برخورد با شوهر بی کار
برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار چگونه باید باشد؟ برای خانم هایی که همسر آن ها به دلایل مختلفی مدتی است فاقد شغل می باشد و به اصطلاح خانه نشین شده، احتمالا این سوال مطرح می شود و حتی گاهی عنوان می کنند که از بیکاری شوهرم خسته شدم . این مشکلات در ازدواج مرد بیکار با زن شاغل چندین برابر شده و اثر خود را نه تنها به صورت کمبودهای مالی، بلکه ناراحتی های روانی نیز نشان می دهد.

حال اگر تدبیری اندیشیده نشود، احتمال اینکه رابطه زوجین دچار چالش شود و به سردی بگراید زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی مسئولیت خانم ها از حیث نحوه برخورد با شوهر بی کار بیشتر است و باید بدانند که برای کاهش فشارهای مالی و روانی چه باید بکنند. مقاله حاضر به این موضوع اختصاص یافته تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. اما اگر احساس کردید که به راهنمایی و مشاوره بیشتری نیازمندید، می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشید.

چرا نحوه برخورد با شوهر بی کار مهم است؟

چرا نحوه برخورد با شوهر بی کار مهم است؟

برای اغلب خانم ها، مرد به عنوان تکیه گاه محکم و مهمی محسوب می شوند. از سوی دیگر، مهم ترین وظیفه مرد در زندگی مشترک، تامین نیازهای مالی و معیشتی است و او بایستی در حد توانش برای بهبود اوضاع اقتصادی خانواده تلاش نماید. اما بیکاری می تواند تمامی این معادلات و خواسته ها را برهم زده و زمینه بروز انواع مشکلات خانوادگی را فراهم کند.

با توجه به شرایط اقتصادی امروز ما، بیکاری یکی از معضلات بسیار بزرگ شناخته می شود. این بیکاری می تواند موقتی و یا دائمی باشد، اما در هر دو صورت یک خانواده را دچار مشکل خواهد کرد. اگر این بیکاری از اول و همیشگی بوده باشد، برخورد با شوهر بی کار دشوارتر می گردد. به طوری که گاهی اختلاف زن و شوهر بخاطر فشارهای مالی و روحی به سایر ابعاد زندگی نیز کشیده می شود.

البته اگر همسرتان به طور موقت کار خود را از دست داده و به دنبال شغل دیگری است، نباید آن را بیکاری محسوب کرد، زیرا او در حال تلاش کردن برای یافتن شغل است. اما در در صورتی که او متوقف شده و تلاشی برای یافتن کار نمی کند، باید علت‌های آن مورد بررسی قرار گیرد و سپس یاد گرفت که چطور رفتار کرد. در ادامه به طور کلی راه های برخورد با همسر بی کار را ارائه خواهیم نمود.

بهترین راه برخورد با شوهر بی کار چیست؟

برخورد با شوهر بی کار

نحوه برخورد شما با همسرتان باید بسیار حساب شده و درست باشد. زیرا برای یک مرد سخت است که نتواند مایحتاج زندگی را به‌درستی تامین کند و همین مسئله بار روانی زیادی را برای او به وجود می آورد. اگر شما نیز رفتار نادرستی داشته باشید، احساس سرخوردگی او بیشتر شده و ممکن است واکنش های منفی را از خود نشان دهد.

 1.همسرتان را ترغیب به کار کنید

 اگر می خواهید همسرتان از این حالت در بیاورید، بهتر است او را تشویق به کار کرده و حتی اگر برایتان مقدور است، با هم مشغول به کار شوید. این کار به او دلگرمی بیشتری می دهد و در عین حال دچار عزت نفس پائین نمی شود.

همین که او به فکر درآمد و کار کردن است، یک نکته مثبت محسوب می شود. می توانید برای داشتن درآمدهای بالاتر او را تشویق کرده و در کنارش باشید. شغل های خانوادگی یکی از راه های بسیار مهم برای پیشرفت شما محسوب می شود.

2. به او کمک کنید تا شغل مناسبی پیدا کند

همه ما انسان ها استعدادهای منحصربفردی داریم که اگر شکوفا شوند، می توانند یک زندگی ایده آل و مناسب را به ارمغان آورند. به همسرتان کمک کنید تا شغل متناسب با استعدادهایش را پیدا نماید. شاید در ابتدای امر درآمد کمی داشته باشد، اما پس از کسب تجربه و گذر زمان می تواند کم کم همان جایگاهی را پیدا کند که شایستگی آن را دارد.

یکی از بهترین اقداماتی که شما به عنوان خانم در مورد برخورد با شوهر بی کار می توانید انجام دهید این است که در کنار او باشید. به عنوان مثال، برخی از بانوان که از هنر خاصی برخوردارند، می توانند در کنار همسرشان شغل خانوادگی ایجاد کنند. با این روش علاوه بر استفاده از استعداد خود، به بهبود وضعیت مالی خانواده کمک می کنند.

3. بیکاری او را همه جا جار نزنید

از بیکاری شوهرم خسته شدم

سعی کنید شخصیت همسرتان را حفظ کنید و بیکاری او را همه جا جار نزنید. این یک نکته مهم در برخورد با شوهر بی کار می باشد. در صورتی که این موضوع در دوستان و فامیل شما مطرح گردد، ممکن است همسرتان احساس بدی نسبت به خود پیدا کند و دچار کمبود اعتماد بنفس شود. همچنین، یک پیامد بدتر آن لجبازی همسر در زندگی خواهد بود.

یک اشتباه در زندگی زناشویی این است که برخی خانم ها وقتی همسرشان بیکار است، از خانواده همسر و یا خانواده خودشان درخواست کمک مالی می کنند. این موضوع موجب می شود که شوهرتان را در مقابل دو خانواده کوچک کنید. حتی امکان دارد زمینه را برای طعنه ها و نیش و کنایه به وجود آورد.

4. کمی خلاقیت به خرج دهید

یکی از وظایف زن در زندگی مشترک این است که در شرایط سخت، خانواده را به بهترین شکل اداره کند. به عنوان مثال، بعضی از خانم ها با همان مواد غذایی که در منزل دارند، غذا های جدیدی درست می کنند و از این طریق میزان خرید کردن را به حداقل ممکن می‌رسانند.

لباس های قدیمی خود را با کمی تغییر ، مجدداً استفاده کنید. سخت گیری خود را به حداقل برسانید و سعی کنید آرامش روانی بیشتری را در زندگی خود ایجاد نمائید. بهتر است برای مدتی از خرید کردن های نابجا و غیرضروری اجتناب کنید.

5. احساستان را به همسرتان ابراز کنید ابراز کنید.

 به همسرتان صادقانه بگویید که از بیکاری او چه احساسی دارید. ناراحتی ها و سرخوردگی های خود را با او مطرح کنید. از جمله نکات همسرداری این است که به او اطمینان دهید که این بیکاری موجب تغییر نظر شما در مورد شخصیت او نمی شود و همچنان برای شما ارزشمند است، اما بهرحال از این بیکاری رنجیده خاطر هستید. بهتر است به او بگویید که برای یافتن شغل پشتیبانش خواهید بود.

 اگر در درون احساس سرخوردگی و افسردگی داشته و از زندگی فعلی خود ناراضی باشید اما خود را به شکل دیگری جلوه دهید، او متوجه این مسئله خواهد شد و ممکن است این رفتار شما به جای تاثیر مثبت، نتیجه منفی در پی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است صمیمانه و صادقانه احساسات خود را بروز دهید.

6. برای برخورد با شوهر بی کار به مشاور خانواده مراجعه کنید

برای برخورد با شوهر بی کار به مشاور خانواده مراجعه کنید

 شاید با خودتان بگویید که ما توان پرداخت هزینه مشاوره شغلی نداریم و نمی توانیم برای کمک های تخصصی نزد مشاور برویم. در این شرایط این مشکل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و زندگی شما ممکن است تغییری پیدا نکند.

اگر شخصیت همسرتان به گونه ایی است که همواره برای یافتن شغل بهانه می آورد، با مداخله یک مشاور خوب می تواند مورد درمان قرار بگیرد. یادتان نرود که به کمک یک مشاور، شما می توانید در زمان کوتاه تری به صورت درست و اصولی مشکل خود را برطرف کنید.

ازبیکاری شوهرم خسته شدم

یکی از جمله های که برخی از خانم ها در این شرایط عنوان می‌کنند این است که از بیکاری شوهرم خسته شدم . بسیار طبیعی است که بیکاری همسرتان در زندگی و روحیه تان تاثیر منفی بگذارد. اگر واقعاً از این بیکاری خسته شده اید بهتر است راهکارهایی که در این مقاله ارائه شده را به انجام برسانید.

 دقت داشته باشید که غر زدن های دائم یا جر و بحث های مداوم در برخورد با شوهر بی کار نمی تواند تغییر مثبتی در زندگی تان ایجاد کند. حتی برخی از مردان در این شرایط به خودشان حق می دهند که به دلیل به هم ریختگی روانی به دنبال شغلی نباشند. به جای بحث کردن شاید بهتر باشد که پیشنهادات شغلی خود را به همسرتان بگویید.

همچنین خوب است شرایط را برای فرزندانتان توضیح دهید تا آنها نیز تا حدودی با شما همراه شوند. توضیحات شما نباید به گونه‌ای باشد که احساس امنیت اقتصادی آنها از بین برود و دچار استرس و اضطراب شوند.

ازدواج مرد بیکار با زن شاغل

ازدواج مرد بیکار با زن شاغل یکی دیگر از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.  اگر ما در مشاوره قبل از ازدواج با این چنین کیس هایی مواجه شویم؛ توصیه می‌کنیم که تا زمان یافتن شغل این ازدواج به تعویق بیفتد و در صورتی که مرد حاضر به انجام این کار نباشد، درستی این ازدواج را تایید نخواهیم کرد.

 اگر همسرتان در گذشته شاغل بوده و اکنون شغل خود را به هر دلیلی از دست داده است، شما می توانید به او برای کار کمک کنید. یک شغل خانوادگی و یا کسب و کار در منزل را شروع کنید. مسلما در ابتدای کار مشکلات زیاد خواهد بود، اما پس از ادامه و غلبه بر این مشکلات می توانید مایحتاج زندگی خود را تامین کنید.

 یک برخورد اشتباه با شوهر بی کار در مورد خانم های شاغل آن است که که شاغل بودن خود را یک برتری می دانند. این مسئله باعث می شود که حتی اگر مرد هم نیازمند درآمد خانم باشد، پس از مدتی به مقابله با او برخیزد. عکس این موضوع زمانی است که مردان بدون هیچ گونه تلاشی تمام درآمد خانم را احتکار میکند. 

طلاق از مرد بیکار

طلاق از مرد بیکار

یک سری از مراجعین از مشاور انتظار دارند که به جای آنها تصمیم گیری کند و یا تصمیمات نهایی را به آنها ارائه دهد. هیچ مشاوری حق چنین کاری را ندارد. زیرا بر اساس اصول اخلاقی مشاوره و روان درمانی یک مشاور تنها می‌تواند راهکارهای لازم را ارائه کند و تصمیم گیری نهایی بر عهده خود مراجعه خواهد بود و نمی تواند تجویزی در رابطه با برخورد با شوهر بی کار داشته باشد.

در رابطه با اینکه آیا طلاق راه منطقی است یا خیر، این موضوع بستگی به شرایط زندگی، دیدگاه و ویژگی های شخصیت زن و مرد خواهد داشت. 

 در هر صورت، با توجه به هر شرایطی بهترین کار این است که ما پس از جلسات مشاوره با زوجین در مورد نتایج کلی صحبت کنیم. 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با برخورد با شوهر بی کار + 6 راهکار مرد بیکار زن شاغل ارائه نماییم. چنانچه یکی از شکایت های شما نیز این است که از بیکاری شوهرم خسته شدم و یا شرایط شما مرد بیکار زن شاغل می باشد، می توانید برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید. دریافت مشاوره در رابطه با طلاق از مرد بیکار پس از برقراری تماس با شماره های موجود در جدول زیر امکان پذیر است.

بهترین راه برخورد با شوهر بی کار چیست؟

در این مقاله به طور اختصاصی به موضوع برخورد با شوهر بی کار + 6 راهکار مرد بیکار زن شاغل پرداخته ایم که می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

از بیکاری شوهرم خسته شدم چیکار کنم؟

حق دارید که خسته شوید و برای برطرف کردن احساسات منفی خود بهتر است که راهکارهای عملی را برای یافتن کار در پیش بگیرد.

آیا ازدواج مرد بیکار زن شاغل منطقی است؟

چنانچه در شرف ازدواج هستید، توصیه ما این است که تا زمان پیدا کردن شغل آقا صبر کنید و چنانچه شغلی پیدا نکرد؛ این ازدواج منطقی نمی باشد.

آیا طلاق از مرد بیکار درست است؟

این موضوع بستگی به شرایط زندگی زن و مرد خواهد داشت و همچنین تصمیمات او برای آینده شان که با کمک و راهنمایی های لازم باید گرفته شود.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور