دیر انزالی زنان چیست

علل دیر انزالی زنان + درمان گیاهی و خانگی آن

موضوعی که خیلی کم به آن پرداخته می شود و صحبت کردن درمورد آن برای مردم به دلایل گوناگون مانند شرم یا عدم آگاهی راحت نیست، دیر انزالی زنان می باشد. شاید شما نیز تعجب کنید و از خود بپرسید مگر خانم ها در رابطه جنسی به انزال می رسند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، زنان هم امکان رسیدن به انزال و خروج مایع جنسی از بدن را دارند ولی به راحتی انزال در آقایان نمی باشد.

به دلیل عدم آگاهی ممکن است بسیاری از خانم ها در حین رابطه جنسی به انزال برسند ولی متوجه آن نشوند و یا به دلیل شرم و خجالت خود را کنترل کرده تا مایعی از بدنشان خارج نشود. متاسفانه شرم و خجالت بسیاری از بانوان، عدم استفاده از پوزیشن های صحیح در رابطه جنسی و یا درک ناکافی مردان از سیستم جنسی زنان منجر به کاهش کیفیت روابط جنسی، عدم انزال و یا دیر انزالی خانم ها می شود.

بهتر است بدانیم که روابط جنسی و زناشویی برای بهبود زندگی مشترک و سلامت جسمی افراد بسیار مفید هستند و به همین علت نارضایتی زنان و مردان از روابط زناشویی یکی از علل دور شدن آن ها از یکدیگر و ایجاد نارضایتی از کل زندگی مشترک می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر آن در بهبود روابط جنسی و زندگی مشترک، قصد داریم در این مقاله به بررسی علل دیر انزالی زنان بپردازیم، اطلاعات مفیدی را درمورد مفهوم انزال خانم ها بیان کنیم، همچنین درمان های خانگی و گیاهی این اختلال را توضیح دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

علل دیر انزالی زنان چیست؟

دلیل دیر انزالی زنان

قبل از اینکه به توضیح علل دیر انزالی خانم ها بپردازیم بهتر است با مفهوم انزال آشنا شویم. شاید خیلی از افراد تصور کنند که انزال در زنان همان رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم می باشد، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی یک فرآیند ذهنی است که طی آن افراد حس لذت را تجربه می کنند، ولی انزال یک رویداد جسمی و فیزیکی است که طی آن خانم ها شاهد خروج مایع جنسی از بدن خود می باشند.

درست است که افراد با رسیدن به ارگاسم دچار تغییرات جسمی مانند لرزش بدن، سفت شدن عضلات و افزایش دمای بدن می شوند ولی هیچگاه به واسطه رسیدن به ارگاسم مایع جنسی از بدن خانم ها خارج نمی گردد. انزال در زنان ممکن است همراه با رسیدن به ارگاسم باشد و یا اینکه یکی از این دو بدون دیگری رخ دهند، بنابراین هیچ رابطه ای بین ارگاسم و انزال خانم ها وجود ندارد.

در بیان دقیق و مفهوم اصلی، انزال به معنای خروج مایع جنسی ترشح شده از غدد شبه پروستاتی که در دیواره های واژن قرار گرفته اند از طریق میزراه (مجاری ادرار) می باشد، یعنی مایع جنسی در واژن ساخته می شود، وارد مثانه می گردد و سپس از طریق میزراه از بدن خارج می شود.

طبق بررسی های انجام شده خانم هایی که به انزال می رسند قبل از برقراری رابطه جنسی یا خودارضایی مثانه خالی داشته ولی در حین لذت جنسی به تدریج مثانه پر می شود و بعد از انزال مجدد فضای داخلی مثانه خالی می گردد، پس قطعا مایع جنسی از واژن وارد مثانه شده و از آن خارج می شود.

با توجه به توضیحات گفته شده خانم ها نباید ترشحات رحم که در حین رابطه موجب لغزندگی واژن می شوند را با مایع جنسی اشتباه بگیرند زیرا انزال از طریق واژن صورت نمی گیرد. بهتر است بدانیم که مایع جنسی خانم ها مانند آقایان دو نوع می باشد ولی با حجمی کاملا برعکس که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • پیشاب: مایعی با حجم زیاد، بی رنگ و بی بو که ممکن است با ادرار اشتباه گرفته شود
  • مایع اصلی انزال: حجم بسیار کم، غلیظ و شیری رنگ
علل دیر انزالی زنان

بسیاری از خانم ها در حین رابطه جنسی به علت پر شدن مثانه با مایع انزال دچار فشار شده و تصور می کنند که نیاز به دفع ادرار دارند و به واسطه شرم و خجالت خود را کنترل کرده و از خروج آن از بدن جلوگیری می کنند، در حالی که این مایع همان پیشاب می باشد و اصلا ربطی به ادرار ندارد. به همین علت گفته می شود که تصورات اشتباه مانع لذت جنسی هستند و یکی از دلایل دیر انزالی زنان می باشند.

بهتر است بدانیم که مایع انزال در خانم ها دارای دو ماده مشترک با مایع منی آقایان نیز می باشد، نوعی آنزیم به نام PSA که باعث تسریع حرکت اسپرم می شود و دیگری فروکتوز که نوعی قند است.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات مایع انزال در مثانه تجمع پیدا می کند ولی بنا به دلایل گوناگون که یکی از آن ها کنترل اجباری خانم ها می باشد، به بیرون از بدن راه نمی یابد، به مثانه برگشت خورده و در نهایت همراه با ادرار دفع می شود. بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده متوجه شدیم که رسیدن به ارگاسم به معنای انزال نیست و این دو کاملا متفاوت هستند، انزال در زنان ممکن است رخ ندهد ولی به ارگاسم رسیدن انجام شود و یا کاملا برعکس.

همچنین ممکن است مایع انزال تولید شده و در مثانه جمع شود ولی به بیرون از بدن راه پیدا نکند. در ادامه مطلب دیر انزالی زنان بهتر است بدانیم که انزال در خانم ها لزوما وابسته به دخول نمی باشد و ممکن است بسیاری از افراد از طریق ماساژ جنسی، رابطه دهانی و یا با ابزارهای مختلف نقطه جی که در راستای مثانه قرار گرفته و همچنین کلیتوریس را تحریک کرده و در نتیجه خانم ها به انزال برسند.

همانطور که گفتیم رابطه جنسی برای سلامت جسمی و ذهنی افراد مفید می باشد و اثرات مثبت فراوانی را به همراه دارد، البته در صورتی که زن و مرد هر دو به اوج لذت جنسی و انزال برسند. در ادامه مطلب به برخی از این فواید اشاره می کنیم:

  • ترشح هورمون های آرامش بخش و دوری از استرس
  • تسکین دردهای عضلانی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به بهبود دردهای پریود خانم ها
  • خواب آرام
  • کنترل فشار خون
  • سلامت اندام های سیستم تولید مثل آقایان

با توجه به توضیحات گفته شده متوجه شدیم که بسیاری از خانم ها در روابط جنسی خود به انزال نمی رسند و یا اینکه خودشان سبب دیر انزالی و یا به طور کلی عدم انزال می شوند، در ادامه مطلب به بررسی برخی از مهم ترین دلایل دیر انزالی زنان می پردازیم:

مشکلات روحی

طبق بررسی های انجام شده، محققین بیان کرده اند که وجود مشکلات روحی در خانم ها که مورد درمان نیز قرار نمی گیرند یکی از علل دیر انزالی زنان می باشد که متاسفانه نه تنها از انزال آن ها جلوگیری می کند بلکه رسیدن به ارگاسم را نیز دچار اختلال کرده، کیفیت روابط جنسی را کاهش می دهد و در نتیجه افراد از رابطه با همسر خود ناراضی خواهند بود، به تدریج چنین نارضایتی دو طرفه شده و زندگی مشترک تحت تاثیر قرار می گیرد.

مصرف داروهای روانپزشکی

بدون شک یکی از دلایل مهم دیر انزالی زنان مربوط به داروهای درمان مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی می باشد. کم نیستند تعداد خانم هایی که در زمان مصرف چنین داروهایی علاوه بر اینکه دچار دیر انزالی یا به طور کلی عدم انزال می شوند، نسبت به برقراری روابط جنسی نیز بی میل خواهند شد. توصیه می شود خانم هایی که چنین مشکلاتی را دارند حتما مشاور و یا پزشک خود را در جریان قرار داده و نسبت به رفع آن ها اقدام کنند.

اضطراب

برخی از خانم ها به علت اینکه شریک جنسی آن ها بدون مقدمه دخول را آغاز می کند دچار اضطراب شده و گاهی از برقراری رابطه می ترسند به همین علت ممکن است دچار دیر انزالی زنان شوند. عده دیگری از خانم ها نیز به دلیل اینکه هنوز ذهنشان درگیر موضوعات منفی زندگی است و شریک جنسی آن ها نیز اقداماتی از قبیل ماساژ جنسی و عشق بازی را انجام نمی دهد، با همان ذهن آشفته و اضطراب های روانی به برقراری رابطه تن می دهند و در نتیجه دچار دیر انزالی خواهند شد.

شرم و خجالت

عوامل دیر انزالی زنان

همانطور که گفتیم بسیاری از خانم ها به دلیل شرم و خجالتی که دارند هیچگاه دچار انزال نمی شوند و یا اینکه برای مدت های طولانی دچار دیر انزالی زنان خواهند شد. چنین افرادی قطعا به سکس تراپی و مشاوره نیاز دارند زیرا ممکن است این مشکل تا مدت های طولانی ادامه دار شده و زندگی مشترک آن ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

تحریک جنسی ناکافی

همانطور که گفتیم دخول بدون مقدمه، ماساژ جنسی، عشق بازی، عدم بیان کردن جملات تحریک کننده و… قطعا یکی از دلایل دیر انزالی زنان می باشد. چنین رابطه ای لذتی برای خانم ها ندارد و فقط باعث ایجاد افکار منفی در ذهن آن ها می شود، بنابراین بهتر است آقایان قبل از دخول، همسر خود را برای شروع رابطه آماده کنند.

مصرف مواد مخدر

ماده های مختلفی که در انواع مواد مخدر وجود دارند سبب دیر انزالی زنان می شوند. بسیاری از افرادی که مصرف کننده این مواد هستند علاوه بر دیر انزالی با مشکل بی میلی جنسی نیز رو به رو می باشند.

روابط جنسی یا خود ارضایی مکرر

این مورد در میان خانم ها و آقایان مشترک می باشد، طبق بررسی های انجام شده محققین بیان کرده اند که هر چقدر روابط جنسی و یا خود ارضایی با فواصل زمانی نزدیک به هم و به طور مکرر انجام شوند، میزان مایع جنسی کاهش یافته و حتی ممکن است دیر انزالی زنان و مردان رخ دهد.

بیماری های زمینه ای

یکی دیگر از عواملی که سبب دیر انزالی زنان می شود، ابتلای آن ها به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و…. می باشد. بنابراین این افراد باید برای درمان به موقع و جلوگیری از بروز عوارض جدی به مشاور مراجعه نمایند.

نزدیک شدن به دوران یائسگی

در میان خانم هایی که دچار دیر انزالی زنان هستند افرادی مشاهده می شوند که یا به دوران یائسگی خود نزدیک هستند و یا به طور کامل یائسه شده اند. محققین بیان می کنند که تغییرات هورمونی این دوران یکی از علل دیر انزالی خانم ها می باشد. بهتر است بدانیم که این اختلال می تواند موقت و یا دائمی باشد که رفع آن نیازمند رعایت موارد خاصی خواهد بود.

همانطور که گفتیم کاهش کیفیت روابط جنسی باعث تاثیر گذاری در کل زندگی زناشویی خواهد شد و عوراض متعددی را به دنبال دارد، در ادامه مطلب به برخی از عوارض دیر انزالی زنان اشاره می کنیم:

  • عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی و دور شدن از همسر
  • خستگی و کلافه شدن شریک جنسی
  • عدم اعتماد به نفس
  • شکل گیری اختلافات در زمینه های مختلف
  • تشدید اضطراب و استرس زن و شوهر به دلیل عدم انزال هر دو نفر

درمان گیاهی دیر انزالی زنان

ئرمان گیاهی دیر انزالی زنان

بهتر است بدانیم که درمان های گیاهی و سنتی یکی از روش های کمک کننده می باشند که ممکن است اثرات مثبت زیادی را به همراه نداشته باشند ولی قطعا به موضوع درمان کمک خواهند کرد. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از گیاهان مختلف برای درمان دیر انزالی زنان نیازمند مشورت با متخصص برای جلوگیری از بروز حساسیت و تداخل با داروهای مختلف می باشد. در زمینه درمان دیر انزالی طب گیاهی توصیه های فراوانی دارد که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • دمنوش دارچین و زنجبیل
  • مصرف نعناع یا استعمال ژل های واژینال آن
  • عسل و دارچین
  • سیاه دانه
  • انجیر، خرما، کنجد، انار
  • دانه کدو تنبل، فلفل، گزنه
  • شکلات تلخ
  • گیاه پنج انگشت
  • زعفران برای کاهش استرس

درمان خانگی دیر انزالی زنان

بهتر است بدانیم که درمان دیر انزالی خانم ها همیشه به واسطه تجویز دارو انجام نمی شود بلکه در چنین مواقعی مشاور به این افراد رعایت مواردی را در سبک زندگی پیشنهاد می کند زیرا بسیاری از خانم هایی که با این مشکل مواجه هستند فقط نیاز به تمرین کردن و تغییر سبک زندگی خود و همسرشان دارند، به همین علت اگر شما نیز دچار دیر انزالی هستید بهتر است از توجه به تجویز خودسرانه دارو توسط افراد غیر متخصص خودداری کرده و حتما به مشاور مراجعه کنید. در ادامه مطلب به برخی از روش های درمان خانگی دیر انزالی زنان اشاره می کنیم:

یوگا، شنا، پیاده روی

انجام تمرینات یوگا و همچنین شنا سبب ایجاد آرامش، دوری از استرس و یادگیری ریلکس کردن عضلات بدن توسط خانم ها می شوند. بنابراین توصیه می شود در قدم اول برای درمان دیر انزالی از این طریق استرس خود را کنترل کرده و به ریلکس شدن بدن خود کمک کنید. همچنین برای کنترل و کاهش استرس توصیه می شود در طول روز حداقل نیم ساعت پیاده روی آرام داشته باشید و 15 بار با رعایت فواصل زمانی نفس عمیق بکشید.

ماساژ جنسی

یکی از بهترین راه حل های دیر انزالی در خانم ها و همچنین رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی آن ها، ماساژ جنسی می باشد. این نوع از ماساژ نیازمند یادگیری روش های متمرکز و مشخص نیست بلکه هر فردی می تواند با شناختی که از سلایق جنسی همسر خود دارد این کار را انجام دهد. ماساژ جنسی به آمادگی و تحریک خانم ها برای شروع دخول بسیار کمک می کند.

ارتباط عاطفی

اگر ابراز علاقه به همسر خود را مشکلی بزرگ تصور می کنید و روابط عاطفی خوبی با او ندارید باید منتظر بروز مشکل دیر انزالی زنان، سرد شدن نسبت به روابط زناشویی، دوری از شما و ایجاد تفکرات سوء استفاده جنسی باشید. هیچ رابطه زناشویی بدون ارتباط عاطفی خوب و موثر امکان بهبود کیفت و رسیدن به لذت جنسی و انزال را نخواهد داشت. بنابراین در طول روز قبل از اینکه بخواهید رابطه جنسی با همسرتان داشته باشید بهتر است با او ارتباط عاطفی و احساسی خوبی را برقرار کنید، ابراز علاقه کنید، او را در آغوش گرفته و ببوسید.

پرهیز از عجله کردن

هیچگاه برای روابط جنسی خود مدت زمان مشخصی را معین نکنید و اگر برای بعد از رابطه برنامه مهمی دارید بهتر است ارتباط جنسی خود را به زمان دیگری موکول کنید. اگر خانم ها به واسطه عجله داشتن خودشان یا شریک جنسی دچار اضطراب شوند بدون شک نه به ارگاسم می رسند و نه انزال. بنابراین به دور از مشغله های زندگی و درگیری های ذهنی زمان آزادی را برای برقراری رابطه با همسر خود انتخاب کنید.

بیان جملات تحریک کننده

مردان و زنان هر دو نیاز دارند که در حین رابطه از شریک جنسی خود کلمات و جملات تحریک کننده بشنون، بنابراین بهتر است از انجام چنین کاری خجالت نکشید، هرچقدر در حین رابطه پرده شرم و حیا را کنار بگذارید بهتر و بیشتر به ارگاسم و انزال نزدیک خواهید شد.

تعادل دمای محیط

درمان خانگی دیر انزالی زنان

سعی کنید قبل از شروع رابطه دمای محیط مورد نظر را در حد تعادل و رو به گرمی نگه دارید، هرچقدر محیط سردتر باشد تمایلات جنسی شما و در نتیجه تحریک و رسیدن به انزال هر دو نفر کمتر خواهد شد.

خالی کردن مثانه قبل از رابطه

همانطور که گفتیم ممکن است خانم ها تصور کنند که فشار وارد شده به مثانه آن ها در حین رابطه ناشی از ادرار باشد، به همین علت برای رد کردن و حذف این تصور بهتر است خانم ها قبل از شروع رابطه مثانه خود را خالی کرده و با خیال راحت از رابطه جنسی با همسرشان لذت ببرند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موضوع مهم دیر انزالی زنان پرداختیم، مفهوم و تفاوت انزال و ارگاسم را بیان کردیم، همچنین علل ایجاد این اختلال و راه های درمان خانگی و گیاهی دیر انزالی را توضیح دادیم. با توجه به اهمیت بهبود کیفیت روابط جنسی زناشویی و تاثیر آن در زندگی مشترک توصیه می شود خانم هایی که دچار عدم انزال و یا دیر انزالی هستند در اسرع وقت نسبت به درمان این مشکل اقدام نمایند. چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره تخصصی دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا دیر انزالی در زنان همان نرسیدن به ارگاسم است؟

خیر، این دو کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند، ارگاسم لذت جنسی است و انزال خروج مایع جنسی از بدن

آیا دیر انزالی در زنان درمان دارد؟

بله، برای بهبود و تسریع روند درمان به مشاور مراجعه کنید

آیا دیر انزالی زنان موجب دور شدن از رابطه می شود؟

بله، اگر به موقع درمان نشود عوارض بسیاری را به دنبال دارد

آیا می توان بدون دخول زن را به انزال رساند؟

بله قطعا، هر نوع رابطه ای که موجب تحریک جنسی شود امکان انزال دارد

3/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

عوامل استرس زا در خانه

مهمترین عوامل استرس زا در خانه و روش های کاهش آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور