هفت راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر
هفت راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر

 7 راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر

برای داشتن یک زندگی موفق در آینده، باید رابطه با خانواده همسر را به بهترین شما ایجاد و حفظ نمایید. اولین برخورد با خانواده همسر بسیار مهم است تا بتوانید ارتباط قوی با او داشته باشید. اگر حد و حدود رابطه با خانواده شوهر را ایجاد نمایید، این موضوع موجب می شود تا ارتباط قوی تری داشته باشید و این موضوع یکی از رازهای ارتباط با خانواده شوهر خواهد بود.

در این مقاله به طور کامل در رابطه با هفت راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر مطالبی را ارائه خواهیم نمود. علاوه بر آن، در صورتی که مایل به اطلاع دقیق از رازهای ارتباط با خانواده می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

رابطه با خانواده همسر

رازهای مهم رابطه با خانواده همسر
رابطه با خانواده همسر

نحوه برخورد با خانواده همسر، اصول و قواعدی دارد که در صورت کسب آموزش و مهارت در به کار بردن این اصول و قواعد می توانید رابطه بسیار خوبی را با خانواده دوم خود یا همان خانواده همسرتان داشته باشید. در رابطه با نوع رفتارهای خود با خانواده همسرتان باید بگوییم که روش های مختلف و متفاوتی وجود خواهد داشت.

حتی اگر خوشایند من نباشد. اما حقیقت این است که برای داشتن یک ازدواج موفق و یک زندگی خوب در واقع ما باید با خانواده همسرمان ارتباط عاطفی بسیار خوبی داشته باشیم. موضع گیری در مقابل خانواده همسر نه تنها موجب بهبود رابطه با خانواده همسر نخواهد شد؛ بلکه باعث می شود همسرتان از شما به عنوان یک حد فاصل بین او و خانواده‌اش نگاه خواهد کرد.

برخی از عروس خانم ها، پس از رابطه با خانواده همسر عنوان می کنند که در اولین برخورد متوجه شدم آنها آدم های حسودی هستند و یا اینکه از برخوردشان اصلاً خوشحال نشدم. گاهی این موارد منفی را به خودشان نسبت می دهند. مانند این که کاملا مشخص بود که از من خوششان نمی آید کاملاً مشخص است که از این که من همسر فرزندشان شده ام. ناخشنود که تمامی این موارد دلایلی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از اینکه علت دعوای زیاد زن و شوهر بر روی لینک کلیک کنید.

هفت راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر چیست؟

در ادامه به مهمترین مواردی که باید در رابطه با خانواده همسر رعایت نمایید، اشاره خواهیم کرد. اما فراموش نکنید که این موارد شامل تمامی نکات این خواهد بود که شما ملزم به رعایت آنها هستید. بلکه گاهی لازم است شما موارد بیشتری را برای برقراری یک ارتباط خوب با خانواده همسرتان رعایت نمایید.

1. برای اولین ملاقات با خانواده همسر بر نامه ریزی کنید

یکی از اقدامات هوشمندانه ای که شما به عنوان یک زن یا مرد می توانید انجام دهید این است که از نامزد و یا همسر خود بخواهید که در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی خانواده خود صحبت کند و اطلاعاتی را به شما بدهد. این موضوع موجب می‌شود تا شما شناخت بهتری نسبت به خانواده همسرتان پیدا کنید. تا در کوتاه ترین زمان آن را به دست آورید.

در مورد علایق شان و همچنین نوع رسم و رسومی که در خانواده شان وجود دارد، خصوصاً اگر ازدواج شما در فرهنگ های مختلفی صورت گرفته است ضروری خواهد بود. چراکه برخی از آداب و رسوم برای بعضی از خانواده‌ها رعایت آن بسیار مهم است به همین دلیل چنانچه برخلاف آن، فرد رفتار جدیدی داشته باشد، قطعاً نسبت به آن موضع گیری خواهند نمود.

موارد دیگری وجود دارد که با توجه به آن شما ممکن است رفتاری داشته باشید که در خانواده شما و یا شرایط زندگی شما معنا و مفهوم دیگری داشته باشد. اما در خانواده همسرتان از جمله رفتارهای ناپسند شمرده شود. به همین دلیل اگر در اولین برخورد به این رفتارها را داشته باشید، نظر شما نسبت به شما منفی خواهد شد فراموش نکنید که اولین برخوردها در تمام روابط بسیار مهم می باشد. بنابراین بهتر است محتاطانه عمل کنید.

برای اطلاع از ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادرشوهر بر روی لینک کلیک کنید.

2. حد و حدود رابطه با خانواده شوهر را مشخص کنید

حد و حدود رابطه با خانواده همسر

بسته به شخصیت هر فردی این موضوع می تواند شکل متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال برخی از افراد تمایلی ندارند که دیگران احساس صمیمیت با آنها داشته باشند. به همین دلیل نسبت به اینگونه رفتارها موضع‌گیری می‌کنند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، بهتر است از همان ابتدا و اولین روابط موضع خود را مشخص کنید تا طرف مقابل شما بتواند رفتارهای خود را تنظیم نماید.

برای برخی از افراد، نیز برخلاف این موارد بسیار علاقه‌مند است که دیگران با آنها ارتباط زیادی داشته باشند و صمیمیتی زیادی بین شان وجود داشته باشد و همچنین بتوانند روابط خوبی را با یکدیگر داشته باشند. در این شرایط باز هم اگر شما جزو این دسته از افراد می باشید می توانید این موضوع را به طور کاملا غیر مستقیم و با صحبت های گرم و صمیمی به خانواده همسرتان نشان دهید.

توصیه ما به عنوان یک مشاور در رابطه با خانواده همسر چیست؟ حقیقت این است که افراد مختلف نسبت به رفتارهای مختلف واکنش های متفاوتی را نشان خواهند داد. بنابراین بهترین نوع برخورد خصوصاً در برخوردهای اولیه این است که زیاده روی نکنیم. و اجازه دهید کمی شناخت نسبت به یکدیگر داشته باشید و در عین حال حدود و مرزهای خود را مشخص نمایید.

برای اطلاع از اینکه با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

3. رازهای ارتباط با خانواده شوهر را بدانید

بهترین فردی که می تواند رابطه با خانواده همسر را برای شما فاش نماید، همسرتان می‌باشد چرا که او بهتر از هر کسی شناخت کاملی نسبت به خانواده خودش دارد و به همین دلیل به راحتی می‌تواند به شما اطلاعاتی در مورد خصوصیات اخلاقی تک تک اعضای خانواده خود بدهد تا بتوانیدازدواج بهتری را داشته باشید.

منظور از این رازها، در واقع این است که شما متناسب با شخصیت هر یک از اعضای خانواده با او برخورد داشته باشید. این بدین معنا نیست که شما از شخصیت واقعی خود فاصله بگیرید اما در واقع هدف این است که بتوانید ارتباط بهتری را با خانواده همسرتان برقرار نمایید.

به عنوان مثال : در برخی از اعضای خانواده ممکن است بسیار علاقه مند به شوخی و صحبت باشند و یا بر خلاف آن تمایلی به شوخی کردن و صحبت کردن نشان دهند در این شرایط شما می‌توانید متناسب با علاقه آنها و شخصیتشان برخورد کنید.

برای اطلاع از اینکه چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ + 14 نکته مهم بر روی لینک کلیک کنید.

4. به دنبال اطلاع از گذشته خانواده تان نباشید

یکی از سوالات اشتباهی که برخی از دختر خانم ها ممکن است داشته باشند، این است که در مورد مشکلات گذشته پسر و یا خانواده‌اش سوالاتی پرسیده می شود. این موضوع کاملا اشتباه است زیرا همه ما انسانها تمایلی نداریم که دیگران در مورد زندگی شخصی مان اطلاعاتی به دست آورند و یا اینکه به دنباله آن؛ حریم شخصی و خصوصی مان را مورد تعرض قرار دهند.

به عنوان مثال ممکن است خانواده همسرتان با برخی از از فامیل های خود و اعضای خانواده ارتباط عاطفی و خانوادگی خوبی نداشته باشند. اگر در برخورد اول شما با حس کنجکاوی زیاد در مورد این مسئله صحبت کنید و یا آن را مورد سوال قرار دهید، از آن پس به عنوان فردی که به اصطلاح قصد فضولی در رابطه با خانواده همسر دارد، شناخته خواهید شد.

برای اطلاع از سیاست های عروس برای مادر شوهر بر روی لینک کلیک کنید.

5. حد و حدود رابطه با خانواده شوهر را تعیین نمایید

نحوه رابطه با خانواده همسر
انواده شوهر را تعیین نمایید

یکی از اشتباهاتی که برخی از آقا پسر ها و دختر خانم ها در رابطه با خانواده همسر دارند این است که در مورد روابط عاطفی بین اعضای خانواده نظر می دهند و همین مسئله موجب می شود احساس منفی نسبت به فرد مقابل به وجود آید حتی اگر صحبت‌های شما جنبه مثبتی هم داشته باشد، اما باز هم ممکن است از این موضوع احساس خوبی به وجود نیاید.

اگر بحث خانوادگی در بین اعضای خانواده همسرتان به وجود می آید، شما هرگز همسرتان را در حضور جمع، مقصر نکنید. حتی اگر واقعاً مقصر باشد! تا بتوانید حد و حدود رابطه با خانواده شوهر را رعایت کنید. اگر اعضای خانواده همسرتان مشکلاتی با یکدیگر دارند باز هم بهتر است شما در این مسئله دخالت نکنید زیرا موضع گیری منفی نسبت به شما در آینده خواهد شد.

برای اطلاع از برخورد با شوهر بی کار + 6 راهکار مرد بیکار زن شاغل بر روی لینک کلیک کنید.

6. خودتان باشید

از جمله رازهای ارتباط با خانواده شوهر این است که نیازی نیست برای این که رابطه بسیار خوبی با همسرتان داشته باشید، از شخصیت واقعی خود فاصله بگیرید و تلاش کنید همانی باشید که آنها می خواهند. این موضوع باعث می شود از شخصیت واقعی خودتان فاصله بگیرید و انتظاراتی را ایجاد نمایید که بعدها از عهده آن بر نخواهید آمد و همین موضوع باعث می‌شود نسبت به شما احساس منفی به وجود آید.

هیچ یک از ما انسان ها نمی توانیم از شخصیت واقعی خودمان فاصله بگیریم. ممکن است برای مدت زمان کوتاهی دوام بیاوریم اما پس از گذشته یک سال و یا بیشتر از آن، از تظاهر کردن به آنچه که آنها تمایل دارند خسته خواهید شد و به همین دلیل دیگر نیازی به برقراری رابطه و همچنین تمایلی برای ارتباط خوب نخواهید داشت و به همین دلیل رابطه با خانواده همسر دچار خدشه می شود.

بسیار بدیهی است که دیگران گاهی متوجه صمیمیت غیر واقعی ما خواهند شد و همین موضوع می‌تواند باعث شود که ما را به عنوان یک فرد دروغگو و یا دورو بشناسند. در این شرایط، حتی اگر رفتارهای مثبتی هم داشته باشید  باز هم نسبت به شما علاقه نشان خواهند داد و تصور می‌کنند تمام رفتارهای شما تصنعی می‌باشد.

برای اطلاع از شانزده نشانه خیانت در زندگی زناشویی [مردان+زنان] بر روی لینک کلیک کنید.

7. در اولین برخورد با خانواده همسر نسبت به هرچیزی واکنش نشان ندهید

در اولین برخورد با خانواده همسر نسبت به هرچیزی واکنش نشان ندهید
در اولین برخورد با خانواده همسر نسبت به هرچیزی واکنش نشان ندهید

این موضوع خصوصا در خانم ها، به دلیل ریزبین بودن بسیار شایع می‌باشد. زیرا نسبت به تمام رفتارهای خانواده همسرشان عکس‌العمل نشان می‌دهند و یا اینکه آنها را تجزیه و تحلیل و یا تفسیر می نمایند. این موضوع موجب می‌شود که خود شما بیشتر از هر کس دیگری اذیت شوید و در عین حال ارتباط درستی با خانواده همسرتان نداشته باشید.

انسان های بزرگ برای حفظ آرامش خود گاهی کاملاً ساده از مواردی که آنها را آزار می دهد عبور می کنند و به همین دلیل است که  که زندگی راحت تری را تجربه می نمایند. اگر بپذیریم که هر فردی متناسب با شخصیت خودش با آنها برخورد می‌کند و هر فردی با توجه به شخصیت خود، دیگران را قضاوت می کند دلیلی برای ریز بین شدن و ناراحتی نخواهیم داشت و علاوه بر اولین برخورد با خانواده همسر باید در کل رابطه این نگرش حفظ شود.

موضوع بسیار مهم دیگری که می تواند به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید این است که هر فرد را در خانواده همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید. پذیرش بی قید و شرط اگرچه در مراحل اولیه سخت است اما موجب می‌شود شما انتظاراتی که از اعضای خانواده همسرتان دارید، کاملاً معقولانه باشد و در عین حال آرامش بیشتری داشته باشید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات کاملی را در مورد نحوه رابطه با خانواده همسر و همچنین نوع اولین برخورد با خانواده همسر ، و تعیین حد و حدود رابطه با خانواده شوهر ارائه نماییم. در صورتی که تمایل به اطلاع از رازهای ارتباط با خانواده شوهر به صورت دقیق و با توجه به شرایط خانواده همسرتان هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

آیا برای داشتن رابطه با خانواده همسر نیازی به ارتباط زیاد است؟

خیر! نیازی نیست ارتباط زیادی داشته باشید. بهتر است در هر موردی، تعادل را حفظ نمایید.

اولین برخورد با خانواده همسر باید چگونه باشد؟

بهتر است برای اولین برخورد با خانواده همسر بسیار محتاطانه عمل نمایید. نه خیلی صمیمی و نه خیلی اجتنابی رفتار کنید.

چگونه می توان حد و حدود رابطه با خانواده شوهر را تعیین نمود؟

نیازی به دعوا و همچنین صحبت کردن برای مشخص کردن حد و مرز ها نخواهد بود. همینکه بتوانید با رفتار خود نشان دهید، نتیجه بخش می باشد.

چگونه می توان از رازهای ارتباط با خانواده شوهر اطلاع یافت؟

برای اطلاع از هفت راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور