اولین رابطه جنسی
اولین رابطه جنسی

نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی

آیا می دانید نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی چیست؟ سکس برای اولین به عنوان اولین تجربه ممکن است برای افراد بویژه بانوان دارای حسی مبهم و ترسناک باشد. بسیاری نیز نمی دانند که چه مواردی را بایستی برای داشتن یک رابطه جنسی ایمن و سالم رعایت کنند تا در عین لذت بردن، از نظر جسمی و روحی ایمن باشند.
از سویی به دلیل آنکه پرسش و کسب راهنمایی در این مورد از دیگران غالبا برای خانم ها و آقایان چندان آسان نیست و بیشتر دانسته ها بر اساس باورهای عام می باشد، لازم دیدیم تا یک سری نکات ضروری را در مورد اولین رابطه جنسی بیان کنیم تا زوجین با دید بازتر و علمی تری به این قضیه نگاه شده و روابط سالم تری داشته باشیم.

نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی

نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی

به طور کلی اولین ها همیشه با یک نوع استرس و هیجان همراه هستند و ما در مورد آنچه که قرار است پیش بیاید پیش بینی دقیقی نداریم. این حال در سکس برای اولین بار نیز وجود دارد.

پسر و دختری که می خواهند اولین رابطه جنسی را با یکدیگر برقرار کنند، بایستی با آمادگی قبلی به سراغ انجام این کار بروند تا در آینده نیز نسبت به آن حس زیبایی داشته و دچار بی میلی جنسی یا سردمزاجی در مردان و خانم ها نشوند.
این آمادگی می بایست در دو جنبه روحی و جسمی ایجاد شود. زیرا در چنین روابطی ابتدا باید پذیرش روانی صورت بگیرد تا در حین و بعد از رابطه یک رضایت درونی به دست آید.

این امر موجب نزدیک شدن زوجین در زندگی زناشویی می شود و آن ها را به یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد. آمادگی جسمی نیز به لحاظ بیشتر شدن لذت، آگاهی از نحوه پاره شدن پرده بکارت و احساس پس ز آن، بهداشت های دو طرفین، پیشگیری از باراداری ناخواسته، و … اهمیت دارد. در ادامه تمامی این جوانب را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

آمادگی روحی برای اولین رابطه جنسی

مهم ترین نکته در مورد آمادگی روحی آن است که زن و مرد باید قلبا و با رضایت کامل برای اولین رابطه جنسی اقدام کنند. چگونگی و خاطره ایی که از اولین رابطه در ذهن زن و مرد به جای می ماند، تاثیر بسیار زیادی در نحوه نگرش یا میزان علاقه آن ها در آینده به چنین ارتباطی خواهد داشت.
البته ترس ها و اضطراب های اولیه به دلیل نداشتن تجربه های قبلی تا حدی طبیعی است و بهتر است به جای دامن زدن به این احساس، با یک سری مقدمات و راهکارها آن را کاهش داد. البته یادتان باشد که تن دادن اجباری به اولین سکس نتایج منفی را بار خواهد داشت.
مثلا زوجی که مراسم عروسی خود را با هزار نوع اضطراب و دوندگی پشت سر گذاشته اند، احتمالا در پایان شب خستگی زیادی را احساس کنند.

گرچه در سنن و رسوم برخی از مناطق ایران تاکید بر نزدیکی جنسی در شب زفاف یعنی شب عروسی دارند، اما چنانچه در دوران نامزدی یا عقد نزدیکی جنسی نداشته اند و قرار است که سکس برای اولین تجربه شود، لزومی ندارد که حتما در شب اول به این کار مبادرت نمایند و می توانند آن را به زمان مساعدتری موکول کنند. 

معاشقه داشته باشید

برای برقراری رابطه جنسی عجله نداشته باشید و سعی کنید مدتی را به معاشقه بگذارنید. این معاشقه می تواند از ابرازهای کلامی و ابراز عشق و محبت شروع شود و با نوازش و لمس نمودن ادامه یابد. 

زیباتر است که آقا خود لباس خانم را به آرامی از تن او خارج کرده و سپس شروع به بوسیدن لب و لمس بخش های مختلف بدن او کند. هر چه لمس آرام تر و طولانی تر باشد، تحریک و آمادگی زن نیز بیشتر خواهد بود. توصیه می شود که در حین معاشقه اولین رابطه جنسی زیاد صحبت نشود و تمرکز بیشتری بر روی حرکات و واکنش های یکدیگر باشد. حتی می توانید یک موسیقی ملایم و زیبا را نیز پخش نمایید.
لمس لاله گوش در خانم ها به تحریک آن ها بسیار کمک می کند. آقا می تواند با دست یا لب ها آن را احساس کند. همچنین، نواحی دیگری مانند لب ها، سینه و کلیتوریس در زن ها تحریک پذیر زیادی دارد و حتی می توان از طریق بازی کردن با موهای آن ها یا ماساژ دادن کمر، مچ دستان، زیر بغل، ران، باسن و پشت ران ها احساس خوبی را در آن ها ایجاد نمود.
آقایان نیز بهتر است که خود را در همان ابتدا عریان نکنند و اجازه دهند تا خانم به مرور این کار را انجام دهد تا نزدیکی و تسلط بیشتری را بدست آورد. در نهایت، چنانچه قصد شروع دخول داشتید از یکدیگر بپرسید که آیا برای این امر آماده است یا خیر.

مفهوم لذت جنسی را بشناسید

پیش از اولین رابطه جنسی باید دو طرف با خود به این نتیجه برسند که آیا واقعا آمادگی تجربه لذت جنسی را دارند یا خیر؟ برای این آمادگی قبل از هر چیز باید در مورد نقاط تحریک پذیر بدن خود را شناسایی کرد و بدانیم که در کدام نواحی احساس لذت بیشتری خواهیم نمود.
در بدن زنان و مردان نقاط مختلف و نسبتا متفاوتی نسبت به تحریکات جنسی واکنش نشان می دهند. هر کدام از طرفین باید این نقاط را شناسایی کنند تا لذت بیشتری را احساس نمایند. حتی می توانید این موارد را از طریق نشان دادن واکنش های برجسته تر یا ایجاد صدای تحریک آمیز با همسرتان درمیان بگذارید.
از اینکه فانتزی جنسی تان را اجرایی کنید خجالت نکشید. تا جایی که می توانید سعی کنید از این رابطه لذت ببرید و به همسرتان نیز لذت را انتقال دهید.

نگرانی و احساساتتان را با همسر در میان بگذارید

از بیان اینکه چه حس و حالی دارید یا توقعتان از اولین رابطه جنسی چیست خجالت نکشید. بر عکس، صحبت کردن در این مواقع بسیار مهم است و اگر احساس ناخوشایندی دارید، حتما به همسرتان بگویید. شاید او نیز احوالاتی داشته باشد که با بر زبان آوردن آن ها، هر دو همدلی بیشتری را به دست آورید و به یکدیگر کمک نمایید.
البته از بیان مسائل ناخوشایندی یا ناراحت کننده ایی که در گذشته یا دوران نامزدی و عروسی برایتان پیش آمده خودداری کنید. بگذارید اولین رابطه جنسی با عشق و شیرینی سپری شود.
در حین سکس نیز می توانید همسرتان را راهنمایی کنید. اینکه چه زمانی بایستد، ادامه دهد و پوزیشن خود را تغییر دهد.

مراقبت های بهداشتی اولین رابطه جنسی

 

مراقبت های بهداشتی اولین رابطه جنسی 

برای آنکه بهداشت و سلامت طرفین حفظ شود، رعایت برخی نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است. در زیر مهم ترین این نکات را ذکر می کنیم.

• دوش آب گرم بگیرید. هر چه بدن پاکیزه تر و خوشبو تر باشد، میل به رابطه و لذت آن بیشتر خواهد بود.
• سکس برای اولین بار نباید با شکم پر از غذاهای سنگین شروع شود. زیرا رابطه جنسی با شکم پر در ایجاد مشکلاتی همچون سوء هاضمه و زخم معده موثرند.
• از قرص های نعنا برای خوشبو کردن دهان استفاده نکنید. زیرا ماده موجود در آن موجب کاهش سطح تستوسترون و میل جنسی می شود.
• از روغن مالی زیاد استفاده نکنید. این کار گاهی منجر به زودانزالی در آقایان می شود و حتی می توانند کاندوم را تجزیه نمایند.
• از خوردن آنتی هیستامین خودداری نمایید. این دارو موحب خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی می شود. در نتیجه درد بیشتر خواهد بود.
• غذاهای تند و فلفل دار نخورید، چرا که باعث بد بو شدن واژن و عدم میل همسر به نزدیک شدن می شود.
• بهتر است خانم ها قبل از رابطه مثانه خود را خالی کنند. ادرار کردن در حین یا نزدیک به اولین رابطه جنسی می تواند سبب عفونت جنسی و ادراری و حتی انتقال آن به همسر شود.
• آب زیاد بنوشید به ویژه پس از رابطه جنسی. این کار به حفظ رطوبت بدن کمک می کند. بهتر است پس از اتمام رابطه جنسی آب سرد ننوشید و از آب با دمای محیط استفاده کنید.
• از لباس های زیر نخی استفاده کنید و پس از نزدیکی شلوار نرم نخی گشاد بپوشید. نپوشیدن لباس هم گزینه خوبی برای تبادل بیشتر هوا با واژن می باشد.

مراقبت های ضد بارداری اولین سکس

یکی از دغدغه های زوجین در مورد اولین رابطه جنسی این است که آیا احتمال بارداری در این نزدیکی وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم بله. اگر زن و مرد به نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی توجه نکنند، ممکن است منجر به بارداری شود. اما اصلا جای نگرانی در این مورد نیست و با روش های جلوگیری از بارداری می توان از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد. از جمله این نکات عبارتند از:

• مرد از کاندوم استفاده کند.
• خارج کردن آلت از واژن قبل از انزال، یک روش طبیعی برای جلوگیری از حاملگی در سکس برای اولین بار است.
• روز تخمک گذاری را تعیین نمایید. یکی از بهترین روش ها برای تخمین زمان تخمک گذاری از روی عادت ماهانه است. برای این منظور بایستی 12 تا 16 روز قبل از روز مقرر قاعدگی را محاسبه نمود.
• خانم از قرص ضد بارداری، چسب ضد بارداری یا آمپول ضدبارداری استفاده کند.
• اگر تجهیزات ضد بارداری را قبل از اولین رابطه جنسی استفاده نکرده اید، می توانید از قرص های اورژانسی ضد بارداری جهت پیشگیری از حاملگی بهره ببرید. البته این قرص ها تنها نهایتا تا 48 ساع پس از رابطه تاثری گذارند

آیا سکس برای اولین بار دردناک است؟

آیا سکس برای اولین بار دردناک است؟

دردناک بودن یا نبودن اولین رابطه جنسی واژینال نسبی است و بستگی واژن یا برده بکارت زن دارد. پرده بکارت یک غشای نازک و کوچک می باشد که بسته به نوع می تواند حس های متفاوتی را در خانم ها به وجود آورد.

اما بطور کلی این درد چندان زیاد نبوده و با اگر از روان کننده ها یا ژل بهداشتی مخصوص استفاده شود، مقدار آن کمتر نیز خواهد شد. اگر درد زیادی در اولین رابطه جنسی یا پس از آن احساس نمودید، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

زیرا امکان دارد که این امر ناشی از عفونت دستگاه تناسلی یا واژن، بیماری های اندومتریوز، وولودینیا، زگیل و تب خال تناسلی، خشکی واژه یا غیره باشد. با این وجود، هر چه تحریک و معاشقه طولانی تر باشد، میزان درد نیز کمتر خواهد بود.

پرده بکارت در رابطه اول 

علیرغم این تصور عمومی که سکس برای اولین بار لزوما با خونریزی همراه است، این اتفاق بستگی به نوع پرده بکارت دارد. پرده بکارت انواع مختلفی دارد و در بسیاری از آن ها پس از اولین رابطه جنسی هیچگونه خونی خارج نمی شود.

به عنوان مثال، در پرده بکارت حلقوی که بیشترین فراونی را در میان بانوان کشورمان دارد، خونریزی پس از دخول صورت نمی گیرد. به همین دلیل، نباید از این موضوع نگران بود .

اولین دخول چه احساسی دارد؟

درد سکس برای اولین بار ممکن است ناشی از تنگ یا کوچک بودن دهانه رحم و یا بزرگ بودن آلت تناسلی باشد. توصیه می شود که علاوه بر نکات ذکر شده، قبل از دخول در اولین رابطه جنسی ابتدا مرد یک یا دو انگشت را به آرامی در داخل واژن فرو کند تا بتدریج دهانه رحم انعطاف پذیر تر شود.

خانم ها نیز بایستی عضلات خود را شل کرده و اگر دخول برایشان درد زیادی را به همراه داشت، حتما آن را بیان کنند.
اولین دخول با احساسات مختلفی همچون شادی، هیجان، سردرگمی و لذت شناخته می شود. به جای نگرانی و اضطراب، بهتر است که سعی در زیباتر کردن آن داشته بشید.

سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم تا نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی را ذکر نماییم و با زبانی ساده در مورد اقدامات لازم جهت آمادگی روحی و جسمی صحبت نماییم.
اگر شما نیز در شرف سکس برای اولین بار هستید، می توانید در یک فضای دوستانه و محرمانه تمامی سوالات خود را در مورد این رابطه از کارشناسان تیم دتر فکر مطرح نموده و پاسخ های دقیق و علمی دریافت کنید. همکاران ما در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 آماده پاسخگویی به سوالات دوستان گرامی می باشند.

آیا سکس برای اولین بار درد دارد؟

دردناک بودن یا نبودن اولین رابطه جنسی واژینال نسبی است و بستگی واژن یا برده بکارت زن دارد. اما به طور طبیعی این درد چندان زیاد نبوده و با اگر از روان کننده ها یا ژل های مخصوص استفاده شود، مقدار آن کمتر نیز خواهد شد.

آیا در اولین رابطه جنسی امکان بارداری وجود دارد؟

بله. اگر زن و مرد به نکات مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی توجه نکنند، ممکن است منجر به بارداری شود.

رژیم غذایی و مراقبت های بهداشتی قبل از رابطه جنسی چیست؟

در این مقاله می توانید مهمترین نکات مربوط به مراقبت های بهداشتی مهم قبل از برقراری اولین رابطه جنسی را مطالعه فرمایید.

آیا اولین رابطه جنسی با خونریزی همراه است؟

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و در بسیاری از آن ها پس از اولین رابطه جنسی هیچگونه خونی خارج نمی شود.

4.5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور