راه های جذب مادر شوهر
راه های جذب مادر شوهر

12 نکته مهم برای جذب مادر شوهر

راه های جذب مادر شوهر سخت نیست به شرطی که شما تمایلی برای پیمودن این راه داشته باشید. ما در این مقاله به طور اختصاصی به دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر خواهیم پرداخت. قطعا نکات بسیار بیشتری نیز وجود دارد که شما می توانید به آن عمل کنید و رابطه خود و مادرشوهر را بهبود بخشید، اما ما به مهم ترین راه ها در این مقاله خواهیم پرداخت.

نکته مهمی که در مورد راه های جذب مادر شوهر نباید فراموش کرد، این است که نمی توان انتظار تغییر ناگهانی و یکباره داشت. بسیار مهم است که رفتارهای شما استمرار داشته باشد تا تغییر ایجاد گردد و همچنین می توان از روش های دیگری نیز استفاده کنید. اگر با سوالی در این زمینه مواجه شدید، می توانید با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل کرده و مشاوره اختصاصی دریافت کنید.

چرا راه های جذب مادر شوهر مهم است؟

چرا راه های جذب مادر شوهر مهم است؟

یکی از مفاهیمی که در فرهنگ ما ایرانیان معمولا با القائاتی منفی همراه است، استفاده از واژه مادرشوهر می باشد. چراکه بسیاری از بانوان این تصور را دارند که مادر شوهر با اعمال و رفتار خود باعث می شود تا رابطه با همسر سرد و نامناسب شود. متاسفانه این دیدگاه اشتباه خود در تخریب رفت و آمد با خانواده همسر و حتی بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی نقش دارد.

از این رو، دو نکته مهم بایستی در این باره مورد توجه قرار گیرد. ابتدا آنکه نباید به هیچ وجه بر اساس یک سری پیش فرض های منفی همه افراد را قضاوت کرد و تمام مادر شوهرها را به دید بدی نگاه نمود. دوم آنکه حتی اگر چنین امری نیز در مورد مادر شوهر شما صدق می کند و احساس می کنید که او ارتباط خوبی با شما ندارد، بایستی به شکل هنرمندانه ایی روش های بهبود رابطه با خانواده همسر را به کار ببرید و اجازه ندهید که اثرات منفی بر زندگی زناشویی تان بگذارد.

راه های جذب مادر شوهر چیست؟

متناسب با ویژگی های شخصیت و شرایط زندگی شما و همچنین شخصیت مادرشوهرتان، راه های جذب مادر شوهر متفاوت خواهد بود. اما ما به طور کلی به عمده ترین راهکارهای موثر اشاره خواهیم کرد. ضمن اینکه می توانید به صورت خصوصی و اختصاصی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

1. یک مرد بالغ انتخاب کنید

 اگر در شرف ازدواج یا دوران آشنایی قبل از ازدواج قرار دارید، توصیه می‌کنیم مردی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بالغ شده باشد و در هنگام بروز مشکلات از مهارت تصمیم گیری خوبی برخوردار باشد. مهم تر آنکه در مقابل صحبت های اشتباه دیگران بتواند مقاومت کند و آرامش خانواده را در اولویت قرار دهد.

منظور از یک مرد بالغ این نیست که همسرتان نسبت به شما و خواسته هایتان بی توجه باشد و یا بر عکس، فقط خواسته های شما را مورد توجه قرار دهد. بلکه یک مرد بالغ به خانواده اش بی احترامی نمی کند و در عین حال، توصیه ها و نصیحت های مادر و یا سایر اعضای خانواده اش را حلاجی کرده و خود تصمیم نهایی را می گیرد.

 2. رابطه خودتان و همسرتان را تقویت کنید

برای جذب مادر شوهر رابطه خودتان و همسرتان را تقویت کنید

 حقیقت این است که اگر همسر شما نسبت به روابط عاطفی و شخصیت شما احساس رضایت داشته باشد، قطعاً هر فردی که بخواهد زندگی تان را دچار مشکل کند با آن مقابله خواهد کرد، حتی اگر آن فرد مادر خودش باشد. اما اگر شما نسبت به شوهر خود بی تفاوت باشید یا مشکلات زندگی مشترک زیاد باشد، مادرشوهر به‌ عنوان یک زن با تجربه بهتر می تواند متوجه آن شود و به شما گوشزد کند. عدم موضع گیری در برابر صحبت های او از جمله راه های جذب مادر شوهر می باشد.

 از این نظر، بهبود زندگی مشترک و تلاش برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه همان چیزی است که پایه های یک زندگی را آنقدر محکم می کند که هیچکس نمی تواند آن را تخریب نماید. در واقع با این روش کمک می کنید تا زندگیتان بسیار بهتر از گذشته شود و دیگر بهانه ای برای دخالت مادر شوهر در زندگی تان وجود نخواهد داشت. همچنین اگر همسر شما عیبی دارد، نباید به خاطر او مادرش را تنبیه کنید.

3. دوستانه صحبت کردن از راه های جذب مادر شوهر

 اگر گلایه و ناراحتی نسبت به همسر خود دارید، بهترین راه این است که این ناراحتی را ابراز نمایید و آن را به حداقل ممکن برسانید. یکی از مهم ترین سیاست های عروس برای مادر شوهر این است که می‌توانید با احترام و در کمال آرامش ناراحتی های به وجود آمده را با او در میان بگذارید.

برخی از خانم ها به جای صحبت با مادر شوهر و ابراز ناراحتی های خود به صورت مستقیم، همسر را واسطه ای برای ابراز گلایه و شکایت ها قرار می دهد. به عنوان مثال، به مادرت بگو که دیگر به من این حرف را نزند یا مادر شوهر نیز به همین ترتیب عمل می کند. این موضوع موجب می‌شود مشکلات بین مادر شوهر و عروس به قوت خود باقی بماند. به همین دلیل هم بایستی حداقل پس از مدتی یاد بگیریم که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم و خودمان مشکلات را حل نمائیم.

4. الگوی درستی را انتخاب کنید

بسیاری از مادرها متاسفانه الگوی درستی را به فرزند خود ارائه نمی دهند. به عنوان مثال، اگر خودشان در گذشته با مادرشوهر شان مشکلاتی داشته اند آن را به فرزندشان منتقل می کنند. اما این تجربیات را در اختیار دختر خود قرار می‌دهند و به نام دلسوزی ناآگاهانه منجر می شوند تا رابطه فرزندشان با خانواده همسر تیره و تار شود.

 گاهی نیز یک دختر خانم ممکن است از دوستان خود الگو برداری کند. این دوستان به عنوان عروس، دائماً در حال مشاجره با مادرشوهر می باشند و به اصطلاح می دانند که چگونه مادر شوهر را حرص دهیم. حتی ممکن است شنیده های تجربیات دیگران بدون نمود واقعی در زندگی فرد منجر به مشکلات فراوانی شود.

5. زیرکانه عمل کردن از دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر

زیرکانه عمل کردن از دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر

متاسفانه برخی از خانم ها بدون اینکه تلاش در فهم قصد پیام‌های ارسالی از سوی دیگران داشته باشند، برای عمل کردن به آنها آماده می شود. به عنوان مثال، ممکن است جاری یک خانم صحبت هایی از سوی مادر شوهر به او بگوید و او نیز بدون اینکه در مورد صحت آن ها مطمئن شود، رابطه اش با مادر شوهر بد می شود.

تقریبا باید مطمئن باشید که هر کسی سخنان دیگران را برای شما می آورد، حرف های شما را را نیز نزد دیگران خواهد بود.  از سوی دیگر، قطعاً فردی که صحبت هایی پشت سر شما را به شما گزارش می کند نه تنها فرد قابل اعتمادی نیست، بلکه نیت خیرخواهانه نیز ندارد. به همین دلیل بهتر است صحبت های این دسته از افراد را کاملاً ناشنیده بگیرید و هیچگونه اهمیتی به آنها ندهید و این خود از جمله راه های جذب مادر شوهر می باشد.

6. بدگویی از اعضای خانواده ممنوع

 بسیار طبیعی است که در بسیاری از موارد حتی اگر ما کاملاً منطقی باشیم، اما گاهی احساساتمان مانع از تصمیم گیری های منطقی شود. به عنوان مثال، برخی از عروس ها گلایه ها و یا انتقاد از همسر را به مادر شوهر انتقال می دهند. همین مسئله باعث می‌شود که احساس منفی نسبت به عروس به وجود آید.

 نوع دیگر این بدگویی ها نسبت به سایر اعضای خانواده می باشد. به عنوان مثال، ممکن است انتقاد نسبت به خواهر شوهر، برادر شوهر و یا پدرشوهر را نزد مادر شوهر عنوان کرده و گلایه ها را به صورت بدگویی مطرح نمایید. طبیعی است که پیامد آن موضع گیری مادر شوهر و همچنین تخریب صلح با خانواده همسر می باشد.

7. خریدن هدیه یکی از راه های جذب مادر شوهر

خریدن هدیه یکی از راه های جذب مادر شوهر

 همانطور که شما و خانواده تان دوست دارید که به مناسبت های مختلف هدیه دریافت کنید، مادر شوهر شما نیز این حق را دارد که از سوی فرزند خود و شما، هدیه هایی را مثلاً به عنوان روز مادر دریافت نماید. حتما نیازی نیست که مناسبت خاصی وجود داشته باشد، بلکه می توانید آنچه که مورد پسند و علاقه اوست را برایش فراهم کنید.

خریدن هدیه یکی از بهترین ترفندها برای به دست آوردن دل مادر شوهر است. البته در کنار این هدیه ها نباید فراموش کرد که سایر اخلاقیات را هم باید رعایت نمود. در واقع هدیه دادن به تنهایی و در کنار عدم رعایت اخلاق، باعث می شود پیامی ناشی از باج دادن و یا پولکی بودن به مادر شوهرتان دست بدهد.

8. او را همانند مادر خود بدانید

زمانی که شما به مادر شوهرتان به‌عنوان کسی نگاه می کنید که تمام تلاشش آزار و اذیت شما یا تخریب زندگی تان است، مطمئنا نمی توانید رابطه خوبی را با او داشته باشید و مدام از صحبت کردن و بودن در کنار او دچار ناراحتی‌های روانی می شوید.

در حالی که اگر دیدگاه تان تغییر کند و خانواده همسر را مانند خانواده خود بدانید، دیگر حرف های آنها را از روی کینه و خصومت نگاه نمی کنید و بهتر می توانید با این رفتار ها کنار بیایید. حتی آرامش روانی بیشتری را برای خود به ارمغان خواهید آورد. زیرا اگر این دیدگاه تغییر نکند حتی دلسوزترین مادرشوهرها هم به چشم یک دشمن نگاه می شود.

9.از جزئیات زندگیتان دیگران را با خبر نکنید

 این مورد در  رابطه با خانم ها و آقایان کاملا درست می باشد. یک اشتباه در زندگی زناشویی این است که درونیات زندگی را علنی و همگانی نمائیم. اما هرکسی سبک زندگی منحصر به فرد خود را دارد. اگر احساس خوشبختی می کنید و یا شرایط زندگی بهتری نسبت به اطرافیان خود دارید، با انتقال آن به اطرافیان باعث ایجاد حساسیت های نسبت به خود و همسرتان خواهید شد.

 شما و همسرتان باید بدانید که نیازی نیست خانواده هایتان از تمام جزئیات زندگیتان باخبر شوند و هر دو تلاش کنید این شرایط را به وجود آورید. به عنوان مثال، اینکه شما مانتو فلان قیمت را خریده اید یا هر چند وقت یکبار به مسافرت می روید می تواند حسادت اطرافیان را از آن جمله مادر شوهر برانگیزد و به همین دلیل باعث رنجش خاطر شما شود.

 10. از عیب های خود و خانواده تان غافل نشوید

از عیب های خود و خانواده تان غافل نشوید

خود را مصون از اشتباه و خطا ندانید. همه ما انسان ها، نقص های مختلفی داریم. همان طور که برخی از رفتارهای مادرشوهرتان ممکن است مورد قبول و رضایت شما نباشند، او نیز نسبت به شما قطعاً همین احساس را خواهد داشت و در برخی موارد آنچه شما انجام می‌دهید مورد قبول و رضایت او نمی باشد.

 در بسیاری از مواقع وقتی در جلسات مشاوره خانواده از خانم سوال می کنیم که عیب های خانواده شما چیست، این جمله را عنوان می کنند که خانواده من هرگز عیبی ندارند و کاملا با احترام برخورد می کنند. غافل از اینکه زمانی که به صورت جداگانه با شوهرشان صحبت می‌کنیم متوجه نارضایتی‌های او از زندگی و خانواده‌اش خواهیم شد.

11. همسرتان را سپر بلا نکنید

معمولا یکی از انتظارات زنان از شوهرشان این است که تمام گلایه ها را به مادر شوهر انتقال دهد و یا اینکه با او دعوا کند. فراموش نکنید که اگر  از همسرتان این درخواست را داشته باشید، او نیز در آینده همین رفتار را نسبت به شما خواهد داشت.

بی احترامی کردن به مادرشوهر نه تنها مشکل شما را برطرف نمی‌کند، بلکه احساس بدبینی او را بیشتر خواهد کرد . حتی در صورتی که همسرتان با خانواده خود قطع رابطه کند، این موضوع در زندگی مشترک نمود منفی بسیار زیادی خواهد داشت و باعث سرد شدن رابطه زناشویی می شود. همچنین حساسیت های زیادی شما نسبت به روابط خود ایجاد کرده اید.

12. پذیرایی مناسب از راه های جذب مادر شوهر

یکی از گلایه‌های مادرشوهرها نسبت به عروس های خود این است که پذیرایی درست و مناسبی ندارند و معمولاً این پذیرایی را با مهمانی های خانواده یا دختر خود مقایسه می کنند و از این موضوع گله و شکایت دارند. مادر شوهر در واقع فردی است که همسر شما را رشد و پرورش داده است و این حق را دارد که یک پذیرایی درست و مناسبی در در حضور فرزندش داشته باشد.

 بهتر است هنگام دعوا و یا حضور در منزل، نهایت تلاش خود را برای داشتن یک پذیرایی خوب و مناسب داشته باشید و در عین حال تلاش کنید تا به هر دوی شما خوش بگذرد. اگر کمی از حساسیت هایتان نسبت به رفتارها و عکس‌العمل‌ها بکاهید، آرامش بهتر و همچنین احساس شادی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

سایر راه های زیرکانه برای جذب مادر شوهر 

سایر راه های زیرکانه برای جذب مادر شوهر 

قطعاً راه های جذب مادر شوهر بی شماری وجود دارد. اگر کمی صبر و حوصله تان را بیشتر کنید و خودتان را جای مادرشوهرتان به عنوان فردی که فرزندی را بزرگ کرده بگذارید، بهتر می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید. علاوه بر روش های برخورد با مادر شوهر که قبلا ذکر شد، نکات ریز و زیرکانه زیر می توانند این رابطه را بهتر کند.

خود را نادیده نگیرید

 گاهی برخی از خانم ها دچار افراط و تفریط می شوند. یعنی مثلا آنقدر خود را نادیده می‌گیرند که مادر شوهر به خودش اجازه می دهد تا در تمام امور زندگی آنها دخالت کند و هیچگونه حد و مرز نامرئی در زندگی آنها وجود ندارد. این مسئله به نوبه خود موجب می شود کنترل زندگی از دستان شما و همسرتان خارج شود.

 در استفاده از تمامی دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر ، بهتر است تعادل را در هر زمینه رعایت کنیم. قرار نیست همه آنچه که مادر شوهر می خواهد و یا دیگران تمایل دارند انجام دهیم و به اصطلاح کارهایی که مورد پسند آنهاست را انجام دهیم. اما می توانیم حد تعادل را رعایت کرده و راهی را در پیش بگیریم که باتوجه به آن هم خودمان و هم همسرمان احساس رضایت بیشتری داشته باشد

 از تجربیات او استفاده کنید

 از تجربیات او استفاده کنید

مادر شوهر شما ممکن است چندین فرزند را بزرگ کرده باشد و مسلما تجربیات زیادی دارد. به همین دلیل به عنوان یک فرد با تجربه می تواند در برخی امور مشاور بسیار خوبی برای شما محسوب شود. اگر در رابطه با فرزندپروری، راهکاری به شما ارائه می دهد، بهتر است موضع‌گیری نداشته باشید و در صورت مصلحت از ان استفاده نمائید.

 گفتن برخی از جملات یا به اصطلاح نصیحت، به معنای قبول کردن و یا رد کردن شما نخواهد بود. در واقع او نیز به عنوان یک فرد بزرگسال تمایل دارد تا راهکارهای مناسب برای یک زندگی بهتر به شما ارائه دهد و اگر کمی پیش زمینه های خود را کنار بگذارید متوجه می شوید که بسیاری از این صحبت‌ها شبیه به همان حرف‌های مادرتان است.

اجازه صمیمیت با نوه یا نوه‌هایش بدهید

 از دیگر راه های جذب مادر شوهر همین است. همان قدر که شما و خانواده تان از فرزند یا فرزندانتان سهیم هستید و می توانید در کنار آنها حضور داشته باشید، مادر شوهر شما نیز به همان اندازه حق محبت کردن و بودن در کنار فرزندش را خواهد داشت.

گاهی ممکن است به عنوان مثال شکلاتی به فرزندتان هدیه دهد و این مغایر با تربیت شما باشد. اجازه دهید این کار را انجام دهد تا رابطه صمیمیت را ایجاد نمایید.

همچنین گاهیمتاسفانه برخی از خانم ها از کنار هم بودن نوه و مادربزرگ جلوگیری می کنند و تصور می کنند این صمیمیت به معنای متحد شدن آن ها خواهد بود. مفهوم این کار، رها شدن فرزند شما نیست. بلکه هدف این است که فرزندتان حق استفاده و بهره مندی از حضور مادربزرگ خود را دارد و مادربزرگ نیز به همین ترتیب می تواند با نوه اش ارتباط برقرار کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودمی تا اطلاعاتی را در رابطه با دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره در رابطه با راه های جذب مادر شوهر می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل؛ آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

من هرچقدر در مقابل مادرشوهرم کوتاه میام اون بازم تو زندگیم دخالت میکنه چیکار کنم؟

زمانی که شما به عنوان یک شخص حد و مرزهای زندگی مشترک خود را به درستی تعریف نکنید، این موضوع موجب می شود دیگران به راحتی به حریم شما تجاوز کنند.

راه های جذب مادر شوهر چیه؟

احترام گذاشتن در هر شرایطی ، او را مثل مادر خود بدانید و حساسیت های خود را نسبت به او کم کنید تا رفتارتان تغییر یابد و رابطه شما بهبود پیدا کند.

چطور می تونم از دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر اطلاع پیدا کنم؟

برای اطلاع دقیق از همه موارد و حتی موارد بیش از اون کافیه وارد سایت بشید و این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مادرشوهر من خیلی آدم بدی هست و خیلی از او گله مندم چیکار کنم؟

می تونید خیلی راحت گلایه هاتون رو بهش بگید و سعی کنید از بعضی رفتارها چشم پوشی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور