رازهای مردانه
رازهای مردانه

مهم ترین رازهای مردانه که خانم ها باید از آن آگاهی داشته باشند

برای بسیاری از خانم ها بسیار جالب است که رازهای مردانه چیست؟ مردان چه ویژگی هایی دارند که از آن ها مخفی می کنند؟ مهم ترین انتظارات مردان از همسرشان چیست؟ و یا چطور می توان همسر خود را بهتر شناخت؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله اصلی ترین رازهای مردانه که خانم ها باید از آن آگاهی داشته باشند را ذکر کنیم.

همچنین، با توجه به آنکه انسان ها دارای خصوصیات منحصربفردی هستند و پی بردن به دلیل برخی از رفتارهای مردانه برای خانم ها دشوار است، در صورت تمایل به شناخت بیشتر همسر خود و کسب مشاوره می توانید با روانشناسان و کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

چرا شناخت رازهای مردانه اهمیت دارد؟

زندگی مشترک و تشکیل خانواده به طور طبیعی امری پیچیده و همراه با فراز و نشیب های بسیاری است. حال اگر همسران شناخت درستی از یکدیگر نداشته باشند، امکان بروز مشکلات بیشتر خواهد شد. البته نمی توان انتظار داشت که ما طرف مقابل را به طور کامل و بدون عیب و نقص بشناسیم، اما اگر از یک سری ویژگی های رایج آگاه باشیم، می توان به درک بهتری از شریک زندگی خود برسیم.

بسیاری از خانم ها به دلیل عدم شناخت رازهای مردانه، دچار سوء تفاهمات گوناگونی می شوند و یا احساس می کنند که درک متقابلی در زندگی آن ها وجود ندارد. به همین دلیل، با وجود تفاوت های بی شمار افراد، یکی از بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج و یا حتی پس از ازدواج، سر درآوردن از یک سری خصوصیات رایج در بین مردان است. بدین ترتیب، رفتارها یا ویژگی های همسرمان ما را کمتر متعجب خواهد کرد و با تدبیر بیشتری زندگی خواهیم کرد.

مخفی ترین رازهای مردانه که خانم ها باید از آن آگاهی داشته باشند

آشنایی با مهم ترین رازهای مردانه

حال که با دلیل اهمیت آگاهی از رازهای مردانه آشنا شدیم، در ادامه به طور جداگانه اصلی ترین خصوصیت ها را برخواهیم شمرد. امید است که خانم بتوانند به انتظارات مردان از همسرشان پاسخ بهتری دهند و آقایان نیز به نیازهای خانم ها توجه بیشتری نشان دهند.

آقایان همسر شاداب را دوست دارند

اگر تا بحال زنی با روحیات افسرده و یا کسل کننده بوده اید، توصیه می‌کنیم که از همین حالا تصمیم جدی برای تغییر بگیرید. حقیقت این است که یکی از مهمترین انتظارات مردان از همسرشان داشتن روحیه سرزنده و شاداب است. مردان زنانی که مدام گریه یا شکایت می کنند را اصلاً دوست ندارد.

راز جذاب شاد کردن همسر خود را کشف کرده و این شادابی در تمام جوانب زندگی داشته باشید. مثلاً لباس زیبا، مرتب و آراسته بپوشید. به صورت و ظاهر خود رسیدگی کنید. اجازه ندهید صورتتان حالت غمگین داشته باشد. حتی فضا و دکوراسیون خانه نیز نشان می دهد که آیا یک زوج نسبت به زندگی رضایت دارند یا خیر.

یادتان باشد که یک مرد برای دیدن همسری شاد و خوشحال بیشتر لحظه شماری می کند تا دیدن یک زن پژمرده و بدون روحیه. با دانستن چنین رازهای مردانه ظریفی می توانید دل همسرتان را به دست آورید.

عاشق خانم های با اعتماد بنفس هستند

همانطور که شادابی زن یکی از ارکان مهم برای مردان به شمار می رود، داشتن اعتماد به نفس او نیز برای این مسئله جدی است. مردان به طور طبیعی خواهان زنان قدرتمند و دارای عزت نفس هستند و این یکی از هفت راز جذابیت زن برای مرد محسوب می شود.

برخورداری از اعتماد به نفس عکس نیز علائم زیادی دارد. مثلاً عذرخواهی زیاد، وابستگی شدید، تلاش بسیار برای جلب رضایت دیگران، حسادت به زندگی اطرافیان، مقایسه کردن خود با بقیه، دروغگویی و غیره از جمله نشانه های کمبود اعتماد به نفس است.

بنابراین، یادتان باشد که قدم اول برای دوست داشته شدن دوست داشتن خود است. هر فرد که شما به خود و نیازهای تان بهتر می توانید در برآورده کردن نیازهای همسرتان نیز موفق باشید. البته حواسمان باشد که اعتماد به نفس با خودپسندی یا غرور متفاوت است و اگر جای این دو تغییر کند، به مراتب ویران کننده تر خواهد بود.

در بیان احساسات محتازانه عمل می کنند

احتمالا شما هم به این موضوع پی برده اید که مردان نسبت به زنان کمتر صحبت می کنند. همچنین زنان احساسات خود را راحت تر از مردان بروز می دهند. اما مردان در کنترل این احساسات قوی ترین عمل می نماید.

نمی توان گفت که این ویژگی کاملاً مثبت و یا کاملاً منفی است. اما به هر حال یکی از از رازهای مردانه به شمار می رود و شما با آگاهی به این موضوع می توانید با بسیاری از خصوصیات همسر خود بهتر آشنا شده و آن را تنها مختص به او ندانید. البته نقش فرهنگ و تربیت خانوادگی ایرانی نیز می توان یکی از عوامل موثر در ایجاد چنین روحیه ای تاثیرگذار دانست. چرا که در کشور ما از دیرباز بروز احساسات برای پسر بچه ها و یا مردان امری ناپسند به شمار آمده است.

این در حالی است که در یک تحقیق ثابت شد که هوش عاطفی مردان با زنان یکسان است. اما در برخی از موارد شاهد هستیم که مثلا خانم ها از این موضوع گله و شکایت می‌کنند که شوهرشان آدم بی احساسی است و به دنبال علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج بر می آیند. اما در اغلب موارد در واقع این تصور اشتباه است.

دلایلی همچون ترس از از دست دادن، مراقبت از غرور مردانه، تمایل به بروز احساس از طریق عمل و … رامی توان از دلایل بروز ندادن احساس به شمار آورد. با این وجود، یکی از انتظارات مردان از همسرشان این است که با وجود چنین ویژگی نسبت به احساس بدی پیدا نکرده و بهتر او را درک کنند.

زبان مستقیم را بهتر زبان غیر مسستقیم متوجه می شوند

تفاوت عمده بین خانم‌ها و آقایان این است که خانم ها توقع دارند همسرشان از طریق حرکات و یا حالات آن ها متوجه منظورشان شود. این در حالی است که مردان اصلاً در این کار مهارت ندارد. اگر می‌خواهید چیزی را به او بفهمانید بهتر است به طور مستقیم از او بخواهید و یا صحبت کنید.

چرا که در غیر این صورت احتمالاً سوء تفاهم ها و مشکلاتی برای طرفین پیش خواهد آمد. جالب توجه است که انتظارات مردان از همسرشان این است که از صحبتهای طولانی و تکراری بپرهیزد و با زبان روشن تری خود را بیان نماید.

از جمله رازهای مردانه: مردان مقایسه را دوست ندارند

شناخت رازهای مردانه

یکی از مهمترین رازهای مردانه این است که مقایسه کردن آنها با دیگران برای شان بسیار ناخوشایند است. در واقع هیچ کدام از ما دوست نداریم در مقام مقایسه قرار گرفته و احساس کنیم که دیگری از ما بهتر یا سزاوارتر است.

گذشته از این هر کدام از ما دارای نقاط ضعف و قوت هستیم. اینکه صرفاً بخوانیم از روی ظاهر زندگی دیگران قضاوت کرده و تنها خوبی های آنها را واریز کنیم، در واقع سطحی‌نگری ما را نشان می دهد. بنابراین سعی کنیم که همسرمان را همان طور که هست دوست داشته و از امتیاز بخشیدن به دیگران اجتناب کنید چرا که ما خود نیز انسان کاملی نیستیم. مقایسه، عزت نفس همسر را از بین برده و باعث ایجاد فاصله بین زن و شوهر میشود.

مردان بی عاطفه نیستند

همانطور که گفته شد یکی از خصوصیات بارز مردان این است که احساسات خود را کمتر بروز می دهند. همچنین آنها سکوت را بیشتر از صحبت کردن دوست دارد. مثلاً زمانی که شما در مورد یک مسئله یا مشکل و مسافر می کنید احتمالاً دوست دارید که همدردی کرده و به شما بازخورد دهد. اما او سکوت می کند و واکنش خاصی نشان ندهد.

علی رغم تصور بسیاری از زن ها یکی از رازهای نهفته مردانه این است که آنها عاطفی هستند و در سکوت خود به دنبال تحلیل وقایع و ارائه راه حل می باشد. پس از سکوت آن ها بی تفاوتی را تعبیر نکنید.

یک دلیل رایج برای اینکه نداشتن عاطفه به آقایان نسبت داده می شود، گریه نکردن آنها است. در حالیکه اغلب مردان دوست ندارند دیگران شاهد اشک ریختن آنها باشند و در بسیاری اوقات گریه های خود را تنهایی می کنند. به همین سبب از جمله وظایف زن در زندگی مشترک این است که به جای سرزنش کردن همسر، به جنبه های رفتاری او بیشتر دقت کند تا موارد عاطفی را دریابید.

مردان می توانند چند کار را همزمان انجام دهند

یکی از تصورات عمومی موجود در جامعه آن است که مردان نمی‌تواند به طور همزمان چند کار را را انجام دهند. این در حالی است که چند وقت پیش یک محقق آلمانی برای بررسی این مورد آزمایش هایی را انجام داد و نتیجه آن جالب بود.

بر اساس دست یافته های این تحقیق در یک مجله تخصصی اثبات شد که مردان و زنان هر دو زمانی که دو عمل را به طور موازی انجام می دهند از دقت و سرعت آنها کاسته می شود. پس می توان گفت که ما به یکی از رازهای مهم مردانه پی برده ایم و شاید بهتر باشد که این تصور رایج را ترویج ندهیم. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است و آن هم اینکه که نوع تکلیف وظایف می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تمرکز افراد داشته باشد.

مردان مایل به بازگو کردن جزئیات نیستند

اگر توجه کرده باشید زمانی که زنان از یک مهمانی برمی گردند با جزئیات بسیاری در مورد نحوه پذیرایی، لباس پوشیدن، برخورد میزبان ها و سایر موارد صحبت می کنند.

این در حالی است که آقایان به طور تیتروار تنها به توضیح نکته های مهم پرداخته و یا اصلا در این مورد صحبتی نمی کنند. در واقع زنان به توصیف علاقه بیشتری نسبت به مردان دارد. از این رو یکی از انتظارات مردان از همسرشان این است که از آن ها در مورد جزئیات سوال نپرسند و انتظار نداشته باشند که تمام وقایع اتفاقات روزمره را برای شان توضیح دهند.

مردان در شرایط دشوار خونسردترند

اگر در یک اتفاق غیر مترقبه به عملکرد زنان و مردان توجه کنید متوجه خواهید شد که غالباً مردان با خونسردی بیشتری عمل می کنند. دلیل آن هم این است که مردان جوانب عاطفی و عقلی را می توانند از یکدیگر متمایز نموده و کنترل بیشتری بر روی آنها دارد.

حتی در زمان هیجان زدگی و عصبانیت نیز می توان به این مورد پی برد. برای مثال احتمال دارد که یک خانم از فرط ناراحتی در بحبوحه دعوا شروع به گریه کند، در حالی که آقا اصلاً چنین واکنشی را نشان ندهد. به طور کلی، تسلط مردان در مدیریت موقعیت بیشتر از خانم ها می باشد.

گاهی نیاز به تنهایی دارند

یک مرد هر چقدر هم که عاشق همسر و فرزندانش باشد به طور طبیعی گاهی نیازمند تنهایی و یا گذراندن زمان با دوستانش خواهد بود. البته این ویژگی برای زنان نیز وجود دارد. تعدادی از خانم ها در چنین مضطرب شده و از ما می پرسند که کم محلی مردان نشانه چیست؟ این در حالی است نباید چنین حالت هایی را کم محلی تلقی کرد.

اگر دیدید همسرتان در گوشه ای تنها نشسته و به فکر فرو رفته سعی کنید او را درک نموده و اجازه دهید تا برای دقایق یا ساعاتی به قول معروف با خود خلوت کند.

همچنین بهتر است هر از گاهی وقت خود را با دوستانش سپری نماید تا روحیه خود را بازیابی کند. یک خانم با اعتماد به نفس نباید با چنین مسئله ای مخالفت کرده یا احساس کند که به او بی توجهی شده. بلکه با درک شوهر او را به خود نزدیک تر خواهد کرد.

از کنترل خوششان مخصوصا نمی‌آید

به نظر می رسد از جمله بدیهی‌ترین رازهای مردانه این باشد که نسبت به کنترل شدن احساس خوبی ندارند. متاسفانه بعضی از خانم ها تصور می کنند که برای حفظ زندگی شان بایستی مدام همسر را سوال پیچ یا بررسی کرد. مطمئن باشید که این شیوه نتیجه عکس می‌دهد.

اجازه دهید شوهرتان در کنارتان احساس راحتی و امنیت کند و شما را همانند یک دوست بداند. زنی که دائما به حریم خصوصی مرد تجاوز میکند و یا مانند یک جاسوس عمل می نماید، مورد تنفر وی خواهد بود.

آقایان مورد تحسین قرار گرفتن را دوست دارند

بسیاری از افراد جامعه فکر می کنند که تنها زنها عاشق تحسین را دوست دارند و مردان نیازی به این مورد ندارند. این تصور کاملا اشتباه است و مردان نیز از اینکه همسرشان آنها را مورد تایید قرار دهد بسیار خرسند می شوند.

راز و رمز حمایت از همسر در این است که اگر او در کار خود گام مثبتی برداشته حتما او را تشویق کنید. بخاطر ویژگی های ظاهری و نقاط مثبت شخصیتش از او تعریف کنید. مردان با تمام غروری که از خود نشان می‌دهند، از چنین تعاریفی احساس و اعتماد به نفس خواهند کرد.

رابطه جنسی برایشان مهم است

احتمالا شما نیز می دانید که غریزه جنسی مردان قوی تر از زنان است. به طوریکه اگر همسرشان در برآورده کردن آن به خوبی عمل نکند دچار استرس و یا حتی خشم می شوند. اینکه شما نیز از رابطه لذت ببرید یکی از رازهای مردانه است که شاید هیچ گاه به شما نگفته باشند، اما برای آن ها اهمیت دارد.

البته این بدان معنا نیست انتظار داشته باشیم تا آن ها همیشه آماده ارتباط باشند. در برخی موارد سختی ها و مشکلات یا خستگی زیاد می تواند باعث کم میلی او شود. با استفاده از ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی سعی کنید او را به یک حالت نرمال برسانید.

آقایان کور رنگ هستند

شاید این ویژگی چندان مهم به نظر نرسد و بیشتر شبیه به یک طنز باشد. اما بهرحال جزء رازهای مردانه به شمار می رود. بنابراین، اگر احتمالا یکی از اختلافات کوچک شما بر سر تشخیص رنگ ها بود، این نکته را در نظر بگیرید و انتظار نداشته باشید که مانند شما همه طیف های رنگی را بشناسد.

مدیریت و رهبری را درست دارند

گرچه دوران مردسالاری به پایان رسیده و جامعه به این باور رسیده اند که زنان همپای مردان می توانند در سامان بخشیدن به زندگی نقش داشته باشند، اما حقیقت این است که مردان رهبری کردن را دوست داشته و این کار به آن ها اعتماد بنفس می دهد. البته کم یا زیاد بودن این خصیصه از فردی به فرد دیگر، یا از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است.

از این رو، هیچ گاه تلاش نکنید که این ویژگی او را سرکوب کرده یا تمامی مسئولیت های مدیریتی را به دست بگیرید. با این کار شما او را بتدریج نسبت به زندگی دلسرد خواهید کرد.

مسائل کاری و شغلی برایشان بسیار مهم است

مردان بنا به همان دلیلی که در پاراگراف قبل توضیح دادیم، همواره به فکر شغل و راهکارهای متفاوت جهت ایجاد آسایش برای خانواده خود هستند. به همین دلیل، زمان بیشتری از روز را صرف تفکر درباره شغل و کسب و کار می کنند و احتمالا فشارهای کاری زیادی را نیز متحمل می شوند.

یکی از مهمترین نکات همسرداری آن است که در چنین موقعیت هایی او را درک کرده و باعث افزایش استرس یا تنش نشوید.

این تصور را که او به شغلش بیشتر از من اهمیت می دهد را از خود دور کنید. با او همراه شوید و حتی اگر قادر به کمک کردن نیستید، بر بار فشار او اضافه نکنید.

زنان پر توقع را دوست ندارند

این ویژگی برای هر انسانی مهم است که شریک زندگی اش، انتظارهای عجیب و غریب از او نداشته باشد. هر کدام از ما برای برقراری آرامش در زندگی، وظیفه داریم تا توقعات خود را متناسب با شرایط تنظیم کنیم و طرف مقابل را غول چراغ جادو ندانیم.

بعلاوه زنی که از همسرش دائما درخواست های گوناگون دارند، این فکر را القا می کند که او را بخاطر مسائل مالی یا … دوست دارد نه بخاطر خودش. شاید همسرتان این را به طور مستقیم نگوید، اما یکی از رازهای مردانه او است.

خلاصه مطالب

در این مقالهبه مهم ترین رازهای مردانه پرداختیم و تلاش کردیم راهکارهای رفتار و سازگاری با هر کدام را نیز بیان کنیم. اگر شما نیز احساس می کنید که در درک همسرتان ناتوان هستید، می توانید در همه روزهای کاری هفته با ما در ارتباط باشید. 

مهمترنی رازهای مردانه کدامند؟

در این مقاله می توانید با اصلی رازهای مردانه آشنا شوید.

آیا سکوت نیز جزء رازهای مردانه به شمار می رود؟

بله. یکی از خصوصیات آقایان این است که کمتر صحبت کرده و ترجیح می دهند احساسات خود را محتاطانه بروز دهند.

نمی دانم خصوصیات همسر دقیقا چیست و چگونه با آن ها رفتار کنم. چه باید کرد؟

برای دریافت مشاوره و افزایش علاقه می توانید با مشاوران دکتر فکر صحبت کنید.

شناخت رازهای مردانه چه اهمیتی دارد؟

هر چه آگاهی از ویژگی های منحصربفرد بیشتر باشد، درک متقابل نیز بالاتر خواهد رفت

5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور