درد پریودی معادل چه دردی است ؟
درد پریودی معادل چه دردی است ؟

درد پریودی معادل چه دردی است ؟

این سوال که درد پریودی معادل چه دردی است ؟ موضوعی است که در این مقاله قصد داریم بدان بپردازیم. در ادامه به پاسخ این سوال که برای درد پریودی چی خوبه؟ ، میزان درد پریودی چقدر است؟ و درمان دل درد پریودی در خانه و همچنین درمان درد پریودی فوری مطالبی را به شما ارائه خواهیم نمود. همچنین برای دریافت مشاوره در این رابطه نیز می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است همه روزه تماس حاصل نمایید.

درد پریودی معادل چه دردی است و چگونه است؟

درد دوران قاعدگی یکی از شایعترین شکایات خانم هاست که خانم ها ممکن است از آن شکایت داشته باشند و در اغلب موارد از ۹۰ درصد زنان که در سنین باروری هستند، این درد بسیار شدید احساس می شود و وجود خواهد داشت. مطالعات انجام شده نشان می دهد که در سراسر دنیا دردهای شدید دوران قاعدگی از شکایت بسیار زیادی برخوردار بوده است.

مطابق با تحقیقات انجام شده در رابطه با دوران قاعدگی به تنهایی می تواند علت عمده غیبت از مدرسه و از دست دادن ساعت مفید کاری محسوب شود. به گونه‌ای که به دلیل همین دوران قاعدگی در ایالات متحده آمریکا، ۱۰۰ میلیون ساعت‌کاری در هر سال به هدر می‌رود که خسارت مادی آن معادل دو میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

در رابطه با مطالعاتی که در رابطه با درد پریودی معادل چه دردی است صورت پذیرفته است، عوامل مختلفی از جمله : جوانی، سیگار کشیدن، منارک زودرس، خونریزی طولانی، عفونت لگنی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی، میزان تحصیلات، تیپ های شخصیتی و موارد دیگررا می توان ذکر نمود. اما آنچه که عمومیت دارد، درد بالاتر در دختران جوان ۱۷ تا ۲۴ ساله می باشد.

برای اطلاع از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بر روی لینک کلیک کنید.

پاسخ به این سوال که درد پریودی معادل چه دردی است ؟

پاسخ به این سوال که درد پریودی معادل چه دردی است ؟
پاسخ به این سوال که درد پریودی معادل چه دردی است ؟

در مطالعات انجام شده در ایران در مورد شروع درد دوران قاعدگی در میان دختران اتفاق نظر وجود ندارد. اما به طور عموم بین ۳۸ سال ۹۱ درصد میزان درد گزارش شده است. در ایران نیز به علت عدم اطلاع کافی از شروع احساس درد و گاهی درد دوران قاعدگی از نوع خفیف، متوسط و شدید در بین دختران جوان گاهی این موضوع مورد بی توجهی قرار گرفته است.

در رابطه با درد پریودی در بیماران می‌توان گفت: معادل زایمان طبیعی برای برخی از خانم‌ها محسوب می‌شود. زیرا دچار درد بسیار شدیدی خواهد شد. موضوع دیگر این است که از نظر روانی دختران و زنان دچار احساس درد بسیار شدیدی خواهند شد. به طوری که توانایی کنترل کردن خودشان را نخواهند داشت و به شدت احساس ناراحتی خواهند کرد.

شاید جالب باشد بدانید که از جمله 10 مورد از علائم عادت ماهانه دختر این است که از نظر روانی برخی از خانم ها دچار افسردگی بسیار شدیدی می شوند و همچنین به دلیل تغییرات هورمونی و برخی دیگر نیز دچار احساس عصبانیت بسیار زیاد خواهند شد و به شدت با افرادی که در نزدیکی آن ها می باشند برخورد می کنند. علائم پریود می تواند موارد متعددی را شامل شود.

برای درد پریودی چی خوبه؟

برای درد پریودی چی خوبه؟ برای درمان و کاهش درد دوران قاعدگی روش های مختلف وجود دارد که با استفاده از آن می توانید این درد را به حداقل برسانید و البته بسته به نوع درد، هر یک از روش‌های پیشنهادی می‌تواند متفاوت باشد. اما ورزش کردن از جمله مواردی است که باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و ترشح هورمون های موثر را افزایش می دهد.

در کنار ورزش کردن، رژیم غذایی مناسبی را باید برای دوران قاعدگی در نظر داشته باشید که بهتر است از غذاهایی که دارای آهن بیشتری هستند استفاده نمایید. همچنین از مصرف زیاد شکر پرهیز کنید و مصرف غذاهای چرب نیز بهتر است در رژیم غذایی کاهش پیدا کند و آب زیادی بنوشید. برای افرادی که نوشیدن آب موجب دل دردشان می شود بهتر است از دمنوش ها استفاده کنند.

ماساژ درمانی یکی از موارد دیگری است که بسیار کمک کننده خواهد بود و همچنین به کاهش درد و کاهش زمان خونریزی می تواند کمک کند. زمانی که سلول های درد در مناطق مختلف وجود دارد و این گرما به بدن منتقل می‌شود، باعث خواهد شد که سلول های درد در بدن پخش شود و به همین دلیل  فرد درد کمتری را احساس کند.

برای اطلاع از اینکه ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

میزان درد پریودی چقدر است؟

در رابطه با این سوال که میزان درد پریودی چقدر است؟ باید گفت بسته به ژنتیک افراد می‌تواند احساس درد، متفاوت باشد. زیرا برخی از خانم‌ها با احساس درد بسیار زیادی مواجه هستند و در طیف دیگر، برخی دیگر نیز درد بسیار کمتری را احساس می‌کنند اما به طور کلی نوع درد و میزان آن، رابطه مستقیمی با زندگی که افراد خواهد داشت دارد.

برای برخی از افراد با درد سینه، کمر درد، دل درد و سردرد ممکن است مواجه باشند. برای برخی دیگر نیز دل درد بسیار شدید از جمله دردهای شایع خواهد بود و همچنین درد پاها و استخوان از دیگر مواردی است که ممکن است برای برخی از خانم ها وجود داشته باشد و بسته به نوع سیستم بدنشان این احساس درد صورت پذیرد.

قطعا حال می دایند که درد پریودی معادل چه دردی است و در رابطه با نحوه تسکین دادن درد پریودی می توان پیشنهادهای متفاوتی داد. به عنوان مثال : برای برخی از آنها نوشیدن یک دمنوش گرم می‌تواند موجب تسکین درد و همچنین سایر دردهای آنها شود و برای برخی دیگر نیز، تنها در صورت خوردن یک مسکن می توانند احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

برای اطلاع از علائم بارداری پنهان و نحوه تشخیص آن بر روی لینک کلیک کنید.

درمان دل درد پریودی در خانه

درمان دل درد پریودی در خانه
درمان دل درد پریودی در خانه

در واقع برای درمان دل درد پریودی در خانه، یکی از پیشنهاداتی که می توان داشت این است که از کمپرس آب گرم استفاده کنید. این کمپرس آب گرم می‌تواند در مناطق احساس درد بسیار بیشتری دارید، قرار بگیرد و به همین دلیل میزان درد کمتری را تجربه نمایید. یا اینکه از حوله های آبگرم برای کاهش درد استفاده نمایید.

استفاده از دمنوش هایی همانند : رازیانه و یا دمنوش پونه به دلیل اینکه می تواند باعث گرم شدن دمای بدن شود و به دلیل همین موجب می شود تا بدن آنها احساس درد کمتری را تجربه نماید. استفاده از مواد غذایی همانند گردو، بادام بسیار کمک کننده خواهد بود. مصرف بادام زمینی موجب کاهش احساس سرگیجه برای خانم‌هایی است که این احساس را دارند.

خوردن مواد غذایی همانند مرغ و ماهی از جمله مواردی است که برای خوردن و استفاده از مواد غذایی و کاهش درد می‌تواند بسیار موثر باشد.

برای اطلاع از علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟ بر روی لینک کلیک کنید.

درمان درد پریودی فوری

در رابطه با درمان درد پریودی فوری می توان گفت یکی از بهترین و موثرترین درمان ها می تواند استفاده از داروهای مسکنی همانند ژلوفن باشد. به دلیل اینکه ژلوفن مسکن بسیار قوی است که می تواند احساس درد را سریع تر کاهش دهد و به همین دلیل یکی از داروهایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و البته در رابطه با استفاده بهتر از این داروها بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.

در رابطه با درد پریودی معادل چه دردی است و اینکه برای دردهای اولیه قاعدگی که در بدن ایجاد می شود بهتر است از داروهایی استفاده نمایید که درد را میزان کمتری کاهش می‌دهند و یا از درمان‌های استفاده کنید که کمترین عارضه و آسیب را برای شما به وجود می آورد. زیرا استفاده از هر یک از این مواد شیمیایی، می‌تواند موجب آسیب بیشتر به شما شود.

برای اطلاع از مضرات رابطه جنسی مقعدی و علل گرایش افراد به آن بر روی لینک کلیک کنید.

درد پریودی معادل چه دردی است و علت درد شدید چیست؟

درد پریودی معادل چه دردی است و علت درد شدید چیست؟
درد پریودی معادل چه دردی است و علت درد شدید چیست؟

تا به حال در رابطه با علت دقیق درد بسیار زیاد در دوران قاعدگی دلیل مشخصی مطابق با تحقیقات انجام شده به دست نیامده است. اما به طور کلی می توان گفت پریود دردناک اولیه، به دلیل مخاط پوشاننده داخل رحم که به اصطلاح آندومتر نامیده می شود، وجود خواهد داشت. هنگام پریود سلول های آندومتر آزاد می‌شوند. پروستاگلاندین مخاط رحم را به شدت تحریک می‌کند و به همین دلیل باعث انقباض عروقی شدید می شود.

باید گفت که درد اولیه به معنی این است که دردهای شما به خاطر سیکل قاعدگی اولیه می باشد و در واقع، گاهی نیز در صورتی که دکتر شما به این تشخیص برسد که درد قاعدگی ناشی از مشکلی در اندام تناسلی شما باشد و به همین دلیل احساس درد بسیار شدیدی پس از قاعدگی داشته باشید.

در واقع در رابطه با دیسمنوره ثانویه عده ای از بیماری ها می تواند موجب تشدید این درد شود که مهم ترین آنها، می تواند بیماری رحم خانم ها در واقع در جایی که نباید رشد داشته باشد باشد. اما زمانی که این مسائل موجب تغییرات سطح هورمون های استروژن خواهد شد موجب شکسته شدن دیواره رحم و تورم و ایجاد درد شود.

برای اطلاع از علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

علائمی که برای قاعدگی وجود دارد شامل چه مواردی می باشد؟

تا به اینجا در رابطه با درد پریودی معادل چه دردی است مطالبی را ارائه نمودیم. برخی از دردهای دوران قاعدگی ممکن است پس از چند روز از بین برود. اما آنچه در رابطه با درد رایج که می‌تواند در رابطه با پرسیدن وجود داشته باشد از جمله درد شکم خواهد بود که باعث قاعدگی یا دیسمنوره  اولیه نامیده می‌شود که یکی از علائم شایع آن خواهد بود و همچنین دردهای شکمی می تواند از روزهای منتهی به پریودی آغاز شود و پس از آن چند روز طول انجامد.

این احساس درد ممکن است مبهم و جزئی گرفته شود و به دلیل درد های شدید متغیری که وجود دارد، موجب شود تا زندگی روزانه افراد را دچار اختلال نماید و به همین دلیل، از بسیاری از امور جلوگیری نمایید. دردهای قاعدگی در پایین شکم ممکن است به پایین کمر و بالای آن نیز منتشر شود و این احساس درد بیشتر احساس شود.

در صورت عدم حاملگی این انقباضات باعث ریزش پوشش داخلی رحم خواهد شد و تولید لیپید های شبه هورمونی به نام پروستاگلاندین موجب تحریک این انقباضات می شود. گرچه این لیپیدها عامل التهاب هستند، اما به تنظیم تخمک گذاری و قاعدگی نیز کمک خواهد نمود که در آن علامت نارسایی تخمدان می باشد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اینکه درد پریودی معادل چه دردی است ، برای درد پریودی چی خوبه؟ ، میزان درد پریودی چقدر است؟ ، درمان دل درد پریودی در خانه و درمان درد پریودی فوری مطالبی را ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با این موضوع هستید و یا اینکه مایل به دریافت مشاوره هستید، می توانید با مشاوره ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

درد پریودی معادل چه دردی است ؟

برای برخی از خانم ها که تجربه زایمان طبیعی دارند، به این موضوع اشاره می نمایند که همانند درد زمان زایمان می باشد.

برای درد پریودی چی خوبه؟

ورزش کردن، خوردن نوشیدنی های مختلف و همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب از جمله مواردی است که می تواند به کاهش درد و جلوگیری از افزایش میزان درد موثر می باشد.

میزان درد پریودی چقدر است؟

یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه، ژنتیک خانم ها می باشد و علاوه بر آن، مصرف دخانیات و یا شرایط بیماری و… نیز می تواند بر افزایش میزان درد موثر باشد.

درمان دل درد پریودی در خانه چیست؟

یکی از درمان دل درد پریودی در خانه، مصرف ژلوفن می باشد. علاوه بر آن، می توانید از دمنوش های مناسب نیز استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور