انزال در زنان چگونه اتفاق می افتد؟

انزال در زنان چگونه است؟

انزال در زنان زمانی اتفاق می‌افتد که مایع، نه لزوماً ادرار، از دهانه مجرای ادرار در هنگام برانگیختگی جنسی یا ارگاسم خارج می‌شود. این  مایع متفاوت از مایع دهانه رحم است که واژن شما را هنگامی که به ارگاسم رسیده اید یا در حالت دیگر “خیس” هستید، روان می کند. مطالعات و بررسی های کوچک به محققان کمک کرده است تا درک کنند که انزال زنان چقدر می تواند متفاوت باشد. در این مطلب در مورد اینکه انزال در زنان چگونه است و عوارض جلوگیری از انزال در زنان صحبت خواهیم کرد.

در یک نمونه مطالعه و بررسی قدیمی از 233 شرکت ‌کننده، حدود 126 نفر (54 درصد) گفتند که حداقل یک بار انزال را تجربه کرده‌اند. حود 33 نفر (14 درصد) گفتند که انزال را در تمام یا بیشتر ارگاسم هایشان تجربه کرده اند.

جدیدترین مطالعه مقطعی در مورد انزال زنانه زنان 18 تا 39 ساله را از سال 2012 تا 2016 دنبال کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که 69.23 درصد از شرکت کنندگان انزال را در طول ارگاسم تجربه کردند.

انزال دقیقا چیست و چگونه رخ می دهد؟

انزال در زنان چیست؟

انزال ماده مایع غلیظ تر و سفید رنگی است که شبیه شیر بسیار رقیق شده است. انزال زنانه به حدود 3 تا 5 سی سی مایعی اطلاق می شود که از طریق مجرای ادرار خارج می شود که شبیه شیر بدون چربی آب شده است و بوی ادرار نمی دهد. تجزیه و تحلیل مایع نشان می دهد که از نظر شیمیایی با ادرار متفاوت است، معمولاً با تحریک ناحیه ای به نام نقطه G رخ می دهد و اغلب با ارگاسم اتفاق می افتد.

طبق یک مطالعه در سال 2011، انزال زنانه حاوی برخی از اجزای مشابه منی در مردان است. این مایع شامل آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) و اسید فسفاتاز پروستات است. همچنین حاوی مقادیر کمی کراتینین و اوره، (اجزای اصلی ادرار) است. ترکیب شیمیایی ادرار سالم برعکس انزال زنانه است، بنابراین به راحتی از یکدیگر متمایز می شوند. یعنی ادرار سالم حاوی سطوح بالایی اوره و کراتینین است و اسید فسفاتاز پروستات یا گلوکز ندارد. (البته ادرار افراد دیابتی ممکن است حاوی گلوکز باشد.)

مایع انزال از غدد Skene یا “پروستات زنانه” می آید. این غدد در دیواره جلویی واژن قرار دارند و مجرای ادرار را احاطه کرده اند. هر کدام دارای منافذی هستند که می توانند مایع انزال را آزاد کنند. اگرچه این غدد در اواخر دهه 1800 توسط الکساندر اسکن به تفصیل توصیف شد، شباهت آنها به پروستات یک کشف نسبتاً جدید است و تحقیقات در حال انجام است.

توجه: زنان غده پروستات ندارند، اما PSA موجود در انزال زنانه مشابه آنچه در منی مردان یافت می شود است.

مفهوم انزال در زنان

شواهد فعلی نشان می‌ دهد که زنان نه تنها انزال می‌ کنند، بلکه دو نوع انزال را تجربه می ‌کنند: یک انزال با حجم کم که به رنگ شیری است و عمدتاً از پروستات زنانه منشا می ‌گیرد، و یک انزال شفاف و با حجم بیشتر که عمدتاً از مثانه منشا می‌ گیرد.

انزال زنان به این صورت اتفاق می افتد که یک جریان روان از مجاری ادراری خارج می ‌شود. اما این جریان روان مایع از غدد پاراترال جريان می ‌گيرد. غدد پاراترال تنها در زمان تحريک جنسی از خود ماده خاصی ترشح می ‌كنند.

انزال چه حسی دارد؟

به نظر می رسد انزال در زنان از فردی به فرد دیگر متفاوت است.برای برخی افراد، احساس متفاوت تر از ارگاسمی که بدون انزال اتفاق می افتد، نیست. برخی دیگر افزایش گرما و لرزش بین ران های خود را توصیف می کنند. اگرچه گفته می شود انزال واقعی با ارگاسم اتفاق می افتد، برخی از محققان معتقدند که انزال می تواند خارج از ارگاسم و از طریق تحریک نقطه G نیز اتفاق بیفتد. سطح برانگیختگی شما و موقعیت یا تکنیک رابطه جنسی نیز ممکن است در شدت آن نقش داشته باشد.

خانم ها باید در نظر داشته باشند که این مساله که چگونه به اوج لذت برسند و انزال در آنها صورت پذیرد می تواند به آسانی یادگرفتنی و آموختنی باشد. باوجود اختلاف بدن و ساختار اندام های جنسی در تمام زنان، اما این نکته را در نظر داشته باشید که رسیدن به اوج لذت جنسی را می توان با به کارگیری روش های مناسب فراگرفت.

برخی از زنان هنگام اوج گیری لذت، مایعی را از مجرای ادرار خود بیرون می آورند. برای برخی، این شامل مقدار کمی مایع سفید شیری است، از نظر فنی، این مایع انزال زنانه است. برخی دیگر از زنان گزارش می دهند که مقدار بسیار بیشتری از مایعات را بیرون می ریزند، به اندازه ای که به نظر برسد که تخت را خیس کرده اند.

تفاوت ارگاسم با انزال در زنان

تفاوت ارگاسم با انزال

ارگاسم یا ارضای واژینال، درواقع خروج مایعی از واژن به صورت روان است. مایعی که در جریان ارگاسم از واژن زن خارج می شود، به حالت شير مانند بوده و غلظت آن (شلی و سفتی) و همچنین بوی آن به رژيم غذايی زن و سلامت كلی بدن او و چرخه قاعدگی وی بستگی دارد.

اما دسته دوم ارضای جنسی در زنان، انزال است. انزال در زنان از طريق مجرای ادراری صورت می گیرد و معمولا مايع با فشار و به حالت فواره ای از داخل مجرای ادرار به بيرون می ریزد.

باورهای غلط در مورد انزال در زنان

برخی از باورهای غلط در مورد موضوع انزال در زنان وجود دارد که بهتر است به آن ها نیز توجه  کنیم. یکی از آن ها این است که اساسا عده ای تعتقاد دارند که در زنان انزال رخ نمی دهد و آن ها فقط به ارگاسم می رسند یا فقط درصد خیلی کمی از نان به انزال می رسند. اما در اصل باید گفت انزال در زنان رخ می دهد و اتفاقا زنان با پشت سر گذاشتن مراحل و انجام تکنیک هایی قادر خواهند بود در حین رابطه حتی تا چند مرتبه انزال را تجربه کنند یا میزان آن را با انجام مراحلی افزایش دهند.

باور غلط بعدی مربوط است به این که ادرار را همان انزال در نظر میگیرند. در حالی که چنین نیست. ماده ای که به عنوان مایع انزال از بدن خانم ها خارج می شود، ادرار نیست، بلکه این مایع معمولا چیزی شبیه به آب بوده، در اکثر مواقع تقریبا بی رنگ بوده و بوی خاصی هم نمی دهد و یا اگر بو بدهد، کمی بویش شیرین است.

باور غلط بعدی این است که انزال در زنان نوعی بی اختیاری در تخلیه ادرار است که این حرف نیز کاملا غلط است.

عوارض جلوگیری از انزال در زنان

عوارض جلوگیری از انزال در زنان

اما با وجود اهمیت رسیدن به اوج لذت جنسی و انزال در زنان در حین رابطه جنسی، سوالی که مطرح می شود این است که اگر جلوی انزال در زنان گرفته شود، چه عوارضی در پی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوال باید در مورد فواید رابطه جنسی و انزال در زنان صحبت کنیم. باوجود اینکه هیچ مطالعه ای به طور قطع به یقین عنوان نمی کند که انزال زنان برای سلامتی مفید است اما مطالعات نشان داده است که انزال در زنان و رسیدن به اوج لذت جنسی باعث مواردی مانند کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با بیماری های قلبی، داشتن خواب آرام، رفع تسکین درد کمر و پاها سردرد و دردهای قاعدگی و کاهش فشار خون می شود. بنابراین جلوگیری از انزال در زنان شما را از این فواید محروم می کند.

ارتباط بین سن و انزال در زنان

همه شما می دانید که با افزایش سن، میزان تمایل به رابطه جنسی نیز تغییر می کند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که کیفیت رابطه جنسی شما در میان سالی همانی باشد که در دهه 30 زندگی خود تجربه کرده اید.

البته رابطه جنسی لزوما و قطع به یقین برای جوانان نیست. حتی سالمندانی نیز هستند که تا بیشتر از 80 سالگی قوای جنسی دارند. اما نکته اصلی اینجاست که با افزایش سن و از آنجا که هورمون های بدن مردان و زنان دستخوش تغییر قرار می گیرد بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش سن انزال در زنان نیز می تواند تغییر کند. به عنوان مثال با افزایش سن در زنان، نیاز به زمان بیشتری برای تحریک شدن آن ها و در نتیجه رسیدن به انزال و ارگاسم وجود دارد.

جمع بندی

انزال در زنان با آنچه که به عنوان ارگاسم شناخته می شود، متفاوت است. انزال عبارتست از یک جریان روان از مجاری ادراری که غدد پاراترال جريان می ‌گيرد و چیزی شبیه به شیر بسیار رقیق شده است. باوجود اینکه به صورت قطعی ارتباطی بین انزال و سلامت خانم ها انجام نشده است اما نباید تاثیر رابطه جنسی سالم میان زوجین را بر سلامت جسم و روان آن ها نادیده گرفت.

انزال در زنان دقیقا به چه معناست؟

انزال زنانه به حدود 3 تا 5 سی سی مایعی اطلاق می شود که از طریق مجرای ادرار خارج می شود که شبیه شیر بدون چربی آب شده بوده و معمولا با تحریک ناحیه ای به نام نقطه G رخ می دهد و اغلب با ارگاسم اتفاق می افتد.

تفاوت ارگاسم با انزال چیست؟

ارگاسم یا ارضای واژینال، درواقع خروج مایعی از واژن به صورت روان است اما انزال در زنان از طريق مجرای ادراری صورت می گیرد و معمولا مايع با فشار و به حالت فواره ای از داخل مجرای ادرار به بيرون می ریزد.

عوارضی که ممکن است در جلوگیری از انزال به وجود بیاید چیست؟

انزال در زنان و رسیدن به اوج لذت جنسی باعث مواردی مانند کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با بیماری های قلبی، داشتن خواب آرام، رفع تسکین درد کمر و پاها سردرد و دردهای قاعدگی و کاهش فشار خون می شود. بنابراین جلوگیری از انزال در زنان شما را از این فواید محروم می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور