اولویت همسر یا والدین
اولویت همسر یا والدین

در زندگی مشترک اولویت با همسر است یا والدین؟

برای بسیاری از زوجین، بویژه آنهایی که به تازگی ازدواج کرده اند، بین اولویت همسر یا والدین یک نوع دو راهی وجود دارد و ممکن است ایجاد تعادل بین این دو کمی دشوار باشد. این مسئله برای خانم ها جدی تر است و به دلیل حساسیت عاطفی که دارند، می خواهند بدانند اولویت اول زندگی مرد کیست و برایشان سوال است که چگونه اولویت اول همسرم شوم؟

پاسخ این سوالات و داشتن یک عملکرد درست تا حد زیادی به هنر و نحوه رفتار خانم ها در زندگی بستگی دارد. اما یک سری نکات وجود دارد که آگاهی از آن ها می تواند به متعادل کردن اولویت همسر یا والدین کمک کند. ضمن اینکه توصیه می کنیم مقاله حاضر را مطالعه فرمائید، چنانچه در این زمینه نیازمند راهنمایی هستید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

انتخاب اول در زندگی کدام است؟ اولویت همسر است یا والدین ؟

انتخاب اول در زندگی کدام است؟ اولویت همسر است یا والدین ؟

آیا شرایطی ناراحت کننده تر از این وجود دارد که از شما خواسته شود بین والدین و همسرتان یکی را انتخاب کنید؟ با این حال، تقریباً هر تازه ازدواج کرده ایی خود را در این وضعیت و وحشتناک ناخوشایند می بیند و بین انتخاب همسر و پدر و مادرش در دو راهی قرار می گیرد یا نمی داند چه کسی باید اولین نفر زندگی او باشد.

خوشبختانه می توانید تعارض درونی اولویت همسر یا والدین را با قرار دادن همسر در وهله اول به حداقل برسانید. شریک زندگی شما باید اولویت اول تان باشد و بسیار مهم است که والدین شما از قداست و اهمیت ازدواج تان حمایت کنند. البته، ممکن است گاهی اوقات انتخاب شریک زندگی به جای والدین دشوار باشد.

حال که پاسخ مربوط به اولویت همسر یا والدین را دریافت کردید، می خواهیم این موضوع را برای فرزندان نیز بررسی کنیم. یادتان باشد که اگر به خاطر اولویت قرار دادن فرزندان، با همسر خود ناسازگاری داشته باشید، اولین و بیشترین آسیب را فرزندتان متحمل خواهند شد

پس به این موضوع دقت داشته باشید و با در اولویت قرار دادن همسر خود، حس امنیت بیشتری را به فرزندتان منتقل نمایید. وقتی کودکان احساس امنیت نداشته باشند، به نظر می رسد که کل جهان آنها در هم شکسته شده است. این فقدان را هیچ چیزی برای بچه ها نمی تواند جبران کند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که وقتی واحد خانواده متلاشی می شود، بچه ها نیز دچار انواع اختلالات می شوند. مثلا کودکانی که مشکلات خانوادگی دارند، چالش های بیشتری را در رابطه با تحصیل، ازدواج، بارداری در نوجوانان، سوء مصرف الکل و مواد مخدر، عدم رشد عاطفی و رفتاری مناسب، انواع خشونت، خودکشی و فقر در بزرگسالی تجربه خواهند کرد.

اگر فکر می کنید با به عقب راندن همسر و در اولویت قرار دادن فرزندانتان، بهترین کار را برای آن ها انجام می دهید، سخت در اشتباه هستید. چراکه بهترین راه برای محافظت از فرزندان و خانواده این است که این دو را در کنار هم نگه دارید. اگر می خواهید بهترین والد باشید، تلاش کنید تا بهترین زوج باشید.

چرا همسر باید در اولویت باشد؟

چرا همسر باید در اولویت باشد؟

یکی از مولفه های اصلی تقویت تیم ازدواج این است که مطمئن شوید زمان کافی را با هم می گذرانید. البته احتمالا بهانه های زیادی برای عملی نکردن این مسئله وجود داشته باشد. اما خوب است که یادآوری کنیم زوج های خوب به دنبال وقت نیستند، بلکه خودشان آن را می سازند.

شاید خود را متقاعد کرده باشید که زمان کافی برای با هم بودن را ندارید، اما این درست نیست. شما وقت دارید هر کاری را که می خواهید انجام دهید و اگر اوقاتی را با همسرتان صرف نکنید، آن را با چیزهای کم اهمیت پر خواهید کرد. در نتیجه کم کم عشق و علاقه بین شما کمرنگ شده و باید منتظر سرد شدن رابطه زناشویی باشید.

اولویت اول زندگی مرد کیست ؟

هر نوع رابطه، اعم از کوتاه مدت یا تعهد بلند مدت، دارای پتانسیل جزر و مدی است و زوجین ممکن است در لحظات خاصی بیشتر یا کمتر در اولویت شریک زندگی خود قرار بگیرند یا حتی بین اولویت همسر یا والدین دچار نوسان شوند.

اگر به دنبال فهمیدن این موضوع هستید که اولویت اول زندگی مرد و همسرتان کیست ، بایستی به فعالیت ها و نحوه تقسیم زمان، عاطفه، درآمد و … توجه کنید. اما این به معنای خودخواه بودن و انتظارات نامعقول یا مقایسه کردن همسر با دیگران نیست.

شریک یا همسرتان طبیعتا همیشه نمی تواند شما را در اولویت قرار دهد، چرا که او باید جوانب مختلفی را مد نظر قرار دهد. اما اگر به طور مداوم احساس می کنید که در رابطه هیچ گونه اولویتی ندارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک قدم به عقب بردارید و ارزیابی کنید که مشکل از کجاست و برای حل آن راهکارهای مناسب بیابید.

چطور بفهمیم که اولویت همسرمان نیستیم؟

اولویت اول زندگی مرد کیست ؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد اولویت همسر یا والدین داده شد، در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توان فهمید که اولویت همسر خود نیستیم. نشانه هایی که در زیر آورده شده است می تواند علامتی در این رابطه باشد. اما بر این نکته تاکید می کنیم که هرگز هیچ کدام از این نشانه ها قطعی نیست و شما باید ویژگی های شخصیت همسر و شرایط زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

بدقولی های مداوم

این موضوعی طبیعی است که گاهی همسرتان قولی را به شما بدهد و نتواند آن را عملی کند و ربط چندانی به اولویت همسر یا والدین ندارد. چه بسا بارها منتظر رسیدن بموقع همسرتان برای رفتن به یک مهمانی یا قرار بوده اید، اما او هر بار دیر کرده است. یا آنکه در یک مسئله به شما قول انجام داده، ولی به آن عمل نکرده است. اگر حس می کنید که همیشه از سوی همسرتان بدقولی می بینید، این موضوع نشان دهنده در الویت نبودن است.

بی توجهی به مناسبت های خاص در طرف مقابل

اگر همسرتان هیچ اعتنایی به مناسبت های خاص ندارد، می تواند نشان دهنده عدم در اولویت بودن شما باشد. البته در این مورد با احتیاط قضاوت کنید و مشغله های بسیار را نیز در فراموشی مناسبت ها تاثیرگذار بدانید.

احساس تنهایی از جانب خودتان

حتماً شنیده اید که برخی با وجود بودن در یک رابطه و یا داشتن همسر، احساس تنهایی شدیدی دارند. این موضوع می تواند ناشی از عدم رفتار عاشقانه با همسر یا ندیدن محبت از سوی او باشد. اگر حس تنهایی تان بسیار زیاد است، احتمالا از سوی همسرتان نادیده گرفته می شوید.

بی توجهی همسر نسبت به نیازهای شما

اگرچه نمی توان تمامی نیازها و تمایلات طرف مقابل را برآورده کرد؛،اما زن و شوهرهای شاد نسبت به این موضوع و اینکه بتوانند تا جای ممکن نیازهای یکدیگر را برآورده کنند، حساس هستند. اگر از طرف مقابل تان برای برآورده کردن نیازهایتان بی توجهی دیدید یعنی او شما را اولویت اول خود قرار نداده است.

نمونه ای از این امر ممکن است عدم پاسخگویی به درخواست های معقول باشد. اگر باز هم در صورت یادآوری نیازهای تان شریک شما بی توجه بود، یعنی توجهی به شما ندارد.

چگونه اولویت اول همسرم شوم؟

چگونه اولویت اول همسرم شوم؟
چگونه اولویت اول همسرم شوم؟

اولویت همسر یا والدین و اهمیت آن تا حدی مشخص شد، اما احتمالا می پرسید که چگونه اولویت اول همسرم شوم؟

 در رابطه با این موضوع باید به شما بگوییم، احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید. اگر احساس بی توجهی دارید، حتماً به همسرتان این موضوع را بگویید و گاهی از او انتقاد کنید. البته توجه داشته باشید که انتقاد از همسر باید بنحوی باشد که احساس تحقیر شدن در رابطه به او دست ندهد. برای ایجاد صمیمیت و حل شدن مشکل، می توانید زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید. سعی کنید از هر بحث و جدل خودداری کنید و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی این مطلب بپردازیم که در زندگی مشترک اولویت همسر یا والدین است؟ کدام یک باید در اولویت باشند و پاسخ داده شد که همسر شما نفر اول زندگی شماست. در ادامه به سوال برخی افراد در رابطه با اینکه چگونه اولویت اول همسرم شوم پاسخ دادیم.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با اینکه اولویت اول زندگی مرد کیست یا اولویت اول زندگی زن کیست، داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا نادیده گرفته شدن در زندگی خطری جدی است؟

بله قطعاً باید دلیل این مشکل را یافته و آن را برطرف کنید.

آیا خیانت می تواند یکی از دلایل نادیده گرفته شده از جانب همسر باشد؟

نمی توان نظر قطعی دارد باید شرایط فرد بررسی شود.

آیا پسرها باید پدر و مادر خود را مقدم بر همسرشان بدانند؟

قطعاً خیر در درجه اول اولویت با همسر است. اما این به معنای نادیده گرفتن پدر و مادر نیست!

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

پرسش و پاسخ نامزدی

پرسش و پاسخ نامزدی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور