پشیمانی بعد از عقد

دلایل پشیمانی بعد از عقد و روش های مقابله با آن

دلایل پشیمانی بعد از عقد چیست؟ احتمالاً شما با افرادی رو به رو شده اید که دچار پشیمانی بعد از عقد می شوند. از آنجایی که این موضوع می تواند بسیار مخرب و تاثیرگذار در زندگی افراد باشد، ما در ادامه این مطلب  قصد داریم به بررسی دلایل پشیمانی زوجین بعد از عقد بپردازیم و عواملی که منجر به تردید در دوران عقد می شود بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

نشانه های پشیمانی بعد از عقد

به صورت کلی نشانه های پشیمانی بعد از عقد را می توان در موارد زیر خلاصه کرد. اگر شما در شرف ازدواج هستید و یا به تازگی عقد کرده اید نشانه های زیر می تواند اعلام کننده شروع فرایند پشیمانی بعد از عقد باشد.

  • نداشتن اشتیاق در دوره نامزدی
  • بی تفاوتی نسبت به نامزد
  • نداشتن اشتیاق برای عروسی
  • تمایل به بحث و دعوا با نامزد
  • تمایل به تنهایی
  • بی پاسخ گذاشت پیامک ها و تماس ها
  • بهانه گیری های پی در پی
  • اختلاف های زیاد با خانواده
  • ذعواهای بی دلیل
  • سرد شدن روابط زناشویی

پشیمانی زوجین بعد از عقد

دلایل پشیمانی بعد از عقد چیست؟

طبق گفته روانشناسان دلایل پشیمانی بعد از عقد، عدم شناخت دو طرف و ازدواج به سبک سنتی است. در فرهنگ ما هنوز هم ازدواج های سنتی رایج است و با وجود داشتن یک سری نقاط قوت، اما نقاط منفی بسیاری را نیز دارد. یکی از این نقاط منفی، عدم شناخت کافی دو طرف از یکدیگر است که ممکن است منجر به پشیمانی بعد از عقد شود. در ادامه دلایل دیگر پشیمانی بعد از عقد را بررسی خواهیم کرد.

  1. مسئولیت و تعهدهای زندگی

گاهی برخی افراد به دلیل مواجه شده با مسئولیت های متعدد، بعد از عقد پشیمان می شوند.

  1. ازدواج بر خلاف میل

ازدواج هایی که با فشار خانواده، بدون آشنایی قبلی انجام می شود از جمله مواردی است که می تواند منجر به پشیمانی بعد از عقد شود.

  1. نداشتن تفاهم

یکی ازدلایل دیگر پشیمانی بعد از عقد، نداشتن تفاهم است که از همان عدم شناخت کافی سرچشمه می گیرد. این افراد پس از عقد متوجه می شوند که با یکدیگر سازگاری ندارند.

  1. عشق کهنه ای در دلتان مانده

بسیاری از افراد ممکن است قبل از ازدواج یک یا چند بار تجربه عشق را داشته باشند و پس از ازدواج نیز نتوانند یاد و خاطره آن فرد ر ا به فراموشی بسپارند. این مورد نیز یکی از دلایل دیگر پشیمانی بعد از عقد است.

پیشگیری از پشیمانی بعد از عقد

اگر می ترسید که دچار تردید در دوران عقد شوید، تنها راه شناخت همسرتان است. باید در انتخاب همسر آینده خود نهایت دقت را به خرج دهید که دچار تردید در دوران عقد نشوید. در این راه مشاوران نیز می توانند به شما کمک بسیاری نمایند.

تردید در دوران عقد

اگر بعد از عقد پشیمان شدیم چکار کنیم؟

اگر با این مشکل رو به رو هستید و نمی دانید چه کاری انجام دهید، در این قسمت همراه ما باشید. به علاوه می توانید از کارشناسان دکتر فکر نیز برای راهنمایی در خصوص پشیمانی زوجین بعد از عقد کمک بگیرید.

  • همسر خود را بی تعصب بشناسید!

باید قبول کنید که گاهی ما افراد را متعصبانه مورد قضاوت قرار می دهیم و ممکن است به دلایل بی ربط آن ها را افرادی نامناسب برای ازدواج قلمداد کنیم. در حالی که اگر بدون تعصب این کار را انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که بسیاری از ایرادها را نامنصفانه وارد کرده ایم.

  • در چه صورت باید جدا شوید!

پشیمانی بعد از عقد همیشه بد نیست و اتفاقاً دریک سری از موقعیت ها تصمیم به جایی است. به طور مثال اگر بعد از عقد متوجه شدید که همسرتان بیماری های همچون ایدز، هپاتیت و … دارد و یا متوجه شدید که به بیماری های روانی سخت مبتلاست، باید حتماً جدا شوید.

  • انتظارات خود را متعادل کنید!

برای جلوگیری از پشیمانی بعد از عقد سعی کنید انتظارات خود را معقول نمایید.

کارهایی که اگر از ازدواج پشیمانید باید امتحان کنید!

ما در این قسمت قصد داریم به بررسی و معرفی کارهایی بپردازیم که اگر پشیمانی بعد از عقد را تجربه کردید باید انجام دهید.

  •   با یادآوری شروع کنید

چرا شما و همسرتان ازدواج کردید؟ به این فکر کنید که چه چیزی شما را به هم نزدیک کرد و آن خاطرات را در گفتگو بیان کنید. سپس در مورد راه‌هایی صحبت کنید که می‌توانید آنچه را که در وهله اول باعث شد عاشق شوید، دوباره ببینید یا بازآفرینی کنید. به یادآوری ایده هایی جهت داشتن رفتار عاشقانه با همسرتان بپردازید.

  •   کمی فروتنی راه طولانی را طی می کند

سعی کنید با فروتنی به موقعیت نزدیک شوید. به یاد داشته باشید که شما نیز کامل نیستید – هیچ کس کامل نیست. این احتمال وجود دارد که همسرتان نیز متوجه چند نقص در شما شده باشد.

  •  زمان گذاشتن

ارتباط منظم را برای خود و همسرتان در اولویت قرار دهید. اگر برنامه هایتان شلوغ است، حداقل 5 تا 10 دقیقه قبل از خواب بنشینید و با یکدیگر صحبت کنید. اگر می‌توانید، هفته‌ای یک‌بار خودتان بیرون بروید، حتی اگر فقط یک ساعت در پارک یا کافی‌شاپ باشد. به نوبت از حال طرف مقابل بپرسید و واقعاً به آنچه می گویند گوش دهید.

  • برجسته کردن نکات مثبت

فهرستی از 10 چیزی که در مورد همسرتان دوست دارید، تهیه کنید. لیست را در کیف پول یا تلفن خود نگه دارید و زمانی که چیزهای دیگری به ذهنتان می رسد به آن اضافه کنید. این لیست را به صورت دوره ای مرور کنید، به خصوص زمانی که از همسرتان دور هستید (مثل یک سفر کاری) یا اختلاف نظر داشته اید.

دلایل پشیمانی بعد از عقد

آیا پشیمانی از ازدواج طبیعی است؟

احساس پشیمانی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در اینجا چند مورد وجود دارد:  شاید شما انتظاراتی از ازدواج والدین خود داشته باشید و همسرتان انتظارات متفاوتی داشته باشد و یا شاید متوجه شده باشید که شما و همسرتان علایق مشترک زیادی ندارید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی دلایل پشیمانی بعد از عقد بپردازیم. اینکه دلایل پشیمانی بعد از عقد چیست، می تواند بسیار متفاوت باشد. اما مهم این است که پس از پشیمانی زوجین بعد از عقد، راه درست به آن ها نشان داده شود و به خاطر هیچ و پوچ یک زندگی از هم نپاشد. اگر شما هم با مسئله تردید در دوران عقد مواجه هستید، می توانید از کارشناسان دکتر فکر برای دلایل پشیمانی بعد از عقد و راه های مواجهه با آن مشاوره بگیرید.

 

پشیمانی زوجین بعد از عقد چه پیامدی دارد؟

می تواند در آینده منجر به مشکلات بیشتری شود به همین دلیل رسیدگی الزامی است.

آیا با داشتن تردید در دوران عقد باید برای جدایی اقدام کرد؟

اگر دلیل تردید شما جدی است، بهتر است اقدام شود.

دلایل پشیمانی بعد از عقد چیست؟

کشف ویژگی های نامناسب در فرد مقابل، اجبار در ازدواج و بسیاری موارد دیگر می تواند از دلایل باشد.

در صورت داشتن پیشمانی بعد از عقد باید چه کاری انجام دهید؟

اگر دلیل خیلی جدی ندارید، سعی کنید به نقاط مثبت تمرکز بیشتری داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور