روش های برخورد با مادر شوهر

روش های برخورد با مادر شوهر

خصوصیات اخلاقی مادرشوهرها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل نوع برخورد با هر یک از آن ها نیز باید با روش خاص خود باشد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روش های برخورد با مادر شوهر + 8 راهکار علمی ، نحوه برخورد با مادرشوهر حسود ، نحوه برخورد با مادرشوهر پرتوقع ، طرز برخورد با مادر شوهر دو رو ، با مادر شوهر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم ، طرز برخورد با مادر شوهر دروغگو مطالب مفیدی را ارائه نماییم.

برای به کار بردن روش های برخورد با مادر شوهر از صحبت های غیر علمی دیگران اجتناب نمایید. متناسب به ویژگی های منحصر به فرد اخلاقی شما و همسرتان نحوه بخورد شما نیز متفاوت خواهد بود. برای دریافت مشاوره دکتر فکر کافی است با مشاوران دکتر فکر که شماره های آنان در جدول زیر موجود می باشد، تماس حاصل نمایید.

برای کاربرد روش های برخورد با مادر شوهر لازم است تمامی مشکلات و نحوه برخورد با آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

روش های برخورد با مادر شوهر + 8 راهکار علمی

روش های برخورد با مادر شوهر + 8 راهکار علمی
روش های برخورد با مادر شوهر + 8 راهکار علمی

نحوه برخورد با مادر شوهر از موارد بسیار مهمی است که شما به عنوان یک خانم و یک عضو خانواده باید از آن اطلاع داشته باشید.  بر اساس رفتار شما، عکس العمل‌ها نیز تعریف می شوند و چنانچه به درستی و رفتار نکنید، موجب رنجش و ناراحتی خواهید شد به همین دلیل مشکلات بین شما به وجود خواهد آمد.

 در این مقاله قصد داریم تا به شرح کاملی در رابطه با انواع رفتارهای درست با مادر شوهر آنها در شرایط مختلف و رفتارهای متفاوتی دارند، مطالبی را ارائه نماییم. در مقاله های گذشته نیز ما به شرح کامل و موضوعات متفاوتی بدین نوع رفتار ها پرداختیم. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره اختصاصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از اینکه چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

1. در مورد دعوا های خود و همسرتان چیزی نگو

 هر اتفاقی که بین شما و همسرتان رخ داده است، باید بین شما و همسرتان باقی بماند و در مورد این مسائل با مادر شوهر و یا حتی خانواده خودتان نباید اطلاعاتی به دیگران ارائه دهید چرا که هر یک از این افراد، ممکن است از دیدگاه خود بخواهند دلسوزی کنند و به همین دلیل، سخن هایی بگویند که موجب رنجش هردو نفر شود.

 برخی از مادرشوهرها ممکن است به جانبداری از پسر خود در این شرایط بپردازند و همچنین این مسائل، را مدام به شما به‌عنوان کنایه نویسد کنند. در صورتی که حتی ممکن است شما در آینده رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید، اما در هر موردی مادرشوهرتان شما را مقصر خواهد دانست.

روش های برخورد با مادر شوهر

برای اطلاع از اینکه کم محلی مردان نشانه چیست؟ + بررسی 3 احتمال قوی بر روی روی لینک کلیک کنید.

2. روش های برخورد با مادر شوهر : بی احترامی ممنوع

 در تمامی مطالبی که ما در رابطه با نحوه برخورد با مادر شوهر ارائه کردیم به این موضوع اشاره نمودیم که مادرشوهر به عنوان یک بزرگتر قابل احترام است حتی اگر رفتار درستی نداشته باشد. در واقع شما با احترام گذاشتن به مادرشوهرتان، به خودتان احترام گذاشته اید و شخصیت خود را نشان داده اید. حتی اگر در مقابل رفتارهای شما عکس‌العمل‌های درستی نداشته باشد.

منظور از بی احترامی نکردن، فراموش کردن خواسته ها و و علایم خود نیست، بلکه این موضوع بدین معناست که شما به عنوان یک فرد بزرگتر که می تواند جایگاه مادر شما را داشته باشد، احترام گذاشته اید و به همین ترتیب، تربیت خانوادگی خود را نشان داده اید در عین حال روش هایی برای ابراز گلایه ها و ناراحتی ها نیز وجود دارد که باید از آن استفاده کنید.

برای اطلاع از از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ + 5 راهکار مهم بر روی لینک کلیک کنید.

3. هدیه گرفتن را فراموش نکنید

هدیه گرفتن را فراموش نکنید
هدیه گرفتن را فراموش نکنید

 برای یک مادر شوهر بسیار مهم است که در مناسبت هایی همانند روز مادر، او را از خاطر نبرده باشید و به او سر بزنید و در عین حال هدیه ای که باب بپسند او باشد، دریافت کنید. در واقع بیش از آن نیز می‌توانید در مناسبت های مختلف در سال برای چند بار این هدیه گرفتن را به عنوان ابراز محبت داشته باشید و بدون توقع از همه خود را به او اهدا کنید.

 برخی از مادرشوهرها، پس از دریافت هدیه ممکن است عکس العمل های خوبی نشان دهند. اگر واقعاً قصد شما هدیه دادن و ابراز محبت است، نباید از این گونه رفتارها ناراحت شوید و در صورتی که مشاهده می کنید هدیه دادن باعث ایجاد مشکلات بیشتری می شود، بهتر است این گزینه را کنار بگذارید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

برای اطلاع از سیاست های عروس برای مادر شوهر بر روی لینک کلیک کنید.

4. تعادل را برقرار کنید

 در رابطه با روش های برخورد با مادر شوهر باید بگوییم در هر شرایطی و با هر نوع زندگی، بهترین کار این است که ما تعادل را حفظ کنیم. در واقع اگر رفت و آمد شما زیاد باشد و یا احساس صمیمیت بیش از اندازه به یکدیگر داشته باشید، این موضوع می‌تواند موجب برهم خوردن رابطه شما شود. به همان اندازه نیز رفت و آمد کم و دور بودن از یکدیگر می تواند مضر باشد.

 در ابراز عشق و محبت و نوع ابراز کردن نیز لازم است، دقت کافی را داشته باشید. نوع ابراز محبت شما بسیار مهم است اگر به گونه ای رفتار کنید که من به شما محبت می کنم چون از شما می ترسم و قصد نزدیکی برای جلوگیری از خراب کردن زندگی ام را دارم این موضوع را کاملاً متوجه خواهد شد و دقیقا همان اتفاقی خواهد افتاد که شما از آن واهمه دارید.

روش های برخورد با مادر شوهر

برای اطلاع از برخورد با خیانت شوهر 3 راهکار پیش روی شماست! بر روی لینک کلیک کنید.

5. روش های برخورد با مادر شوهر : بحث های بیهوده را کنار بگذارید

 اگر در صحبت های روزمره شما با یکدیگر، مادرشوهرتان در مورد فرد خاصی و یا حتی عروس خانواده، اظهار نظر می کند، نیازی نیست اگر حتی قصد تیکه انداختن به شما را دارد، شما عکس‌العمل نشان دهید. چرا که با این کار به او  پیام را می‌رسانید که من نیز همانند همان خانم فکر می‌کنم و این موضوع باعث حساسیت بیشتر روی شما خواهد شد.

 در صورتی که با صحبت‌های او مخالف هستید، نیازی نیست تمام مخالفت‌های خود را به او انتقال دهید و آنها را عنوان کنید. برخی از مادر شوهر ها بسته به نوع شخصیت خود دارند، ممکن است نسبت به این گونه عکس‌العمل ها واکنش بدی نشان دهند و احساس کنند که شما به مقابله با آنها برمی خیزید و این رفتار شما کاملاً عمدی و حساب شده می باشد.

برای اطلاع از دخالت مادر شوهر در زندگی + 5 راه حل بر روی لینک کلیک کنید.

6.  برنامه ای برای سفر با خانواده همسر داشته باشید

 خوب است گاهی برنامه هایی داشته باشید که سفرهای خانوادگی با خانواده همسرتان را در آن بگنجانید. بهتر است در این شرایط، خانواده خودتان همراهتان نباشند. چراکه نوع رفتار شما با خانواده خود و یا رفتار همسرتان با خانواده شما و رفتارهایتان با خانواده همسرتان مقایسه می شود و حساسیت هایی نسبت به این رفتارها به وجود آید.

 طبیعی است که خانواده همسرتان به عنوان خانواده دوم و شما به عنوان فرد جدیدی که به این خانواده اضافه شده اید، این حق را خواهند داشت که گاهی در سفرها کنار یکدیگر باشید. اگر این اتفاق هرگز رخ ندهد و شما همیشه به دلیل علاقه شخصی تنها با خانواده خودتان به سفر بروید، طبیعی است که واکنش مادر شوهرتان نسبت به این امر منفی خواهد بود.

روش های برخورد با مادر شوهر

برای اطلاع از دوازده اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست بر روی لینک کلیک کنید.

7. در کارهای خانه به او کمک کنید

 شما به عنوان عروس خانم در جایگاه دختر دیگر مادرشوهر قرار دارید و وقتی به منزل پدر شوهرتان می روید، همانند یک مهمان برخورد نکنید که هیچ گونه دخالتی در کارهای مهمانی نداشته باشید. باز هم تاکید می‌کنیم، حفظ تعادل در این زمینه بسیار ضروری است. اگر شما بیش از اندازه در مهمانی حضور پررنگی داشته باشید، این مسئله باعث می شود که کارگردان شما به یک وظیفه تبدیل شود.

 ممکن است شما چندین جاری داشته باشید و همه آنها به هنگام جمع های خانوادگی به مادر شوهرتان کمک کنند. در این صورت شما انگشت نمای سایرین خواهید بود و همچنین علاوه بر مادر شوهر، جاری های شما نیز ممکن است به رفتارهای شما عکس‌العمل‌های منفی داشته باشند و یا حتی بدگویی هایی از شما به نزد مادرشوهر ببرند که همین مسئله باعث تیره و تار شدن روابط شما خواهد شد.

برای اطلاع از تاثیر اضطراب در زمان بارداری بر روی جنین بر روی لینک کلیک کنید.

8. روش های برخورد با مادر شوهر : اظهار نظر نکنید

بخشی از شخصیت ما را هیجان‌های ما تشکیل می دهد. هیجان ها می توانند گاهی بسیار متعصبانه عمل کنند. حتی اگر منطق ما این نوع عکس‌العمل ها را کاملاً رد کنند. اما باز هم جایی در رفتارهای ما خواهند داشت. به دلیل همین تعصب ها، مادر شوهرتان نسبت به خانواده خود و یا خانواده فامیل صورت قطعی کردن عکس‌العمل‌های منفی نشان خواهد داد.

 حتی بین بر کویین نباید نسبت به مادرشوهر در حضور همسرتان وجود داشته باشد. بدین معنا که برخی از عروس خانمها تمام اتفاقاتی که بین آنها و مادرشوهرشان اتفاق افتاده است را به همسرشان خواهند گفت و حتی ابراز تعصب و تنفر را از مادر همسر عنوان می کنند که این مسئله موجب برهم خوردن رابطه شما و شوهرتان خواهد شد.

روش های برخورد با مادر شوهر

جهت اطلاع از دوازده نکته مهم برای جذب مادر شوهر بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه برخورد با مادرشوهر حسود 

رفتار های یک مادر شوهر حسود بدین صورت است که نسبت به شما احساس منفی خواهد داشت و به همین دلیل از تمامی کارهایی که شما انجام می دهید، انتقاد خواهد کرد ‌العمل‌های منفی نشان می‌دهند. گاهی با انتقادها و کنایه هایش سعی می کند بخشی از ناراحتی ها و عصبانیت های خود را نسبت به این موضوع بیان کند.

نحوه برخورد با مادرشوهر حسود و راه‌های پیشگیری برای این چنین افراد این است که تلاش کنید در رابطه با جزئیات زندگی خود خصوصاً ویژگی های مثبت زندگی تان چیزی به مادرشوهرتان انتقال ندهید. تا از این طریق حساسیت او را نسبت به این موارد کاهش دهید. اگر او در رابطه با جزئیات زندگیتان اطلاعی نداشته باشد، نمی‌تواند حسادتی نیز داشته باشد.

یکی از راه های برخورد با اینگونه رفتارهای مادر شوهر این است که در مقابل او سکوت کنید. اما این سکوت باید با معنا باشد. بدین صورت که به اون نگاهی بیندازید و برای چند ثانیه نگاه خود را نگاه دارید و پس از آن لبخندی حاکی از اینکه چرا اینگونه رفتار می کنی بزنید و نگاه تان را برگردانید. این موضوع باعث می شود که متوجه رفتارهای اشتباه خود شود.

برای برقراری ارتباط با مشاوره خانواده با واتساپ + 24 ساعته بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه برخورد با مادرشوهر پرتوقع 

قبل از اینکه به ارائه راهکار در رابطه با نحوه برخورد با مادرشوهر پرتوقع بپردازیم، بهتر است این سوال را از خود بپرسید که آیا مادرشوهرتان از همان ابتدا اینگونه بوده ؟ یا پس از گذشت مدتی به اینطور رفتارها پناه آورده است؟  آیا این رفتار فقط نسبت به شما اتفاق می افتد ؟ یا اینکه به طور کلی همیشه نسبت به همه همین انتظار ها را خواهد داشت؟

تعریف هر یک از ما از توقع و پرتوقعی می تواند متفاوت باشد. پاسخ به سوالات بالا می‌تواند در نوع عکس العمل ها و رفتارهای شما بسیار تاثیر گذار باشد. بهتر است شما نیز در مورد مشکلات مالی خود با او صحبت کنید و خود را به عنوان فردی که هیچ گونه کمبودی از نظر مالی و سایر موارد ندارد نشان ندهید.

 طبیعی است که او به عنوان یک مادر از پسرش انتظاراتی خواهد داشت و خوب است گاهی شما نیز او را درک کنید و به او کمک کنید. اما این کمک کردن نباید بیش از اندازه باشد و یا بسیار کم باشد چرا که در هر دو صورت، توقعاتی را ایجاد می‌کند که باعث ایجاد مشکل خواهد شد. صحبت کردن در رابطه با کمبودهای زندگی خود و  مسائلی که او توقع دارد نیز می تواند بسیار موثر باشد.

جهت اطلاع از شانزده نشانه خیانت در زندگی زناشویی [مردان+زنان] بر روی لینک کلیک کنید.

طرز برخورد با مادر شوهر دو رو

از بهترین راهکارها و طرز برخورد با مادر شوهر دو رو این است که نسبت به رفتارهای مثبت او عکس‌العمل‌های بسیار زیاد و خوشحال کننده نداشته باشید چرا که ممکن است این رفتار ها ظاهری بوده و در عمل هرگز وجود نداشته باشد. با این بی تفاوتی به او نشان می دهید که از اینگونه رفتارها خرسند نخواهید بود.

همانطور که از رفتارهای مثبت او نباید بسیار خوشحال شوید، در رابطه با رفتارهای منفی او نیز نباید احساس بدی به شما دست دهد. در واقع ممکن است او در ظاهر با شما اینگونه باشد. اما عمیقا شمارا آن قدر قبول داشته باشد که مادام به عنوان یک الگو به سایر جاری های تان صحبت کنید.

 اگر رفتاری از او می بینید که در روبروی بسیار خوب است، اما در پشت سر او به غیبت کردن می‌پردازد و یا عیوبی او را نزد شما می‌گوید بهتر است خیلی مستقیم به او بگویید که به نظر می رسد آن طور که عقیده اوست در جلوی فرد رفتار نکرده است با این عکس العمل او متوجه دورویی و اشتباه خود خواهند شد.

برای برقراری ارتباط با مشاوره خانواده آنلاین بر روی لینک کلیک کنید.

روش های برخورد با مادر شوهر

با مادر شوهر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم

با مادر شوهر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم ؟ تعریف ما از بداخلاقی بسیار متفاوت است. بنابر این ما از مراجعین می خواهیم که همیشه چند مثال در رابطه با بداخلاقی های مادرشوهر شان برای ما بزنند. سوال مهم این است که شما در مقابل بداخلاقی های مادرشوهرتان چه عکس‌العمل‌های نشان می دهید؟ گاهی برخی از عروس خانم ها نیز به مقابله با مثل با او می پردازند و انتظار دارند که این رفتارها تغییر یابد.

از روش های برخورد با مادر شوهر این است که احساسات خود را از رفتارهای مادرشوهرتان عنوان کنید. به عنوان مثال : می توانید این گونه عکس‌العمل نشان دهید که من از این گونه رفتارهای شما ناراحتم و احساس بدی نسبت به صحبت های شما خواهم داشت. البته در این مورد باید مراقب باشید که مادر شوهر شما از این گونه صحبت ها سوء استفاده نکند.

 نمی توان نسخه ای برای تمام رفتارها و تمامی روابط خانوادگی ارائه کرد چراکه عکس‌العمل‌های همه انسان های یکسان نمی باشد و هر فرد، متناسب با نوع شخصیت خود رفتار خواهد کرد به همین دلیل بهترین کار این است که شما برای حل مشکلات خود به مشاوره مراجعه کنید و یا با مشاوران دکتر تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از سیاست های عروس برای مادر شوهر بر روی لینک کلیک کنید.

طرز برخورد با مادر شوهر دروغگو

طرز برخورد با مادر شوهر دو رو
طرز برخورد با مادر شوهر دو رو

شما هرگز قادر نخواهید بود که رفتارهای مادرشوهرتان را تغییر دهید و همچنین به طور کلی آنطور که شما مایل هستید او را ملزم کنید که رفتار کند. بدگویی یکی از بدترین صفات شخصیتی هر فرد می‌تواند باشد. اما برای مقابله با آن هیچگونه راه چاره‌ای جز پذیرش این صفت اصلاحی به عنوان یکی از ویژگی‌های شخصیتی فرد نخواهیم داشت.

برای طرز برخورد با مادر شوهر دروغگو بهتر است در رابطه با حرف های او، همیشه درصد بسیار زیادی برای اشتباه بودن صحبت هایش قرار دهید. هرگز اینگونه تصور نکنید که تمامی رفتارها و صحبت‌های او دروغ خواهد بود چرا که با این دید منفی، امکان برقراری ارتباط با او را از دست خواهید داد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با روش های برخورد با مادر شوهر و همچنین نحوه برخورد با مادرشوهر حسود ، نحوه برخورد با مادرشوهر پرتوقع ، طرز برخورد با مادر شوهر دو رو ، با مادر شوهر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم و طرز برخورد با مادر شوهر دروغگو ارائه نمودیم. برای دریافت مشاوره، کافی است با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

روش های برخورد با مادر شوهر چیست؟

متناسب با نوع شخصیت مادرشوهرتان نحوه برخورد با او نیز متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از روش های برخورد با مادر شوهر + 8 راهکار علمی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه برخورد با مادرشوهر حسود چگونه باید باشد؟

از جزئیات زدگی خود چیزی به او نگویید و حس حسادت او را تحریک نکنید چرا که بعدها ممکن است با این سوال که با مادر شوهر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم نیز مواجه شوید.

طرز برخورد با مادر شوهر دروغگو چگونه است؟

به راحتی با رفتارهای غیر کلامی می توانید نشان دهید که کاملا بر رفتارهای منفی او واقف هستید و طرز برخورد با مادر شوهر دو رو را می دانید.

نحوه برخورد با مادرشوهر پرتوقع چگونه است؟

از جمله روش های برخورد با مادر شوهر پرتوقع ، صحبت کردن از مشکلات مالی نزد او و همچنین توضیح در رابطه با توقعات غیر منطقی اوخواهد بود.

3.8/5 - (11 امتیاز)

همچنین ببینید

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی چیست؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور