میزان لذت زن نسبت به مرد-
میزان لذت زن نسبت به مرد-

میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی

میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه به تمامی سوالات شما در رابطه با میزان لذت زن نسبت به مرد پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید.

میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی

باومایستر دریافت که زنان از نظر جنسی بیشتر از مردان سازگار هستند. برای مثال، لزبین‌ها بیشتر از مردان همجنس‌گرا با زنان می‌خوابند. گزارش های شاخص نشان می دهند که نگرش زنان نسبت به جنسیت سریعتر از مردان تغییر می کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه، محققان نگرش نسبت به جنسیت افرادی را که قبل و بعد از انقلاب جنسی دهه 1960 به بلوغ رسیده بودند، مقایسه کردند. آنها دریافتند که نگرش زنان بیشتر از مردان تغییر کرده است.

الگوهای جنسی زوج ها نیز نشان می دهد که زنان از نظر جنسی سازگار هستند. میل جنسی زنان در طول ماه بر اساس تخمک گذاری و چرخه پریودی در نوسان است.

چه چیزی می تواند این انعطاف پذیری را توضیح دهد؟ باومایستر پیشنهاد کرد که “زنان ممکن است تمایل بیشتری به انطباق جنسیت خود با هنجارها و زمینه‌های محلی و موقعیت‌های مختلف داشته باشند، زیرا آنها به اندازه مردان تحت تأثیر امیال و میل شدید نیستند.”

زمانی که باومایستر حدود یک دهه پیش شروع به مقایسه میل جنسی مردانه و زنانه کرد، این فرضیه را ارائه داد که میل جنسی مردان قوی تر از زنان است اما همکاران او در این مورد خیلی موافق نبودند. آنها معتقد بودند، همانطور که باومایستر بیان می کند، “این ایده که مردان میل جنسی قوی تری نسبت به زنان دارند، احتمالاً کلیشه ای منسوخ، اشتباه و احتمالاً توهین آمیز بود.”

بنابراین باومایستر و دو همکار (زن) خود شروع به بررسی صدها مطالعه در مورد تمایلات جنسی انسان کردند و به طور مداوم دریافتند که زنان نسبت به مردان انگیزه جنسی کمتری دارند.

میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی-

تفاوت نگرش مردان و زنان به رابطه جنسی و خودارضایی

در مطالعات مشخص شده است که برای مردان، هدف جنسی، رابطه جنسی است. یک مطالعه در سال 1996 نشان داد که از هر ده مرد هفت نفر  در مقایسه با چهار زن از هر ده نفر  هدف از میل جنسی را صرفا داشتن رابطه جنسی می‌دانند. در همین مطالعه، 35 درصد از زنان گفتند که عشق و صمیمیت در رابطه مهمتر از رابطه جنسی است. بر اساس مطالعات، مردان نیز بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند. وقتی مردان و زنان میل جنسی خود را در یک دوره هفت روزه کنترل می کنند، مردان گزارش می دهند که دو برابر زنان میل جنسی دارند.

مردان نسبت به رابطه جنسی احساس گناه می کنند. آنها نسبت به خودارضایی بیشتر از زنان احساس گناه می کنند (13 درصد در مقابل 10 درصد) و در مورد فکر کردن به رابطه جنسی نسبت به زنان احساس گناه می کنند. به عنوان مثال، مردان گزارش می دهند که افکار ناخواسته و غیرقابل کنترل بیشتری در مورد رابطه جنسی دارند. در یک نظرسنجی، مردان بیشتر از زنان به جملات زیر پاسخ مثبت دادند: “من بیشتر از آنچه که دوست دارم به رابطه جنسی فکر می کنم” و “من باید برای کنترل افکار و رفتار جنسی خود مبارزه کنم.”

یکی از راه‌های بررسی تفاوت‌های جنسی بین مردان و زنان، مقایسه میزان رابطه جنسی مردان همجنس‌گرا و زنان همجنس‌گرا است. تحقیقات در اینجا نشان می دهد که زنان به مراتب بیشتر از مردان تک همسر هستند. در یک مطالعه، 82 درصد از مردان همجنس گرا گزارش دادند که خارج از رابطه خود رابطه جنسی داشته اند، در حالی که تنها 28 درصد از لزبین ها این کار را انجام داده اند.

میل جنسی در مردان و زنان چگونه با هم مقایسه می شوند؟

کارشناسان می گویند مردان از نظر میل جنسی نمرات بالاتری دارند، در حالی که میل جنسی زنان «سیال تر» است.

دکتر ادوارد او. لومان می گوید: “میل جنسی در زنان به شدت به محیط و زمینه حساس است.” او استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه شیکاگو و نویسنده اصلی یک نظرسنجی بزرگ درباره اعمال جنسی، سازمان اجتماعی جنسی در ایالات متحده است.

آشنایی با الگوهای جنسی  مردان و زنان

در اینجا هفت الگوی میل جنسی مردان و زنان که محققان یافته اند آورده شده است. به خاطر داشته باشید که افراد مختلف ممکن است از این هنجارها متفاوت باشند.

  1. مردان بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند.

لومان گزارش می دهد که اکثر مردان بالغ زیر 60 سال حداقل یک بار در روز به رابطه جنسی فکر می کنند. فقط حدود یک چهارم از زنان می گویند که اغلب به آن فکر می کنند. با بالا رفتن سن مردان و زنان، هر کدام کمتر خیال پردازی می کنند، اما مردان همچنان حدود دو برابر بیشتر خیال پردازی می کنند.

روی باومایستر، روانشناس اجتماعی در دانشگاه ایالتی فلوریدا، در یک بررسی از مطالعاتی که میل جنسی مردانه و زنانه را مقایسه می کند، دریافت که مردان برانگیختگی جنسی خود به خودی بیشتری را گزارش می کنند و فانتزی های مکرر و متنوع تری دارند.

  1. مردان مشتاق تر به دنبال رابطه جنسی هستند.

باومایستر پس از بررسی چندین نظرسنجی از مردان و زنان نتیجه می گیرد: «مردان بیشتر از زنان در شروع یک رابطه، در میانه آن و بعد از سال ها رابطه جنسی می خواهند». او می گوید که این فقط در مورد دگرجنس گرایان صادق نیست. مردان همجنس گرا در تمام مراحل رابطه بیشتر از لزبین ها رابطه جنسی دارند. مردان همچنین می‌گویند که در طول زندگی‌شان شرکای جنسی بیشتری می‌خواهند و بیشتر به رابطه جنسی گاه به گاه علاقه دارند.

مردان بیشتر به دنبال رابطه جنسی هستند، حتی زمانی که مورد نادیده گرفته شده یا حتی غیرقانونی باشد:

لومان می‌گوید حدود دو سوم می‌گویند که خودارضایی می‌کنند، حتی اگر حدود نیمی از آن‌ها نیز می‌گویند که در این مورد احساس گناه می‌کنند. در مقابل، حدود 40 درصد از زنان می گویند که خودارضایی می کنند و فراوانی خودارضایی در بین زنان کمتر است.

فحشا هنوز هم بیشتر پدیده ای است که مردان به دنبال رابطه جنسی با زنان هستند، نه برعکس.

  1. روابط جنسی زنان پیچیده تر از مردان است.

جالب است در مورد نحوه برانگیختگی مردان بدانید که مردان مستقیم گفتند که با به تصویر کشیدن جنسیت زن-مرد و جنسیت زن-زن بیشتر برانگیخته می‌شوند و دستگاه‌های اندازه‌گیری ادعاهای آنها را تأیید می‌کنند. مردان همجنس‌گرا گفتند که توسط جنسیت مرد فعال شده‌اند و دوباره دستگاه‌ها از آنها پشتیبانی کردند.

بیلی می‌گوید در مقابل، زنان ممکن است به دلیل تمایلات جنسی کم‌ترشان نسبت به روابط همجنس‌گرا بازتر باشند. بیلی می گوید: «زنان احتمالاً این ظرفیت را دارند که بیشتر از مردان به جنسیت خود علاقه مند شوند و عاشق آن شوند. آنها لزوما این کار را انجام نخواهند داد، اما ظرفیت آن را دارند.

ایده بیلی با مطالعاتی پشتیبانی می شود که نشان می دهد همجنس گرایی در بین زنان حالت سیال تری نسبت به مردان دارد. در بررسی گسترده دیگری از مطالعات، باومایستر دریافت که لزبین های بیشتری در مقایسه با گزارش های همجنس گرایان از رابطه جنسی با زنان، رابطه جنسی اخیر با مردان را گزارش کرده اند. زنان همچنین بیشتر از مردان خود را دوجنس‌گرا خطاب می‌کردند و گرایش جنسی خود را به عنوان یک موضوع انتخابی گزارش می‌کردند.

تفاوت زن و مرد در رابطه جنسی-

  1. میل جنسی زنان بیشتر تحت تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است.

باومایستر در بررسی خود به مطالعاتی دست یافت که نشان می‌دهد نگرش‌ها، اعمال و تمایلات جنسی زنان بیشتر تحت‌تاثیر محیط وارث نسبت به مردان است.

نگرش زنان نسبت به (و تمایل به انجام) اعمال جنسی مختلف بیشتر از مردان در طول زمان تغییر می کند.

زنان در تصمیم گیری های خود در مورد جنسیت بیشتر تحت تأثیر نگرش های گروه همسالان خود هستند.

زنان با سطح تحصیلات بالاتر به احتمال زیاد انواع مختلفی از اعمال جنسی (مانند رابطه جنسی دهانی) را انجام می دادند. زنان بیشتر از مردان ناسازگاری بین ارزش های بیان شده خود در مورد فعالیت های جنسی مانند رابطه جنسی قبل از ازدواج و رفتار واقعی خود نشان می دهند.

چرا میل جنسی زنان به ظاهر ضعیف تر و آسیب پذیرتر است؟

برخی این نظریه را به قدرت بیشتر مردان در جامعه یا تفاوت انتظارات جنسی مردان در مقایسه با زنان مربوط می دانند. لومان توضیحی را ترجیح می دهد که بیشتر با جهان زیست شناسی اجتماعی مرتبط باشد.

لومان می‌گوید مردان انگیزه زیادی برای داشتن رابطه جنسی برای انتقال مواد ژنتیکی و ادامه داشتن نسل خود دارند. در مقابل، زنان به دنبال مردانی هستند که در کنار او احساس آرامش کرده و بتوانند فرزند خود را به نحوه احسنت بزرگ کنند. آنها کیفیت رابطه خود اهمیت بسیاری می دهند.

برای اطلاع از دلایل تمایل مردان به چندهمسری کلیک کنید.

  1. زنان راه مستقیم کمتری را برای رضایت جنسی انتخاب می کنند.

مردان و زنان مسیرهای متفاوتی را برای رسیدن به میل جنسی طی می کنند. استر پرل، روان‌درمانگر شهر نیویورک، می‌گوید: «می‌شنوم که زنان در مطب من می‌گویند که میل بیشتر از بین گوش‌ها سرچشمه می‌گیرد تا بین پاها. یعنی زن ها با شنیدن حرف های عاشقانه بیشتر تحریک می شوند تا داشتن رابطه.

پرل می‌افزاید، میل زنان «مطابقانه‌تر، ذهنی‌تر، و بیشتر بر روی شبکه‌ای از احساسات قرار دارد». پرل می گوید، در مقابل، مردان نیازی به تخیل ندارند، زیرا رابطه جنسی برای آنها ساده تر است.

این بدان معنا نیست که مردان مانند زنان به دنبال صمیمیت، عشق و ارتباط در یک رابطه نیستند. آنها فقط نقش جنسی را متفاوت می بینند. پرل توضیح می‌دهد: «زن‌ها می‌خواهند ابتدا صحبت کنند، ابتدا ارتباط برقرار کنند، سپس رابطه جنسی داشته باشند. پرل می‌گوید: “برای مردان، رابطه جنسی ارتباط است. سکس زبانی است که مردان برای بیان جنبه‌های آسیب‌پذیر و محبت‌آمیز خود استفاده می‌کنند.” این زبان صمیمیت آنهاست.»

  1. زنان ارگاسم را متفاوت از مردان تجربه می کنند.

طبق گفته لومان، مردان به طور متوسط ​​4 دقیقه از محل ورود تا انزال زمان نیاز دارند. زنان معمولاً حدود 10 تا 11 دقیقه طول می‌کشند تا به ارگاسم برسند.

این یکی دیگر از تفاوت‌های بین دو جنس است این که چند بار در حین رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند.

نگرش زن و مرد در رابطه جنسی-

  1. به نظر می رسد میل جنسی زنان کمتر به داروها پاسخ می دهد.

درست برخلاف مردان که برای درمان مشکلات جنسی خود می توانند از انواع داروها استفاده کنند، زنان در مقابل این داروها هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی بپردازیم. در این مطلب مشخص شد که زنان و مردان در نحوه دریافت لذت، میزان لذت و همچنین واکنش نسبت به داروها کاملاً متفاوت هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

آیا این موضوع که گفته می شود میل جنسی زنان نسبت به مردان کمتر است، حقیقت دارد؟

بله این موضوع حقیقت دارد.

آیا کمتر بودن میل جنسی زنان نسبت به مردان مشکل ساز نمی شود؟

خیر بلکه یک سری تغییرات به وجود می آورد.

چرا میل جنسی مردان از زنان بیشتر است؟

این موضوع ذاتی است و به صورت غریزی در وجود مردان برای ادامه نسل نهادینه شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور