رفت و آمد با خانواده همسر + 6 نکته مهم
رفت و آمد با خانواده همسر + 6 نکته مهم

رفت و آمد با خانواده همسر + 6 نکته مهم

برای جلوگیری از بحث و مشاجره ها در آینده، بهتر است از بهترین نوع رفت و آمد با خانواده همسر + 6 نکته مهم اطلاع یابید. این رفت و آمد ها شرایط خاص خود را خواهد داشت که در صورت اطلاع، می توانید ارتباط خوب و قوی با خانواده همسرتان داشته باشید. همچنین رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد نیز می تواند شرایط مخصوص به خود را داشته باشد. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

رفت و آمد با خانواده همسر

رفت و آمد با خانواده همسر

رفت و آمد با خانواده همسر از همان دوران نامزدی و عقد آغاز می‌شود و تا پس از عروسی و بهتر بگویم پایان عمر ادامه دار خواهد بود. این رفت و آمد می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد بر اساس نوع نگاه، استرس متفاوتی را برای دختر خانم ها و یا آقا پسر ها به وجود آورد؛ چراکه شرایط ازدواج ها یکسان نمی باشد و برای برخی از دخترخانم ها به اینکه چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ فکر می کنند.

به عنوان مثال : در صورتی که ازدواج شما با مخالفت خانواده همسرتان روبرو بوده است، رفت و آمد اگر از حد نرمال و عادی خارج شود؛ مشکلات بیشتری را برایتان به وجود خواهد آورد و یا حتی در مورد رفت و آمد های معمولی نیز باید با احتیاط و با شناخت خانواده همسرتان اقدام نمایید تا بتوانید از پیامدهای منفی و احتمالی آینده جلوگیری نمایید.

برای ازدواج های سنتی و خانواده های سنتی رفت و آمدها معمولاً شکل متفاوت تری به خود میگیرد. در این شرایط به طور معمول می توان گفت که خصوصاً برای خانواده های پرجمعیت تمایل به ارتباط بیشتر و زودهنگام می‌باشد. اما باز هم در رابطه با نوع نگاه خانواده‌ها تفاوت‌های وجود خواهد داشت.

مهم ترین نکات رفت و آمد با خانواده همسر

به طور کلی می توان گفت مواردی وجود دارد که شما به هنگام ازدواج لازم است برای رفت و آمد با خانواده همسرتان آنها را رعایت کنید. در این مورد ما به ۶ نکته مهم و کلیدی در ادامه اشاره خواهیم نمود، همچنین علاوه بر مطالعه این مقاله شما می توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ازدواج و خانواده ما صحبت نمایید.

1. بهترین فردی که می تواند به شما کمک کند همسرتان است

بهتر است با ذکر مثالی این موضوع را برای شما باز کنیم. تصور کنید که شما قرار است در آزمونی که حتی با محتوای آن آشنا نمی باشید و یا کتابی در آن مطالعه ای نداشته اید، روبرو شوید. در این شرایط، اگر سوالات آزمون را به شما داده باشند می توانید به همراه جواب ها به راحتی در آن آزمون علاوه بر پذیرش نمره بالایی را کسب نمایید.

در واقع بهترین فردی که می تواند سوالات و جواب ها را به شما بدهد در واقع همان همسرتان خواهد بود. بهترین کمک را در رابطه با خصوصیات اخلاقی خانواده خود به شما خواهد نمود تا شما در رابطه با نحوه رفت و آمد و همچنین میزان این رفت و آمد بتوانید اطلاعات بیشتری را کسب نمایید و همچنین شرایط بهتری را تجربه کنید و این یکی از سیاست های عروس برای مادر شوهر می باشد.

از او سوال کنید که خانواده‌اش چگونه رابطه ای را بیشتر می پسندد؟ آیا تمایل به ارتباط بیشتر دارند؟ یا اینکه ارتباطات محدود را را مورد پذیرش قرار می دهند؟ حتی در مورد زمان رفت و آمد نیز یکی از مواردی است که برای برخی از خانواده ها بسیار حائز اهمیت می باشد. تمامی این سوالات را برای شناخت بیشتر بهتر است از همسرتان سوال کنید.

2.به همراه همسرتان به دیدن خانواده اش بروید

یکی از موارد بسیار مهمی که لازم است در رابطه با رفت و آمد با خانواده همسر به آن توجه داشته باشید، این است که شما و همسرتان اکنون یک خانواده جدید را تشکیل داده اید و این خانواده به تازگی شکل گرفته است و به همین دلیل در رفت و آمد های خود بهتر است یکی از اصول بسیار همانند بودن باهم را رعایت کنید چراکه از آن برای خانواده همسرتان نیز بسیار مهم است که شما به اتفاق هم به دیدار آنها بروید.

اگر در منزل خودتان سکونت دارید و از خانواده همسرتان فاصله دارید، بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که برای لحظه ورود به منزل همسرتان بهتر است که هر دو با هم وارد شوید. به عنوان مثال، اگر مادرشوهرتون و یا مادر خانم تان شما را برای شام دعوت می‌کنند و همسرتان به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند در همان زمان حضور داشته باشد. بهتر است خودتان پیش قدم شوید و پس از آن همسرتان نیز به منزل خانواده خود خواهد آمد.

هرگز همسرتان را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور باشد بین شما و خانواده‌اش یکی را انتخاب کند. تصور نکنید که این انتخاب به معنی پایبندی خواهد بود چرا که این موضوع می‌تواند موجب شود که شما نیز در آینده به عنوان یکی از انتخاب هایش حذف شوید. همچنین به ایجاد مشکلات بیشتر بین شما کمک خواهد کرد.

3. تعادل را رعایت کنید

 تعادل را رعایت کنید
تعادل را رعایت کنید

بسیار پسندیده است که شما با خانواده همسرتان رفت و آمد داشته باشید اما فراموش نکنید که نزدیکی زیاد می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. به عنوان مثال : گاهی به دلیل همین ارتباط های زیاد ممکن است خانواده همسرتان حد و مرزهای ما بین شما را فراموش کند و یا به دلیل احساس بسیار خودمانی بودن، صحبت‌هایی را داشته باشند که مورد پسند شما قرار نگیرد و این موضوع در رفت و آمد با خانواده همسر شما مشکل ایجاد نماید.

همچنین برخی از خانواده ها ممکن است تمایلی نداشته باشند که به دفعات زیاد پذیرای عروس و داماد خود باشند که در صورت رعایت نکردن این موضوع، مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد. خضوصا این رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد مشکل ارتباط را بیشتر خواهد نمود. چرا که برای برخی از خانواده ها بدین معناست که شما تمایل و علاقه به آنها ندارد.

فقط شما نباشید به منزل آنها میروید!  رفت و آمد مسئله ای است که ارتباط دو طرفه را می نماید. بنابراین برای داشتن یک رابطه خوب با خانواده همسرتان، هر از چند گاهی آنها را دعوت نمایید و پذیرایی خوبی از آنها داشته باشید. زیاده روی نکنید. این زیاده روی هم در مورد تعداد دفعات مهمانی و هم در رابطه با پذیرایی باید رعایت شود.

4. پیش زمینه ها را از ذهنتان دور کنید

این موضوع در مورد دختر خانم ها بسیار به چشم می خورد و به همین دلیل است که از دخالت مادر شوهر در زندگی + 5 راه حل صحبت می کنند. به عنوان مثال : آنچه که از دوست و یا سایر افراد، در رابطه با خانواده همسر و رفتارهای آنها شنیده باشند. این موضوع را به خانواده همسرشان تعمیم می دهند و این مسئله باعث می‌شود تا دید منفی خانواده همسرتان داشته باشید و همین دیدگاه اجازه برقراری یک ارتباط خوب و مناسب را به شما نخواهد داد.

داشتن این دیدگاه موجب می‌شود که، حتی اگر خانواده همسرتان رفتار مناسبی با شما داشته باشند، باز هم تصور کنید که از تمام رفتارهای شان منظور بدی دارند و یا دلایل خاصی برای این گونه رفتارها دارند و تمامی اینها موجب برهم خوردن رفت و آمد با خانواده همسر شما و نداشتن یک زندگی خوب و مناسب با خانواده همسرتان خواهد شد.

 زمانی که خانواده همسرتان شما را به یک مهمانی دعوت می نمایند، در این شرایط شما اگر به آن مهمانی نروید، شاید اینگونه تصور شود که به او و خانواده اش احترام نگذاشته اید و به همین دلیل احساس خوبی نسبت به شما پیدا نمی کنند. اما در صورتی که خودتان را جای آنها بگذارید، شاید متوجه شوید که آنها نیز ممکن است برای احترام به شما این مهمانی را ترتیب داده باشند.

5. برای رفت و آمد با خانواده همسر از رفتارهای نادرست چشم‌پوشی کنید

همه ما انسانها رفتارهای نادرستی داریم. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که خانواده همسر شما هیچگونه رفتار نادرستی داشته باشند. یکی از اشتباهات این است که ما در مورد خانواده همسرمان عیب جویی می کنیم و اعضای خانواده خودمان و یا حتی شخصیت خودمان را نادیده می‌گیریم و یا اینکه همسر را از خانواده اش جدا می کنیم.

اگر رفتار اشتباهی از خانواده همسرتان سر می‌زند، شما می توانید به راحتی از آن چشم پوشی کنید و نشان دهید که این اشتباهات می‌تواند موجب شود که شما از نوع تربیت خود و همچنین شخصیت تان فاصله بگیرید. این موضوع بدین معنا نیست که شما هیچ گونه رفتار و عکس العمل منفی نسبت به رفتار هایش نداشته باشید و یا رفتارهای او بی پاسخ بماند. اما بهتر است در برخی از موارد چشم پوشی کنید.

توجه داشته باشید که اگر ارتباط شما و خانواده همسرتان صمیمی و خوب نباشد، آنها برای صحبت کردن و ابراز احساسات خود از روش‌های غیرمعمول همانند تیکه و کنایه استفاده می نمایند. بنابراین بسیار خوب است که شما ناراحتی ها گلایه ها و صحبت های خود را به راحتی ابراز نمایید تا به این وسیله بتوانید ارتباط موثر تری را با یکدیگر داشته باشید و از ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادرشوهر استفاده نمایید.

6. صمیمیت زیاد ممنوع

صمیمیت زیاد ممنوع
صمیمیت زیاد ممنوع

یکی از اشتباهات دختران و پسران جوان این است که برای داشتن یک ارتباط خوب با خانواده همسر تصور می کنند که لازم است بسیار با آنها صمیمی شوند. در صورتی که هرگز نباید حد و مرزها را فراموش کرد! که این حد و مرز ها به صورتی نامرئی تعیین می‌شود و با استفاده از رفتارهای شما قرار است مشخص شود.

هنگامی که این ارتباط ها زیاد شود، مرزها خود به خود شکسته می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که شما نسبت به خانواده همسرتان احساسی نداشته باشید و یا خانواده همسرتان حد و مرزی برای شما قائل نباشند. به همین دلیل به خودشان اجازه می‌دهند که در کلیه امور شما دخالت کنند. همچنین شما ممکن است به دلیل صمیمیت زیاد صحبت‌هایی داشته باشید که موجب رنجش آنها شود و رفت و آمد با خانواده همسر را کمرنگ نماید.

نیازی نیست ما برای یک ازدواج خوب، صمیمیت بیش از حد را تجربه کنیم. همین که بتوانیم حدود خاصی را مشخص کنیمف می تواند باعث شود که زندگی بهتری را در کنار یکدیگر داشته باشیم و دلیلی برای صمیمیت زیاد وجود نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است است به تمامی موارد توجه داشته باشید.

رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد

رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد
رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد

دوران عقد یکی از حساس‌ترین دورانی است که شما باید متناسب با خانواده و شرایط زندگی تان و همچنین رفتار و اخلاق خانوادگی همسرتان رفتارهای خود را تنظیم نمایید. به عنوان مثال : برای برخی از خانواده های سنتی که به هیچ عنوان تمایلی ندارند که عروسشان بدون حضور خانواده در منزلشان سکونت داشته باشد.

برای برخی از خانواده‌ها نیز، بسیار ناپسند است که ارتباط کمی با آنها داشته باشند. زیرا تصور می‌کنند که این به معنی عدم علاقه و احترام به آنها محسوب می‌شود و تمایل دارند در تمام جنبه های فامیلی عروسشان حضور داشته باشند. در این موارد شما بهتر از حد تعادل را در رابطه با علایق خودتان و همچنین علاقه خانواده همسرتان رعایت کنید.

موضوع  مهم مهم دیگر این است که در رابطه با رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد باز هم تاکید می‌کنیم، این است که در رابطه با ارتباط با خانواده همسرتان حد تعادل را رعایت کنید. همچنین متناسب با شناختی که همسرتان به شما از خانواده خود می‌دهند نحوه برخورد و رفتارتان را تنظیم کنید. تا از پیامدهای و مشکلات به وجود آمده در آینده از همان ابتدا جلوگیری نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله را به موضوع رفت و آمد با خانواده همسر + 6 نکته مهم  پرداختیم. همچنین به موضوع رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد و شرایط برقراری یک ارتباط خوب نیز اشاره نمودیم. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره در این رابطه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

آیا رفت و آمد با خانواده شوهر در دوران عقد صحیح است؟

در رابطه با رفت و آمد دوران عقد می تواند شناخت خوبی را به وجود آورد. اما در این زمینه نباید زیاده روی نمود.

آیا برای رفت و آمد با خانواده همسر دعوت کردن آن ها صحیح است؟

دعوت کردن های همیشگی موجب ایجاد توقع برای خانواده همسرتان می شود و لطف شما را به یک وظیفه تبدیل می کند و همچنین زیاده روی موجب برهم خوردن رابطه شما خواهد شد.

خانواده همسرم بیش از اندازه به منزل ما می آیند چگونه از این موضوع اجتناب می توان نمود؟

شما باید حد و مرزهای نامرئی خانواده خود را مشخص کنید و به آن ها اجازه ندهید که وارد حریم شما شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور