با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟
با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

ما باید با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ در خانواده هایی که رابطه عروس و مادر شوهر نابسامان است، احتمالا این سوال از سوی مادر شوهرها زیاد مطرح می شود. نکته جالب آن است که در چنین شرایطی هر دو طرف خود را صاحب حق می دانند و فکر می کنند که دیگری مقصر است. با این همه نمی توان یک قضاوت کلی کرد و باید دید که ریشه مشکل از کجاست و نحوه رفتار با عروس بد چگونه باید باشد.

ما مقاله کنونی را به این موضوع اختصاص داده ایم و قصد داریم تا بررسی کنیم که با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ اما مسلما یک مقاله هر چقدر هم که علمی و جامع باشد، نمی تواند تمامی مشکلات را عنوان یا حل کند. زیرا هر عروسی دلایل و ویژگی های شخصیتی خاص خود را دارد و از سویی شاید رفتار شما مادر شوهر عزیز نیاز به تجدید نظر داشته باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که برای دریافت راهنمایی بهتر با مشاوران ما در دکتر فکر تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح نمائید.

چرا مهم است که بدانیم با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

چرا مهم است که بدانیم با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

یک زن و مرد که با هم ازدواج می کنند، هر چقدر هم که رابطه مستقل و خوبی داشته باشند، لاجرم باید با خانواده های خود و خانواده همسر ارتباط داشته باشد. به ویژه در فرهنگ ما که این امر نه تنها بد نیست، بلکه حتی به قوای زندگی و بهبود زندگی مشترک زوجین نیز کمک می کند.

از آنجا که احتمالا شما دوست عزیزی که این مقاله می خوانید و می پرسید با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ ،در مقام مادر شوهر هستید و به دلیل نارضایتی از عروستان نمی دانید در مقابل رفتارهای او چه واکنشی نشان دهید.

فارغ از اینکه چه کسی در این نوع روابط متشنج بیشتر مقصر است، تلاش برای بهبود آن بسیار ضروری است. اگر واقعا فکر می کنید که عروستان به شما بی احترامی یا بد رفتاری می کند، بسیار خوب است که برای حل این مشکل دست به کار شده و دنبال راه حل هستید. چرا که اگر رابطه شما همچنان نابسامان باشد، مطمئنا زندگی پسرتان نیز خواه ناخواه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ممکن است آن ها نیز دچار مشکلات خانوادگی شوند.

بنابراین، پیشنهاد می کنیم که واقع بینانه به دلایل بروز مشکل اندیشیده و راهکارهایی که در ادامه به شما توصیه می شود را عملی کنید.

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

بهتر نبود اگر همه افراد گستاخ و بی‌ادب را جمع می‌کردند و به یک جزیره دورافتاده می‌فرستادند تا دیگر مجبور به برخورد با آنها نباشیم؟ این جمله از سوی مادر شوهری که بشدت از رفتارهای عروسش رنجیده و می گوید با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ مطرح شده است.

اما صبر کنید. راه‌های هوشمندانه‌تری نیز برای کنار آمدن با این افراد وجود دارد. تنها کافی است که با دقت آن ها را بخوانید و عملیاتی نمائید.

یادتان باشد، گاهی آن فرد گستاخ خود شما هستید

شاید این جمله چندان مودبانه و خوشایند به نظر نرسد و حتی موجب جبهه گیری شما شود. اما اگر می خواهید آرامش بیشتری داشته باشید و رابطه تان با عروس بهتر شود، ارزش آن را دارد که رفتارهای خود را نیز منصفانه بررسی کرده و برای کنترل خشم خود تلاش نمائید.

ممکن است گاهی شما هم رفتارهای تند و زننده ایی کرده باشید و به عروس احساس تحقیر شدن دست داده باشد. البته این به آن معنی نیست که آدم بدی هستید. پس دفعه بعد که کسی با گستاخی با شما رفتار کرد، یادتان باشد که او هم درست مثل شما انسان است و بی‌ادبی او به این معنی نیست که آدم بدی است.

به خودتان نگیرید

وقتی کسی بی‌ادبی می‌کند، مخصوصاً وقتی نظری درمورد شما می‌دهد، خیلی راحت ممکن است موجب ناراحتی‌تان شود. اما دست خودتان است که چطور واکنش دهید. اگر رفتار بی‌ادبانه آن فرد را مشکل و جزء ویژگی های شخصیت خودش ببینید نه مشکل خودتان، قدرت در دستان شما خواهد بود. بعلاوه بسیاری از اختلافات مادر شوهر و عروس ناشی از سوء تفاهم است. سعی کنید با دور کردن افکار منفی از ذهن به قضایا با دید مثبت نگاه کنید.

از او بپرسید چرا

نحوه رفتار با عروس بی ادب

آدمها دلایل خاص خود را برای بی‌ادبی دارند. شاید روز بدی را گذرانده باشند یا اینکه عجله دارند و تصور می‌کند وقتی برای رفتار مودبانه و احترام گذاشتن ندارند. این احتمال هم وجود دارد که اصلاً متوجه رفتار بی‌ادبانه خود نشده و آن را صحیح بدانند.

تا وقتی که از آنها نپرسید دلیل رفتارشان چیست، آن ها هم متوجه عملشان نخواهند شد. آرامش خود را حفظ کرده و از او سوال کنید، “من فکر می‌کنم رفتار شما غیرمحترمانه است. چرا چنین رفتاری با من داری؟”. یادتان نرود که گفتگوی دوستانه و داشتن مهارت مذاکره گاهی ساده ترین و بهترین راه برای حل تعارضات است و می تواند به طرف مقابل تلنگر خوبی بزند.

کمی منتقدانه برخورد کرده و آن گستاخی را بررسی نمائید

آیا کسی با شما بدرفتاری و بی‌ ادبی کرده است؟ دقیقاً چه کرده یا چه گفته است؟ آیا واقعاً منظوری داشته است؟ اگر منتقدانه به موقعیت نگاه کنید و موارد پیش آمده را حلاجی نمائید، متوجه خواهید شد که بیشتر گستاخی‌های افراد بی‌منظور است و به این ترتیب می‌توانید با خونسردی از کنار آنها بگذرید.

در موارد بسیار نادری، فرد برای بی‌ ادبی خود دلیل و هدفی دارد. در اینجا باز هم برخورد انتقادی کمکتان می‌کند. ریشه رفتار او را بررسی کرده و متوجه دلیل کارش شوید.

خودتان وارد این داستان نشوید

باید با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ دلتان می‌خواهد سر این فرد گستاخ داد بکشید؟ به هیچ وجه این کار را نکنید. چنین کاری وضعیت را بهتر نخواهد کرد. چه آن فرد این رفتار را عمدی کرده باشد چه غیر عمد. شما باید احترام خودتان را حفظ کنید و با نگرانی بیش از حد اجازه ندهید آن رفتار گستاخانه شما را تحریک کند.

پیشنهاد کمک دهید

چگونگی رفتار با عروس گستاخ

بعضی از گستاخی‌ها بخاطر بدرفتاری است. اما خیلی وقت‌ها فردی که به شما بی‌ادبی و گستاخی می‌کند، از چیزی خسته و درمانده است. گاهی حتی انواع افسردگی نیز موجب رفتارهای زننده می شود. اگر در توانتان است که مشکل او را حل کنید، بی‌ادبی او را به قدرشناسی تبدیل خواهید کرد.

اما یک هشدار: فقط زمانی پیشنهاد کمک دهید که بتوانید این کار را فوراً انجام دهید، چون وعده کمک کردن بر درماندگی‌ آنها اضافه خواهد کرد.

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ دور شود

گستاخی و بی‌ادبی رفتاری بسیار آزاردهنده است، اما خارج کردن خودتان از آن موقعیت سریع‌ترین و ممطئن‌ترین راه برای جلوگیری از رفتارهای بی‌ادبانه دیگران است.

حتی اگر عروس هنوز مشغول حرف زدن با شما بود، دور شوید. چنانچه گستاخی او مغرضانه باشد، خیلی زود خواهد فهمید که بی‌ادبی کردنش با شما به هیچ کجا نخواهد رسید و دفعه بعد سعی خواهد کرد که مودب‌تر باشند.

گستاخی را یک عادت بدانید

بعضی‌ها به این دلیل بی‌ادب هستند که همیشه همینطور بوده‌اند. وقتی لجبازی و گستاخی به شکل یک عادت دربیاید، ترک کردن آن خیلی سخت خواهد شد، حتی اگر فرد واقعاً تصمیم به تغییر بگیرد. پس هیچوقت نباید عادت‌های گستاخی دیگران را به خودتان بگیرید.

سعی نکنید تغییرشان دهید

اگر کسی بخواهد بی‌ادب باشد، شما نمی‌توانید او را مجبور به مودب بودن کنید. در واقع، اینکه سعی کنید در او تغییر ایجاد کنید باعث بدتر شدن رفتارش خواهد شد. گاهی وقت‌ها بهترین نحوه رفتار با عروس بی ادب این است که قبول کنید بی‌ادبی و گستاخی آنها تقصیر شما نیست و اجازه دهید خودشان متوجه اشتباهشان شوند.

با مهربانی با گستاخی بجنگید

چند نکته پایانی مهم درباره چگونگی رفتار با عروس گستاخاجازه ندهید که گستاخی دیگران باعث شود شما هم به همان روش پاسخ دهید. بهترین راه برای مقابله با گستاخی این است که رابطه دوستانه و محبت‌آمیز خود را حفظ کرده و به آن فرد فرصت دهید که کمی آرام شده و رفتارش را با شما تعدیل کند

چند نکته پایانی مهم درباره چگونگی رفتار با عروس گستاخ

چند نکته پایانی مهم درباره چگونگی رفتار با عروس گستاخ

اگر هنوز هم می پرسید با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ ، چند نکته زیر که در مورد نحوه رفتار با عروس بی ادب است، می تواند به شما کمک بسیاری کند.

هیچگاه شکایت عروستان را به پسرتان نکنید

با این کار برای او تولید یک نگرانی منطقی خواهید نمود. او را به تلاش برای ایجاد خدشه در روابط خود و پسرتان تحریک نکنید. اگر با عروستان مشکلی دارید و از رفتار یا اخلاقش می رنجید، به سادگی و به دور از حضور دیگران با خودش درد دل کنید. بگذارید او هم مستقیما بگوید که از چه چیزی می رنجد. گاهی زود رنجی زنان کار دستشان می دهد و آن ها را در یک دور باطل قرار می دهد که تنها سلب کننده آرامش است.

به بهانه ی صمیمیت، بی احترامی یا بی توجهی نکنید

شایسته نیست که در هنگام حضور عروس، او را نادیده بگیرید و تنها با پسرتان صحبت کنید. بسیار زیادند عروسهایی که همین چیزها را نشانه بی احترامی و دخالت مادر شوهر در زندگی می دانند و در مشاوره خانواده عنوان می کنند که از این موضوع بسیار ناراحتند. گرچه شاید شما تعمدا مرتکب این رفتار ها نشده و مقصودتان کم محلی نبوده باشد، اما نباید تاثیر چنین نکات ظریفی را دست کم بگیرید.

وقتی به مهمانی تان می آید، در انجام کارها به شما کمک کند

چرا عروسم بی احترامی می کند؟

اگر معاشرتتان با هم زیاد است، بهتر است به شما کمک کند تا شما هم در زحمت نیفتید. اگر خودش به این مسئله توجهی نداشت هیچ اشکالی ندارد که شما از او بخواهید تا مثلا تهیه سالاد را به عهده بگیرد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید لحنتان آمرانه باشد، بلکه باید کاملا دوستانه به نظر بیاید.

ضمنا خوب نیست که از دخترتان کمک نخواهید و تنها از عروستان انتظار همکاری داشته باشید. حتی بهتر است در کار خواستن، فرزندانتان، و در پذیرایی و تعارف، عروس و دامادتان را مقدم کنید. این رفتار نشانه ی ادب و انسانیت است و به عروس در ایجاد صمیمت با خانواده همسر بسیار کمک می کند.

دلیلی ندارد که عروستان طبق نظر و سلیقه شما زندگی کند

انتظار نداشته باشید که عروستان مثل شما لباس بپوشد یا مطابق سلیقه ی شما عمل کند. زن و شوهر های جوان روی استقلالشان حساسیت زیادی دارند. گاهی لازم است بگذارید اشتباه کنند تا تجربه بیاموزند. هر اشتباهی هم خانمان سوز یا بغرنج نیست. کما اینکه ممکن است اصلا حق با آن ها باشد.

رابطه عروس و دخترانتان را اصلاح کنید

اجازه ندهید فرزندانتان به همسر برادرشان بی توجهی یا بی احترامی کنند. همچنین، تحت تاثیر بدگویی آنها قرار نگیرید و بدانید که رابطه ی شما و عروستان یک رابطه مادام العمر است. فقط به پسرتان توجه نکنید و نسبت به عروس و نوه هایتان بی محبت نباشید. گاهی به عروستان تلفن کرده و حالش را بپرسید. آنها را واقعا مثل اعضای خانواده ی خود دوست داشته باشید.

دوری و دوستی همیشه راه حل نیست

اگر عروستان مهمان نواز نیست و بی جهت مایل است روابطتان را ضعیف کند، مثلا در خانه اش به شما کم محلی و بی احترامی می کند تا دیگر مهمانشان نشوید، نباید تسلیم خواسته ی او بشوید. هر رفتاری وقتی تقویت شود تکرار خواهد شد. حتی علی رغم میل او مادامیکه آن را مخفی می کند، به آنها سر بزنید و سعی کنی دطوری با محبت رفتار کنید که کم کم به شما علاقمند شود.

اما از معاشرتهای زیاد هم مخصوصا در اوایل زندگیشان بپرهیزید تا مزاحمت محسوب نشود. طبیعی است که میزان رفت و آمد آنها به خانه ی شما باید بیشتر باشد. به هر حال شما بزرگتر و پدر و مادر هستید.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله حالا به پاسخ این سوال که با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ دست یافته باشید و چگونگی رفتار با عروس گستاخ برایتان روشن تر شده باشد. البته برخی اوقات، نحوه چندان آسان نیست و بهتر است از روانشناسان و مشاوران در این زمینه کمک بگیرید.

برای این منظور، همکاران ما در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 صبح آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و در تمامی حوزه های خانواده راهنمایی ارائه می دهند.

با عروس لجباز و گستاخ که دائما بی احترامی می کند چطور رفتار کنیم؟

نحوه و چگونگی رفتار با عروس بی ادب و گستاخ نیازمند ریشه یابی است. سپس می تواند راهکار ارائه داد.

چرا با وجود احترام به عروس، او دید خوبی به ما ندارد؟

این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی مشکل از شخصیت طرف مقابل است، و برخی اوقات نیز ما به اشتباه محبت می کنیم.

آیا باید بی ادبی و بی احترامی عروس را به پسرمان بگوئیم؟

خیر. سعی کنید مشکلات را خودتان برطرف کنید و آن ها را به رابطه زوجین بسط ندهید. مشاوره خانواده دکتر فکر به شما در این زمینه کمک می کند.

چرا عروس نسبت به مادر شوهر دید بدی دارد؟ چگونه این دید را تغییر دهیم؟

تغییر این نگرش تا حد زیادی به رفتار شما بستگی دارد. اما گاهی نیز باید دید که منشا بدبینی عروس چیست.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور