از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟
از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

من نمی دانم از از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ احتمالا این جمله را شما هم از جانب برخی عروس خانم ها زیاد شنیده اید و یا از جانب خودتان بیان شده است. این عصبانیت حتی گاهی به حدی است که از الفاظی همچون اینکه با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم ؟ نیز استفاده می شود. این یعنی چنین رابطه ایی بسیار منفی است و باید برای بهبود آن راهکارهای مناسبی اندیشید.

برای این منظور قبل از هر چیز بایستی علل بروز چنین کدورتی را پیدا کرد تا بتوان متناسب با آن ها عمل کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال که از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ پاسخ های کلی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین، اگر تصور می کنید که به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید یا سوالات در این زمینه دارید، برای دریافت مشاوره اختصاصی می توانید در همه روزهای هفته با ما تماس بگیرید.

چرا عروس ها می گویند، از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ 

چرا عروس ها می گویند، از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ 

شکایت ها و گله های عروس و مادرشوهر از گذشته تا به امروز وجود داشته است. یک علت این امر آن است که در گذشته متاسفانه مادر شوهرها دید مناسبی نسبت به عروس نداشتند و گاها با رفتارهای اشتباه خود رابطه را تخریب می کردند. از سوی دیگر، برخی از عروس ها روش های برخورد با مادر شوهر را بلد نبودند و دچار افراط و تفریط در احترام می شدند.

گرچه امروزه این موارد کاهش یافته، اما هنوز هم هستند مادر شوهر ها و عروس خانم هایی که بحث و جدل بسیار زیادی با یکدیگر دارند و گاهی عروس خانم ها عنوان می کنند که من واقعا نمی دانم از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ این درماندگی و خستگی نسبت به رفتارها و عکس‌العمل‌های مادر شوهر نهایتا می تواند به اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده منجر شود.

در ادامه سعی می کنیم تا به این مسئله رسیدگی کنیم. اما نکته مهمی که نباید فراموش آن است که در یک رابطه ملتهب نمی توان تنها یک طرف را مقصر دانست. بلکه معمولا هر دو طرف رفتارهای اشتباهی داشته اند و تنها تفاوتشان در کم یا زیاد بودن آن است. بنابراین، خوب است که با خود صادقانه بیندایشیم و با دور کردن افکار منفی از ذهن برای بهبود رابطه تلاش کنیم.

5 راهکار مهم برای پاسخ به اینکه از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

5 راهکار مهم برای پاسخ به اینکه از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

 پس از بررسی به این نتیجه می رسیم که تا حدود زیادی مادر شوهر مقصر است و قصد خراب کردن زندگی پسر و همسر پسرش را دارد. در این شرایط چه باید کرد؟ و چه راهکارهایی می‌تواند اصولی و درست باشد؟

1. ارتباط خود را کاهش دهید

 یکی از ضرب المثل های قدیمی ما “دوری و دوستی” است. در واقع این موضوع بدین معناست که نسبت به برخی افراد یک فاصله مشخص داشته باشیم. یعنی اگر رفتارهای او برای شما آزار دهنده است و با وجود تلاش هایتان امکان اصلاح شان وجود ندارد، می توانید از ارتباطات خود را به حداقل برسانید.

برخی از عروس خانم ها ترجیح می‌دهند که ارتباط را به طور کلی قطع کنند. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چراکه با این کار مشکلات بیشتری برای شما و همسرتان به وجود آید. همچنین ممکن است زمینه های کینه توزی یا حتی دخالت های پنهانی در خانواده همسر به وجود آید.

2. عکس العمل نشان ندهید

افرادی که در خود نشانه های پختگی یا بلوغ اجتماعی ندارند، معمولا در مقابل هر صحبتی عکس‌العمل نشان داده و اجازه می‌دهند که دیگران بر اساس شخصیت خودشان با آنها برخورد می کنند. به عنوان مثال، برخی از افراد در مقابل هر صحبت و نیش و کنایه می‌خواهند جوابی بدهند و یا عکس العمل های منفی نشان دهند.

در واقع، ابتدا باید دید که آیا مادر شوهر قصد دخالت در زندگی شما را دارد و بیهوده سخن می گوید؟ اگر پاسختان مثبت است، در این صورت بهترین کار آن است که شخصیت خودتان را حفظ کرده و با بی اعتنائی به رفتارهای نادرست او نشان دهید که او در اشتباه است. از این طریق آرامش روانی بیشتری را برای خود به وجود آورده اید.

نکته مهمی که ذکر آن خالی از لطف نیست، این است که گاهی فرد مقابل تان چون احساس می‌کند که شما از صحبت‌هایش ناراحت نمی‌شوید، سعی می کند به روش های مختلفی حرص شما را درآورد. بنابراین، مواظب باشید که حد تعادل را رعایت کرده و حریم های شخصی تان را پر رنگ نمائید.

3. هماهنگی با همسرتان را بیشتر کنید

چرا مادرشوهرم تنها به تمام حواسش به من است؟

همانقدر که خانواده او قابل احترام است، باید به آنها احترام گذاشت، حق رفت و آمد، صحبت کردن و یا نصیحت کردن دارند، خانواده شما نیز به همین ترتیب از این حقوق برخوردارند. اگر فردی از حریم خود تجاوز می کند و سعی در دخالت در حریم خصوصی تان دارد، باید این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید.

یادتان نرود که همواره در هر موردی باید با همسرتان هماهنگ باشید. برای بهبود رابطه با خانواده همسر می توانید بدون آنکه شوهرتان را در مقابل مادرش قرار دهید، از او کمک بگیرید. برای این منظور به هیچ عنوان از مادرش به عنوان یک فرد منفی صحبت نکنید. زیرا ممکن است همسرتان عکس‌العمل‌های منفی نشان دهد و حتی موجب دعوای زناشویی شود.

 ارتباط خانوادگی در ازدواج می‌تواند به صورت معامله نگریسته شود. بدین معنا که اگر می خواهید به خانواده تان احترام گذاشته شود، بایستی احترام بگذارید. البته منظور این نیست که بیش از حد حساسیت به خرج داده شود و با حساب گری بیشتر به رابطه صدمه زد.

4. کمی بر روی خودتان کار کنید

 کارکردن برای رفتارهای خودتان قطعاً ثمر بخش تر و آسان تر از کار کردن بر روی رفتار و اعمال دیگران است. سعی کنید در رفتارها و حساسیت‌هایتان تغییراتی ایجاد کنید تا هم آرامش روانی خودتان بیشتر شود و هم روابط بهبود یابد.

 انسان های پخته و آرام، معمولا توانایی برقراری ارتباط با هر نوع شخصیت را دارند. این دسته از افراد به خوبی می‌دانند که نقاط ضعف و قوت هر فردی چیست و بر اساس آن برخورد می کنند.

 خوب است گاهی احساس کنید که شما فرد ناشنوایی هستید که برخی از صحبت‌ها را نمی شنود. با این کار هیچ عکس‌العملی نسبت به آنها نخواهید داشت و این از جمله راهکارهای مفید در قابل سوال از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ خواهد بود. بهتر است تجزیه و تحلیل صحبت های مادر شوهر را کنار گذاشته و تمام صحبت ها یا نیش و کنایه های او را مدام در ذهن خود تکرار نکنید. این کار تنها باعث آزار خودتان خواهد و ارتباطتان را بدتر می کند.

5. از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ کمی زیرک باشید

 هر انسانی ویژگی های شخصیت منحصر به خود را دارد که هم شامل نقاط مثبت و هم نقاط منفی می شود. هر یک از ما انسان ها نسبت به برخی موارد حساسیت های خاصی داریم و این امر در همه ما وجود دارد.

روانشناسی به ما می‌گوید با هر فردی همانگونه برخورد کنیم که او تمایل دارد با وی برخورد شود. این بدین معنا نیست که شما از شخصیت واقعی خود دور شوید. اما رفتارتان می تواند به شکلی باشد که حساسیت های طرف مقابل برانگیخته نشود.

 اگر نقاط ضعف و حساسیت مادرشوهرتان را بهتر بشناسید، او را به عنوان شخصیتی با این ویژگی ها خواهید پذیرفت. همچنین از بروز رفتارهایی که موجب حساسیت بیشتر می‌شود جلوگیری به عمل خواهد آورد.

با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم

با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم
با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم

 قطعاً اینگونه سخن گفتن در رابطه با فردی که از ما بزرگتر است و تجربه سال ها زندگی و فرزندپروری داشته است، نادرست می باشد. اما اگر قادر به کنترل خشم خود نیستید، بهتر است به جای مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم ، راه حل های درستی را انتخاب کنید و از نسبت دادن صفات منفی به او بپرهیزید.

اگر واقعاً تمام تلاش هایتان برای جذب مادر شوهر بی نتیجه می ماند، انجام دو راهکار لازم و ضروری خواهد بود. در مرحله اول، باید ببینیم در کجا اشتباه کرده‌اید؟ آیا سایر جاری ها نیز به همین ترتیب با او ارتباط خوبی ندارند یا اینکه فقط شما این مشکل را دارید؟ اگر پاسخ بلی است! باید بگوییم رفتارهای شما کمی باید تغییر کند.

اما اگر هیچ فردی دیگری حتی جاری ها نمی توانند با وی ارتباط برقرار کنند، شخصیت اینگونه است و شما نمی‌توانید او را تغییر دهید. حتی شاید در رابطه با رفتارهای او هیچگونه تقصیر یا اشتباهی ندارید و از این رو می توانید او را در ذهن خود کنار بگذارید و به عنوان فردی با همین ویژگی های شخصیتی بپذیرید.

 چرا مادرشوهرم تنها به تمام حواسش به من است؟

برخی از عروس خانم ها عنوان می کند که مادر شوهرم تنها بر روی زندگی من تمرکز کرده و با سایر عروس هایش هیچ کاری ندارد و به آنها احترام می‌گذارد. همین طرز فکر سبب می شود که از ما بپرسند از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ در این شرایط ما از او می‌خواهیم که چند مثال در رابطه با رفتارهای اشتباه مادر شوهرشان بزنند تا شناخت بهتری نسبت به این موضوع به دست آید.

 گاهی پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود که اشتباهاتی در رفتار عروس خانم وجود داشته که حساسیت مادر شوهر را زیاد کرده است. به عنوان مثال، شاید احساس خوشبختی خیلی زیاد و سخن گفتن در مورد جزئیات و خوشی های زندگی باعث ایجاد حسادت در مادر شوهر شده است.

 برخی اوقات نیز ممکن است مادر شوهر به دلیل علاقه بسیار زیادی که به فرزند خود دارد، حساسیت زیادی را نسبت به او نشان دهد. در این شرایط، شما هیچگونه تقصیری ندارید و می‌توانید برای همسرتان توضیح دهید که از این گونه رفتارها آزرده خاطر هستید و مایل به تغییر آن می باشید.

چرا مادرشوهرم نیش و کنایه می زند؟

چرا مادرشوهرم نیش و کنایه می زند؟

بازهم از شما می‌خواهیم که مثالی از نیش و کنایه های مادر شوهرتان برای ما بزنید. مثلا، برخی از عروس خانم ها صحبت های مادر شوهرشان را به عنوان نیش و کنایه محسوب می‌کنند اما اگر همان صحبت ها را از سوی مادرشان بشنوند، آن ها را دلسوزی قلمداد می کنند.

در مورد نیش و کنایه ها و دلایل آن می‌توان به دو موضوع اشاره نمود. اول اینکه شاید صمیمیت با خانواده همسر به حدی نیست که مادر شوهر به راحتی با شما در مورد مشکلات صحبت کند و از این رو، با کنایه و ناراحتی گلایه های خود را مطرح نماید تا منظور خود را برساند.

دیدگاه دوم این است که مادر شوهر شما فردی است که عادت به نیش و کنایه دارد. در این شرایط شما نباید خود را مقصر بدانید و یا از خودتان ایرادی بگیرید. زیرا او بر حسب عادت، به همه نیش و کنایه می‌زند. بنابراین بسیار طبیعی است که شما را نیز مورد لطف خود قرار دهد و بهترین کار این است که شما تنها بر آرامش و زندگی خود تمرکز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات مفید و کاملی را در رابطه با اینکه از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ + 5 راهکار مهم به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره اختصاصی در رابطه با اینکه با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم و یا از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟

اولین راهکار این است آرامش خود را حفظ کنید و در مرحله دوم به دنبال علت رفتارهای نادرست او باشید و زیرکانه با آن ها برخورد نمایید.

با مادر شوهر زبون نفهم چیکار کنم ؟

اگر تمامی راه کارهای درست را طی کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید، بهتر است ارتباط خود را با او محدود نمایید.

چطور می تونم به پاسخ کاملی در رابطه با اینکه از دست مادر شوهرم چیکار کنم؟ + 5 راهکار مهم برسم؟

برای دریافت توصیحات کامل وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

چرا مادرشوهرم فقط با من اینجوری رفتار میکنه؟

یکی از احتمالات این است که شما این حساسیت را ایجاد کرده اید و احتمال دوم به علاقه زیاد به همسرتان مربوط می شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور