بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان
بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

رابطه جنسی تاثیرات روانی و جسمانی زیادی بر روی خانم ها و آقایان بر جای می گذارد. از این رو، ما تلاش کردیم تا بر اساس تحقیقات انجام شده، بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان را برای شما عزیزان ذکر کنیم. گفتنی است که این فواید در صورتی کارگزار خواهند بود که این رابطه به شیوه های صحیح و با رضایت دو جانبه برقرار شود.

با توجه به آنکه زوج های محترم در زمینه مسائل زناشویی و سکس با سوالات گوناگونی مواجه می شوند اما به دلیل شرم و حیا آن ها را نزد کسی مطرح نمی کنند، تیم دکتر فکر این امکان را فراهم آورده است تا به صورت تلفنی و آنلاین از مشاوره زناشویی بهره مند شوید. در این مشاوره ها علاوه بر توضیح بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان ، به صورت اختصاصی به پرسش ها نیز پاسخ داده می شود.

ضرورت آگاهی از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

 ضرورت آگاهی از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

چه بخواهیم چه نخواهیم، نیاز جنسی در نهاد همه ما انسان ها و تمام موجودات نهادینه شده است. مطالعات اثبات کرده اند که اگر انسان به درستی این نیاز را برآورده کند، نه تنها از فواید رابطه جنسی بر روی سلامت بدن بهره مند خواهد شد، بلکه به بقای نسل نیز کمک می کند.

با این حال، متاسفانه برخی از افراد نسبت به این مسئله بی اعتنا بوده و حتی بخاطر برداشت های اشتباه فرهنگی و مذهبی، تصور می کنند که توجه به آن نشانه بی اخلاقی است و حتی احساس گناه در رابطه بر آن ها غالب می شود. غافل از آنکه ترک رابطه جنسی در دراز مدت می تواند عوارض روحی و جسمی زیادی را به جای بگذارد.

به همین دلیل هم لازم دیدم که در این مقاله به بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بپردازیم تا با آگاهی بخشی در این زمینه، شما را از اهمیت چنین نیازی آگاه نمائیم.

بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان کدامند؟

بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان کدامند؟

تمامی آنچه در رابطه با بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان ذکر می شود، مربوط به رابطه جنسی است که کاملاً  اصول علمی در آن رعایت شده باشد و همچنین احساس رضایت و لذت زن و مرد را به وجود آورد. اما مواردی که می توان به عنوان فواید رابطه جنسی ذکر نمود به شرح زیر می باشد.

 1. تقویت حس بویایی

  پس از برقراری رابطه جنسی، پرولاکتین ترشح می شود و میزان آن افزایش پیدا می کند. اما این هورمون چه نقشی در بدن ایفا می کند؟ این هورمون در واقع موجب می‌شود تا سلول های بنیادی مغز، نورون های تازه ای را دریافت کنند. این نورون ها در پیاز بویایی مغز ایجاد شده و به همین دلیل حس بویایی افراد تقویت می گردد.

 جالب است بدانید که خانم ها در دوران شیردهی، عموماً پرولاکتین بیشتری ترشح می کند و به همین دلیل حس بویایی آنها تقویت  می شود.

2. کاهش ریسک بیماری های قلبی

 شاید با خواندن این تیتر، به دنبال نمونه هایی باشید که در عین برقراری سکس، باز هم به بیماری های قلبی مبتلا می شوند. بهتر است بدانید که عوامل زیادی می‌تواند موجب ابتلا به بیماری های قلبی شود. بنابراین صرف برقراری یک رابطه جنسی نمی توان از این عوارض و اختلالات جلوگیری کرد. در واقع برقراری رابطه جنسی می تواند ریسک ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد اما چگونه؟

مطابق با تحقیقات انجام شده در رابطه با بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان ، در مواردی که تعداد دفعات نزدیکی با همسر در هفته بیش از سه بار بوده است، ریسک اطلاعات بیماری های قلبی در مردان به نصف کاهش پیدا کرده است. همچنین، برقراری رابطه جنسی موجب می شود تا کلسترول بد خون کاهش پیدا کند و به همین دلیل سلامت فرد را تا حدود زیادی تامین می کند.

3. کاهش وزن و تناسب اندام

کاهش وزن و تناسب اندام از فواید رابطه جنسی

قطعاً شما هم در اطرافیانتان آقایان و خانم هایی را می بینید که قبل از ازدواج و یا در دوران تجردشان لاغر هستند، اما پس از ازدواج دچار چاقی مفرط می شوند. علت این امر چیست؟ برای ابتلا به چاقی، پرخوری و همچنین عدم تحرک می تواند از مهمترین عوامل باشد و در این موارد داشتن یک رابطه جنسی نمی تواند موجب اندام لاغر فرد شود.

 اما با توجه به آنکه سکس نیاز به فعالیت بدنی زیادی دارد، به گفته روانشناسان، در مدت زمان رابطه جنسی درست به اندازه ۲۰ دقیقه پیاده روی بر روی تردمیل از فرد انرژی مصرف می کند. یک رابطه جنسی پر حرارت به طور معمول ۲۰۰ کالری انرژی می سوزاند. همچنین قلب در حالت برانگیختگی از ۷۰ بار در دقیقه به ۱۵۰ بار در دقیقه افزایش می یابد.

 انقباضاتی که در حین رابطه جنسی به وجود می‌آید، باعث درگیر شدن عضلات لگن، ران ها، بازوها، گردن و قفسه سینه می شود. همچنین پلاسمای منی مردان تحریک کننده غدد تیروئید می باشد که می تواند موجب افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنها شود. این موارد در صورتی است که زوجین رژیم‌های غذایی را رعایت نمایند.

4. افزایش تولید هورمون تستسترون

 در بعضی از آقایان تعداد هورمون تستسترون کم است و در برخی موارد در صورت مراجعه به پزشک، داروها و یا آمپول هایی برای افزایش سطح تستسترون تزریق می شود. جالب است بدانید که برقراری رابطه جنسی به خودی خود می تواند موجب افزایش هورمون تستوسترون شده و عضلات استخوان ها را محکم تر نمایید و همین مورد از دیگر بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان می باشد.

5. کاهش افسردگی از دیگر بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

 با توجه به ترشح و آزاد شدن اندورفین به هنگام رابطه جنسی لذت بخش، افرادی که یک سکس رضایت بخش را تجربه می کنند کمتر دچار افسردگی می شود. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان به وسیله دستگاه تناسلی زنان جذب می شود و همین باعث تنظیم هورمون های زنانه می شود.

زنانی که با شوهران خود رابطه خوبی قرار می کنند و رابطه جنسی بدون انواع کاندوم را دارند، به طور معمول احساس شادابی بیشتری دارند. البته در این روابط باید برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و یا ابتلا به بیماری های مقاربتی توجه ویژه‌ای داشت. زیرا در صورت وقوع هر یک از این اتفاقات، زوجین مشکلات بیشتری را در آینده تجربه خواهند نمود.

6.  تسکین درد

هنگام رسیدن به ارگاسم، سطح هورمون اکسی توسین پنج برابر بیشتر از حالت نرمال می باشد.  این هورمون باعث ترشح آندورفین می شود. آندورفین به طور طبیعی درد بدن را کاهش می دهد و همین مسئله از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان شناخته شده است.  همچنین ترشح هورمون استروژن موجب کاهش درد پریود در خانم ها می شود.

7. سرماخوردگی کمتر

 با توجه به اینکه سطح تولید پادتن ایمونوگلوبین A در بدن افرادی که در هفته یک تا دو بار رابطه جنسی برقرار کرده اند ۳۰ درصد بیشتر می باشد، این موضوع باعث تقویت سیستم ایمنی آن ها می گردد و به موجب تقویت سیستم ایمنی موجب می‌شود تا با سرماخوردگی کمتری مواجه شوند.

8. کنترل بهتر مثانه

 برقراری رابطه جنسی می تواند شبیه به یک تمرین طبیعی باشد. در واقع با این کار عضلات مثانه قوی تر شده و به همین دلیل بهتر می تواند کنترل لازم را داشته باشد.

9. دندان های سالم تر

 باز هم بدیهی است که رعایت اصول بهداشتی و همچنین عمل به توصیه های پزشکی در انجام کلیه امور دخالت خواهد داشت. تاثیر رابطه جنسی بر فرزند نیز ثابت شده است. پلاسمای منی جذب شده از طریق مخاط مهبل جذب، حاوی روی، کلسیم و سایر مواد معدنی دیگر است که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری نماید. 

 یکی از نکات دیگری که می توان در رابطه با بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان ذکر نمود و  شاید ارتباط مستقیمی با این موضوع نداشته باشد، رعایت بهداشت به دلیل نزدیکی که بین زوج است. مسئله مسواک‌زدن های مکرر می‌تواند موجب سلامت دندان‌های آنها شود.

10. سلامت پروستات از دیگر بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

سلامت پروستات از دیگر بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

 مطابق با تحقیقات انجام شده برخی از اورولوژیست ها معتقدند که رابطه ی معناداری بین تعداد سکس و سرطان پروستات وجود دارد. در واقع برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم از خون گرفته می شود و آن ها را تا 600 برابر تغلیظ می کند.

 علاوه بر این موارد، عامل سرطان زای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد خارج شود و به همان میزان درد پروستات اندک شود. رابطه جنسی و انزال مکرر می تواند از انباشته شدن عوامل سرطان زا در درون غده پروستات جلوگیری نماید. 

 با این حال، بر اساس تحقیقات انجام شده، داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی، سرطان پروستات را تا ۴۰ درصد افزایش دهد زیرا خطر ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی بسیار افزایش می یابد و یکی از دلایلی که در اسلام این موارد منع شده است مربوط به همین مسئله می باشد.

11. افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است

 این مورد با توجه به تاثیرات روانی و آمادگی خانم باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. اما از نظر فیزیولوژی، داشتن رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و همچنین بهبود ساختار قامتی در زنان می شود. محقق شدن این امر، منوط به عدم وجود بیماری های مقاربتی، بارداری های ناخواسته و همچنین کاهش استرس در برقراری رابطه جنسی می باشد.

اگر در زمان یائسگی زنان، خانم ها از رابطه جنسی امتناع کنند، ممکن است دچار آتروفی یا همان تحلیل مهبل شوند و مقاربت دردناکی را تجربه نمایید و از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بی بهره باشند . تمامی آنچه عنوان هورمون های مورد نیاز زنان یائسه وجود دارد از طریق رابطه جنسی سالم با همسرشان قابل دریافت است . بهتر است سکس بدون کاندوم باشد.

12. افراط در رابطه جنسی برای مردان دردسرآفرین است

افراط در رابطه جنسی برای مردان دردسرآفرین است

 فواید داشتن رابطه جنسی زیاد دردسرهای احتمالی آتی، بحث و چالش هایی وجود دارد. برای دریافت راهنمایی در مورد نحوه تعدیل نمودن هر یک از این موارد می توانید با مشاوران جنسی ما در ارتباط باشید.

 قابل ذکر است که آلت تناسلی مردان در صورت برقراری زیاد رابطه جنسی می تواند دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی شود. آن دسته از مردانی که سکس خشن را تجربه می کنند و یا سکس طولانی مدتی دریافت می نمایند، دچار آلت تناسلی آسب پذیر می شوند.  یکی از مشکلاتی که برای این دسته از آقایان به وجود می‌آید، شل شدن آلت و اختلال نعوظ و انزال می باشد.

هنگام نعوظ، آقایان آلت مردانه شان پر از خون می شود. پس از اینکه رابطه جنسی به اتمام می رسد، جریان خون آلت از کار می افتد و برای جذب مجدد اکسیژن، عضلات آلت بایستی شل شوند. در صورتی که این فرصت برای شل شدن به آلت داده نشود و استراحت لازم را نداشته باشد، از دریافت اکسیژن کافی محروم شده و به جای بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان ، دچار آسیب های جسمی خواهند شد.

 آن دسته از آقایانی که دچار بیماری پریاپیسم می باشند و اختلال نعوظ دائمی دارند، داشتن سکس زیاد می تواند موجب مرگ سلولی در آن ها شود. در واقع برای بیماری های پریاپیسم ،ورود یک اورژانس پزشکی حتما ضروری و لازم می باشد.

13. افزایش جریان خون از محاسن دیگر سکس

 برقراری یک رابطه جنسی می تواند موجب خون رسانی به مغز و دیگر اعضای بدن با سرعت بیشتری باشد. با این کار اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگان های بدن می رسد و به همین دلیل مواد زاید نیز بسیار سریعتر از بدن دفع می شود. همین مسئله می تواند به سلامتی زوجین کمک نماید.

14.افزایش طول عمر از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان

 مطابق با تحقیقات انجام شده، نرخ مرگ و میر در افرادی که دو بار در هفته به ارگاسم می رسند، نصف افرادی که تنها یک بار در طول ماه ارگاسم را تجربه می کنند خواهد بود. اما رسیدن به ارگاسم در زنانی که دچار مشکل می باشند حتماً باید با توجه به جلسات سکستراپی درمان های لازم صورت گیرد.

15. رابطه جنسی موجب افزایش سطح هورمون استروژن می شود

 وجود هورمون استروژن باعث انعطاف پذیری بیشتر می شود و به زندگی بهتر کمک می کند. برای زنانی که دچار بیماری های قلبی می باشند وجود این هورمون می تواند باعث محافظت بیشتر در رابطه با بیماری های قلبی شود.

16. رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب موثر است

 رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب موثر است
رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب موثر است

تولید آندورفین در بین آقایان و خانم ها به هنگام برقراری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم افزایش می یابد. این موضوع باعث می شود سطح استرس و اضطراب آنها کاهش پیدا کرده و خواب لذت بخش تری را تجربه نمایند.

17. رابطه جنسی همراه با عشق باعث شفا و درمان می شود

داشتن رابطه جنسی با افراد مختلف یا تنها با یک جنس مخالف صرفا نمی تواند سبب دستیابی به بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان شود. در واقع همینکه احساس کنید در کنار فردی هستید که برایتان ارزش و اهمیت قائل است و به شما علاقه دارد، احساس رضایت و صمیمت را به وجود خواهد آورد.

 افرادی که به پیش نوازی قبل از رابطه توجه دارند و از نظر احساسی تامین می شوند، به طور معمول تا سه برابر کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار داشته و یا خطر مرگ زودرس را کمتر  تجربه می کنند. در آغوش گرفتن و نوازش کردن موجب تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن افراد می شود.

18. افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

 یکی  دیگر از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان که رابطه جنسی سالم و درست برقرار می نمایند این است که تاثیرات روانی زیادی را بر روی اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها برجای می گذارد.

نکات مهم برای بهبود رابطه جنسی زوجین

نکات مهم برای بهبود رابطه جنسی زوجین

دانستن این نکات علاوه بر دانستن و اطلاع از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان می تواند به داشتن یک رابطه زناشویی و موفق بسیار کمک کننده باشد.

اطلاعات را از منابع معتبر دریافت نمایید

 بدیهی است که نویسنده تمامی وب سایت ها سواد کافی و لازم را برای نوشتن در رابطه با این مسائل ندارند. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت هایی اعتماد کنیم که منابع کافی و علمی برای ثبت این موارد را دارا می باشند و از مشاوره جنسی متخصص کمک بگیریم.

تماشای فیلم های از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان نمی باشد.

متاسفانه اعتیاد به پورنوگرافی به دلیل ایجاد توقعات غیر واقعی در افراد، باعث آسیب جدی به سلامت روانی و جنسی می شود. این نوع فیلم ها با هدف خاصی تهیه شده و همچنین در دنیای واقعی و عملی نمی تواند نمودی داشته باشد. مقایسه همسر در دنیای واقعی با بازیگران این فیلم ها می تواند به رابطه شما آسیب بزند.

برای داشتن یک زندگی سالم یکدیگر را تشویق کنید 

منظور از داشتن سبک زندگی موفق و سالم در واقع ایجاد شرایطی است که تمرینی برای ایحاد عادت های سالم از جمله : تغذیه درست، استراحت کافی، تنظیم ساعت های خواب، ورزش کردن، ترک عادات بد محسوب شود. به همین دلیل بایستی مصرف مواد محرک را با کمک مراکز ومشاوره ترک اعتیاد از بین برد و از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان نیز بهره مند شد.

 ساعت هایی در روز را برای صحبت و گفتگوی محترمانه صمیمی با همسرتان اختصاص دهید

 مطابق با تحقیقات روانشناسی انجام شده؛ زوجینی که در طول روز حداقل ۲۰ دقیقه در مورد مسائل خودشان صحبت می کنند، به عنوان زوجین موفق شناخته شده اند. این خلوت باید به دور از دغدغه های زندگی روزمره باشد و سعی در تقویت رابطه زناشویی شود

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت راهنمایی های لازم در رابطه با نحوه برقراری رابطه جنسی می باشید و یا مایل به دریافت مشاوره خصوصی با گروه مشاوران جنسی ما هستید، می توانید با شماره های موجود در جدول این مقاله تماس حاصل نمایید.

بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان چیست؟

پاسخ این سوال را مطابق با تمامی تحقیقات پزشکی و روانپزشکی انجام شده در این رابطه، در این مقاله به صورت جامع و کامل برای شما ارائه نموده ایم.

آیا داشتن رابطه جنسی می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری نماید؟

از جمله بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان این است که داشتن یک رابطه لذت بخش می تواند از ریسک ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری نماید.

داشتن چند بار سکس در هفته می تواند موجب سلامتی شود؟

تحقیقات ثابت کرده است که داشتن سه بار سکس در هفته می تواند موجب بهبود سلامتی افراد شود.

آیا تماشای فیلم های پورن می تواند موجب بهبود رابطه جنسی شود؟

خیر. تماشای فیلم های پورن می تواند آثار بسیار مخربی بر روی رابطه جنسی بر جای بگذارد.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور