علت بی توجهی مرد
علت بی توجهی مرد

12 اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست

علت بی توجهی مرد می تواند از چندین مورد ناشی شود. گاهی دلایل به مشکلات فردی و اتفاقاتی که در روزمره برای مرد روی داده است بر می گردد و گاهی هم رفتار و عملکرد زن بتدریج موجب بی توجهی مرد می شود. این دو علت نیازمند بحث های جداگانه ایی هستند، اما ما در اینجا قصد داریم تا 12 اشتباه خانم که علت بی توجهی مرد به شمار می رود را بررسی کنیم.

ضمن اینکه توصیه می کنیم نکات ذکر شده را مطالعه فرمائید، اگر احساس می کنید که نمی توانید به علت واقعی بی توجهی مرد زندگی خود پی ببرید، بهتر است حتما با یک مشاور در این زمینه صحبت نمائید. چرا که گاهی نیاز است که به طور عمقی و با استفاده از علم روانشناسی به دلیل این مسئله پرداخت و آن را بهبود بخشید. مشاوران دکتر فکر در کنار شما هستند و در اسرع وقت راهنمایی می کنند.

علت بی توجهی مرد چیست؟

علت بی توجهی مرد چیست؟

مسلما سرد شدن رابطه زناشویی و به طور کلی ارتباط بین زن و شوهر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در صورتی که این سردی عاطفی بین آنها ادامه پیدا کند، کم کم منجر به ایجاد فاصله زیاد خواهد شد. گاهی مسئله به حدی جدی می شود که حتی نشانه طلاق عاطفی نیز در آن دیده می شود.

در چنین شرایطی، زوجین تنها به صورت فیزیکی در کنار یکدیگر هستند و هیچ نوع رابطه عاشقانه با همسر دیده نمی شود. در این میان ممکن است هر دو طرف نسبت به یکدیگر بی توجه شده باشند، یا اینکه یکی از آن ها بیشتر از دیگری دچار سردی شده باشد. در مقاله حاضر، ما به طور خاص می خواهیم علت بی توجهی مرد را مورد بررسی قرار دهیم.

در اینگونه موارد، خانم ها خلا عاطفی زیادی را متحمل شده و رنج می کشند. به همین دلیل باید دید که کم توجهی یا کم محلی مردان از کجا ناشی می شوند و هر چه زودتر برای بهبود زندگی مشترک راهکارهای مفیدی را به کار بست.

دوازده اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست 

دوازده اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست 

زمانی که ما دلیل یک مسئله را بدانیم، بهتر می‌توانیم با آن کنار بیاییم. این امر کمک می‌کند تا راه حل های متناسب با آن پیدا کنیم. در ادامه به رایج ترین علت ها خواهیم پرداخت، اما برای دریافت مشاوره در مورد علت بی توجهی مرد زندگی خود می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشید.

1. می خواهید او را تنبیه کنید

 یکی از راهکارهای خانم ها در مواجهه با مشکلات زناشویی این است که به مدت طولانی سکوت می کنند و یا روابط زناشویی و محبت را حذف می کنند. آن ها به اصطلاح می خواهند همسر را تنبیه کنند. اما این موضوع تا چه حد می‌تواند کمک کننده باشد؟

قطعاً اگر همسرتان توجه کافی به شما و زندگی مشترکتان نداشته باشد، طبیعی است که برای مدت کوتاهی از او دلخور شده و حتی ماهیت رابطه تان تغییر کند. اما این موضوع نباید طولانی و ادامه دار باشد.

 دقت داشته باشید که برخی از تندی ها یا راهکارهایی که ما برای مقابله با مشکلات در نظر میگیریم، زمانی می‌تواند مفید باشند که به تعداد دفعات کمی تکرار شوند. در غیر این صورت نه تنها کمک کننده نیستند؛ بلکه می توانند موجب ایجاد مشکلات خانوادگی بیشتری گردند.

2. برداشت اشتباه مرد نسبت به بی توجهی همسر

گاهی از نظر خانم ها علت بی توجهی مرد را نباید در دوران پس از ازدواج جستجو کرد، چرا که این رفتار حتی در دوران آشنایی قبل از ازدواج نیز وجود داشته و همواره آن ها را آزار داده است.

برخی اوقات کاملا حق با خانم هاست و در واقع برخی از  خطاهای شناختی آقایان این تصور را به وجود آورد. حتی می توان نمودهای واقعی آن را نیز پیدا کرد. در این صورت با کمک یک مشاوره می توان علت بی توجهی مرد که ناشی از خطاهای شناختی را برطرف نمود.

3. بی توجه بودن به همسر

برداشت اشتباه مرد نسبت به بی توجهی همسر

 متاسفانه بسیاری از زوجین پس از فرزنددار شدن، تمام وقت و انرژی خود را صرف کودک می کنند و هیچ گونه توجهی به همسر ندارد. توجیهاتی از این قبیل که تمام وقتم را بچه پر کرده و توان انجام کارهای دیگر را ندارم، معمولا از سوی خانم ها مطرح می شود.

مطابق با تحقیقات روانشناسی انجام شده، یکی از مراحلی که مردان را دچار استرس زیادی می کند، به هنگام فرزند دار شدن می باشد. در این دوران، بعضی از مردان فرزند تصور می کنند که کاملاً کنار گذاشته شده اند و گاهی هم این اتفاق نیز خواهد افتاد. بنابراین از مهم ترین وظایف زن در زندگی مشترک، ابتدا همسر بودن و در مرحله بعدی مادر بودن است.

در نظر داشته باشید که فرزندتان روزی شما را ترک خواهد کرد، همانگونه که شما پدر و مادر خود را ترک نموده و زندگی جدیدی را تشکیل داده اید. حتما به این مسئله توجه داشته و هرگز همسرتان را به خاطر فرزندتان به عقب نرانید.

4. از دست دادن علاقه

طبیعی است که اگر ما به یک فرد علاقه داشته باشیم، تلاش می‌کنیم تا رضایت خاطر او را جلب نماییم. هر چه این علاقه بیشتر باشد، تلاش ما نیز بیشتر خواهد بود. اما گاهی ممکن است علت بی توجهی مرد از دست رفتن همین علاقه باشد.

بایستی بر اساس دلایل به وجود آورنده این مشکل، تلاش شود تا به حداقل ممکن برسد. می توانید در این زمینه با همسرتان در نهایت آرامش صحبت کرده، علل مسئله را بهتر درک نمائید.

5. دغدغه های فکری از علت بی توجهی مرد

دغدغه های فکری از علت بی توجهی مرد

هر کدام از ما به فراخور شرایط زندگی، ممکن است در مقطعی از زمان دغدغه های زیادی داشته باشیم. این مورد برای آقایان بسیار رخ می دهد و امکان دارد که نتوانند تمرکز کافی بر زندگی و همسر داشته باشد.

برای یک زن و یک مرد در این مرحله از زندگی بسیار مهم است که همسر او در کنار و همراش باشد. در این صورت است که حس همدلی افزایش یافته و عشق قلبی بیشتر می شود.

6. عدم شنیده شدن

یکی از شکایت های بسیار رایج در بین آقایان این است که خانم ها حرف خودشان را میزنند و اصلا توجهی به نیازها و یا روحیات آن ها ندارند. این امر حتی می تواند علت تغییر رفتار مردان پس از ازدواج باشد. خانم ها به طور معمول گویندگان خوبی هستند، اما گاهی شنونده های خوبی نمی باشند. این مسئله حتی در کوچکترین روابط بین فردی آن‌ها نیز نمود پیدا می‌کند.

شنیده شدن می‌تواند به معنای درک شدن باشد. به عنوان مثال، ممکن است مردی در زمینه خاصی حساسیت ویژه‌ایی داشته باشد، در صورتی که خانم او نسبت به این مسئله بی توجه بوده و آن را بارها تکرار کند.

7. مشکلات عاطفی حل نشده

زمانی که یک طناب گره دارد، نمی تواند به همان اندازه اصلی خود باشد و از کارایی آن کاسته می شود. در زندگی مشترک نیز مسائل و مشکلات حل نشده بین زن و مرد بتدریج منجر به سردی رابطه عاطفی می شوند.

با کاهش دلبستگی، بایستی منتظر مشکلات بعدی بود و این بسیار خطرناک است. زوجین می بایست حتما این مورد را جدی گرفته و به راحتی از کنار آن رد نشوند.

8. خانواده و دوستان اولویت اصلی زندگی هستند

خانواده و دوستان اولویت اصلی زندگی هستند یک علت بی توجهی مرد

 متاسفانه برخی از خانم ها پس از ازدواج هنوز هم تصور می کنند زندگی اصلی آنها در خانواده پدری جاری می‌باشد و از نظر فکری و تصمیم گیری هنوز مستقل نشده اند. همین مسئله موجب می شود که بیشتر زمان خود را در خانواده پدری به سر ببرند و بیشتر وقت خود را در کنار آن ها باشد این موضوع به نوبه خود موجب به وجود آمدن فاصله و از علت بی توجهی مرد شناخته خواهد شد.

گاهی نیز افراد دیگری همانند دوستان می تواند جایگزین برای بودن با همسر محسوب شوند و یک خانم ممکن است ترجیح دهد بیشتر ساعات خود را صرف دورهمی های دوستانه بگذراند. نبودن های طولانی در منزل و به دور بودن از همسر به نوبه خود منجر به ایجاد مشکلات زیادی در زندگی عاطفی بین آنها خواهد شد.

 9. انتقادهای محترم نسبت به مرد

بسیار طبیعی است که همه ما دوست داریم مورد ستایش و تحسین قرار بگیریم. اما عدم انتقادپذیری هرگز از ویژگی های شخصیت سالم محسوب نمی شود. به عنوان مثال برخی از آقایان حساسیت ویژه ای نسبت به مورد انتقاد واقع شدن دارند و حتی تشنج ایجاد می کنند.

 گاهی نیز مشکل آن است که  خانم ها نحوه صحیح انتقاد کردن را نمی دانند و بیشتر توهین می کنند. در این شرایط بهتر است کمی بر روی مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی خود کار کنید.

10. عدم برآورده شدن نیازهای جنسی از علت بی توجهی مرد

عدم برآورده شدن نیازهای جنسی از علت بی توجهی مرد

 یکی از دلایل ازدواج برای زن و مرد ارضای نیاز جنسی است. این نیاز در مردان به دلیل نیازهای فیزیولوژیک بیشتر بوده و اگر به درستی و کافی برآورده شود، به پایداری روابط عاطفی کمک زیادی خواهد کرد. در غیر این صورت، پیامدهای منفی زیادی به بار خواهد آمد.

یکی از اشتباهات رایج در روابط زناشویی از سوی خانم ها این است که مسئله سکس و نیاز جنسی را کم اهمیت دانسته و حتی به کرات درخواست مرد را در این زمینه رد می کنند. در حالی که در علم روانشناسی تاکید بسیار زیادی به این مورد شده و ترک رابطه جنسی را بسیار مضر می دانند. در نتیجه، احتما بی توجهی نیز وجود دارد.

 11. داشتن روابط خارج از ازدواج

داشتن روابط خارج از ازدواج هم یکی از احتمالات در مورد علت بی توجهی مرد می باشد. مردی که مرتکب خیانت شده، قاعدتا از میزان توجه او به خانواده یا همسر کمتر خواهد شد. البته این بی توجهی قطعا نمی تواند نشانه خیانت در زندگی زناشویی باشد، اما اگر سایر علائم را مشاهده کردید، باید به چنین موضوعی شک کنید.

12. وجود مشکلات فردی

مشکلات فردی می تواند یک علت دیگر بی توجهی مرد باشد. چنانچه مشکلات فردی به درستی حل نشود، موجب به وجود آمدن مسائل زیادی در بین زن و مرد خواهد شد. البته همه افراد قادر به یافتن یا پی بردن به مشکلات فردی خود نیستند و در اغلب موارد نیاز به مداخله روانشناس، مشاور، روانپزشک یا درمانگر است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با دوازده اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع بیشتر در رابطه با علت سردی مردان می باشید و یا نیازمند دریافت مشاوره هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت موجود می باشد تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهن بود.

چگونه می توان از دوازده اشتباه شما علت بی توجهی مرد شماست مطلع شد؟

برای اطلاع از تمامی این دوازده علت می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

علت سردی مردان چیست؟

علت سردی روابط عاطفی مردان می تواند به مشکلات فردی و همچنین روابط بین همسران مربوط شود.

آیا خیانت می تواند از جمله علت بی توجهی مرد محسوب شود؟

بله. خیانت از جمله موارد بسیار مهمی است که می تواند سردی روابط را منجر شود و قطعا تنها علت شناخته نخواهد شد.

آیا علت بی توجهی مرد به زن می تواند به حرف شنوی از خانواده او مربوط باشد؟

نمی توان گفت همیشه همین موضوع یکسان است. اما در صورتی که مردی از نظر عاطفی تامین باشد، احتمال کمی برای این حرف شنوی وجود خواهد داشت.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور