نشانه های مرد فریبکار
نشانه های مرد فریبکار

مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی

مواجه شدن با یک مرد فریبکار در رابطه عاشقانه و احساسی کابوس هر زنی است اما چه رفتارها و اعمالی باعث می شود که ما یک رابطه را فریبکارانه بدانیم و در چنین صورتی چه باید کرد؟ ممکن است معیار هر فردی برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم متفاوت باشد، ولی مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی تقریبا واضح و روشن است.

در ادامه این نشانه ها را بیان خواهیم کرد و نکاتی را در مورد نحوه اتمام اینگونه روابط ذکر می کنیم. با توجه به آنکه برخی از خانم ها با در مورد چنین مسئله ای دچار شک و تردید می شوند و از سویی با حصول اطمینان نیز، آسیب های روحی آن ها را آزرده می کنند و کنار آمدن با آن برایشان سخت است، روانشناسان ما در کنارتان هستند تا خود را از تله های عاطفی به سلامت عبور کنید. 

آیا شناخت نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی امکان پذیر است؟

شناخت نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی

وارد شدن در یک رابطه عاطفی سالم و داشتن یک دوست و همسر صادق آرزوی هر زن و مردی است. در این میان، زنان به واسطه احساسی بودن و اینکه بیشترین سرمایه گذاری را بر روی مسائل عاطفی می گذارند، در برابر دروغ، خیانت عاطفی، روراست نبودن و پشت پا زدن طرف مقابلشان آسیب پذیرترند.

به همین دلیل هم بسیار مهم است که قبل از آنکه وابستگی پیش بیاید و عشق و علاقه چشم ما را بر روی حقایق ببندد، شخص مقابلمان را بشناسیم تا بعدا دچار شکست عاطفی نشویم. از سوی دیگر، برخی از مردان به علت پیچیدگی های رفتاری و خلقی که دارند، کمتر خود واقعی را نشان می دهند و با جلب اعتماد یک زن، او را به سمت خود می کشند.

اینکه آیا تشخیص نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی امکانپذیر است یا خیر، بستگی به میزان توجه و هوش زن، مدت رابطه، نحوه برخورد و رفتار مرد، اهداف رابطه و بسیاری از عوامل دیگر دارد. مردی که قصد فریب طرف مقابل را دارد، ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کند.

عده ای بخاطر علاقه زیاد می خواهند هر طور که شده، به عشق خود برسند. برخی برای منافع مالی، تعدادی برای گذران وقت و ارضای جنسی، یک سری از روی تنوع طلبی جنسی و هزاران دلیل می تواند موجب فریبکاری شود. البته یک نوع اختلال شخصیت به نام سایکوپت یا همان روان آزاری نیز وجود دارد که شخص مبتلا به آن اصلا حس همدردی یا عذاب وجدان نداشته و با چرب زبانی، دروغگویی، بازی با احساسات، بد رفتاری و … سعی در گول زدن دیگری دارند.

مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی

مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی

نشانه های مختلفی برای مرد فریبکار وجود دارد و کافی است که با دید باز و منطقی او را رصد کنیم. یک سری از این نشانه ها را با هم در ادامه می خوانیم.

چرب زبانی

مردانی که از خود ضعف دارند و می ترسند که دوست دختر یا همسرشان به باطن شان پی ببرد، دست به چابلوسی و تملق می زنند. آن ها به شکل اغراق آمیزی طرف مقابل خود را تحسین کرده و جملات عاشقانه می گوید. البته این بدان معنا نیست که هر فردی به شما ابراز علاقه کرد، فرد دوغگویی است.

بلکه اگر مدام با چرب زبانی و چابلوسی سعی می کند حواس شما را از واقعیت پرت کرده یا به انجام کاری وادارتان کند، باید از این خصیصه ترسید. چرا که از مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی به شمار می رود.

شما را در جریان جزئیات قرار نمی دهد

به عنوان مثال، به طور شفاف در مورد کار یا شغل، مسائلی که در طول روز برایش اتفاق می افتد، روابط اجتماعی، یا موارد مالی صحبت نمی کند و سعی در پنهان کردن یک سری اطلاعات دارد. همچنین، از نشانه های مرد فریبکار این است که شما دوستان او را نمی شناسید و دایره روابط او چندان مشخص نیست.

رابطه جنسی مهم ترین هدف اوست

اگر در دوران آشنایی قبل از ازدواج یا دوستی به سر می برید و طرف مقابلتان به هر بهانه ای بحث را به سمت مسائل جنسی می کشد، می توانید مطمئن باشید که صداقت عاطفی در میان نیست و او بیشتر به سکس فکر می کند. شناخت اینگونه افراد تقریبا آسان است و از بارزترین و مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی محسوب می شود. مقاله مردان هوس باز چه خصوصیاتی دارند؟ شما را در این زمینه کمک خواهد کرد.

نشانه های دروغ گفتن در مرد فریبکار

نشانه های دروغ گفتن در مرد فریبکار

مسلما مردی که قصد فریب دادن داشته باشد، مهمترین سلاح او دروغ گفتن خواهد بود. او برای اینکه به هدف خود برسد واقعیت های را طور دیگری جلوه می دهد و یا امری که اصلا وجود خارجی ندارد را یک حقیقت نشان می دهد.

به همین دلیل، شاید برای پی بردن به نشانه های مرد فریبکار، باید بیش از هر چیز دیگری به دنبال این باشید که آیا فرد دروغگویی است یا خیر. حقیقت این است که پی بردن به این امر چندان هم آسان نیست و علیرغم آنکه تکنیک های خوبی برای پی بردن به دروغگویی وجود دارد اما افراد عادی کمتر می توانند از آنها به خوبی استفاده کنند.

مثلاً ممکن است شما فردی را که هنگام صحبت کردن چشمان خود را به سمت بالا حرکت میدهد، یک دروغگو بدانید. در حالیکه برخی از افراد زمانی که به یک مورد فکر می کنند چشمان خود را به سمت بالا حرکت میدهند. با این حال شناخت اینگونه افراد غیر ممکن نیست و با یک سری نشانه های آدم دروغگو که در زیر به شما معرفی می کنیم راحت تر می توانید در مدت زمان کوتاهی این ویژگی از نشانه های مرد فریبکار را تشخیص دهید.

  • مبهم صحبت کردن: افراد دروغگو معمولا جزئیات ریز را از صحبت هایشان حذف می کنند و اگر به گفته هایشان دقت کنید، خواهید دید که تناقض هایی در آن ها وجود دارد.
  • مکث و تردید زیاد: نداشتن قطعیت و مکث های پی در پی به هنگام صحبت کردن می تواند دلیلی برای پیدا کردن گزینه های غیرواقعی بهتر جهت گول زدن شما باشد.
  • تغییر در رنگ چهره: برخی افراد به هنگام دروغ گفتن چهره شان سرخ می شود. عده ایی نیز عرق می کنند و لب هایشان را لیس می زنند.
  • استفاده زیاد از عباراتی همچون ” من می خواهم با تو صادق باشم”، ” من همیشه به تو راست می گویم” و … یا قسم خوردن های زیاد در حین صحبت کردن می تواند از مهم ترین نشانه های مرد فریبکار باشد.
  • پاسخ سوالات را با صرف زمان بیشتری می دهند. آن ها سعی می کنند چینش ماجرا به شکل حقیقت باشد و احتمالا یک سری کلمات یا عبارات را تکرار کنند.
  • حستان این را می گوید که او دروغگو است. غریزه در چنین مواردی بسیار کمک می کند و می تواند تا حد زیادی درست باشد.

از تعهد و پایبندی فراری هستند

از نشانه های مرد فریبکار این است که می ترسد رابطه تان رسمی شود و از اینکه دیگران از آن مطلع گردند، واهمه دارند. این افراد به بهانه های گوناگون، فاش شدن رابطه را به تعویق می اندازند.

البته صفات و ویژگی های شخصیتی همچون، عدم اطمینان در مورد درستی انتخاب، مخالفت خانواده ها، ترس از مسئولیت پذیری، مشکلات مالی، کمبود اعتماد بنفس، داشتن افسردگی، نداشتن استقلال و … از سوی مرد می تواند از علل به تعویق انداختن ازدواج باشد.

اما ترس از تعهد در رابطه و اینکه تنها به دنبال یک رابطه جهت ارضا کردن خواسته ها و سوء استفاده باشد، در دسته نشانه های مرد فریبکار جای می گیرد.

تنها منافع او برآورده می شود

شاید پی بردن به این مورد در طول زمان بهتر امکانپذیر باشد اما او با حقه به روش های غیر مستقیم شما را وادار می کند تا آنطور که او می خواهد باشید. یکی از ترفندهای رسیدن به این هدف، ایجاد احساس گناه در رابطه عاطفی است. به طوری که اگر مثلا شما برخلاف خواسته او رفتار کنید یا نه بگوئید، به بی وفایی، عاشق نبودن و خودخوداه بودن متهم می کند. در نتیجه پس از مدتی به خودتان می آئید و می بینید که در چنین رابطه ای احساس ناراحتی و پوچی کرده و عزت نفستان بتدریج پائین می آید.

نحوه پایان دادن به رابطه با مرد فریبکار

نحوه پایان دادن به رابطه با مرد فریبکار

اگر مدت زمان زیادی در رابطه بوده و وابسته شده اید، هر چند نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی را متوجه شده باشید، احتمالا پایان دادن به رابطه برایتان دشوار خواهد بود. در چنین مواقعی بهتر است برای آنکه آسیب روحی کمتری ببینید، با یک مشاور در ارتباط باشید.

با این حال، چند نکته را در نظر داشته باشید. ابتدا اینکه هرگز خود را بخاطر شروع چنین رابطه ای سرزنش نکنید. خوب است که آن را به عنوان یک تجربه دیده و از آن درس بگیرید. همه ما انسان هستیم و اشتباه می کنیم. بعلاوه، پشت سر گذاشتن این اتفاقات ما را بزرگ تر می کند.

دوم آنکه به فکر انتقام نباشید. اینکه مدام به گذشته برگردید و بخواهید تلافی کنید، تنها به خودتان آسیب می رسانید. پیگیری و تکرار اتفاقات گذشته یعنی شما هنوز هم به آن شخص فکر می کنید. سعی کنید خودتان را ببخشید و به آینده امیدوار باشید.

علاوه بر این، اگر در مورد نشانه های مرد فریبکار به نتیجه قطعی رسیده اید، تردید نداشته باشید که باید رابطه را تمام کنید. برای این منظور بهتر است با او صحبت کرده و سعی کنید به آرامی جدا شوید. برای فراموش کردن معشوق قدیمی نیز تکنیک هایی را برایتان بیان نموده ایم که شما در این مسیر یاری خواهد داد.

سخن پایانی

ما قصد داشتیم تا شما را با مهم ترین نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی آشنا کنیم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را ارائه دهیم.

اگر در هر مرحله از رابطه عاطفی هستید و یا در زندگی مشترک خود با چالش هایی روبرو شده اید که ممکن است تهدید کننده رابطه تان است و یا می خواهید یک زندگی زناشویی با کیفیت داشته باشید، می توانید در تمایم روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید. 

آیا شناخت مرد فریبکار امکان پذیر است؟

اینکه آیا تشخیص نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی امکانپذیر است یا خیر، بستگی به میزان توجه و هوش زن، مدت رابطه، نحوه برخورد و رفتار مرد، اهداف رابطه و بسیاری از عوامل دیگر دارد.

آیا به تعویق انداختن رسمی شدن رابطه می تواند نشانه فریبکاری باشد؟

نه همیشه. برخی صفات و ویژگی های شخصیتی مثل عدم اطمینان در مورد انتخاب، مخالفت خانواده ها، ترس از مسئولیت پذیری، مشکلات مالی، افسردگی، نداشتن استقلال و … می توانند دلیل این امر باشند، اما طفره رفتن از تعهد و تنها ارضای خواسته های خود از نشانه های مرد فریبکار است.

نشانه های مرد فریبکار در روابط عاطفی چیست؟

در این مقاله می توانید بارزترین ویژگی مردان فریبکار را مطالعه فرمائید.

چگونه به رابطه با مرد فریبکار خاتمه دهیم؟

در چنین مواقعی بهتر است برای آنکه آسیب روحی کمتری ببینید، با مشاوران و روانشناسان دکتر فکر در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور