مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک
مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک

مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک

در صورت رعایت اصول زندگی مشترک و تحمل سختی های زندگی مشترک در کنار دیدن نکات مثبت زندگی مشترک نتیجه آن، می تواند موجب بهبود زندگی مشترک شود. لیست اولویت های زندگی مشترک برای هر فردی می تواند متفاوت می باشد. برای دریافت مشاوره در رابطه با مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

بهبود زندگی مشترک

بهبود یک زندگی متناسب با شرایط آن راه های مختلفی را می تواند داشته باشد. اگر آشنایی با 11 مورد از مهمترین اصول همسرداری داشته باشید، بهتر می توانید زندگی مشترک خوبی را تجربه نمایید و در صورتی که این ارتباط به درستی شکل نگیرد و یا شما اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید، عمدتاً موجب می شود تا مشکلات شما غیرقابل حل شود.

باید پذیرفت که در صورتی می توانیم زندگی مشترک موفقی داشته باشیم که هر دو نفر برای روابط خود باید تلاش نمایند در این صورت است که هر دوی آنها می‌توانند زندگی خوبی را تجربه کنند. البته گاهی اشتباهات یک نفر می تواند نقش بیشتری در خراب شدن زندگی داشته باشد و لازم است فرد مورد نظر تلاش بیشتری داشته باشد اما این به معنای عدم تلاش دیگری نباید باشد.

افرادی که به دنبال بهبود زندگی مشترک می باشند را دو دسته تشکیل می‌دهند. دسته اول، افرادی هستند که شاید زندگی خوبی دارند و تمایل به بهتر شدن آن دارند و دسته دوم، را اشخاصی شامل می شوند که زندگی مشترک خوبی ندارند و تمایل دارند که مشکلاتشان برطرف شده و زندگی عاشقانه ای را تجربه نمایند.

راه های طلایی برای بهبود زندگی مشترک

راه های طلایی برای بهبود زندگی مشترک
راه های طلایی برای بهبود زندگی مشترک

زمانی که زندگی مشترک مسیری را طی می کند که موجب می‌شود افراد از خوشبختی فاصله بگیرند و یا اختلافات زندگی زناشویی بیش از اندازه شود، لازم است مداخله های درمانی صورت پذیرد و یا اینکه برای بهبود روابط شان اقداماتی صورت پذیرد. در ادامه به مهمترین مواردی که می‌تواند به بهبود زندگی مشترک کمک نماید اشاره خواهیم نمود.

مشکلات زندگی را در خانه حل کنید

یکی از رازهای داشتن زندگی موفق زناشویی این است که اگر در زمان مهمانی شما و همسرتان دچار تعارضی می شوید و یا زمانی که فردی به منزل شما می آید دچار مسئله ای می شوید، بهتر است برای حل آن کمی صبر کنید و مسائل مشکلات تان را در منزل با صحبت کردن برطرف کنید نه اینکه در جلوی جمع شروع به مجادله نمایید.

منظور دیگر ما از این موضوع و مطرح کردن مشکلات در خانه این است که اگر مسئله ای با همسر خود دارید و یا دچار تعارضی با او شده اید، بهتر است در رابطه با این مسائل با خانواده همسرتان صحبت نکنید و تلاش کنید تا خودتان به تنهایی این مشکلات را برطرف کنید. البته مشورت کردن هیچ اشکالی نخواهد داشت اما در این مسئله نیز نباید افراط نمود تا موجب بهبود زندگی مشترک شود.

او را بپذیرید

یکی از ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی این است که تلاش می‌کنند تا فرد مقابل را تغییر دهند و او را به فردی تبدیل کنند که خودشان می‌خواهند. این دیدگاه کاملاً اشتباه است. زیرا هیچ کسی نمی تواند آنگونه که شما می خواهید رفتار نماید و گاهی از شخصیت خود اگر بخواهد فاصله بگیرد، قطعا دچار آسیب‌های بیشتری خواهد شد.

منطقی تر این بود قبل از ازدواج، به ویژگی های منفی همسرتان توجه می کردید و در صورتیکه این ویژگی ها را پذیرفته اید و با او زندگی می کنید، حال لازم است با همان خصوصیات اخلاقی او کنار بیایید و زندگی بهتری را در کنار یکدیگر تجربه نمایید. یک زندگی عاشقانه زمانی صورت می پذیرد که فرد را با تمام عیب های که دارد بپذیرید.

بهبود زندگی مشترک از طریق بهبود ارتباط

ارتباط، طیف گسترده و متنوعی را شامل می‌شود که از جمله آن را می توان نحوه گوش دادن یا به اصطلاح «گوش دادن فعال» داریم و جالب است که بدانید، همان احساسی که شما از صحبت کردن با مشاور ازدواج خوب با آن مواجه می شوید و بعد از آن احساس بسیار خوبی دارید، همان گوش دادن فعال است که به خوبی به صحبت‌های شما گوش می دهد و عکس‌العمل مناسبی دارد.

ارتباط درست می تواند شامل ارتباط عاطفی کلامی و غیرکلامی و گوش دادن و صحبت کردن و یا موارد مختلفی می باشد. گاهی پیام هایی که از سوی زوجین به یکدیگر ارسال می‌شود به درستی ارسال می شود و بدین معنا که از طرف گویند با خطاهایی مواجه می شود و به همین دلیل پیام به درستی منتقل نشده و موجب ایجاد مشکل می شود.

مایه آرامش یکدیگر باشید

مایع آرامش یکدیگر باشید
مایع آرامش یکدیگر باشید

در صورت آشنایی با 13 دلیل طلاق زودهنگام میان زوجین حتما متوجه شده اید که زوجینی که از یکدیگر جدا می‌شوند، عموماً این گلایه و شکایت را دارند که خانه برایشان مکانی به دور از آرامش بوده است و به جای اینکه احساس آرامش داشته باشند، دچار احساس تنش و ناراحتی شده‌اند.

یکی از دلایل منطقی و درست ازدواج این است که زن و مرد مایه آرامش یکدیگر باشند و در کنار هم احساس آرامش زیادی را تجربه کنند. در صورتی این شرایط می‌تواند اتفاق افتد که آنان توافق و درک متقابل از یکدیگر داشته باشند. در غیر این صورت امکان برقراری ارتباط عاطفی قوی را نخواهند داشت و دچار مشکلاتی می شوند.

رفتارهای منفی زنانه و مردان ممنوع

از جمله هفت نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی این است که زن یا مرد خودخواهانه با توجه به نوع جنسیت خود و خصوصیات اخلاقی، تنها بر مبنای رفتار خود تصمیم گیری نمایید. به عنوان مثال: نق زدن یکی از ویژگی های مردان زنان محسوب می شود در صورتی که این ویژگی را داشته باشند، قطعاً تحمل یک مرد بسیار کاهش خواهد داد.

در مورد آقایان نیز به دلیل این که تصور می‌کنند منطقی هستند و یا اینکه منطق آنها بیش از خانم ها خواهد بود، همیشه باید تصمیم گیری های مهم زندگی و یا در موارد مختلف تنها آنها تصمیم‌گیرنده باشند و به اصطلاح عامیانه “حرف، حرف خودشان باشد” این یک دندگی برای هیچ فردی قابل تحمل نخواهد بود و پس از مدتی گذشت از زندگی مشترک بسیار مشکل ساز خواهد شد و به بهبود زندگی مشترک کمکی نخواهد نمود.

بر روی ویژگی‌های مثبت تمرکز بیشتری داشته باشید

مثبت اندیشی به معنی کور شدن خود یا دیگری نمی باشد. در واقع همه ما انسان ها، ویژگی های مثبت و منفی خواهیم داشت. همانگونه که شما از رفتار همسرتان ممکن است در برخی موارد احساس خوبی نداشته باشید، همسرتان نیز در مورد شما هم این گونه احساس آرامش را نخواهد داشت و شاید این موضوع را به زبان نیاورد یا اگر به زبان آورده است به معنای تلاش برای بهبود زندگی خواهد بود.

اگر توجه شما به ویژگی‌های مثبت همسرتان بیشتر شود، بهتر می توانید زندگی خوبی را با او تجربه نمایید. زیرا دیدگاه مثبت شما باعث می شود تا با سختی های زندگی بهتر کنار بیاید و همچنین ارتباط درستی را با همسرخود داشته باشید. اما زمانی که تلاش می‌کنید تا بر روی ویژگی‌های منفی او تمرکز کنید و آنها را تغییر دهید، نه تنها خودتان، بلکه همسرتان را نیز آزار خواهد داد.

اصول زندگی مشترک

در رابطه با اصول زندگی مشترک باید پذیرفت که چارچوب هایی وجود دارد که به موجب آن، باعث می شود زنان و مردان زندگی بهتری را در کنار یکدیگر تجربه کنند. اما این به معنای یکسان بودن آن برای همه افراد نمی باشد. زیرا در برخی موارد، تغییراتی به نسبت به شخصیت افراد می توانیم مشاهده نماییم.

اگر بخواهیم به ویژگی های خانواده خوشبخت و نحوه عملکرد آن ها در زندگی اشاره نماییم، باید گفت که این گونه خانواده ها درک درستی از نیازهای یکدیگر نخواهند داشت و به همین دلیل در شرایط مختلف می تواند متناسب با انتظارات و همچنین رفتارهای فرد مقابلشان عمل نمایند و در عین حال از شخصیت واقعی خود فاصله نگیرند.

بهترین اصولی که برای بهبود زندگی مشترک می توانیم به شما معرفی کنیم این است که تلاش کنید تا شناخت بیشتری نسبت به فرد مقابل خود به وجود آورید و همچنین در رابطه با انتظارات و توقعات مستقیماً سوال بپرسید. این گونه سوالات باعث می‌شود درک بیشتری از فرد مقابل داشته باشید و در عین حال بتوانید در شرایط مختلف درست و اصولی عمل نمایید.

سختی های زندگی مشترک

سختی های زندگی مشترک
سختی های زندگی مشترک

هیچگاه نمی توان گفت که سختی های زندگی مشترک را زوجی تجربه نخواهند کرد. زیرا تمام زوجین، متناسب با شرایطی که دارند و به فراخور آن، حتماً در زندگی با مشکلاتی مواجه خواهند شد. حتی همان زوجینی که از نظر ما بسیار خوشبخت هستند. اگر مستقیما وارد زندگی شان شوید و یا اطلاعاتی در رابطه با زندگی شان داشته باشید متوجه این مسئله خواهید شد.

متاسفانه گاهی به بسیاری از مشکلات و سختی های زندگی بر دوش یک نفر سنگینی می‌کند و این موضوع برای زمانی است که به عنوان مثال، مردی معتاد است و همسرش مجبور به به دوش کشیدن تمام مشکلات زندگی خواهد بود. نگاهی دیگر نیز به مشکلات ازدواج بعد از فوت همسر مربوط می‌شود که در این شرایط زندگی برای مرد یا زن بسیار دشوار خواهد بود.

نکات مثبت زندگی مشترک

اگر بخواهیم به نکات مثبت زندگی مشترک اشاره نماییم. باید بگویم یکی از بهترین و مهمترین ویژگی‌های مثبت زندگی مشترک، احساس استقلال و مستقل شدن می باشد. افرادی که زندگی مشترک خوبی را تجربه می‌کنند، عموماً احساس بسیار بهتری را خواهند داشت و به همین دلیل از نظر شخصیتی و عاطفی را نیز رشد خواهند نمود.

برآورده شدن بسیاری از نیازها نیز از جمله موارد دیگری است که برای افراد وجود خواهد داشت هر چند که گاهی ممکن است این برآورده شدن نیازها در سطح بسیار زیادی صورت پذیرد اما باز هم می توان گفت در حد متعادل و معمول در صورت داشتن زندگی خوب صورت خواهد پذیرفت و بسیاری دیگر از ویژگی هایی که می تواند برای هر فردی متفاوت باشد.

لیست اولویت های زندگی مشترک

در رابطه با لیست اولویت های زندگی مشترک تفاوت های فردی وجود خواهد داشت و هر فردی ممکن است اولویت و انتظارات متفاوتی با دیگری داشته باشد به همین دلیل در این رابطه بهتر است با مشاوران ما که شماره‌های آنها در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید تا اطلاعات کافی و لازم را به شما ارائه نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک، اصول زندگی مشترک، سختی های زندگی مشترک، نکات مثبت زندگی مشترک و لیست اولویت های زندگی مشترک ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

اصول زندگی مشترک چیست؟

پاسخ به نیازهای خود و فرد مقابل و همچنین تلاش در بهبود رابطه از جمله موارد بسیار مهم برای بهبود زندگی مشترک خواهد بود.

آیا سختی های زندگی مشترک برای همه یکسان است؟

قطعا خیر. اما می توان آن ها را در دسته ها و طبقه های مشترکی قرار داد. ولی باز هم با یکدیگر اختلافاتی خواهند داشت.

چگونه می توان نکات مثبت زندگی مشترک افزایش داد؟

لیست اولویت های زندگی مشترک را برای خود و فرد مقابل تعیین نمایید و تلاش کنید تا به آن عمل کنید.

چگونه می توان از مهمترین و اساسی ترین گام برای بهبود زندگی مشترک اطلاع یافت؟

برای کسب اطلاعات دقیق وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور