فراموش کردن معشوق
فراموش کردن معشوق

10 روش برای فراموش کردن معشوق قدیمی

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای فردی که شکست عشقی را تجربه کرده است، یافتن روش های فراموش کردن معشوق قدیمی می باشد. دلیل آن هم دشواری غلبه بر احساسات و هیجاناتی است که پر رنگ تر از منطق ما عمل می کنند و باعث می شوند که شخص در چنین مراحلی دائما از خود بپرسد چرا نمیتوانم عشقم را فراموش کنم. در این مقاله در خواهیم یافت که چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ 

همچنین، با توجه به آنکه معمولا در چنین شرایطی افراد نیازمند دریافت مشاوره جهت فراموشی سریعتر و نحوه رویارویی با حقیقت هستند، مشاوران و روانشناسان دکتر فکر به همه دوستان گرامی کمک خواهند کرد تا پروسه فراموش کردن عشق قدیمی را با شکل درستی پشت سر بگذرانند.

آیا فراموش کردن معشوق امکانپذیر است؟

عشق یکی از زیباترین موهبت هایی است که هر فردی در زندگی آن را تجربه کند، فرقی ندارد که زن باشید یا مرد، فقیر باشید یا پولدار، شاغل باشید یا بیکار، پیر باشید یا جوان. به هر حال یک روز عشق به سراغتان می آید و شما وارد مرحله جدیدی از زندگیتان خواهید شد.عشق را می توان از مهم ترین دلایل ازدواج دانست.

اما همیشه هم داستان به خوشی و وصال ختم نمی شود. هر کدام از ما ممکن است به دلایل مختلفی مجبور به جدایی از کسی شویم که روزی او را صمیمانه دوست داشته ایم. مسلما زندگی در چنین شرایطی، حالات ما دیگر مثل سابق نخواهد بود و لحظات غم انگیزی بوجود می آید.

چرا که دیگر چاره ایی جز از یاد بردن عشق و همه چیزهای خوبی که در ذهن برایشان برنامه ریزی کرده بودیم، نداریم. اما زندگی ادامه دارد و باید زندگی کرد. حال باید دید که آیا اصلا فراموش کردن معشوق قدیمی امکانپذیراست؟

مسلما جواب مثبت خواهد بود. شاید تحمل غم جدایی سنگین باشد، اما قطعا راهکارهایی وجود دارد که به ما کمک می کند هر چه سریعتر، احساسات خود را تحت کنترل درآوریم و شروع یگری داشته باشیم.

10 روش برای فراموش کردن معشوق قدیمی

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

حال که می دانیم فراموش کردن معشوق امری عجیب و دور از انتظاری نیست، باید بدانیم چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ و روش های آن چیست. در ادامه با مهم ترین و موثرترین روش برای فراموش کردن معشوق قدیمی آشنا خواهیم شد.

برای فراموش کردن به خودتان فرصت دهید

مسلما روزهای ابتدایی جدایی بسیار برای شخص عاشق سخت خواهد گذشت. فرد دائما از خود می پرسد که چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم. حتی ممکن است برای فراموش کردن معشوق دست به اقدامات نادرستی همچون مصرف مواد مخدر، الکل ها، مهمانی های نامناسب و کارهایی از این قبیل بزند. در حالی که چنین روشهای نه تنها کارساز نبود بلکه ویرانگر نیز می باشد. 

از خودتان توقع بی جا نداشته باشید. این کاملاً طبیعی است که تا مدتی روزها برای شما سخت بگذرد. شاید این حرف برای فردی که مدام خاطرات گذشته در ذهنش تداعی می شود در عمل دشوار باشد. 

اما حقیقت آن است که باید به خودتان زمان دهید. اجازه دهید گذر زمان معجزه خود را به شما نشان دهد. خود را به کارهای مثبتی که دوست دارید مشغول نمایید. ورزش کنید، کتاب بخوانید، با دوستانتان ارتباط بیشتری برقرار نمایید، و بیشتر در کنار خانواده باشید. همه اینها به دور کردن ذهن شما از خاطرات گذشته کمک خواهد کرد 

وقت آن است که حقیقت را بپذیرید

 گاهی برخی از افراد بعد از جدایی با آنکه می پرسند چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ اما گویی در ضمیر ناخودآگاه هنوز امید به بازگشت او دارند.در حالی که اگر واقعاً قصد فراموش کردن معشوق قدیمی را داشته باشید، باید بپذیرید که او دیگر در زندگی شما ما جایی ندارد. 

 زمانی که حقیقت را قبول کردید، نوبت به طی پروسه فراموشی می رسد. به خودتان اجازه گریه کردن، عصبانی شدن و احساس تعصب بدهید. هرچقدر این پروسه سریع تر و درست طی شود، عشق قدیمی نیز راحت تر فراموش خواهد شد. 

 حتی یکی از روش های فراموش کردن معشوق قدیمی نوشتن احساسات بر روی کاغذ می باشد. بدون هیچ اغماضی هر آنچه که در وجودتان است را بر روی کاغذ بیاورید. بعد از آنکه این کار را انجام دادید، نوشته ها را آتش زده یا پاره کنید. 

بنابراین، مهمترین کار در این مرحله آن است که باور داشته باشید دیگر برگشت معشوق در کار نیست. البته هر چقدر زمان بیشتری را با یکدیگر سپر نموده باشید، قاعدتاً به دوره طولانی تری جهت فراموشی نیازمندید. اما مطمئن باشید که این دوره با روشهای درست فراموش کردن معشوق زودتر سپری خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید که ویژگی های یک مرد واقعی چیست؟ وارد لینک شوید 

 به دنبال بهانه برای دیدار دوباره نباشید

 این مورد ارتباط نزدیکی با پذیرش حقیقت دارد و اشخاصی که می پرسند چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم، به احتمال زیاد هنوز واقعیت را قبول نکرده اند. ممکن است فرد در تخیلات خود هنوز امیدوار به دیدار دوباره محبوبش باشد.

مهمتر از آن، قطع کردن راه‌های ارتباطی مختلف است. اگر این کار را انجام دهید به حذف نمودن و فراموش کردن معشوق در ذهن خود کمک بسیاری کرده اید.

به عنوان مثال، شماره تلفن وی را از موبایل خود حذف کنید، در محل هایی که می دانید حاضر است، حضور نداشته باشید، در فضای مجازی او را دنبال نکنید.

حتی اگر در یک گروه مجازی یا حقیقی عضو هستید که او نیز در آن قرار دارد بهتر است ترک گروه کنید. مطمئن باشید که دیدن او و کارهایی که قصد دارد بدون شما انجام دهد، تنها باعث خدشه دار شدن احساسات و بیشتر شدن درد و رنج شما خواهد شد.

 هر آنچه یاد آور اوست را از بین ببرید

 به طور معمول افرادی که در رابطه قرار هستند، از دیگر عکس، هدایا و یا حتی لحظات خوشی به یادگار دارند که بعد از جدایی یادآوری آنها رنج آور خواهد بود. از جمله بهترین روش های فراموش کردن معشوق قدیمی از بین بردن تمام یادگاری ها و هر آنچه که ما را به یاد گذشته می اندازد، می باشد.

 حتی اگر مثلاً قبلاً لباسی می پوشید که او آن را دوست داشت، بهتر از دیگر نپوشید. البته که احتمالاً انجام چنین کاری آسان نخواهد بود. اما اگر حقیقت را قبول کرده باشید، در خواهید یافت که چنین کاری برای خارج کردن یاد عشق از لازم است.

برای فراموش کردن عشق قدیمی خودتان را دوست داشته باشید

 گرچه عاشق شدن و عشق ورزیدن یک نیاز طبیعی در همه انسانها به شمار می رود، اما گاهی اصرار ورزیدن به ماندگاری در شرایطی که این کار اشتباه است و می تواند نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس ما باشد.

وقتی که از خود سوال می پرسیم چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم، شاید بخشی از پاسخ آن به عدم علاقه به خودمان مربوط باشد. 

 به جای آنکه خود را مدام سرزنش کنید و یا مقصر بدانید، بهتر است با خودتان مهربان باشید. باید قبل از هر چیز خودتان را دوست داشته باشید تا بتوانید دیگری را نیز دوست بدارید. یادتان باشد که شما یک روح و فرد مستقل هستید که برای زنده بودن و زندگی کردن به هیچ کسی جز خودتان وابسته نیستید. 

از روش‌های بالا بردن اعتماد به نفس که مشاوران دکتر فکر در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید تا فراموش کردن معشوق برای تان بسیار راحت تر شود. حتی می توانید برای خودتان پول بیشتری خرج کنید، به خرید بروید و هر آنچه که برایتان لذت بخش است را انجام دهید. 

با افراد جدید آشنا شوید

 جدا شدن از کسی که او را زمانی دوست داشتیم آخر دنیا نیست و هنوز می توانیم با افراد جدیدی آشنا شویم. البته منظور این نیست که بعد از جدایی سریعاً در یک رابطه جدید قرار بگیرید و یا به دنبال عشق تازه بگردید. چرا که این کار نه تنها مفید نیست بلکه می تواند بسیار مضر هم باشد.

 اما برای فراموش کردن عشق قدیمی بهتر است که خود را در در جمع های سالم و گوناگون قرار داده و با افراد، چیزها و تجربیات تازه رودررو نماییم. حتی می توانیم سفر کنیم و مکان های دلخواه خود را نزدیک ببینید. اجازه دهید ذهنتان هیجان آشنایی با چیزهای جدید را تجربه کند و از دیدار کردن دیگران نترسید.

هدف جدی و کار مورد علاقه خود را پیگیری نمایید

 بیکار بودن و گذران وقت بدون هدف، نه تنها در در مواردی همچون فراموش کردن معشوق بلکه برای تمامی اوقات، باعث ایجاد مشکلات روحی و حتی افسردگی در ماه خواهد شد. به جای آنکه زانوی غم بغل بگیرید و دائم با افکار مزاحم در جدل، به اهدافتان جدی تر از همیشه نگاه کنید.

حتی اگر تا تا قبل از این هدف مشخصی برای زندگی نداشته یا فاقد شغل بوده‌اید، زمان خوبی برای شروع کردن است. اگر کار شما به گونه‌ای باشد که در بیرون از منزل و با افراد دیگر در ارتباط باشید، بسیار موثر تر خواهد بود.

به علاوه این کار باعث کاهش استرس و بهتر شدن روحیه شما می گردد. حتی می توانید با بهانه های مختلف به دیگران کمک کنید. بدین ترتیب، یک شادی حقیقی برایتان به وجود خواهد آمد.

برای فراموش نمودن معشوق، عشق قدیمی تان را ببخشید

چرا نمیتوانم عشقم را فراموش کنم

 دور از انتظار نیست که بعد از جدایی به دلایل مختلف از فردی که او را زمانی دوست داشته ایم، ناراحت یا عصبانی باشیم. اما یادمان باشد که بیشترین آسیب نبخشیدن و یا کینه ورزیدن به خود ما بر می گردد.

در حالی‌که بخشیدن همیشه می‌تواند حال ما را بهتر کند. به علاوه فراموش کردن معشوق و نیندیشیدن به دلایلی که ما را خشمگین می کند، یعنی ذهن ما بهت صورتی درگیر او نخواهد بود.

مهم نیست که تا چه حد احساسات دانلود خطر دار شده و یا قلبتان شکسته. با خود تکرار کنید کنید ” تو را می بخشم” و بدین روش خود را از از قفس بغض و کینه ای که روحتان را آزار می دهد، رها نمایید. برای طرف مقابل آرزوی خوشبختی کنید و سعی کنید، دوست داشتن خودتان دوباره احساسات زیبا تجربه نمایید.

 با یک فرد مطمئن گفتگو کنید

 بازگو کردن احساسات در روش پیاده سازی روی کاغذ بسیار موثر است. اما اینکه بتوانید به صورت شفاهی با فرد دیگری نیز صحبت کنید، می تواند در فراموش کردن معشوق قدیمی بسیار تاثیر گذار باشد. البته منظورمان این نیست که به اصطلاح سفره دل خود را نزد هر کسی باز کنید. 

 مسلما بهتر است که این شخص مورد اطمینان شما بوده و بتواند شما را در این امر کمک نماید. چرا که در چنین برهه ایی از زندگی، معمولا افراد شکننده و آسیب پذیر هستند. از این رو اگر فرد مقابل به دنبال سرزنش یا مقصر کردن شما باشد، نه تنها کمک کننده نخواهد بود، بلکه باعث صدمه روحی روانی نیز خواهد شد.

 به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از درستی انتخاب فردی که قرار است او با او درد دل نمایید مطمئن شوید. گاهی گرچه مخاطب ما دلسوز و غمخوار محسوب می شود، اما در پاسخ به سوال شما که چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ ممکن است روشهای نادرستی را معرفی نماید.

مطمئنا اگر این شخص یک روانشناس حاذق باشد که در چنین حوزه هایی تخصص دارد، به مراتب سودمندتر می باشد. چرا که چنین اشخاصی با روشهای مختلف فراموش کردن معشوق کاملا آشنایی داشته و و شما را در مسیر درست قرار می دهد. 

افکار منفی را کنار بگذارید

وقتی که در یک رابطه عاطفی فرد مقابل به شما می گوید دیگر امکان ادامه دادن چنین رابطه ای را ندارد و یا صراحتاً بیان می کند که شما فرد مورد نظر او نیستید، احتمال اینکه دچار کمبود اعتماد به نفس شوید وجود دارد. حتی شخص به دنبال دلایل و علت های مختلف جهت سرزنش کردن خود می گردد.

قبل از هر چیز باید بگویم که ما هر چقدر هم که یک شخص را را دوست داشته باشیم، قرار نیست دقیقا مطابق خواسته های او عمل کنیم و یا معیارهای او ملاک خوبی یا بدی شخصیت خود قرار دهیم.

به علاوه، حتی اگر شما واقعاً اشتباهی را نیز مرتکب شده‌اید، به یاد داشته باشید که انسان تغییر پذیر است و به جای افکار منفی به دنبال بهبود خود باشید. همه ما میتوانیم در هر روزیک ورژن بهتر از خود بسازیم. از این رو، خوب است که به جای هجوم افکار منفی، منطقی فکر کنیم و خود را پیدا نمایی کنیمم.

بر ترس از تنهایی غلبه نماید

 عدم توانایی در فراموش کردن معشوق این است که ما از تنهایی هراس داریم. فکر می‌کنیم که اگر از این رابطه خارج شویم، دیگر برای همیشه باید در تنهایی زندگی کرده و یا حتی با شروع یک رابطه جدید نمی توانیم فرد مناسب را بیابیم. به علاوه اغلب افرادی که از خود می پرسند چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم باور دارم که عشق آنها تکرار ناپذیر است.

 در در حالی که چنین نیست. گاهی جدایی می تواند ما را به دنیای جدیدی وارد کند که در آن افرادی وجود دارد متناسب با با رویال خ خلقیات ما. به شرط آنکه که ترس را کنار گذاشته و با شجاعت به مساله طرف مقابل و خود بیندیشیم.

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال بسیاری از عزیزانی که می پرسند چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ پاسخ دهیم و بهترین شیوه های فراموش کردن معشوق را بیان نماییم.

اگر شما نیز چنین شرایطی را تجربه می کنید و یا برای ایجاد یک رابطه جدید نیازمند راهنمایی هستید، مشاوران دکتر فکر در همه روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات همه شما دوستان گرامی خواهند بود. 

 

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

در این مقاله می توانید با 10 روش برای فراموش کردن معشوق قدیمی آشنا شوید.

چرا نمیتوانم عشقم را فراموش کنم؟

این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از طریق مشاوره دکتر فکر قابل ریشه یابی و درمان خواهد بود.

آیا فراموش کردن عشق قدیم امکانپذیر است؟

بله. مسلما جواب مثبت می باشد. شاید تحمل غم جدایی سنگین باشد، اما قطعا راهکارهایی وجود دارد که به ما کمک می کند

آیا بخشیدن معشوق می تواند رد فراموش کردن او به ما کمک کند؟

بله. بخشیدن نه تنها به ذهن ما را کمتر مشغول عشق قدیمی خواهد کرد، بلکه به ما آرامش خواهد داد.

4/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور