپرسید! هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

آیا سوالات قبل از ازدواج برای همه افراد یکسان است؟

پرسیدن هر یک از این سوالات قطعا با توجه به ویژگی های شخصیتی افراد باید مورد سنجش قرار بگیرد. اما می تواند برای بسیاری نقاط مشترک داشته باشد.

10 سوال مهم که باید بپرسید! چیست؟

در یک پاسخ کوتاه باید بگوییم، هر آنچه که می تواند بعدها برای شما مشکل ایجاد کند. اما به طور کامل در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

چگونه می توان فهمید که فرد مقابل به ما دروغ نمی گوید؟

فهمیدن این موضوع کار دشواری است. اما برای جلوگیری از این مشکل می توانید از سوالات غیر مستقیم استفاده نمایید.

چگونه پاسخ به سوالات قبل از ازدواج را تفسیر نمود؟

تفسیر این پاسخ ها برای هر کس ممکن است با توجه به تجربیات گذشته و همچنین شرایط او متفاوت باشد. اما برای یک تشحیص درست می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور