اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده
اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

در رابطه با اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده دلایل مختلفی می تواند تاثیر گذار باشد. در صورتی که مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر به درستی برطرف نشود و یا از نحوه برخورد با خانواده شوهر پرتوقع اطلاع دقیقی نداشته باشید، شاید بتوان گفت اختلاف فرهنگی با خانواده همسر بیشتر خود را نشان خواهد داد و به همین دلیل موجب فروپاشی زندگی خواهد شد. علاوه بر مطالعه این مقاله، برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های موجود در جدول زیر در ارتباط باشید.

عوامل موثر در اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر که فرهنگ مشابه با ایران را دارند، اختلاف با خانواده همسر می تواند امری شایع و جزئی از فرهنگ و مشکلات آنها محسوب شود. به همین دلیل قبل از زندگی مشترک، به فکر حل مشکلات خود باشند، مسائل خانوادگی گریبانگیر آنها شود. اما این اختلافات تا چه اندازه می‌تواند طبیعی باشد؟ تا چه اندازه افراد را دچار مشکل نمی کند .

تفاوت هایی که بین بین خانواده ها وجود دارد، موجب می‌شود تا ارتباط خانوادگی به درستی شکل نگیرد. گاهی نیز عکس این موضوع می‌تواند اتفاق افتد. بدین معنا که زوجین با خانواده همسر مشکلی نداشته باشند. اما با خانواده خودشان امکان برقراری ارتباط صحیح را پیدا نکنند و به همین دلیل این اختلافات در زندگیشان موجب ایجاد مشکلات شود و رفت و آمد با خانواده همسر را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاه‌های سنتی در رابطه با نحوه برخورد با عروس و داماد در شهرها و استان‌های مختلف کشور ما دیده می‌شود که به موجب آن بدرفتاری ها و یا در برخی موارد اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده وجود خواهد داشت که موجب می شود سبک زندگی زوجین دچار تغییراتی شود. گاهی یکی از گلایه‌های خانم ها این است که من هیچگونه بدرفتاری با خانواده همسرم نداشته ام اما چرا آنها با من اینگونه برخورد می کنند؟

علت اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده چیست؟

علت اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده چیست؟
علت اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده چیست؟

مخاطبینی که در حال حاضر درحال خواندن این مقاله در رابطه با اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده می باشند، را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. دسته اول آنها را افراد مجردی تشکیل می‌دهند که تمایل به ازدواج دارند و می خواهند قبل از ازدواج در این رابطه اطلاعاتی را به دست آورند و دسته دوم را زوجینی شامل می‌شوند که دچار مشکلاتی هستند و در حال حاضر تمایل به اطلاع از علت این مشکلات و راه های درمانی آن خواهند داشت.

پیش زمینه های قبلی

یکی از علت‌هایی که می‌تواند مشکلات خانوادگی را تحت تاثیر قرار دهد، حتی اگر یک ازدواج فامیلی هم صورت پذیرد به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است، نسبت به عروسی و داماد احساس خوبی وجود ندارد و یا حتی عکس آن نیز، عروس و داماد احساس خوبی نسبت به خانواده همسر خود نخواهند داشت.

گلایه ها و شکایت هایی که در گذشته وجود داشته است و هنوز به درستی برطرف نشده و یا قبل از ازدواج امکان حل و فصل آنها وجود نداشته است، در زندگی مشترک به دلیل همین گلایه‌ها با یک رفت و آمد ساده و یا صحبت های عامیانه می‌تواند خود را نشان دهد. به همین دلیل ما یکی از  7 راز مهم برای بهبود رابطه با خانواده همسر را برطرف نمودن همین اختلافات می دانیم.

عدم احترام به خانواده

یکی از ویژگی های خانواده خوشبخت و نحوه عملکرد آن ها در زندگی این است که به خانواده همسرشان همانند خانواده خودشان نگاه می‌کنند و نحوه برخوردشان دقیقاً مشابه با خانواده خودشان باشد. حتی عنوان می‌کنند که همان‌طور که خانواده من قابل احترام هستند خانواده فرد مقابل قابل احترام می باشند و از اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده جلوگیری می نمایند.

زمانی که احترام دو طرف وجود نداشته باشد و تنها یکی از زوجین به خانواده همسر خود احترام بگذارد و دیگری در مقابله با بی احترامی کند طبیعی است که مشکلاتی را برای هر دو به وجود خواهد آمد و به همین دلیل بی احترامی به خانواده به معنای بی احترامی به فرد نیز محسوب می شود. بنابراین بسیار طبیعی است که واکنش منفی نسبت به این موضوع به وجود آید.

لشکر کشی کردن

لشکر کشی کردن
لشکر کشی کردن

یکی از گلایه هایی که بسیاری از خانم ها در رابطه با دخالت مادر شوهر در زندگی  دارند این است که همسرشان در مقابل دخالت های مادرش عکس العملی نشان می‌دهد و یا اینکه تلاش می‌کند تا این اختلاف را با طرفداری کردن از بین ببریم. لشکرکشی در هر طرف در صورت وجود آن موجب ایجاد مشکلات بیشتری برای زوجین خواهد شد.

تصور نکنید که اگر از شما طرفداری شوند و یا از خانواده همسر و یا خانواده خودتان فرد مقابل پیروز میدان شده است و یا بالعکس آن، شکست خورده است. ما در جنگ با یکدیگر نیستیم و به همین دلیل بهتر است به گونه‌ای رفتار کنید که خواهان صلح و ارتباط مداوم با یکدیگر باشید.

وارد شدن به حریم یکدیگر از اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

هر یک از ما انسان ها حریم های مرئی و نامرئی خواهیم داشت که باید آنها را خودمان مشخص کنیم تا دیگران به خودشان اجازه ندهند تا وارد حریم ما نشوند. سیاست همیشه به معنای بدی نخواهد داشت. سیاست های عروس برای مادر شوهر  این است که به حریم خانواده او احترام بگذارد و در عین حال حرمت خانواده خود را حفظ نماید.

همانطور که شما تمایل ندارید تا دیگران به حریم شما تعرض کنند، بهتر است این احترام را برای خانواده مقابل نیز قائل باشید که  به خودتان اجازه ندهید تا در مسائل خانوادگی شان دخالت کنید و وارد حریم آنها شوید. در صورتی که فردی حتی خانواده خودتان را به این حریم تعرض کنند، حتماً لازم است در مقابل او کاملاً بایستید.

نزدیکی زیاد محل زندگی به یکدیگر

زمانی که زوجین در کنار خانواده همسرشان زندگی می کنند و یا اینکه فاصله مکانی و زمانی آنها بسیار کم می باشد این مسئله باعث می‌شود تا خود به خود تحریم ها از بین برود و همین نزدیکی زیاد این اجازه را برای آنها صادر خواهد کرد که بتوانند با فرد مقابل و زندگی او به راحتی وارد بحث و جدل شوند و از اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده جلوگیری نمایند.

گاهی همین نزدیکی زیاد باعث می شود که برخی از عروس خانم ها این سوال را که از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ از مشاوران ما بپرسند. اگر واقعاً احساس می کنید که با تغییر محل زندگی باعث رفع این مشکلات می شوید با همسرتان در این زمینه صحبت کنید و نسبت به حل آن اقدام نمایید.

ارتباط بیش از حد

در واقع یکی از راه های موثر جهت وابسته کردن مرد به خود  همین است که شما به همسرتان کاملاً اهمیت دهید و برای او ارزش قائل باشید و در عین حال، وقت زیادی برای او بگذارید. زیرا این موضوع، تنها به یک جنس محسوب نمی‌شود. چراکه که برخی از آقایان آنقدر که برای همکار و رفقایش زمان می‌گذارند که برای همسرش آن زمان را نخواهند گذاشت.

همانطور که عدم ارتباط می تواند موجب ایجاد مشکلات زیادی شود، قطعاً ارتباط زیاد نیز باعث می شود تا احساس نزدیکی بیش از اندازه به وجود آید و همین احساس نزدیکی بیش از اندازه و اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده باعث می شود تا زندگی خوبی را در کنار یکدیگر تجربه نکنند زیرا دائماً درگیر مسائل و مشکلاتی هستند که نمی توانند از عهده حل آنها بر بیاید.

برخورد با خانواده شوهر پرتوقع

اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

قبل از اینکه بخواهیم به برخورد با خانواده شوهر پرتوقع بپردازیم؛ بهتر است ابتدا به این موضوع توجه کنیم که چرا خانواده همسرتان پرتوقع شده است؟ آیا این طبقه زیاد بخشی از شخصیت آنها می باشد یا اینکه شما در زندگی مشترک آن را به وجود آورده اید؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است زیرا نتیجه درمان را تغییر خواهد داد.

در صورتی که روش های برخورد با مادر شوهر به گونه ای است که تصور می کنید باید تمام وقت در اختیار خانواده همسرتان باشید بسیار طبیعی است که در صورتی که زمانی را برای بودن با آنها نداشته باشید و یا ارتباط محدود تری داشته باشید و کاملاً عکس العمل منفی نشان دهند.

اگر خانواده همسرتان شخصیت پر توقعی دارند، باید با آنها به گونه‌ای رفتار کنید که متوجه این مسئله شوند و به آنها بفهمانید که شما به عنوان یک فرد مستقل و یک خانواده مستقل هستید و این حق را دارید که گاهی تمایلی به ارتباط نداشته باشید. با رفتارتان بدون جنگ و دعوا می تواند کاملاً با آنها نشان دهید که حد و مرزهای خود را بشناسند.

اختلاف فرهنگی با خانواده همسر

اختلاف فرهنگی با خانواده همسر همیشه مربوط به زمانی نمی‌باشد که ازدواج ها از دو فرهنگ کاملا متفاوت و یا از شهر و استان های مختلفی صورت پذیرفته باشد. معنی اختلاف فرهنگی دقیقا زمانی بروز می دهد که یک ازدواج فامیلی می تواند صورت پذیرد. چنانچه دو خانواده از نظر فرهنگی با یکدیگر یکسان نباشند، ما آن را اختلاف فرهنگی می‌کنیم.

اینکه چه مقدار اختلاف فرهنگی می تواند زوجین را دچار مشکل نماید، بستگی بسیار زیادی به نحوه عملکرد آنها و دیدگاهشان خواهد داشت. به عنوان مثال : برخی از زوجین ممکن است کاملاً افراد انعطاف پذیر و پذیرایی باشند و با تفاوت‌های فرهنگی به توانند خود را منطبق کنند و یا به آنها احترام بگذارد در این صورت هرگز مشکلی به وجود نخواهد آمد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر جای بگذارد، این است که خانواده ها کاملاً سنتی و دیدگاه بسته داشته باشند و یا حتی خود افراد گاه بسته و غیر منعطف ای داشته باشند در این شرایط، هر یک از آنها به دلیل همین اختلافات فرهنگی دچار مشکلاتی خواهد شد و نتیجه آن اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات جامعی را در رابطه با اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده ، نحوه مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر ، نحوه برخورد با خانواده شوهر پرتوقع و اختلاف فرهنگی با خانواده همسر پرداختیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشید و یا تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجو است، تماس حاصل نمایید.

آیا منشا اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده را می توان تفاوت فرهنگی دانست؟

عوامل زیادی در اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده تاثیر گذار است. اما تفاوت فرهنگی بستگی زیادی به دیدگاه افراد و خانوده های آن ها خواهد داشت.

مشکلات زندگی مشترک با خانواده شوهر را چگونه می توان برطرف نمود؟

بسته به نوع مشکل، این موضوع می تواند متفاوت باشد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد سایت شوید.

بهترین راه برخورد با خانواده شوهر پرتوقع چیست؟

مشخص کردن حریم خصوصی خود و زندگیتان، بهترین راهی است که می تواند برای رفع توقعات موثر واقع شود.

آیا در صورت ازدواج فامیلی اختلاف فرهنگی با خانواده همسر می تواند از بین برود؟

در واقع اختلاف فرهنگی با خانواده همسر به معنای عدم انطباق فرهنگ خانواده هاست. نه به معنای عدم فامیلی. بنابراین ازدواج فامیلی هم می تواند شامل این مشکلات باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور