علل زود رنجی در زنان

علت زود رنجی در زنان + نحوه درمان آن

حساسیت نشان دادن خانم ها نسبت به برخی از موضوعات طبیعی می باشد و چنین عکس العملی گاهی اوقات رخ می دهد، ولی زمانی که تعداد دفعات واکنش نشان خانم ها نسبت به رفتار دیگران، کارهای شخصی و مشکلات زندگی بیشتر می شود و شدت حساسیت هم افزایش می یابد تبدیل به مشکلی به نام زود رنجی در زنان خواهد شد.

چنین افرادی معمولا تمامی حرف های دیگران را به خود نسبت می دهند، آن ها را بیش از حد در ذهن خود تجزیه و تحلیل می کنند، در اکثر موارد با هجوم افکار منفی به ذهنشان خود خوری کرده و زندگی عادی برای آن ها سخت می شود. افرادی که دچار زود رنجی هستند به تدریج غم و اندوه زندگی آن ها را فرا گرفته، در مقابل موضوعات کوچک و بزرگ به شدت گریه می کنند و گاه رفتاری خشن از خود نشان می دهند.

حساسیت رفتاری بیش از حد نه تنها موجب مختل شدن زندگی شخصی این افراد می شود بلکه شرایط را برای اطرافیان آن ها نیز سخت تر می گردد. با توجه به اینکه به طور معمول حساسیت های روحی و رفتاری در خانم ها بیشتر است، ما در این مقاله به بررسی موضوع زود رنجی در زنان می پردازیم، علل ایجاد چنین مشکلی و راه های درمان آن را بیان می کنیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

نشانه های حساسیت و زود رنجی در زنان

نشانه های زود رنجی در زنان

در ابتدای توضیحات بهتر است با مفهوم اصلی زود رنجی آشنا شویم. زود رنجی به معنای تحریک پذیری بیش از حد می باشد، یعنی برخی از افراد نسبت به اتفاقات پیرامون و حرف های دیگران بیشتر از بقیه افراد واکنش نشان می دهند، زمان بیشتری را برای فکر کردن به موضوعات پیش آمده صرف می کنند و گاهی اوقات با خیال بافی های خود یک اتفاق کوچک را تبدیل به موضوعی بزرگ و غیر قابل حل می کنند.

بهتر است بدانیم که زود رنجی در زنان دارای تعداد زیادی نشانه های روحی و رفتاری می باشد و خانم هایی که به زود رنجی دچار هستند چندین نشانه را با یکدیگر در رفتار خود بروز می دهند. در ادامه مطلب به برخی از نشانه های زود رنجی در خانم ها اشاره می کنیم:

بیش از حد حرف های دیگران را تحلیل می کنند

در مرحله اول افرادی که دچار زود رنجی هستند اغلب حرف های دیگران را به خود نسبت می دهند و تصور می کنند هر کسی که حرفی را بیان می کند با قصد قبلی بوده و برای تخریب شخصیت آن ها چنین حرفی را می زنند. به تدریج افکار منفی به ذهن این افراد هجوم آورده و آن ها تمام رفتارهای دیگران را در ذهن خود مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند، با خود صحبت می کنند، به قضاوت کردن دیگران می پردازند و در نهایت تمام اطرافیان خود را به دلیل قرار گرفتن در مقابل خود محکوم خواهند کرد.

اضطراب شدید و خشم افراطی دارند

زود رنجی در زنان باعث می شود که آن ها دچار اضطراب و استرس شوند، به دلیل اینکه تصور می کنند توسط دیگران همیشه و به طور مداوم مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. گاهی به واسطه چنین تفکری خشمگین می شوند و ممکن است عصبانیت خود را به شیوه های غیر محترمانه به دیگران ابراز کنند.

گاهی اوقات زنانی که دچار زود رنجی هستند برای رسیدن به آرامش و جلوگیری از هجوم افکار مزاحم، تمام کارهای کوچک و بزرگ خود را با دقت انجام داده و از این کار بسیار هم رنج می برند، ولی متاسفانه نتیجه چنین کارهایی مثبت نیست و حساسیت آن ها تشدید می یابد.

برای اطلاع از راه های کنترل خشم بر روی لینک کلیک کنید.

با دیدن موفقیت دیگران احساس پوچی می کنند

اغلب افرادی که دچار زود رنجی و حساسیت های افراطی هستند با دیدن موفقیت و پیشرفت دیگران احساس ناامیدی و پوچی خواهند کرد، زیرا تصور می کنند آن ها سطح خیلی پایین تری از فرد مورد نظر دارند و قطعا توسط دیگران تحقیر می شوند. چنین افرادی به طور مداوم از بابت مورد قضاوت قرار گرفتن دیگران نگران هستند.

تمایلی به بخشیدن دیگران ندارند

علائم زود رنجی در زنان

به همان نسبتی که زنان زود رنج نگران قضاوت کردن دیگران هستند و از این موضوع دچار استرس می شوند، اگر از رفتار کسی ناراحت شوند یا او را نمی بخشند و کینه به دل می گیرند و یا اینکه برای مدتی طولانی از آن فرد دور شده و اگر هم رابطه میان آن ها مجدد شکل بگیرد دیگر همانند سابق با او صمیمی نخواهند بود. در این مواقع زود رنجی در زنان موجب ایجاد سندروم قلب شکسته می شود و آن ها خود را مستحق چنین رفتارهایی توسط دیگران نمی دانند.

انتقاد پذیر نیستند

زنانی که نسبت به بقیه افراد حساسیت بیشتری دارند و به اصطلاح زود رنج هستند، هیچگونه انتقاد درمورد خود را قبول نمی کنند، تمام ایرادات رفتاری و یا کاری خود را انکار خواهند کرد و به واسطه همین مقاومت نسبت به نقاط ضعف خود از حرف های دیگران ناراحت می شوند. زود رنجی در زنان باعث می شود آن ها از اینکه به واسطه نقاط ضعف خود از دیگران سطح پایین تری را در هر زمینه ای داشته باشند ناراحت شده و حساسیت بیش از حد نشان دهند.

برای اطلاع از مشاوره فردی بر روی لینک کلیک کنید.

در مقابل تغییر کردن می ترسند

یکی دیگر از نشانه های زود رنجی در زنان ترس از تغییرات می باشد. برخی از خانم ها قبل از اقدام به کاری که با تغییرات در زندگی آن ها همراه است شروع به خیال بافی درمورد نتایج احتمالی می کنند، عواقب خطرناکی را تجسم کرده و در نهایت به دلیل بیش از حد فکر کردن به چنین موضوعاتی دچار اضطراب و ترس می شوند. اگر کسی به آن ها پیشنهادی در جهت تغییر شرایط زندگی بدهد پرخاشگر شده و یا اینکه ناراحت و گریان می شوند.

بروز اختلال وسواس اجباری در برخی از زنان

این نوع از وسواس که به وسواس فکری_ عملی نیز معروف است با هجوم آوردن افکار منفی به ذهن شروع شده، افراد دچار اضطراب می شوند، در مقابل استرس مقاومت می کنند ولی در نهایت برای رهایی از این وضعیت دست به انجام کارهای غیر معمول می زنند. زود رنجی در زنان هم با بروز اختلال وسواس اجباری همراه است زیرا زنانی که دچار زود رنجی هستند به طور مداوم به یک موضوع فکر می کنند، آن را بزرگ و با اهمیت جلوه می دهند، استرس به آن ها غلبه می کند و برای رسیدن به آرامش ممکن است حرفی ناشایست و یا رفتاری غیر معمول از خود نشان دهند. چنین خانم هایی معمولا به دلیل وسواسی که دارند انجام کارهای خودشان را به کسی محول نمی کنند زیرا از نتیجه کار آن ها ترسیده و دچار اضطراب و تنش های روحی خواهند شد.

نگران مورد قضاوت قرار گرفتن توسط دیگران هستند

مشکل اصلی زود رنجی در زنان همین مورد می باشد، خانم ها از اینکه توسط دیگران اعمال و رفتارشان مورد قضاوت قرار بگیرد و نقاط ضعفشان نمایان شود ناراحت و گاه عصبانی می شوند و از خود حساسیت نشان خواهند داد. این حس کاذب می باشد زیرا در اکثر مواردی که با دیگران صحبت می کنند توسط طرف مقابل مورد قضاوت قرار نگرفته و هیچ کدام از حرف هایی که دیگران می زنند با قصد تخریب شخصیت آن ها نیست.

برای اطلاع از تاثیر کتامین تراپی بر اضطراب بر روی لینک کلیک کنید.

علت زود رنجی در زنان

بهتر است بدانیم مشکل روحی و روانی زود رنجی در زنان طی یک مدت کوتاه و به واسطه وجود یک عامل منفرد در زندگی افراد به وجود نمی آید، بلکه معمولا چند عامل طی مدتی طولانی که ممکن است چند سال زمان سپری شده باشد شکل می گیرد.

اگر در اطرافیان خود فردی را می بینید که به ندرت و در برخورد با موارد جدی، ناراحت یا عصبانی می شود نباید به او بگویید که زود رنج است، زیرا زود رنجی به معنای حساسیت بیش از حد، بی دلیل و نا به جا می باشد. آشنایی با دلایلی که می توانند زمینه ساز به وجود آمدن زود رنجی شوند، در جلوگیری از بروز این مشکل نیز کمک کننده خواهند بود. در ادامه مطلب به برخی از این دلایل اشاره میکنیم:

نحوه تربیت کودکان

علت زود رنجی در زنان

والدینی که اصول اشتباه را برای تربیت فرزندان خود به کار می گیرند باید منتظر بروز زود رنجی در رفتار و روحیات آن ها نیز باشند. دخترانی که بیش از حد مورد توجه والدین قرار خواهند گرفت، هر آنچه را که بخواهند بدون چون و چرا دریافت می کنند، والدینشان از آن ها در مقابل دیگران دفاع بی جا می کنند و به طور کلی اشتباه تربیت می شوند از همان دوران کودکی ریشه و پایه زود رنجی در آن ها شکل می گیرد.

این دختران با بزرگتر شدن و شروع دوره بلوغ گاه پرخاشگر می شوند و گاه ناراحت و غمگین. با وارد شدن به دوره بزرگسالی تمام عوامل موجود در سال های گذشته دست به دست یکدیگر داده و موجب بروز زود رنجی در زنان می شوند. این افراد بیشتر از دیگران نسبت به حرف ها و رفتارها واکنش نشان خواهند داد و با کوچکترین اتفاقی بدترین رفتار را از خود نشان می دهند. پس بهتر است والدین برای حفظ سلامت روح و روان کودکان خود روش های تربیتی درست و اصولی را به کار بگیرند و از توجه های بی جا و بی دلیل خودداری کنند.

اعتماد به نفس پایین

یکی دیگر از عواملی که سبب بروز زود رنجی در زنان می گردد، کمبود اعتماد به نفس می باشد. فردی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نیست توانایی ها و استعدادهای خود را نادیده گرفته و یا ناچیز می بیند، خودباوری را در خودش تقویت نمی کند و در مقابل دیگران احساس حقارت کرده و همیشه تصور می کند که جایگاهی پایین تر از بقیه اطرافیانش دارد.

به همین علت خیال بافی کرده و در ذهنش مقصد تمام حرف های دیگران را خودش در نظر می گیرد. این افراد تصور می کنند هرکسی هر حرفی که بزند غیر مستقیم به آن ها اشاره کرده و قصدی شوم دارد.

مورد خشونت قرار گرفتن توسط دیگران

برخی از بانوانی که دچار مشکل زود رنجی هستند و همیشه نشانه هایی از اضطراب در رفتار آن ها دیده می شود، ممکن است در کودکی و یا در سنین بزرگسالی به مدت طولانی و مداوم مورد خشونت توسط والدین، دیگر اعضای خانواده و یا دوستان قرار گرفته باشند، تعرض به کودکان نیز در این مورد صدق می کند. بنابراین چنین خانم هایی به دلیل مشکلات روحی دیگری که دارند در مقابل رفتار اطرافیان خود بیش از حد واکنش نشان داده و دچار زود رنجی می شوند.

افسردگی

یکی از مشکلات روحی شایع که نشانه های مختلف و متعددی دارد افسردگی می باشد. این بیماری یکی از علل ایجاد زود رنجی در زنان است، اغلب افرادی که دچار افسردگی با درجات و انواع مختلف هستند در مقابل حرف ها و رفتارهای دیگران صبور نیستند، به سرعت واکنش نشان می دهند و گاه پرخاشگر می شوند.

افراد افسرده ای که منزوی هستند در مواقعی که مورد توجه دیگران قرار گرفته و دیگران سعی در بهبود حال روحی بیمار دارند از خود واکنش های رفتاری، گفتاری و حتی فیزیکی نشان می دهند که ناشی از زود رنجی آن ها می باشد.

سبک زندگی سخت و یکنواخت

برخی از افراد بنا به دلایل گوناگون خود را بیش از حد درگیر کار و مشغله های زندگی می کنند، تفریحی را برای رفع خستگی در نظر نگرفته و به اندازه کافی استراحت نمی کنند. این افراد بعد از گذشت مدتی به دلیل فشارهای سنگینی که به آن ها وارد شده و کاری در جهت بازیابی انرژی خود انجام نداده اند، دچار زود رنجی شده و در مقابل اتفاقاتی هر چند کوچک واکنشی با شدت زیاد از خود نشان می دهند.

مشکلات خانوادگی

همه ما می دانیم که خانواده باید جایگاهی امن برای اعضای آن باشد، هر اتفاقی هم که رخ می دهد نباید موجب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر گردد و یا اینکه مشکلات خانوادگی نباید آنقدر ادامه دار و جدی باشند که موجب به وجود آمدن بیماری های روحی و روانی برای اعضای آن شوند. ولی متاسفانه گاهی در برخی از خانواده ها اختلافات موجود باعث حساسیت بیش از حد افراد شده و یکی از دلایل زود رنجی در زنان می باشد.

سندروم پیش از قاعدگی زنان

مشکلی فیزیولوژیکی که منجر به ایجاد مشکلی روحی و روانی می شود. برخی از خانم ها در 2_1 هفته قبل از شروع عادت ماهیانه دچار تغییرات جسمی و روحی می شوند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره میکنیم:

  • زود رنجی
  • عصبانیت
  • غم و اندوه
  • گریه کردن
  • درد شکم و کمر
  • سردرد
  • حالت تهوع و بی اشتهایی
  • حساس و متورم شدن سینه ها

بهتر است بدانیم که همه این موارد به دلیل تغییرات هورمونی رخ می دهند و چون تقریبا در تمام سیکل های قاعدگی بانون نمایان می گردند به تدریج موجب ایجاد زود رنجی در زنان می شوند. بهتر است خانم هایی که چنین نشانه هایی در اکثر سیکل های قاعدگی خود دارند برای کنترل آن ها به پزشک متخصص مراجعه کنند.

عوارض زود رنجی در زنان

بدون شک بیماری های روحی و روانی با گذشت زمان و عدم درمان به موقع عوارضی متفاوت به دنبال خواهند داشت. درمورد زود رنجی در زنان نیز این مورد صدق می کند و عوارض احتمالی می توانند سبب آسیب رسیدن به فرد بیمار و یا اطرافیان او شوند. البته عوارض جدی و شدید در صورتی رخ می دهد که فرد به موقع مورد درمان تخصصی قرار نگرفته باشد. در ادامه مطلب به بررسی برخی از مهم ترین عوارض زود رنجی در زنان می پردازیم:

ایجاد مشکلات روحی

عوارض زود رنجی در زنان

زود رنجی در زنان خود یک نوع مشکل روحی و روانی می باشد که به واسطه آن آستانه تحمل افراد پایین آمده و افکار منفی بر آن ها غلبه می کند. به دنبال چنین حساسیتی در صورتی که درمان به موقع انجام نگیرد، دیگر بیماری های روحی نیز بروز خواهد کرد.

یکی از انواع مشکلاتی که از درمان نشدن زود رنجی به وجود می آید افسردگی می باشد. افسردگی موجب انزوا و گوشه گیری برخی از بانوان مبتلا به زود رنجی می شود و بیشتر از قبل نشانه های بیماری را در آنان تشدید می کند.

دور شدن از جمع های خانوادگی و دوستانه

اکثر خانم هایی که حساسیت بیش از حد به رفتار و گفتار دیگران دارند و به اصطلاح زود رنج هستند، به دلیل فشار های فکری زیادی که تحمل می کنند به تدریج از محافل خانوادگی و دوستانه دور می شوند. آن ها چنین کاری را برای رسیدن به آرامش خود انجام می دهند زیرا بیماری زود رنجی با گذشت زمان در صورت عدم درمان، پیشرفت خواهد کرد و افرادی که دچار این بیماری هستند با شنیدن هر حرف و دیدن هر رفتاری از جانب دیگران به شدت واکنش نشان داده، ناراحت و غمگین می شوند و گاهی با عصبانیت و پرخاشگری با دیگران برخورد خواهند کرد. پس زمانی که فشار های روحی و روانی برای آن ها افزوده می شود تنها ماندن را به جمع های خانوادگی و یا دوستانه ترجیح می دهند.

ایجاد نگرانی بیش از حد

یکی دیگر از عوارض زود رنجی در زنان ایجاد نگرانی های بیش از حد در برخی از خانم ها می باشد. آن ها از قضاوت شدن توسط دیگران می ترسند و همیشه نگران این هستند که اطرافیان چه فکری راجع به آن ها دارند، زندگی و توانایی های آنان در نظر دیگران چگونه است و به دلیل پرداختن به این تفکرات منفی و مزاحم دچار نگرانی خواهند شد.

چنین افرادی همیشه تصور می کنند که اطرافیان آن ها موضوعی دیگر به جز زندگی این شخص را برای صحبت کردن ندارند و اگر نقصی در کارهای آنان باشد مورد تمسخر و تحقیر شدن قرار خواهند گرفت، در حالی که این تفکرات حقیقت ندارد.

مختل شدن روابط عاطفی

بدون شک خانم هایی که از قضاوت شدن توسط دیگران می ترسند و نگران هستند، چنین حسی را نسبت به فردی که با او یک رابطه عاطفی و عاشقانه دارند نیز خواهند داشت. این افراد همیشه سعی می کنند به بهترین نحوه به دیدن معشوقه خود بروند، در صحبت هایی که میان آن ها رد و بدل می شود جوانب احتیاط را رعایت می کنند و به دلیل اعتماد به نفس پایینی که دارند تصور می کنند چون هیچ ویژگی مثبتی ندارد فرد مقابل بالاخره از آن ها جدا خواهد شد.

چنین افرادی در رابطه عاطفی که دارند احساس صمیمیت و راحتی نمی کنند زیرا به طور مداوم به فکر خوب جلوه دادن خود هستند. بنا به دلایل گفته شده زود رنجی در زنان می تواند منجر به مختل شدن روابط عاشقانه و حتی زندگی عادی افراد شود.

تاثیرات منفی بر شغل و روند تحصیل

بدون شک وقتی که زود رنجی در زنان موجب حساس شدن خانم ها نسبت به اعضای خانواده و دوستان می شود همین حساسیت نیز در برخورد با همکاران در محل کار و هم کلاسی ها و استادان در محل تحصیل نیز وجود خواهد داشت.

برخی از خانم ها زمانی که چند نفر از همکارانشان با یکدیگر صحبت می کنند در ذهن خود خیال بافی کرده که قطعا موضوع صحبت شخص او می باشد، یا اینکه با دیدن موفقیت هم کلاسی ها و مورد توجه قرار گرفتن آن ها برای استادان، به توانایی های خود شک کرده، اعتماد به نفسشان کاهش می یابد و تصور می کنند که آن ها هیچ استعدادی ندارند پس مورد بحث کردن دیگران قرار خواهند گرفت.

ایجاد حس تنفر نسبت به دیگران

متاسفانه یکی از عوارض زود رنجی در زنان که موجب از بین رفتن روابط میان افراد می شود، ایجاد حس تنفر است. برخی از خانم هایی که دچار زود رنجی هستند چون در ذهن خود تصور می کنند همیشه موضوع مورد بحث دیگران خواهند بود نسبت به بعضی از اطرافیان خود حس تنفر پیدا کرده و به تدریج سعی می کنند از آن ها دور شوند.

فاصله گرفتن از دیگران توسط افراد زود رنج بدون هیچ توضیحی انجام می شود، ولی اگر آن ها دلایل خود را بیان کنند مشخص خواهد شد که اشتباه فکر می کنند، در این صورت به درمان مشکل خود نیز اقدام خواهند کرد.

درمان زود رنجی در زنان

همانطور که گفتیم اگر زود رنجی در زنان به موقع مورد درمان قرار نگیرد عوارض بیشتری همچون ایجاد بیماری های روحی و روانی متعدد را به دنبال خواهد داشت، این افراد با گذشت زمان نسبت به همه اطرافیان خود بد بین شده و متنفر خواهند شد و در نهایت زندگی برای آن ها و اعضای خانواده غیر قابل تحمل می شود. بنابراین درمان به موقع زود رنجی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب به برخی از راه های درمان این بیماری اشاره می کنیم:

افزایش اعتماد به نفس

درمان زود رنجی در زنان

یکی از مهم ترین راه های درمان زود رنجی در زنان، اقدام برای تقویت اعتماد به نفس می باشد. زمانی که خانم های دچار زود رنجی از اعتماد نفس خوبی برخوردار شوند خود را با دیگران مقایسه نکرده و توانایی هایشان را بی اهمیت در نظر نمی گیرند. این روش دارای چندین مزیت می باشد.

برای مثال تقویت اعتماد به نفس موجب رسیدن به خودباوری می شود، زود رنجی مورد درمان قرار گرفته و در نهایت افراد در جهت رسیدن به اهداف و دست یابی به زندگی موفق گام هایی مهم بر می دارند. بنابراین توصیه می شود افرادی که دچار زود رنجی هستند یادگیری، شناسایی و عمل کردن به راه های تقویت اعتماد به نفس را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

دور شدن از افکار منفی

افرادی که دچار زود رنجی هستند برای درمان بیماری خود باید با روش های اصولی افکار منفی را از ذهن خود دور کنند، زیرا وجود افکار منفی و پرداختن به آن ها موجب خیال بافی های منفی و افزایش حساسیت می شود.

برای مثال لحظه ای که افکار مزاحم به ذهنتان وارد می شوند حالت جسمی که دارید را عوض کنید، محلی که هستید را ترک کنید، آب بنوشید، صورت خود را با آب بشویید، نفس عمیق بکشید، به خاطرات خوب فکر کنید و به خودتان تلنگر وارد کرده تا از فکر کردن به افکار منفی و مزاحم دست بردارید.

استراحت کردن و پرداختن به خود

همانطور که گفتیم یکی از دلایل افزایش حساسیت افراد نسبت به حرف ها و رفتارهای دیگران، پرداختن بیش از حد به کار، عدم استراحت کافی، تفریح نکردن و بی اهمیت بودن به وضعیت روحی خود می باشد. بنابراین برای درمان و همچنین جلوگیری از ایجاد زود رنجی در زنان بهتر است در برنامه های زندگی خود زمانی را برای استراحت، تفریح کردن و پرداختن به کارهای شخصی خود قرار دهید.

میزان اهمیت موضوعات را بررسی کنید

گاهی اوقات بیش از حد به یک موضوع می پردازید، آن را در ذهن خود بزرگ کرده و با اهمیت جلوه می دهید و او را به یک غول تبدیل می کنید. برای درمان و همچنین جلوگیری از بروز زود رنجی در زنان بهتر است موضوعاتی که باعث ناراحتی و نگرانی شما می شوند را یادداشت کنید و به میزان اهمیت و مهم بودن آن ها امتیاز دهید، سپس با خود صحبت کنید که آیا چنین موضوع بی اهمیتی ارزش فکر کردن و مختل شدن زندگی را دارد؟

منظم ورزش کنید

بهبود زود رنجی در زنان

ورزش کردن نه در حد رقابت و مسابقه موجب ایجاد آرامش و افزایش اعتماد به نفس می شود، حس نشاط ایجاد کرده و امید به زندگی را در شما تقویت می کند. بنابراین برای درمان زود رنجی در زنان سعی کنید هر روز ورزش منظم داشته باشید، مانند حرکات کششی و نرمش، حداقل نیم ساعت پیاده روی، شنا و یوگا.

به تدریج وارد جمع ها و محافل شوید

با انجام اقدامات قبلی و کمتر شدن میزان حساسیت، سعی کنید وارد جمع های دوستانه، خانوادگی و کاری شوید، از مقایسه شدن نترسید، از اعتماد به نفس و خودباوری که تقویت کردید استفاده کنید، انتقاد پذیر باشید و از حرف هایی که می شنوید برای برطرف کردن نقاط ضعف خود استفاده کنید. شما باید به تمرین کردن بپردازید تا بتوانید بر زود رنجی خود غلبه کنید.

در مقابل دیگران از خود دفاع کنید

با دلالیل منطقی، صدای آرام، بدون استرس و ناراحتی، بدون عصبانیت و پرخاشگاری از خود در مقابل ویژگی های منفی که دیگران به شما نسبت می دهند دفاع کنید. در این مواقع آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید با منطق به دیگران جواب دهید، این کار شما نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و رسیدن به خودباوری خواهد بود.

به مشاور مراجعه کنید

برای درمان تمامی مشکلات روحی و روانی بهتر است به مشاور مراجعه کنید تا دلایل اصلی مشکل پیدا و بررسی شوند و متناسب با شرایطی که دارید روش های درمانی موثر را یاد بگیرید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موضوع مهم زود رنجی در زنان پرداختیم، نشانه های وجود این بیماری و علل ایجاد آن را بیان کردیم، تعدادی از عوارض و راه های درمانی را نیز توضیح دادیم. با توجه به عواقبی که زود رنجی برای زندگی افراد به دنبال دارد، تشخیص و درمان به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه در این زمینه به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا زود رنجی در زنان قابل درمان است؟

بله، اگر درمان به موقع نیز انجام شود از رخ دادن بسیاری عوارض جدی جلوگیری خواهد شد

آیا زود رنجی در زنان باعث ایجاد افسردگی می شود؟

بله، در طولانی مدت و در صورت عدم درمان این مشکل به وجود می آید

آیا زود رنجی در زنان به نحوه تربیت در کودکی و نوجوانی مربوط می شود؟

بله، یکی از عوامل ایجاد این مشکل نحوه تربیت است

آیا ایجاد زود رنجی در زنان سن خاصی دارد؟

خیر

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

عوامل استرس زا در خانه

مهمترین عوامل استرس زا در خانه و روش های کاهش آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور