سیاست های عروس برای مادر شوهر
سیاست های عروس برای مادر شوهر

سیاست های عروس برای مادر شوهر

داشتن یک رابطه خوب و مناسب با خانواده همسرتان به همراه یک ارتباط خوب با مادرشوهر می تواند موجب بهبود زندگی شما شود. اگر بتوانید سیاست های عروس برای مادر شوهر را به درستی اجرا کنید، آرامش بیشتری خواهید داشت. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با سه سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک ارائه خواهیم نمود.

یادمان باشد که شخصیت ما و نوع رابطه با مادرشوهر در سیاست هایی که می خواهیم به کار بگیریم، تاثیرگذارند. از این رو، برای دریافت مشاوره در مورد مناسب ترین سیاست های عروس برای مادر شوهر با مشاوران دکتر فکر تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود. کافی است با شماره های موجود در این جدول تماس حاصل نمایید.

برای عملی نمودن سیاست های عروس برای مادر شوهر بهتر است خودتان باشید و نقش بازی نکنید تا رابطه بهتری داشته باشید.

بهترین سیاست های عروس برای مادر شوهر

بهترین سیاست های عروس برای مادر شوهر

مادر شوهر به عنوان مادر دوم شماست. پس از ازدواج چه بخواهید چه نخواهید داشتن رابطه با خانواده همسر یکی ابعاد مهم زندگی تان مشترکتان خواهد بود که در واقع در زندگی شما تاثیر زیادی خواهد داشت و در صورت مثبت بودن می‌تواند به رشد شما کمک کند.

در صورتی که شما هم از آن دسته افرادی باشید که مایل به برقراری یک رابطه مناسب و به دست آوردن دل مادر شوهرتان هستید، ما به شما کمک می کنیم تا در این مسیر موفق باشید و رابطه صمیمانه و احترام آمیزی نیز با مادرشوهرتان برقرار کنید.

 احترام به مادر شوهر شرط اول

 شروع این بحث را با یک سوال آغاز می کنیم آیا شما تمایل دارید که دیگران به شما احترام بگذارند یا با بی احترامی با شما برخورد کنند؟ قطعا هیچ یک از ما انسان ها تمایل نداریم که با فردی در ارتباط باشیم که به ما بی‌احترامی کند. خصوصاً اینکه این فرد از ما از نظر سنی کوچکتر و همچنین از  نظر تجربی ناپخته تر باشد.

 احترام به معنی پایمال کردن خواسته های خودتان و یا فراموش کردن شخصیت تان نمی باشد. در واقع با این روش شما احترام خودتان را حفظ خواهید کرد. چرا که اگر قصد بی احترامی داشته باشید و یا در مقابل بی احترامی های او بخواهید مقابله به مثل کنید، شما نیز فردی همانند او خواهید بود و پشیمانی از رفتارهای خود را از او گرفته اید و این برخلاف سیاست های عروس برای مادر شوهر می باشد.

 گاهی اوقات ما رفتارهای اشتباهی داریم. زمانی که فردی با احترام با ما برخورد می کند، خودمان از رفتار ناپسندی که داشته ایم احساس خجالت و شرمندگی می‌کنیم و به همین دلیل آن را تکرار نخواهیم کرد. ضمن اینکه مادرشوهر از شما بزرگتر است و به همین دلیل بسیار مهم است که بدانیم چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم و به عنوان یک فرد مودب و باشخصیت خود را به او بشناسانید.

در برخی موارد چشم‌ پوشی کنید

احترام به مادر شوهر شرط اول

برخی از عروس خانم ها با این شکایت نزد ما می‌آیند که مادر شوهرم عمداً رفتارهایی را دارد که می‌خواهد حرصم را در آورد و یا تلاش می‌کند تا عصبانیتم را تشدید کند. فرض ما این است که مادر شوهر شما تمایل به انجام این کار داشته باشد. در این شرایط شما به او کمک کرده اید که به هدف خود برسد.

زمانی که شما بر روی رفتارهای یک نفر حساسیت خاصی داشته و یا بسیار به مشکلات ایجاد شده توجه کنید، مشغله ذهنی خود را بیشتر کرده و در نهایت قدرت کنترل خشم و عصبانتتان کاهش می یابد. در این شرایط فردی که بیشترین آسیب را خواهد دید، خود شما هستید و از نظر روحی به خود صدمه می زنید.

اگر شما جزء این دسته باشید یا در صحبت های اطرافیانتان شنیده باشید، برخی از خانم‌ها ممکن است در حین کار کردن یا ظرف شستن و یا حتی ممکن است دائماً درگیر بحث و مشاجره با مادرشوهر شان باشند. تکرار این موارد باعث بر هم خوردن آرامش شما و سرد شدن رابطه زناشویی خواهد بود و به همین دلیل گاهی بهتر است به سادگی از برخی مسائل بدون هیچ گونه ناراحتی عبور کنید.

انتقاد و مخالفت مستقیم نداشته باشید

 همه ما انسان ها از اینکه فردی مستقیماً نظرات منفی در موردمان ابراز کند، احساس ناراحتی خواهیم داشت. گاهی این افراد احساس خشم و کینه نسبت به فرد مقابل دارند. به همین دلیل در مواردی که احساس می کنید رفتار مادرشوهرتان مورد پسند تان نیست و یا اینکه نظرات او مخالف شماست، به سادگی و خیلی محترمانه احساس و مخالفت خود را بیان کنید.

نحوه ابراز انتقاد به نوبه خود از سیاست های عروس برای مادر شوهر می باشد. به عنوان مثال زمانی که شما از این جملات که ” تو همیشه اینطوری هستی، کارهات اشتباهه؛ چرا اینطوری رفتار می‌کنی؟” استفاده می کنید، بر رابطه خود با مادر شوهر اثر منفی می گذارید. حتی اگر به شما انتقاد می کند و انتقاد نابجایی است، می توانید راحت و با صراحت در عین احترام بگویید که این احساس شماست و او می تواند در مورد رفتارش تصمیم گیری کند.

متاسفانه گاهی عروس ها از ما می پرسند که چگونه مادر شوهر حرص دهیم؟ حتی برخی از عروس خانم ها، برای انتقام گرفتن از رفتارهای مادرشوهرشان در حضور جمع یا هنگامی که در حال صحبت کردن است، به راحتی در بین صحبت های او می آیند و با حرف هایشان سعی می کنند که او را مورد نقد و انتقاد قرار دهند. گاهی نیز عنوان می کنند که می خواهند به اصطلاح خودشان او را ضایع کنند و این امر شما را در نظر او یک عروس لجباز و گستاخ جلوه می دهد.

یکی از سیاست های عروس برای مادر شوهر نادیده گرفتن زمینه های منفی است

یکی از سیاست های عروس برای مادر شوهر نادیده گرفتن زمینه های منفی است

 حقیقت این است که گاهی مشکلی بین مادرشوهر و عروس وجود ندارد. اما عروس صرف شنیده هایی که از دیگران داشته است که مادر شوهر هرگز فرد خوبی در زندگی ما محسوب نخواهد شد، نسبت به تمام صحبت‌های او و حتی احترام هایش موضع گیری خواهند نمود و به همین دلیل رابطه بسیار منفی به وجود می‌آید.

اگر دائم نگران دخالت مادر شوهر در زندگی باشید و صحبت هایش را نیش و کنایه حساب کنید، رفتار او مورد پسند شما نخواهد بود. چرا که در برخی موارد مادر شوهر واقعی می تواند بسیار شبیه به یک مادر بباشد و راهنمایی های لازم را از او دریافت نمایید.

 متاسفانه برخی از خانواده های دختر ها در نظر خودشان می خواهند او را نصیحت کنند و راه و چاه را به او نشان دهند. اما در این نصیحت ها به او آموزش می دهند که مادر شوهرت فردی است که باید همیشه مقابل او بایستید. در صورتی که این موضوع یک منشا مهم اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده می باشد. بهتر است خودتان منطقی نسبت به این موضوع فکر نمایید و تلاش کنید تا به نتیجه درستی در مورد رفتارهای برسید.

از سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک عدم طعنه زدن

 هنگام مشاجره بسیار مراقب باشید که چه صحبت‌هایی را نسبت به طرف مقابل ارائه می کنید، چرا که این صحبت‌ها گاهی قابل فراموشی نیست و همین مسئله موجب ایجاد کینه در بین شما و مادر شوهرتان می شود. حتی می تواند نکات مثبت شخصیتی شما را زیر سوال ببرد رفتارهای مثبت آینده‌تان را بی تاثیر کند.

اینکه ” تو نتوانسته ای این پسرت را به درستی تربیت کنی و رفتارهای درست را به او یاد دهی” کاملاً اشتباه است. این موضوع نشان می‌دهد که شما به او این بازخورد را می دهید که تو فرد ناتوانی هستی و خانواده شما خانواده خوبی نیستند و من از شما برتر و بالاترم. طبیعی است در این شرایط، مادر شوهر شما در جلوی شما تمام قد خواهد ایستاد.

 رفتارهای شما می تواند به وجود آورنده انواع مشکلات خانوادگی خواهد شد. بنابراین، فکر نکنید که شما همیشه بدون تقصیرید و تمام تقصیرها گردن شوهر و مادرشوهرتان است. به این فکر کنید که آیا دوست دارید در آینده که فرزندتان ازدواج می کند، عروستان چنین رفتاری با شما داشته باشد و آیا از این موضوع احساس خوبی به شما دست خواهد داد؟

در بحث های خانوادگی شان شرکت نکنید

از سه سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک عدم طعنه زدن

 شما به عنوان عضوی از خانواده همسرتان هستید. اما اجازه ورود به برخی از اختلافات خانوادگی آنها را نخواهید داشت. در مورد همسرتان نیز اوضاع به همین شکل است و او هم نباید در روابط خانوادگی شما و یا همچنین بحث و مشکلاتتان اظهار نظر نماید و رعایت این موضوع از جمله سه سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک می باشد.

به عنوان مثال : ممکن است ناراحتی ها و کدورت هایی بین دو نفر از اعضای خانواده به وجود آمده باشد .اگر شما طرف یکی از آنها را که حتی حق با اوست بگیرید؛ این موضوع موجب می‌شود نسبت به شما احساس منفی به وجود آید و شاید به عنوان فرد بر هم زننده رابطه شناخته می شوید. بنابراین بهتر است برای اظهار نظر بسیار محتاطانه عمل کنید.

 اگر شما بتوانید با روش های برقراری صلح در زندگی به بهبود روابط آن ها کمک کنید، خوب است. اما به شرطی که این تقاضا از شما شده باشد، چرا که هر کار سر خود و بدون مشورت و یا اجازه اعضای خانواده می تواند موجب ایجاد دردسر برای شما شود.

 با همسرتان هماهنگی بیشتری داشته باشید

 متاسفانه برخی از آقایان زمانی صحبت های منفی همسر در مورد خانواده خود را نزد خانواده فاش می کنند و به آنها می گویند که پشت سر شما این حرف‌ها را می‌زنند و روبروی شما اینگونه رفتار می کنند. بهتر است به همسرتان بگویید که صحبت ها و بحث های شما تنها باید بین خودتان بماند.

 در صورتی که شوهر شما اینگونه رفتارها را داشته باشد، این موضوع باعث می شود که مادرشوهرتان احساس کند شما خدایی ناکرده فرد دورویی هستید و تظاهر به خوبی و دوست داشتن می کنید. در نتیجه نسبت به رفتارهای مثبت شما نیز عکس العمل های منفی نشان می دهد و سیاست های عروس برای مادر شوهر بی نتیجه بماند.

در عوض بهتر است از او کمک بگیرید. چرا که مادر خود را بهتر از هر فرد دیگری می شناسد. به او بگویید که می خواهم رابطه ام با مادرت بهبود یابد. چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟ او می‌تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد و به شما کمک کند تا رابطه بسیار بهتری با او کسب کنید.

 از سه سیاست های عروس برای مادر شوهر : داشتن رابطه خانوادگی خوب

از سیاست های عروس برای مادر شوهر : داشتن رابطه خانوادگی خوب

 در برقراری روابط و رفت و آمد، حفظ تعادل بسیار مهم است. زیرا اگر روابط شما با یکدیگر بسیار کم باشد این موضوع موجب می شود که فاصله شما زیاد شود و حتی اگر همسرتان دچار مشغله های زیادی باشد، همین مسئله باعث می شود تا مادرشوهرتان این موارد را از چشم شما ببیند و زمینه ناراحتی را فراهم کند. بنابراین هر چند وقت یک بار زمانی را برای سر زدن به خانواده همسرتان قرار دهید.

 نوع دیگر روابط بین اعضای خانواده زمانی است که ارتباطات خانوادگی بیش از حد معمول می‌شود در این زمینه نیز بهتر است تعادل را رعایت کنید. زیرا سر زدن های دائمی حتی اگر از روی محبت هم باشد، این پیام را به فرد می رساند که حریم خصوصی او دچار خدشه شده است. همین مسئله موضع‌گیری نسبت به رفت و آمد های شما را فراهم کرده و زمینه تنش را فراهم می کند.

 در رابطه با رفت و آمدهای  خانواده، همسرتان نیز بهتر است تعادل را حفظ کنید. چرا که اگر دائماً آنها را دعوت کنید این موضوع به یک وظیفه برای شما تبدیل می شود و در صورتی که بتوانید این کار را انجام دهید، واکنش های منفی بسیاری ممکن است از جانب خانواده خود داشته باشید. بنابراین حفظ تعادل در هر زمینه بهتر است.

 در حضور مادر شوهر، احترام همسرتان را بیشتر حفظ کنید

 لازم نیست که برای احترام گذاشتن به همسرتان، نقش بازی کنید. اما قطعا بسیار برای مادرشوهرتان مهم است که پسر خود را به دست چه کسی سپرده است و آیا او در حال حاضر زندگی آرام و خوبی را تجربه می‌کند یا خیر؟ در مقابل مادر شوهر تان مراقب برخورد با همسر خود باشید و محتاطانه تر عمل نمایید.

 طبیعی است که بین زن و مرد تعارض ها و تنش هایی به وجود آید. اگر در این شرایط مادرشوهرتان به منزلتان می آید سعی کنید که رفتار بسیار محترمانه با همسرتان داشته باشید و ناراحتی ها و دلخوری های خود را به بعد از رفتن او موکول کنید چرا که با این کار حریم خصوصی خود را به عنوان یک خانواده مجزا حفظ کرده اید.

 شوخی هایی که شما و همسرتان با یکدیگر دارید ممکن است برای مادر شوهرتان معنای دیگری داشته باشد. اما برای خودتان تنها یک شوخی و بذله گویی باشد باز هم در این شرایط بهتر است حرف ها و صحبت‌ها را در حریم خصوصی خود داشته باشید و در حضور مادرشوهرتان هرگز این رفتارها را تکرار نکنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با سیاست های عروس برای مادر شوهر مطالبی را ارائه نماییم. برای دریافت مشاوره در رابطه با سه سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

سه سیاست مهم عروس با مادر شوهر در زندگی مشترک چیست؟

مهم ترین آن ها می توان احترام گذاشتن به او، برقراری روابط گرم و صمیمی با او و احترام گذاشتن به همسرتان در حضور او.

سیاست های عروس برای مادر شوهر چه مواردی می تواند باشد؟

برای اطلاع کامل از بهترین و مهم ترین موارد قابل انجام می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

آیا درست است که برای داشتن رابطه صمیمی با مادرشوهر همیشه با او رفت و آمد داشته باشم؟

رفت و آمدهای همیشگی می تواند موجب شود تا حریم خصوصی شما از بین رود و صمیمت شما به جای افزایش، کاهش پیدا کند.

آیا صحبت کردن در رابطه با مسائل زندگی و مشکلات بین زوجین با مادرشوهر درست است؟

یکی از سیاست های عروس برای مادر شوهر این است که شما مشکلاتتان تنها بین خودتان باقی بماند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور