روش های دلداری دادن به همسر

بهترین روش دلداری دادن به همسر

زندگی مشترک به معنای شاد بودن همیشگی، تفریح و خوش گذرانی نیست بلکه ممکن است اتفاقاتی کوچک و بزرگ نیز در طول زندگی زناشویی رخ دهند که دلداری دادن به همسر ضروری باشد و شما باید در این مواقع ثابت کنید که در تمام لحظات تلخ و شیرین در کنار او خواهید بود. همسرتان هرچقدر هم استوار باشد گاهی اوقات به دلیل کم آوردن در مقابل سختی های زندگی در برابر شما تبدیل به کودکی خردسال و سست خواهد شد که فقط شما می توانید به او آرامش دهید.

بهتر است بدانیم گریه کردن مختص خانم ها نیست و آقایان هم نیازمند گریستن هستند ولی متاسفانه به دلیل وجود باورهای غلط اگر مردی در شرایط سخت روزگار گریه کند، برچسب سست بودن به او می زنند، پس راهی به جز آغوش همسرش برای تسکین دادن دردهای خود ندارد. همیشه طوری رفتار کنید که همسرتان از صحبت کردن با شما درمورد موضوعات مختلف به خصوص مشکلات زندگی آرامش پیدا کند و هیچگاه خود را از هم کلامی با شما منع نکند.

پایداری زندگی زناشویی و مشترک به عوامل مختلفی وابسته است که همدلی و دلداری دادن یکی از آن ها می باشد. به دلیل اهمیت دوام یافتن زندگی های مشترک، ما در این مقاله به بررسی موضوع دلداری دادن به همسر می پردازیم و راهکارهای مفیدی را در این رابطه به شما توضیح خواهیم داد، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

نحوه برخورد با غم همسر

نحوه دلداری دادن به همسر

غم از دست دادن عزیزان سخت است و انسان ها هر چقدر هم که محکم و استوار باشند زمانی فرا می رسد که در مقابل مرگ عزیزان خود خمیده شده و دچار غم در زندگی می شوند. فرقی نمی کند عزیز از دست رفته یکی از اعضای خانواده باشد یا یکی از دوستان، مهم این است که همسر شما در چنین لحظاتی غمگین بوده، تحمل شرایط زندگی را ندارد و نیازمند دلداری دادن توسط شما می باشد.

دلداری دادن به همسر امر مهمی است که اگر به خوبی انجام نشود شوهر یا زن شما احساس تنهایی می کند و در ذهن خود تصور خواهد کرد که شرایط و حالات روحی بد او اهمیتی برای شما ندارد. در ادامه مطلب به برخی از روش های برخورد با غم همسر اشاره می کنیم:

به همسر خود فرصت کافی بدهید

از چند ساعت تا چند روز بعد از رخ دادن یک اتفاق ممکن است همسر شما نیاز به فرصت داشتن و گاه تنها بودن دارد تا از مرحله انکار کردن موضوع خارج شده و به مرحله پذیرفتن برسد. در چنین مواقعی با جملاتی مثل فقط تو که این چنین نیستی، پس کی از این حال خارج می شوی، دیگر کافی است و… همسر خود را آزار ندهید. اگر غمی بزرگ گریبان گیر همسرتان شده پس کنار آمدن با آن ساده نیست و نیازمند فرصت می باشد.

وقت صرف کنید و با آرامش صحبت کنید

وقتی همسرتان می بیند در هنگام صحبت کردن با او مشغول کار دیگری هستید و یا برای خاتمه دادن به گفتگو عجله دارید، از شما دور شده و هیچ آرامشی از هم صحبتی با شما کسب نمی کند. در چنین مواقعی بهتر است هرکاری که دارید کنار بگذارید و فقط به همسرتان توجه کنید، بگذارید این احساس مهم بودن به او منتقل شود تا بتواند درمورد غم خود با شما صحبت کند.

برای اطلاع از روش های ایجاد انسجام خانوادگی بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط محیطی را متناسب با روحیه همسرتان فراهم کنید

به روحیه همسر خود در مواقع غم و ناراحتی توجه کنید، برخی از افراد دوست دارند محیط اطرافشان ساکت باشد، در محیطی تاریک قرار بگیرند و یا اینکه بیشتر از قبل تمایل به روشن بودن محیط داشته باشند. برای دلداری دادن به همسر خود روحیه او را بشناسید و مطابق با آن عمل کنید.

در چنین مواقعی تک به تک هر آنچه که در محیط اطراف وجود دارند ممکن است موجب ناراحتی بیشتر و یا حتی پرخاشگری افراد شوند، پس شناخت روحیات و شخصیت همسر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مفهوم همدلی را بدانید و به آن عمل کنید

همدلی کردن و دلداری دادن به همسر

همسر شما در مواقع سختی و مواجه شدن با یک غم بزرگ به شنیدن کلماتی مانند همه می میرند، انسان ها ماندنی نیستند، تو آدم روزهای سخت هستی و… نیاز ندارد، بلکه شما باید با غمگین شدن همسرتان غمگین شوید تا حال و شرایط فعلی او را درک کنید. زمانی که او ناراحت از دست دادن عزیزانش است از عوض کردن موضوع صحبت دوری کنید و اجازه دهید همسر شما از آنچه که رنج می برد با شما صحبت کند.

برای اطلاع از راهکارهای ایجاد صمیمیت در خانواده بر روی لینک کلیک کنید.

موضوع را بی اهمیت جلوه ندهید

زمانی که رخ دادن یک اتفاق برای همسر شما ناگوار است، از آن موضوع رنج می برد و غمگین است شما نباید برای دلداری دادن به همسر از اهمیت موضوع کم کنید. در چنین مواقعی همسر شما تصور می کند که به او توهین کرده، زندگی، خانواده و یا دوستانش برای شما بی اهمیت هستند. بنابراین برای آرام کردن زن یا شوهر خود از این روش هیچگاه استفاده نکنید.

برای مدتی کوتاه بیشتر وظایف زندگی را برعهده بگیرید

همسر شما برای بازیابی روحیه خود و کنار آمدن با غمی که در زندگی با آن مواجه شده نیازمند خلوت با خود می باشد. در چنین مواقعی افراد حوصله پرداختن به کارهای روزمره را ندارند، پس بهتر است برای چند روز ولی نه مدت طولانی، انجام اکثر وظایف زندگی مشترک را برعهده بگیرید و همسر خود را به خاطر بی حوصلگی و خسته بودنش سرزنش نکنید، با این کار شما علاقه خود را بیشتر از قبل به او نشان داده و موجب دلداری دادن به همسر می شوید.

به نظرات همسر خود اهمیت دهید

همانطور که گفتیم وقتی افراد با غمی بزرگ مواجه می شوند مانند کودکی خردسال بهانه جویی می کنند، توصیه می شود برای دلداری دادن به همسر خود در مدت زمانی که غمگین و ناراحت است تا حدی که می توانید بر طبق نظر و میل او عمل کنید، درک کردن همسرتان در چنین شرایطی موجب التیام بخشیدن به درد و رنج او خواهد شد.

برای اطلاع از رازهای مردانه ای که زنان باید بدانند بر روی لینک کلیک کنید.

روش های دلداری دادن به همسر

اصول دلداری دادن به همسر

گاهی اوقات همسر شما بنا به دلایل مختلفی که ممکن است نتیجه خطا و سهل انگاری خودش و یا شما باشد، ناراحت شده و از لحاظ روحی لحظات سختی را سپری می کند. همانطور که گفتیم زندگی همیشه شرایط خوب و خوش را به ما نشان نمی دهد و زندگی مشترک و زناشویی نیز با درک های متقابل معنی پیدا کرده و دوام می یابد.

بهتر است بدانیم که دلداری دادن به همسر در شرایط سخت زندگی و بروز اتفاقات ناخوشایند، حس ارزشمند بودن و علاقه را به همسر شما منتقل می کند، پس او را از چنین حمایتی محروم نکنید. در ادامه مطلب به برخی از روش های دلداری دادن به همسر اشاره می کنیم:

حال روحی و شرایط فعلی همسرتان را درک کنید

همسر شما در ابتدای رخ دادن مشکلات نیازی به بررسی موضوع و پیدا کردن راه حل ندارد، بلکه نیازمند درک کردن از جانب شما می باشد. تمایل دارد اگر خطایی مرتکب شده شما او را قضاوت نکنید و یا اگر دلیل ناراحتی خود شما هستید کارتان را توجیه نکرده و درک کنید که او در چنین شرایطی چه فشار و اندوهی را تحمل می کند. پس به همسر خود فرصت داده و او را در گذشتن از سختی ها همراهی کنید.

برای اطلاع از وظایف زن در زندگی مشترک بر روی لینک کلیک کنید.

همسرتان را سرزنش نکنید

با سرزنش کردن و گفتن جملاتی مانند تو چطور متوجه اشتباه بودن این موضوع نشدی، چرا با من مشورت نکردی، نتیجه کار را قبول کن و…. همسر خود را آزار ندهید. هیچ موقع سرزنش کردن راه خوبی برای نشان دادن اشتباهات یک فرد به خودش نیست، بلکه بهتر است به او فرصت داده تا نتیجه کار را بپذیرد، سپس در کنارش باشید و دلایل اشتباه را بررسی کنید. سرزنش کردن بر خلاف دلداری دادن به همسر موجب دور شدن او از شما خواهد شد.

همسرتان را در آغوش بگیرید

حس آرامشی که همسرتان در آغوش شما دریافت می کند در مواقع ناراحتی یک التیام دهنده قوی می باشد. انسان نیازمند محبت است و آغوش همسر جایگاهی امن برای محبت ورزیدن می باشد. اگر همسرتان اشک می ریزد، بهانه جویی کرده و یا خود را سرزنش می کند او را در آغوش بگیرید و ثابت کنید که برای شما ارزشمند است و تحت هر شرایطی در کنار او خواهید بود.

برای اطلاع از راز و رمز حمایت از همسر بر روی لینک کلیک کنید.

با صحبت کردن همسرتان را تسکین دهید

برخی از افراد در هنگام مواجه شدن با سختی ها و رخ دادن مشکلات در زندگی، دوست دارند با حرف های همسرشان به آرامش برسند، آن ها تمایل دارند فقط به صحبت های همسر خود گوش داده و غرق در نگاه کردن او شوند، در این مواقع حس عشق میان آن ها بیشتر شده و از میزان ناراحتی کاسته می شود.

در مقابل ناراحتی همسرتان صبور باشید

صبوری کردن برای دلداری دادن به همسر

همانطور که گفتیم افراد در مواقع سخت زندگی نیازمند فرصت برای پذیرفتن اتفاقات تلخ هستند. برای دلداری دادن به همسر عجله نکنید و زمانی را برای تنها ماندن در اختیارش قرار دهید، از رفتارهای بچگانه و پرخاشگرانه او عصبانی نشوید تا خودش متوجه شود که چه رفتار اشتباهی انجام داده و زودتر این مرحله از ناراحتی را پشت سر بگذارد. از متعهد بودن در مقابل همسرتان شانه خالی نکنید، حال روحی او باید برای شما مهم باشد و برای بهتر شدن حالش تلاش کنید.

در مقابل همسرتان شنونده باشید

به بهانه کارهای روزانه و عجله داشتن، همسرتان را تنها نگذارید او در چنین شرایطی نیازمند صحبت کردن با شما می باشد. در مقابل صحبت های همسر خود گوش شنوا باشید و با حوصله به تمامی حرف هایی که در دل دارد گوش بدهید. شاید در این شرایط همسرتان حرف هایی دارد که فقط می تواند به شما بگوید پس شریک خوبی برای زندگی باشید.

برای اطلاع از راه های به دست آوردن دل همسر بر روی لینک کلیک کنید.

همسرتان را از گریه کردن منصرف نکنید

برای دلداری دادن به همسر خود بگذارید هرچقدر که می خواهد گریه و برای اتفاق رخ داده سوگواری کند. قطعا همسر شما یک روز کامل را گریه نمی کند و بعد از چند دقیقه این کار را متوقف خواهد کرد. پس به جای منع کردن او از این کار، کنارش بشینید و او را در آغوش بگیرید تا گریه کردنش زودتر به اتمام برسد.

روش های دلداری دادن به شوهر

راه های دلداری دادن به شوهر

شاید برای برخی از خانم ها دیدن غم و اندوه شوهرشان سخت باشد و تصور اینکه مرد استوار زندگی آن ها خمیده شده غیر قابل باور باشد ولی بهتر است به این واقعیت توجه کنیم که مردان گاهی اوقات در برابر مشکلات زندگی ناامید تر از کودکی که در بازی برنده نشده خواهند بود و نیازمند درک شدن توسط همسرشان هستند، دوست دارند همسر آن ها به حرف هایشان توجه کنند، آن ها را در آغوش گرفته و دلداری دهند. در ادامه مطلب به برخی از روش های دلداری دادن به شوهر اشاره می کنیم:

برای کنجکاوی سوالات اضافی نپرسید

آقایان در زمان های ابتدایی بعد از یک رویداد تلخ تمایلی به توضیح دادن اصل ماجرا ندارد و سوالات اضافی و پی در پی خانم ها بیشتر آن ها را ناراحت و گاه عصبانی می کند، پس اگر قصد دلداری دادن به همسر خود را دارید به او فرصت دهید تا خودش برای شما تمام ماجرا تعریف کند، با این کار شما به او ثابت می کنید که حال روحی همسرتان مهمتر است تا اینکه دلیل چنین حالتی را متوجه شوید.

راهکارهای منطقی را بیان نکنید

تا زمانی که شوهرتان به حال روحی مساعدی نرسد نمی تواند به راهکارهای منطقی شما برای رفع مشکل فکر کند. پس بهتر است تا مساعد شدن حالش، او را با روش های دیگری دلداری دهید و به فکر پیدا کردن راه حل برای مشکل به وجود آمده نباشید.

همسرتان را قضاوت نکنید

حس کنجکاوی زنانه خود را فعال نکنید و دلایل احتمالی که به ذهنتان می رسد را بیان نکرده و همسر خود را قضاوت نکنید. اگر ماجرا برخلاف تصور شما باشد نه تنها کاری برای دلداری دادن به همسر انجام نداده اید بلکه او را از خودتان دور کرده اید. پس بهتر است در چنین شرایطی به فکر تسکین دردهای روحی شوهر خود باشید.

برای شنیدن صحبت های همسرتان وقت صرف کنید

آقایان هم نیازمند گوش شنوا برای حرف زدن هستند، بعد از اینکه شوهرتان مقداری بر خود مسلط شد به او بگویید آیا تمایل دارد صحبت کند؟ یا اینکه بگویید من تا لحظه ای که بخواهی کنارت هستم و به تمام حرف هایی که می زنی توجه می کنم.

در تمام لحظاتی که همسرتان در حال صحبت کردن درمورد اتفاقات پیش آمده و یا حال روحی خودش می باشد به چشمانش نگاه کنید و با توجه به حرف هایش گوش دهید، گوشی موبایل خود را چک نکنید و کارهای متفرقه انجام ندهید. با این رفتار شما به همسرتان نشان می دهید که در همه اتفاقات خوب و بد زندگی در کنارش خواهید بود.

برای تغییر جو از راهکارهای بی ربط استفاده نکنید

گاهی اوقات برخی از خانم ها برای تغییر جو و حالت سنگینی که میان آن ها و شوهرشان حاکم است و در جهت دلداری دادن به همسر، شوخی های بی جا کرده و موضوعات بی ربط را بیان می کنند. بهتر است بدانیم که آقایان در این مواقع به شوخی کردن نیازی ندارند و شما با این کار بی اهمیت بودن موضوع و حال روحی شوهرتان را به او ثابت می کنید. پس بهتر است در راستای اتفاق رخ داده شده ب همسرتان دلداری دهید.

مانع گریه کردن شوهرتان نشوید

گریه کردن مردان در سختی ها

با تکیه بر باورهای اشتباه به همسر خود نگویید مرد که گریه نمی کند، اتفاقا مرد باید برای تغییر حال روحی خود در مقابل همسرش گریه کند. چه کسی نزدیک تر از همسر است که مرد بتواند در کنار او احساس آرامش کند و یا اینکه در حضورش گریه کند.

در چنین مواقعی همسر خود را در آغوش بگیرید و تا لحظه ای که می خواهد به او فرصت گریه کردن بدهید. دلداری دادن به همسر همیشه به معنای انتقال انرژی مثبت نیست بلکه گاهی اوقات باید فرصت سوگواری کردن را در اختیارش قرار دهید.

دستان همسرتان را بفشارید

در لحظاتی که شوهرتان در حال صحبت کردن است یا حتی اگر سکوت کرده، دستانش را بفشارید و به او اطمینان خاطر دهید که در سپری کردن این روزهای تلخ در کنارش هستید.

برای اطلاع از تاثیرات مثبت بغل کردن همسر بر وری لینک کلیک کنید.

خود را در روند جبران و بهبودی اتفاقات شریک بدانید

برای دلداری دادن به همسر به او توضیح دهید که برای جبران اتفاق تلخی که رخ داده هر کاری که بتوانید برای او و زندگی مشترکتان انجام می دهید. بگذارید شوهر شما تصور کند که بار سنگین زنذگی ققط به دوش او نیست و شما همراهش هستید. آقایان بیشتر از اینکه به فکر حال روحی خود باشند خیلی زود به دنبال راه حل برای رفع مشکلات خواهند بود.

برنامه های خود را برای یک روز کامل لغو کنید

لحظات ابتدایی بعد از یک رویداد تلخ مهم ترین زمان برای دلداری دادن به همسر و مورد توجه قرار دادن اوست، بنابراین برنامه های یک روز کامل زندگی خود را لغو کنید و ققط در کنار همسرتان باشید حتی اگر او از لحاظ روحی نیاز به تنها ماندن و سکوت کردن داشته باشد. همه ما در لحظاتی که به دیگران می گوییم تمایل به تنها ماندن داریم، در گوشه قلبمان دوست داریم آن ها در کنار ما باشند، پس برای قوت قلب شوهرتان در کنارش باشید.

با توجه به توضیحات گفته شده بهتر است روحیه، شخصیت و تمایلات همسر خود را در هر زمینه ای از شادی و غم بشناسید و متناسب با شناختی که پیدا کرده اید نسبت به دلداری دادن به همسر اقدام کنید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موضوع دلداری دادن به همسر پرداختیم و تعدادی از روش های مختلف برای همدردی کردن و دلداری دادن را بیان کردیم. با توجه به اهمیت حفظ روحیه همسر خود و دوام زندگی مشترکتان، چنانچه در این زمینه به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا دلداری دادن به همسر ضروری است؟

بله، همسر شما در مواقع سختی از شما انتظار حمایت و همراهی را دارد

آیا دلداری دادن به همسر موجب ایجاد صمیمیت می شود؟

بله، شما با این کار به همسر خود ثابت می کنید که چقدر برایتان ارزشمند است و از این راه صمیمیت میان شما بیشتر خواهد شد

آیا برای دلداری دادن به همسر باید از گریه کردن او جلوگیری کنیم؟

خیر، باید در کنار او باشید تا به اندازه کافی سوگواری کند و سپس شما باعث ایجاد آرامش او شوید

دلداری دادن به همسر چند روز طول می کشد؟

به میزان شدت ناراحتی و غم همسر شما، روحیات او، همچنین راهکارهای شما برای دلداری دادن بستگی دارد

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور