مشاور ازدواج خوب
مشاور ازدواج خوب

مشاور ازدواج خوب

مشاور ازدواج خوب به شما در انتخاب بهتر همسر آینده خود و دریافت پاسخ بسیاری از سوالات در این زمینه کمک می کند. در واقع مراکز روانشناسی ازدواج علاوه بر ارائه اطلاعات در رابطه با تناسب های شخصیتی، فرهنگی، اخلاقی، فکری و …، شما را به خانه بهتری از خود می رسانند. برای دریافت لیست برترین مراکز روانشناسی ازدواج در شهرستان ها و همچنین شماره تماس و آدرس مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

یکی از ویژگی های مهم مشاور ازدواج خوب ، امکان دسترسی و ارتباط با مشاوران در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل است که در مرکز ما این خصوصیت وجود دارد. در جلسات این مشاوره، تنها جنبه های شخصیتی زوجین بررسی نمی شود، بلکه سعی می گردد تا عوامل دیگر از جمله تناسب های خانوادگی نیز در نظر گرفته شود تا تصمیمات آگاهانه تری از سوی مراجعین اتخاذ شود.

تاثیر اتفاقات کودکی بر عشق دوران جوانی از نظر مشاور ازدواج خوب

تاثیر اتفاقات کودکی بر عشق دوران جوانی از نظر مشاور ازدواج خوب

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید معیارهای انتخاب همسر برخی از افراد بر اساس الگوی کودکی است و در اصطلاح «الگوی کودکی» را تکرار کرده اند. معیارهای اینگونه افرد وقتی به مشاور ازدواج خوب مراجعه می کنند، غالبا تحت تاثیر یکی از مواردی است که در زیر توضیح داده ایم.

  • در صورتی که در دوران کودکی توجه کافی از یکی از والدین یا هر دوی آن ها را دریافت نکرده باشیم، امکان دارد به فردی علاقمند شویم که او نیز همانند پدر یا مادرمان، عشق و توجه کافی به ما نداشته باشد و برای این منظور تلاش بیشتری کنیم تا عشق و توجه او را به دست آوریم.
  • افرادی که والدین آنها عصبی یا خشمگین هستند، احتمالا به فردی علاقه مند شوند که عشق زیادی به آنها بورزد. سپس وقتی به خواسته خود رسیدند، فرد مقابل را طرد خواهند کرد و یا تلاش می کند تا دلش را بشکند .زیرا با این روش خشم خود را نشان داده و طرف مقابل را ملزم به عشق و توجه به خود می کند.
  • به فردی علاقه مند می شویم که به یکی از والدین مان شبیه است و سعی می کنیم تا او را نجات دهیم و بدین وسیله والد خود را خوشحال کنیم.
  • در صورتی که یکی از والدین ما شاد نبوده و یا مورد توجه واقع نشده باشد، این احتمال وجود دارد که ما نیز جذب فردی شویم که شبیه به او باشد تا از این طریق عشق خود را به او نشان دهیم.
  • شاید ترجیح دهید در رابطه ای وارد شوید که از ازدواج پدر و مادر تان بهتر نباشد تا خود را از پدر و مادر خوشبخت تر ندانید.

مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران

بهترین مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران ، مرکزی است که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های مشاوره ازدواج و خانواده در آن مشغول به ارائه خدمات باشند. همچنین درک درستی از فرایند مشاوره داشته و تجربه کافی در زمینه ارائه مشاوره قبل از ازدواج یا بعد از آن در طیف های مختلف باشند.

 با توجه به تعداد بالای مراکز و هزینه های زیادی که در ازای ارائه خدمات مشاوره ایی دریافت می شود، جهت اطلاع از لیست بهترین مشاوران می توانید با مرکز مشاوره ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار دهند.

اهداف درست تشکیل زندگی از نظر مشاور ازدواج خوب

مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران

مسلما معیارهای مهم ازدواج را نمی توان برای همه افراد یکی دانست و هر شخصی با توجه به ویژگی های شخصیت و تفکراتی که دارد، هدف خاصی را از تشکیل زندگی مشترک دنبال می کند. اما در یک مشاوره ازدواج خوب یک سری اهداف و اصول منطقی تر و درست به مراجعین ارائه می شوند که در دستیابی به یک ازدواج موفق تاثیر گذارند.

1. مصاحبت و همراهی

 مصاحبت و همراهی به این معنی است که در سفر زندگی، شریک و همراه هم باشیم. این تصور که ازدواج می تواند به تنهایی فرد خاتمه دهد اشتباه است. از نظر شما چه کسی پیشقراول این سفر می باشد؟ آیا هر دو در یک راه می خواهند بروند؟ یکی از رازهای داشتن زندگی موفق زناشویی همین است.

هر دو طرف باید با همکاری یکدیگر مشکلات و سختی ها را پشت سر بگذارند. اما در صورتی که هر کدام مسیر و هدف خود را جداگانه انتخاب نموده باشند، تعارض و دلزدگی به وجود خواهد آمد.

2. عشق و صمیمیت

نیاز به عشق و ایجاد صمیمیت در خانواده، رابطه زیادی با نیاز  ذکر شده در توضیحات بالا دارد. همه ما انسان ها تمایل داریم که مورد محبت قرار بگیرید و این یک نیاز به کاملاً طبیعی است. اگر این محبت با صمیمیت همراه شود، می تواند یک هدیه فوق العاده برای همه ما انسان ها محسوب شود.

3. شریک حمایت کننده

 از جمله دلایل دیگری که از نظر مشاور ازدواج خوب برای داشتن یک زندگی موفق و شاد ضروری بنظر می رسد، رشد فردی زوجین به عنوان یک انسان در کنار یکدیگر است. در واقع اگر هر یک از زوجین تنها به موفقیت خود فکر می‌کنند و به علایق خود رسیدگی نمایند، نمی توانند ازدواج موفقی را تجربه نماید. ازدواج مناسب می تواند بهترین فرصت را برای موفقیت هر دو فراهم نماید.

4. شریک جنسی

 ازدواج منبع باثباتی برای ارضای نیازهای جنسی دختر و پسر از نظر مراکز روانشناسی ازدواج می باشد. همچنین،قطعا راهی مشروع و مجاز برای بروز هیجانات و رفتارهای جنسی است. اما این موارد نباید تنها دلیل ازدواج قرار باشد، زیرا پس از ارضای نیاز و برقراری رابطه جنسی، دلیل برای ادامه زندگی مشترک وجود نخواهد داشت و دوام زندگی متزلزل می شود.

5. والد شدن

 یکی از دلایل دیگر برای ازدواج که بسیار رایج نیز می باشد، فرزند دار شدن است. تربیت یک فرزند وظیفه ایی دشوار و حتی دلسرد کننده است. اما از طرف دیگر نیز کار بسیار لذت بخش و رضایت آوری خواهد بود. زوجینی که در کنار فرزندپروری، به پرورش و رشد خود نیز اهمیت می دهند، معمولاً احساس رضایت و افتخار بیشتری دارند.

 یکی از نگرانی های زوجین جوان خصوصاً پس از داشتن فرزند اول این است که بزرگ کردن فرزند کاری دشوار است و دیگر تمایلی برای فرزند دیگر نخواهند داشت. اما همین افراد عنوان می‌کنند که اگر مجدداً به گذشته بازگردند باز هم دوست دارند که صاحب فرزند شوند. البته به شرطی که تمام موارد ذکر شده در بالا بر اساس مشاوره ازدواج خوب محقق شده باشد.

دلایل نادرست تشکیل خانواده از نظر مراکز روانشناسی ازدواج 

دلایل نادرست تشکیل خانواده از نظر مراکز روانشناسی ازدواج 

برخی از دلایلی که فرد برای آنها تصمیم به ازدواج می گیرد، کاملاً اشتباه می باشد. چنین تصمیمات اشتباهی می تواند تبعات بسیار منفی و ناخوشایندی به اندازه طلاق یا شکست خوردن در زندگی مشترک داشته باشد.

1. شورش بر علیه والدین

همه ما انسان ها از اینکه دیگران متوجه شرایط زندگی سخت مان شوند و از تعارض های ما اطلاع داشته باشند احساس خوبی نخواهیم داشت. آن دسته از افرادی که تصور می کنند، قربانی گذشته خود هستند، بهترین گزینه برای دوری از این تعارضات و فرار از خانواده را ازدواج می بینند، بدون اینکه برای حل مشکلات خانوادگی خود تلاش کنند یا به عاقبت ازدواج آینده خود فکر نمایند.

2. جستجوی استقلال

 یکی از تمایلات طبیعی همه جوانان این است که استقلال داشته باشند و بتوانند روی پای خود بایستند. جالب است بدانید که استقلال امری است که فقط به تنهایی می توان به آن رسید. اتکای به همسر و ازدواج نمی تواند فرد را مستقل کند. مستقل شدن در حقیقت، نیازمند تقویت عزت نفس و افزایش اعتماد بنفس می باشد.

3. التیام بخشیدن به یک رابطه شکست خورده

 این مورد متاسفانه در جامعه امروز ما بسیار زیاد دیده می شود. ما تمایل داریم که برای دور شدن از احساس های بد ناشی از شکست عاطفی قبلی، خیلی ساده و عامیانه “خودمان را گول بزنیم”. اما بر اساس مشاور ازدواج خوب ، در این نوع ازدواج ها فرد کوله باری از ناراحتی ها و مشکلات رابطه قبلی را به یک زندگی تازه وارد می کند که در آن قرار است با انرژی و شکیبایی آن را بسازد.

4. فشار خانواده یا اجتماع

 برخی از خانواده ها ممکن است سن خاصی را برای ازدواج مناسب بدانند و در آن مقطع سنی برای ازدواج فشار زیادی به فرد بیاورند. در این موارد، خانم‌ها بیشتر از آقایان در معرض فشار و استرس ازدواج قرار دارند. گاهی نیز دخترها یا پسرها به دلیل رقابت با همسالان خود تصمیم به ازدواج می‌گیرند. در حالی که یک مشاور ازدواج خوب همواره توصیه می کند که بهترین و مناسب ترین سن ازدواج آن است که فاکتورهایی همچون بلوغ عاطفی، فکری، شخصیتی، شرایط خوب نسبی مالی، و … حاصل شده باشد.

5. تشکیل خانواده به دلیل رسومات رایج و تفکرات سنتی

 بعضی از افراد تحت فشار خانواده یا دوستان خود ممکن است اجباری که از قبل تعیین شده است تن دهند. در برخی از از مناطق و یا اقوام رایج است که در همان دوره کودکی دو نفر را برای یکدیگر مناسب می دانند. اما همین افراد با فشار و تنش زیادی باید در کنار هم زندگی مشترک را آغاز کنند.

نکته های مهم : تعداد موارد اشتباه برای انتخاب نادرست در ازدواج، بسیار بیش از آنچه که ذکر شد، می باشد. ما در اینجا به اختصار تنها به برخی از این موارد اشاره نمودیم. برای دریافت مشاوره اختصاصی و همچنین به دست آوردن اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در رابطه با مشاور ازدواج خوب و انتخاب درست می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایند .

۱۰ اشتباه در فرایند آشنایی از نظر مشاور ازدواج خوب

۱۰ اشتباه در فرایند آشنایی از نظر مشاور ازدواج خوب

 با توجه به اینکه جامعه ما در عین سنتی بودنتمایل به عملکرد مدرنیته دارد! دوگانگی و سردگمی های زیادی در مورد آشنایی قبل از ازدواج برای دختران و پسران وجود دارد. در نتیجه، دستیابی به شناخت پیش از ازدواج نمی تواند به درستی صورت گیرد.

نپرسیدن سوالات کافی و درست برای شناخت طرف مقابل

بسیاری از اینگونه آشنایی ها، در واقع تنها به دلیل وابستگی عاطفی شکل گرفته اند. یکی از باورهای غلط در بین دختران و پسران جوان این است که پرسیدن سوالات قبل از ازدواج می تواند منجر به آشکار شدن برخی جنبه های منفی زندگی شخص مقابل و از بین رفتن علاقه شود.

 گاهی نیز به دلیل نارضایتی ها و مشکلات گذشته، فردسعی در پنهان یا انکار کردن آن داشته باشد. اما همین ترس از دست دادن، از نظر مشاور ازدواج خوب منجر به تن دادن به یک رابطه اشتباه می شود.

نشانه های هشدار دهنده را نادیده می گیرند

یکی از خطرناک ترین اشتباهاتی که در دوره آشنایی و ازدواج اتفاق می افتد، نادیده گرفتن نشانه‌های هشدار دهنده است. به عنوان مثال، اگر طرف مقابل ما فردی خشمگین و پرخاشگر است، برای توجیه رفتار او توضیحاتی از این قبیل که آنقدرها هم خشمگین نیست را نزد خود ودیگران می گوئیم. یا اگر معتاد است با دلایلی همانند اینکه آنقدر ها هم مواد مصرف نمی کند خودمان را گول می زنیم.

حتی اگر کار نمی کند؛ گفته می شود که در عوض بسیار باهوش است و مطالعه زیادی دارد و در برخی موارد این مسائل و مشکلات را انکار می کنیم.

نشانه های هشدار دهنده از نظر مشاور ازدواج خوب

نشانه های هشدار دهندهمشکل نهایی
از صحبت کردن در رابطه با گذشته خود اجتناب می کند. از پاسخ به سوالات طفره می رود و یا می خواهد تا آنها را کم اهمیت جلوه دهند.این امکان وجود دارد که فرد قابل شما، مسئله جدی در گذشته خود دارد و در حال دروغ و پنهانکاری می باشد. همچنین نمی‌خواهد رابطه خود را با شما بهبود دهد.
از سوابق خانوادگی خود چیزی نمی گوید، امکان برقراری ارتباط با خانواده او را ندارید و یا نمی تواند آن ها را ببینیدبا صمیمی شدن مشکل دارد. نسبت به اعضای خانواده خود احساس سرکوب شده‌ای دارد که احتمالا فرافکنی این خشم بر روی شما در آینده بسیار زیاد خواهد بود.
همچنان با معشوق قدیمی، نامزد و یا همسر قبلی خود در ارتباط است و تماس های تلفنی او قطع نشده است و شما را به فرد گذشته خود معرفی نمی کند.روی قول ازدواج این فرد، هیچ حسابی باز نکنید. زیرا احتمال اینکه مجدداً به سراغ فرد قبلی زندگی خود باز گردد، زیاد است و شما هرگز فرد اصلی زندگی او نخواهید بود. 
مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر مصرف می کند. در این شرایط فرد قادر نیست که بدون مهمانی بازی و کت بسته در کنار دیگران باشد.این امکان وجود دارد که فرد معتاد به مواد مخدر و یا الکلی باشد حتی اگر آن را انکار کند.
دقت و میزان ابراز عشق و علاقه او همچنین گرفتن هدیه ها بسیار زیاد است. این گونه تصور می شود که تمام ۲۴ ساعت به شما فکر می کند.این احتمال وجود دارد که روی شما  احساس مالکیت شدیدی دارد و در ضمن آزادی خاصی در آینده برای شما قائل نخواهد بود.
چشم چرانی، لاس زدن مکرر، نیاز شدید به توجه از جانب دیگرانخود را برای خیانت های احتمالی از جانب فرد مقابل آماده کنید. هرگز به شما احساس امنیت در این رابطه منتقل نخواهند شد.
نسبت به نامزد یا فرد قبلی زندگی خود، احساس عصبانیت داشته و مدام او را به خاطر مشکلات گذشته سرزنش می کند و او را مقصر می داند.نفر بعدی شما هستید. این دسته افراد مسئولیت مشکلات خود را نمی پذیرند و همیشه از از دست شما عصبانی خواهد بود.
بدهکاری و قرض و چک های پرداخت نشده زیادی دارد همچنین از نظر اقتصادی ارتباطی ندارد و  مدام می‌گوید که موقتاً دستم تنگ است.مشکلات مالی و همچنین زندگی آینده را شما باید به دوش بکشید. این دسته از افراد عذر و بهانه های زیادی برای عدم عمل خود خواهند داشت و در عمل هیچ گونه اتفاقی نخواهد افتاد.
مایل است همه جا رئیس باشد. همیشه خود را خیلی قوی جا می‌زند و هیچ گونه احساس ترس و آسیب پذیری بروز نمی دهد.این دسته از افراد عاشق کنترل کردن دیگران هستند. مراقبت آنها از شما زیاد است اما پس از گذشت مدتی از رابطه متوجه می‌شوید که با یک فرد دیکتاتور در حال زندگی کردن هستید.

عیب سازش زودهنگام از نظر مرکز مشاوره ازدواج خوب

مراکز روانشناسی ازدواج در شهرستان ها

از دیگر اشتباهاتی که در دوره آشنایی مرتکب می شویم این است که ارزش ها و رفتارها و عادات خود را به سرعت تغییر می دهیم تا خود را با طرف مقابلمان تنظیم نماییم. به هر قیمتی مایلیم که این رابطه را حفظ کنیم. اما بهتر است بدانید که این یک تفاهم قلابی است. این سازش های زودهنگام از نظر مشاور ازدواج خوب هرگز نمی تواند تضمین خوشبختی شما در آینده باشد.

پس از سازش در زندگی مشترک می‌تواند منجر به داشتن یک زندگی بسیار خوب شود. اما نکته مهم این است که در دوره آشنایی ما می‌خواهیم طرف مقابل را به درستی بشناسیم. این سازش های زودهنگام منجر می شود تا ما تصمیم بگیریم و این تفاوت ها در زندگی مشترک خود را بروز و ظهور خواهد داد. بهتر است بدانید راه دیگری برای جبران آن ها وجود نخواهد داشت.

تسلیم نیاز جنسی می شویم

شاید شما احساس نیاز شدیدی را در خود داشته باشید و برای پاسخ مناسب آن، روی به ازدواج بیاورید. قطعاً یکی از اهداف ازدواج، پاسخ به نیاز جنسی فرد می باشد. اما اگر ملاک و معیار خود را فقط سکس قرار دهیم ، پس از برطرف شدن این نیاز، دیگر دلیلی برای ادامه زندگی با او نخواهیم داشت. بنابراین نظر تمامی کارشناسان در لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج بهتر است که عجولانه تصمیم نگیرید.

تسلیم زرق و برق های مادی می شوید

متاسفانه هنگامی که مایل به ازدواج با یک فرد می باشیم، ممکن است زرق و برق ها آنقدر برای ما جذاب باشد که از بسیاری از مسائل دیگر چشم پوشی می کنیم. آیا شما مایل هستید که با یک فرد خوش اخلاق که تمام نیازهای شما را می داند و به شما علاقه مند است است ازدواج کنید یا فردی که من شما را همیشه کنترل می کند؟ یا عصبی و خشمگین است؟ قطعا نظر شما هم همانند مشاور ازدواج خوب می باشد.

 حال تصور کنید که نفر اول یک آبدارچی شرکت می باشد و فرد دوم  صاحب یک کارخانه بزرگ است. در این شرایط شما کدام یک از آن‌ها را انتخاب خواهید کرد؟  زرق و برق ها بسیار شکننده می باشد به طوری که چشم و گوش فرد مقابل را برای انتخاب می بندد. اما تمامی این مسائل و نادیده گرفتن ها در زندگی مشترک نمود و ظهور بیشتری پیدا خواهد کرد.

لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج

لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج

مراکز مشاوره زیادی در تهران و شهرستان ها وجود دارد به هر یک از آنها با توجه به تخصص و تجربه خود می توانند در زمینه‌های مختلفی به دختران و پسران جوان مشاوره ارائه نمایند. چنانچه در شهرستان های مختلف کشور عزیزمان سکونت دارید و مایل به دریافت مشاوره حضوری در همان استان یا شهر خودتان هستید، بهتر است با بهترین مشاوران ما در ارتباط باشید.

شناخت مشاوران متخصص امر بسیار دشوار می باشد. همچنین برخی از افراد تمایل دارند تا با فردی صحبت کنند که فرهنگ مشترکی با آن ها داشته باشد. در این شرایط و به طور کلی برای اطلاع از لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج کشور می توانید با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه نماییم.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات جامعی را در رابطه با برخی اقدامات مراکز روانشناسی ازدواج ارائه نماییم و به برخی ویژگی های مشاور ازدواج خوب نیز اشاره نمودیم. جهت اطلاع از لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و همچنین دریافت شماره تماس و آدرس مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

آیا خدمات مراکز روانشناسی ازدواج فقط حضوری می باشد؟

در صورتی که این مراکز از جمله مراکز خوب شناخته شده باشند، خدمات خود را به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین ارائه می دهند.

چگونه می توانیم به لیست برترین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج دسترسی پیدا کنیم؟

برای دریافت این لیست، وارد سایت شوید و با شماره های موجود در آن تماس حاصل نمایید.

یک مرکز مشاور ازدواج خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب، داشتن تخصص در درجه اول و همچنین ارائه خدمات با توجه به نیاز مخاطبان در درجه دوم می باشد.

چگونه می توان به مرکز مشاوره ازدواج خوب در تهران دسترسی پیدا کرد؟

برای دریافت شماره و همچنین آدرس این مراکز می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور