نکات زناشویی قبل از ازدواج
نکات زناشویی قبل از ازدواج

نکات زناشویی قبل از ازدواج

نکات زناشویی قبل از ازدواج به یک یا دو مورد ختم نمی شوند. زیرا به تعداد انسان ها، مسائل و مشکلات گوناگونی وجود دارد که می توانند بر روابط بعد از ازدواج تاثیر بگذارند. همه ما می دانیم که هسته روابط زناشویی، رابطه جنسی است و کیفیت و کمیت آن ارتباطی مستقیمی بر چگونگی رابطه زوجین دارد. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا راز های زناشویی ازدواج +18 را به شکلی صریح و علمی در این مقاله بیان کنیم.

علت هم این است که هر چقدر ارتباط همسران خوب باشد، بنیاد خانواده قوی تر، و سلامت جامعه نیز بالاتر خواهد رفت. در حالی که پنهان و تابو کردن چنین مسائل مهمی تنها به ناآگاهی و متزلزل شدن افراد در شرف ازدواج و تضعیف بنیان خانواده منجر می شود. اگر ضمن مطالعه مقاله حاضر با سوال خاصی در نکات زناشویی قبل از ازدواج مواجه شدید، می توانید با مشاوران و روانشنان حوزه خانواده و ازدواج دکتر فکر تماس گرفته و راهنمایی تخصصی دریافت نمائید.

چرا اطلاع از نکات زناشویی قبل از ازدواج مهم است؟

چرا اطلاع از نکات زناشویی قبل از ازدواج مهم است؟

طبق گفته آندرا بروش، روانشناس بالینی متخصص در عشق، ازدواج و طلاق، تمام روابط سالم باید شامل گفتگوهای صادقانه در مورد رابطه جنسی و سایر موضوعات مربوط به ایجاد صمیمیت باشد.

وی می گوید، این گفتگوها به زوجین کمک می کند تا از مشکلات و یا حتی گاهی انواع اختلالات جنسی آگاه شده و زمینه را برای برقراری یک رابطه عاطفی و جنسی مهیا کنند.

رابطه جنسی قسمت قابل توجهی از ازدواج است. “شناختن دیگری بواسطه صمیمیت جنسی، همه چیز را در روابط عمیق تر می کند و می تواند تنش ها و مشکلات زندگی که احتمالا در بخش های دیگر زندگی ایجاد شود را کاهش دهد.

شاید این جمله کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما برخی می گویند ” اگر در اتاق خواب اوضاع رو به راه باشد، سایر مسائل جزئی آنقدر مهم به نظر نمی رسند.

این کارشناس عنوان می کنند که به عنوان مثال، برخی از زوجین یکدیگر را بخاطر آنچه که از شریک زندگی خود دریافت نمی کنند سرزنش خواهند کرد و یا اینکه یکدیگر را بخاطر انواع فعالیت ها و فانتزی جنسی مورد علاقه شرمنده می کنند.

رابطه جنسی یک موضوع حساس است. جای تعجب نیست که صحبت کردن درباره آن آسان نباشد. در اینجا چند نکته تخصصی در رابطه با نکات زناشویی قبل از ازدواج را آورده ایم که قطعاً به کار بستن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی نکات زناشویی قبل از ازدواج

بررسی نکات زناشویی قبل از ازدواج

در این قسمت همراه ما باشید تا نکات زناشویی قبل از ازدواج را بیشتر بررسی کنیم. توجه داشته باشید که این موارد از مهم ترین راز های زناشویی ازدواج +18 به شمار می آیند.

کم شدن جذابیت موضوعی کاملاً طبیعی است

در اوایل ازدواج، رابطه جنسی طبیعتاً جذاب است. اما امکان دارد که در گذر زمان جذابیت اولیه خود را از دست بدهد. با گذشت سالها، به احتمال زیاد چیزهای جدیدی پیدا خواهید کرد که شما و همسرتان را هیجان زده می کند و مهم این است که آماده باشید با گذشت زمان متناسب با آن چیزها تغیر کنید.

در این مورد اگر بخواهیم کمی واضح تر صحبت کنیم، باید بگوییم که تمایلات و فانتزی های هر فردی در گذر زمان تغییر خواهد. این مورد برای رابطه جنسی نیز صدق می کند. پس بهتر است در گذر زمان بهترین راه برخورد با همسر خود و تغییراتی که در خواسته هایش پدیدار می شود، را بیابید.

ممکن است برای راحت شدن به کمی زمان نیاز داشته باشید

این موضوع کاملاً طبیعی است که برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر، کمی به زمان نیاز داشته باشید. اگر در ابتدای ازدواج، رابطه جنسی شما کیفیت لازم را نداشت، جای نگرانی نیست. زیرا به مرور زمان با احساس راحتی بیشتر، کیفیت این موضوع بیشتر خواهد شد.

برای رابطه جنسی، خیلی در قید و بند روش ها و قوانین نباشید

اگرچه امروزه روانشناسان روش های متفاوتی را برای ارضای نیاز جنسی پیشنهاد می کنند، اما مهم این است که شما هرطور که خودتان راحت تر هستید، این کار را انجام دهید.

رابطه جنسی بد به این معنی نیست که رابطه شما بد است

فکر نکنید که یک تجربه رابطه جنسی بد به این معنی است که مشکلی بین شما وجود دارد. برای افزایش کیفیت رابطه، راه حل های مخصوصی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. بنابراین عاقلانه است که با مشاوره جنسی قبل از ازدواج به محافظت از این ارتباط در برابر موارد منفی توجه کنید.

 ارتباط عاطفی بسیار کلیدی است

محقق شدن بسیاری از نکات زناشویی قبل از ازدواج، از جمله رابطه جنسی، در گروه تقویت روابط عاطفی قبل از ازدواج و مهمتر از آن، بعد از تشکیل زندگی مشترک برطرف شود.

افزایش آگاهی یکی از مهمترین نکات زناشویی قبل از ازدواج

افزایش آگاهی یکی از مهمترین نکات زناشویی قبل از ازدواج

این مورد را در یک جمله خلاصه خواهیم کرد، دانش قدرت است. برای اطلاع از نکات زناشویی قبل از ازدواج باید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. مطمئن باشید که راز ازدواج موفق است. تا قبل از زمانی که تحقیق و کنجکاوی را در این زمینه آغاز نکرده باشید، نمی توانید تجربه خوبی در این زمینه بدست آورید. پس بدون درنگ، شروع به مطالعه در این زمینه کنید.

 قبول کنید که هر دو با هم رشد خواهید کرد

از جمله نکات مهم قبل از ازدواج می توان به این موضوع اشاره کرد که شاید گاهی رابطه و کیفیت آن در اولویت نباشد. به طور مثال، ممکن است پس از بچه دار شدن، رابطه جنسی کیفیت سابق را نداشته و یا نیاز به زمان بیشتری برای تطابق جهت شرایط جدید داشته باشید.

در مورد علایق همسر خود کنجکاو باشید

نه تنها در روابط جنسی، بلکه در تمامی موقعیت های یک زندگی مشترک، دو طرف لازم است از علایق یکدیگر با خبر باشند. به همین جهت نیز همواره بر شناخت پیش از ازدواج تاکید می شود. برای حصول این مورد بایستی در دوران دوستی، آشنایی قبل از ازدواج و دوران زندگی مشترک اهتمام خاصی به ویژگی ها و خواسته های طرف مقابل داشته باشید.

روانشناسان حاذق، زن و شوهرها را به کنجکاوی در مورد آنچه همسرشان دوست دارد تشویق می کنند. این امر می تواند ایدههایی را برای شما ایجاد کند که دوست دارید در روابط خود بگنجانید.

دلسوز یکدیگر باشید

یکی از نکات مهمی که در لیست نکات زناشویی قبل از ازدواج به آن اشاره می شود، مربوط به دلسوز و همدل بودن است. دلسوز بودن بدین معناست که هیچ گاه شریک زندگی خود را بابت کم و کاستی هایی که در رابطه جنسی دارد، تحقیر و مسخره نکنید.

انتظارات را مدیریت کنید

شاید تصورکنید شب زفاف رویایی ترین شب عمرتان است؛ اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. هیچگاه زندگی واقعی را با تصاویر، فیلم ها و فانتزی هایی که به خصوص در پورنوگرافی به شما نشان داده می شود، مقایسه نکنید.

این شب هم مانند تمامی شب های دیگر عمرتان است، با این تفاوت که فردی از جنس مخالف با شما خواهد بود. با این تصور حتی اگر پس از برقراری اولین رابطه جنسی شب زفاف لذت خاصی را نیز نبرده باشید، سرخورده نخواهید شد. پس از جمله نکات زناشویی قبل از ازدواج، می توان به مدیریت انتظارات اشاره کرد.

 اولویت های خود را به عنوان یک زن و شوهر مشخص کنید

 اولویت های خود را به عنوان یک زن و شوهر مشخص کنید

از جمله نکات کاربردی قبل از ازدواج می توان به مشخص بودن اولویت ها اشاره کرد. در یک زندگی جنسی سالم، باید به نیازهای هر دو طرف در رابطه توجه گردد. این مورد را نیز مورد توجه قرار دهید.

در لحظه حضور داشته باشید

ما پیشنهاد می کنیم مدیتیشن را در هفته های منتهی به عروسی خود امتحان کنید. زیرا در شب عروسی ممکن است استرس زیادی را تجربه کرده باشید. در این موقعیت ها، یادگیری نحوه خاموش کردن ذهن ضروری است.

از عاشقانه های کوچک غافل نشوید

برخی تصور می کنند منظور از نکات زناشویی قبل از ازدواج، بررسی فلسفی دلیل رابطه جنسی و یا صحبت از رفتارها و اطلاعات خاص است.

در حالی که اینطور نیست و بسیاری از نکات زناشویی قبل از ازدواج، در کارهایی کوچک و روتین خلاصه می شود که بسیاری از افراد غافل از آن هستند. به طور مثال، ما طبق اصول همسرداری به شما توصیه می کنیم حتماً پس از ازدواج در طی روز و زمان هایی که از همسرتان دور هستید و او سرکار است، با پیام های عاشقانه او را غافل گیر کنید.

لحظه های عاشقانه را دوباره بسازید

برای تمامی زوج ها یک سری مکان ها و اتفاقات خاص است که یادآوری آن ها می تواند تداعی کننده عشق آتشین اوایل آشنایی باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که این لحظه های عاشقانه را دوباره بازسازی کنید.

بازگشت به مکانی که برای اولین بار ملاقات کرده اید و یا بازسازی اولین قرار ملاقات، می تواند احساس برای ایجاد عشق بعد از ازدواج می تواند یک هیجان زیبا را به زندگی تان وارد نماید.

شریک زندگی خود را در اولویت قرار دهید

با گذشت زمان، تمامی فعالیت ها و وظایف روزانه می تواند همسرتان را کمی از شما دور کند. تمامی این اتفاقات طبیعی هستند، اما مهم این است که شما همسرتان را نادیده نگیرید.

اگر شریک زندگی شما از سرکار به منزل می آید و بچه ها جیغ می کشند، ابتدا از همسرتان استقبال کرده و به او محبت نشان دهید. هیچ چیز خودخواهانه ای در این مورد وجود ندارد. اورستریت می گوید: “رابطه شما پایه و اساس همه چیز است. با این کار بچه ها رابطه صمیمانه شما را دیده و از این رفتار الگویی عالی برای زندگی خود برمی دارند.

خودتان را فراموش نکنید

یکی از موارد مهم دیگری که بر اساس مشاوره ازدواج می توانیم در رابطه با نکات زناشویی قبل از ازدواج به شما بگوییم، توجه به خودتان است. فراموش نکنید که در هر رابطه ای اولویت اول خودتان هستید و اگر شما برای خودتان ارزش و اولویت قائل باشید، به طرف مقابل تان هم می توانید عشق بدهید. اصلاً فلسفه عشق همین است که می گوید عشق ابتدا از دوست داشتن خودتان شروع شده و سپس به دیگران منتقل خواهد شد.

لیستی از کارهای مشترک بنویسید

یکی از موارد مهم دیگری که می توانیم به شما در لیست نکات زناشویی قبل از ازدواج بگوییم، تهیه لیستی از کارهای مشترک است. این کارهای مشترک می تواند هر چیزی باشد. به طور مثال کاشت درخت، موج سواری، خواندن آوازی دو نفره و بسیاری موارد دیگر. انجام کارهای این چنینی می تواند به ایجاد عشق واقعی و صمیمیت بین شما کمک بسیاری نماید.

ماجراجویی کنید

از جمله موارد کاربردی که می توانیم به شما در نکات زناشویی قبل از ازدواج بگوییم، اضافه کردن چاشنی ماجراجویی به زندگی دو نفره تان است. اگر هیجان شما از دست رفته است، تاریخ هایی را تنظیم کنید که کمی جسورانه باشند. وینتر می گوید که یکی از تعارضات عشق طولانی مدت این است که “برای داشتن ثبات، شما از ماجراجویی و خودانگیختگی دست می کشید.”

اضافه کردن ماجراجویی می تواند به گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه کمک کند. او پیشنهاد می کند که از سنگ نوردی، رفتینگ، بالن سواری و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. هر کاری وحشیانه و کمی ترسناک برای بازگرداندن این هیجان و بیرون کشیدن هر دوی شما از منطقه راحتی، شروع خوبی است.

 4 مشکل شایع جنسی که تازه ازدواج کرده ها با آن روبرو هستند

مشکل شایع جنسی که تازه ازدواج کرده ها با آن روبرو هستند

به گفته روانشناس دکتر برندی انگلر، تازه عروس ها باید بر روی برخی از مناطق مهم متمرکز شوند تا اطمینان حاصل کنند که زندگی جنسی خود را حفظ خواهند کرد. در ادامه با بررسی 3 مشکل شایع جنسی که تازه ازدواج کرده ها با آن روبرو هستند، به شما در این رابطه کمک خواهیم کرد تا دانسته های خود را در رابطه با نکات زناشویی قبل از ازدواج کامل کنید.

عدم تطابق با شرایط

امروزه بسیاری از افراد هستند که نمی توانند با شرایط جدید پس از ازدواج کنار بیایند. به این افراد توصیه می کنیم به جای داشتن استرس ازدواج، بیشتر روی اینکه چطور می توانند مشکل شان را حل کنند، تمرکز داشته باشید. بهترین راه پیشنهادی ما نیز کمک گرفتن از مشاوران رازدار و امین است.

سخت گرفتن بیش از حد

یکی از تفکرات رایج و غالبی که در همه فرهنگ ها وجود دارد، این است که تصور می شود یک تازه عروس باید همیشه از نظر جنسی جذاب باشد و در هر زمانی آمادگی و موافقت خود را برای برقراری رابطه اعلام نماید. اما مشکل اینجاست که واقعاً این یک فانتزی خنده دار است.

اصلاً چرا برخی تصور می کنند که داشتن رابطه جنسی بیشتر به معنای صمیمت بیشتر است. امروزه زوج های بسیاری وجود دارند که با وجود داشتن رابطه بیشتر از حد معمول، لذت کافی را از رابطه نبرده و مانند افرادی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پس به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید بیشتر روی جنبه کیفیت خود تمرکز کنید تا جنبه کمی.

برنامه ریزی از نکات زناشویی پیش از ازدواج

گاهی کارهای روزمره ما معمولاً جایی برای رابطه جنسی نمی گذارد. بیشتر زوجین مطمئناً جایی برای کار، ورزش یا برخی فعالیتهای اجتماعی فراهم کرده، اما از فکر کردن در مورد رابطه جنسی به عنوان یک فعالیت برنامه ریزی شده خودداری می کنند.

در حالی که فواید رابطه جنسی بر سلامت و زندگی مشترک در تحقیقا بسیاری به اثبات رسیده است. رابطه جنسی را به اندازه سایر قسمتهای زندگی روزمره خود مهم بدانید. زیرا این رابطه شما را به هم نزدیکتر کرده و پیوند جفتی شما را تقویت می کند. پیش نوازی قبل از رابطه را دست کم نگیرید و از هر روشی که می تواند باعث جذابیت این رابطه شود، غافل نشوید.

انتظارات غیر واقعی

ما انتظارات غیر واقعی را در لیست نکات زناشویی قبل از ازدواج نیز معرفی کرده بودیم. بزرگترین مقصر نارضایتی جنسی در چند ماه اول پس از ازدواج، انتظارات غیر واقعی از وضعیت زندگی جنسی شما است.

همچنین تصور اینکه متاهل بودن نگرانی های طولانی مدت جنسی پیش از ازدواج را پاک می کند، واقعاً واقع بینانه نیست.

خلاصه مطلب

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، نکات زناشویی قبل از ازدواج بود. ما سعی کردیم نکات زناشویی قبل از ازدواج را با بیانی ساده بررسی کنیم تا هر فردی بتواند از نکات آن نهایت استفاده را ببرد. توجه داشته باشید که مطالعه و آگاهی از نکات زناشویی قبل از ازدواج به خودی خود، کافی نخواهد بود.

شما برای اینکه رابطه ایی عالی و رویایی را تجربه کنید، باید حتماً چندین بار شکست بخورید و نا امید شوید تا بالاخره راز شادبودن و لذت بردن از در کنار همسرتان را بیابید. زیرا همانطور که می دانید انسان ها موجودات پیچیده با سلایق و علایق متفاوت هستند. پس بهترین راه افزایش دانش به همراه درس گرفتن از تجربه ها است. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص، نکات زناشویی قبل از ازدواج و یا راز های زناشویی ازدواج +18 داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای اطلاع از نکات زناشویی چه افرادی می توانند به ما کمک کنند؟

در این مورد می توانید از مشاوران خبره کمک بگیرید.

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج تاثیر منفی بعد از ازدواج دارد؟

بله این موضوع می تواند به صورت کاملا مفصل نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

برای داشتن رابطه زناشویی با کیفیت چه راهی وجود دارد؟

بهترین راه جمع آوری اطلاعات مرتبط با موضوع است.

آیا دکتر فکر در خصوص روابط زناشویی می تواند کمکی کند؟

بله کارشناسان ما در این حوزه می توانند به شما کمک نمایند.

5/5 - (6 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور