راه های شناخت پیش از ازدواج
راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

شاید یکی از مهم ترین سوالات برای هر فردی در یک برهه از زندگی، این باشد که راه های شناخت پیش از ازدواج چیست؟ به ویژه آنکه در جامعه ما هنوز در مورد انتخاب بین ازدواج سنتی و مدرن اختلاف نظر دارند و شاید رسیدن به این نتیجه که راههای شناخت مردان و زنان قبل از ازدواج با کدام روش درست است، دشوار می باشد. علاوه بر همه این ها، روابط گسترده و پیچیده امروزی را نیز باید اضافه کرد.

به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا مقاله حاضر را به این موضوع اختصاص دهیم و بررسی کنیم که چه روش هایی برای دستیابی به یک شناخت نسبی مناسب تر است. همچنین، اگر در شرف ازدواج هستید و در مورد انتخاب خود مردید و یا در مورد بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج سوالاتی دارید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

اهمیت شناخت پیش از ازدواج

اهمیت شناخت پیش از ازدواج

شاید توضیح دادن در مورد اهمیت شناخت پیش از ازدواج به نوعی توضیح واضحات باشد. چرا که همه ما می دانیم نمی توان به اصطلاح بی گدار به آب زد و زندگی خود را با شخصی تقسیم کرد که از ویژگی های شخصیتی، خانوادگی، تحصیلی و … او هیچ آگاهی نداریم.

در این میان برای ازدواج های سنتی و مدرن، راه ها و نوع شناخت می تواند متفاوت باشد. زیرا برای مثال، در ازدواج های سنتی تنها مهلت شناخت اولیه طرفین از یکدیگر، همان شب خواستگاری است و سپس زوجین با علنی شدن رابطه، مدتی را به عنوان دوران نامزدی یا عقد می گذارنند که البته معایب و مزایای خود را داراست.

اما در ازدواج های مدرن، ماجرا کمی فرق دارد و دختر و پسر مدتی را در دوستی قبل از ازدواج صرف می کنند. این روش هم نقص ها و خوبی های خاص خود را دارد که مهم ترین آن این است که گاهی دختر و پسر درگیر وابستگی عاطفی می شوند و به همین دلیل از عیب های یکدیگر چشم پوشی می کنند.

البته در هر دو این روش ها، یک مورد نقش اساسی را بازی می کند و آن ها مدت آشنایی ازدواج است. حتی بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج هم اگر وقت و زمان مناسبی نداشته باشند، نتیجه درستی از آن ها حاصل نخواهد شد.

راه های شناخت پیش از ازدواج

شناخت پیش از ازدواج

از میان تمام راه های شناخت پیش از ازدواج و تفاوت هایی که در بین آن ها وجود دارد، دو مورد همیشه در انتخاب همسر مورد توجه قرار گرفته است. البته میزان اهمیت و توجه به این دو در بین خانواده ها متغیر است، اما اغلب از رایج ترین شیوه های دستیابی به شناخت شخص مورد نظر محسوب می شود. این موارد عبارتند از تحقیق کردن در مورد فرد و خانواده او، و ارتباط داشتن با شخص و خانواده اش.

تحقیق در مورد فرد مورد نظر و خانواده او

یکی از روش های سنتی و البته مهم در مورد ازدواج، شناخت خانواده طرف مقابل می باشد، چراکه این موضوع تاثیر بسزایی در زندگی آینده طرفین دارد و اهمیت خانواده در روانشناسی نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است. برای این منظور، یک روش متداول، پرس و جو کردن درباره شرایط و سوابق خانوادگی فرد از محل زندگی و آشنایان اوست.

شاید این امر تا حدی بتواند از راه های شناخت پیش از ازدواج به شمار آید، اما چند اشکال اساسی در آن وجود دارد. ابتدا آنکه این نوع تحقیق تنها می‌تواند عمومیت یک خانواده و خصوصیات کلی را ارائه نماید. اما در مورد جزئیات و بسیاری از موارد دیگر نمی تواند شناخت کاملی را به شما بدهد. دوم، افرادی که از آن ها سوال می شود، ممکن است حقیقت را نگویند. یعنی یا زیاده از حد در مورد خوبی ها اغراق کنند، یا آنکه به دلیل غرایض شخص صفت های غیر واقعی و بدی را به خانواده مورد نظر نسبت دهند.

بنابراین، نباید تنها به این شیوه از راه های شناخت پیش از ازدواج استناد کرد و یا آن را کاملا قابل اتکا دانست و بهتر است حداقل به صورت غیر مستقیم و زیرکانه تحقیق شود.

ارتباط با فرد و خانواده‌ وی

ارتباط با خانواده فرد مورد نظر، اطلاعاتی را در رابطه با نوع نگاه آنها به مسائل مختلف به شما ارائه می دهد و نسبت به روش قبل بسیار صحیح تر است. اگر زیرک باشید و تمامی رفتارهای خانواده فرد مقابل را به دقت زیر نظر داشته باشید، می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با نوع تربیت و رفتارهای آنها به دست آورید.

یکی دیگر از محاسن بسیار بزرگی که ارتباط خانوادگی دارد، این است که نوع ارتباطات خانوادگی و خصوصاً نحوه رفتار با پدر و مادر آشکار می شود و شما تا حد زیادی خواهید فهمید که چه فرهنگ و خصوصیاتی دارند.

یکی دیگر از محاسنی که ارتباط های خانوادگی می‌تواند برای شما داشته باشد، این است که شما و خانواده تان و همچنین خانواده فرد مقابل، تا حدود زیادی در مورد اشتراکات و اختلافات به نتیجه می رسید.

داشتن رتباط یکی از راههای شناخت مردان قبل از ازدواج

داشتن رتباط یکی از راههای شناخت مردان قبل از ازدواج

بسیاری از خانم ها و دختران فکر می کنند که یکی از بهترین راه های شناخت مردان پیش از ازدواج ، این است که با آن ها وارد رابطه دوستی شوند و مدتی را اینگونه سپری کنند.

البته این شیوه اگر به صورتی باشد که روابط عاطفی با رعایت مرزهای اخلاقی همراه باشد، تا حد زیادی ما را به شناخت می رساند. همچنین اگر خانواده های نیز به نحوی در جریان باشند، بسیار بهتر خواهد بود.

اما یک نگرانی و مشکل احتمالی در چنین روابطی, عاشق شدن زنان و درگیر شدن زیاد احساسات می باشد. چراکه اگر میزان علاقه و وابستگی زیاد شود، دیگر نمی توان با دید منطقی به دنبال راههای شناخت مردان قبل از ازدواج بود. گاهی حتی با دیدن عیب های طرف مقابل، باز هم، فرد آن ها را نادیده می گیرد. در حالی که وقتی وارد زندگی مشترک می شوند و عشق شدید فروکش می کند، تفاوت ها بارز شده و مشکلات خانوادگی خود را نشان می دهند.

بعلاوه، یکی دیگر از مسائل رابطه دوستی این است که اگر رابطه به جدایی ختم شود، دخترها بسیار بیشتر احساس شکست عاطفی خواهند کرد و حتی ممکن است مورد سوء استفاده احساسی یا جنسی قرار گیرند.

با این همه، نباید کاملا بدبینانه به این موضوع نگاه کرد و مطمئنا اگر دختر خانم ها هوشیارانه و با نظارت خانواده ها عمل کنند، با معاشرت تا حد زیادی می توانند میزان آمادگی مردان برای ازدواج را بسنجند.

از راههای شناخت زنان قبل از ازدواج مشاوره پیش از ازدواج

مواردی که تیتر قبل ذکر شد، تا حدی در مورد راه های شناخت زنان پیش از ازدواج نیز صدق می کند. البته مردان به دلیل تفاوت در ویژگی های شخصیتی، ممکن است کمی متفاوت عمل کنند.

با این همه، هم برای خانم ها، هم برای آقایان، یک قدم بسیار مثبت در راه شناخت پیش از ازدواج، استفاده از مشاوره خانواده و ازدواج است. این متخصصان علاوه بر مصاحبه بالینی، بر اساس آزمون های مختلف روانشناسی شناخت دقیق تری به شما ارائه می دهند.

اگر مشاوره قبل از ازدواج در همان اوایل کار صورت پذیرد، احتمال موفقیت در آن بسیار زیاد خواهد بود. چراکه مشاور به شما کمک می کند تا علاوه بر شناخت شباهت ها، تفاوت ها را نیز بشناسید و حتی در مورد مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است برایتان رخ دهد، مطالبی را ارائه نمایند.

چه سوالاتی را برای شناخت فرد مقابل نپرسیم؟

چه سوالاتی را برای شناخت فرد مقابل نپرسیم؟

پرسیدن برخی از سوالات می‌تواند موجب شود که علاوه بر گمراه کردن خودتان، طرف مقابل را به دروغگویی تشویق نمایید. در این شرایط این مسئله باعث می شود که زندگی خوبی را در آینده نداشته باشید و همچنین در انتخاب خود اشتباهات زیادی را مرتکب شوید.

قبلا با کسی ارتباط داشته یا به کسی علاقه مند بوده ای؟

وارد شدن به حریم خصوصی فرد و گذشته او نه تنها کار درستی نیست، بلکه باعث خواهد شد که سردرگمی شما بیشتر شود. در صورتی که به این سوال پاسخ مثبت دهد، پس از ازدواج ذهن شما را درگیر گذشته فرد و ارتباطات قبلی او خواهد کرد و اگر پاسخ منفی دهد، ممکن است با واقعیت همخوانی نداشته باشد و او را ملزم به دروغ و پنهانکاری در ازدواج کرده باشید. در هر دو صورت، این سوال درست نخواهد بود.

برای شناخت پیش از ازدواج سوالات مستقیم نپرسید

هرگز مخاطب خود را برای شناخت پیش از ازدواج مورد پرسش و پاسخ مستقیم قرار ندهید. به جای آن مثلا می توانید از آنان بپرسید که به من اجازه میدهی فلان کار را در آینده انجام دهم؟ و یا من دوست دارم که تو این کار را برای من انجام دهی. اینگونه سوالات در واقع هیچ اطلاعاتی در مورد شخصیت و دیدگاه او به شما نخواهد داد.

زیرا او ممکن است تنها برای جلب رضایت شما، خود را ملزم به پاسخ هایی کند که حتی به آنها اعتقادی نداشته یا به صورت موقت آنها را بپذیرد. در حالی که وقتی علاقه بین شما کمتر شد و یا مشکلاتی به وجود آمد حرف و عمل متفاوتی را نشان دهد.

بهتر است او را در موقعیت های واقعی مورد سنجش قرار دهید و ببینید که مهارت تصمیم گیری و نحوه برخورد او در مسائل مختلف چگونه است.

در رابطه با مسائل جنسی با احتیاط صحبت کنید

توصیه اکید ما به تمامی دختر خانم ها و آقایان پسر ها این است که در همان جلسه خواستگاری و یا برخوردهای اولیه در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید. چرا که دیدگاه افراد در این زمینه متفاوت است و این موضوع می‌تواند باعث به وجود آورنده دیدگاه منفی نسبت به شما شود.

بهترین توصیه این است که مسائل جنسی را در قدم های بعدی و در جلسه های آتی مطرح نمایید. توصیه ما به شما دختران و پسران جوان این است که در این زمینه از مشاوره جنسی ما کمک بگیرید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شناخت پیش از ازدواج مطالبی را ارائه نماییم. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با راههای شناخت مردان و زنان قبل از ازدواج را به شما آموزش دهیم. برای دریافت مشاوره اختصاصی، همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهیم بود.

شناخت پیش از ازدواج از چه طرقی می تواند به وجود آید؟

برای شناخت همسر و خانواده او می توانید تحقیقات محلی انجام دهید و یا اینکه با فرد مورد نظر و خانواده او ارتباط برقرار نمایید و همچنین در شب خواستگاری سوالات مهم بپرسید.

راههای شناخت مردان قبل از ازدواج چیست؟

اگر قبل از ازدواج در محیط های مشترکی باهمسرتان قرار دارید و یا اینکه او را از قبل می شناسید، بهتر است تمامی جزئیات و رفتارهای او را در نظر داشته باشید.

راههای شناخت زنان قبل از ازدواج چیست؟

برای شناخت خانم ها می توانید از محل کار و یا زندگی آن ها تحقیق نمایید و یا اینکه با اجازه خانواده او صحبت هایی را با یکدیگر داشته باشید.

چگونه می توان از بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج اطلاع یافت؟

برای مطالعه متن کامل این مقاله و دریافت مشاوره خصوصی می توانید وارد سایت شوید.

5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

پرسش و پاسخ نامزدی

پرسش و پاسخ نامزدی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور