ترمیم پرده بکارت
ترمیم پرده بکارت

نحوه ترمیم پرده بکارت + تشخیص زمان پارگی آن

اطلاع از نحوه ترمیم پرده بکارت و تشخیص زمان پارگی آن برای بسیاری از بانوانی که به دلایل مختلف نگران آسیب بکارت خود هستند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. به ویژه در کشور ما که افکار سنتی، فرهنگی و مذهبی از حساسیت زیادی نسبت به این موضوع قائل می باشد. امروزه در علم پزشکی با روش های مختلفی انواع پرده بکارت ترمیم می شود و حتی برخی از گیاهان دارویی نیز می توانند در ترمیم آن موثر باشند. البته خانم ها بایستی بدانند که زمان مناسب برای ترميم بكارت چه هنگام است و به موقع اقدام کنند. 

در ادامه خواهیم دید که ترمیم پرده بکارت به چه نحوی است و اطلاعات مختلف دیگری در زمینه زمان مناسب، شیوه تشخیص پارگی، عوارض ترمیم، اقدامات لازم برای بهبودی و … را ارائه خواهیم داد. همچنین، چنانچه بانوان محترم نیازمند دریافت اطلاعات یشتری در این حیطه هستند، می توانند با کارشناسان دکتر فکر تماس گرفته و راهنمایی لازم را کسب نمایند.

دلایل ترمیم پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت به عنوان یک مشخصه برای باکرگی زنان در ازدواج همواره بحث برانگیز بوده و در بسیاری از جوامع و فرهنگ های مختلف در طول تاریخ به عنوان یک مدرک محکم در اثبات پاکی زن و عدم مقاربت او قبل از ازدواج به شمار رفته است. پرده بکارت در واقع یک نوع غشا و بافت انسانی می باشد که دهانه واژن را می پوشاند و بسته به نوعی که دارد، می تواند نازک، انعطاف پذیر یا ضخیم و سفت باشد.

با این حال در برخی از موارد ممکن است که این پرده دچار آسیب شده و شخص به دنبال ترمیم پرده بکارت باشد. گرچه آسیب بکارت لزوما در اثر رابطه جنسی نیست، اما در هر صورت یک دید منفی در کشور و فرهنگ ما نسبت به این قضیه وجود دارد. در صورتی که گاهی امکان دارد حتی برخی فعالیت های ورزشی پر تحرک، اسب سواری، دوچرخه سواری و … نیز سبب پارگی یا آسیب آن شوند.

با این حال، بیشترین علت مراجعه برای ترمیم پرده بکارت، فرهنگ و مذهب غالب بر جامعه و جلوگیری از آسیب های روحی و روانی ناشی از افشای آسیب دیدگی می باشد.

غیر از این، از نظر پزشکی پرده بکارت فواید دیگری همچون محافظت از واژن در مقابل نفوذ باکتری ها را نیز بر عهده دارد. بنابراین، نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت بدن خانم ها نیز دارد. چه بسا همانطور که می بینید، خانم ها پس از ازدواج بیشتر در معرض عفونت دستگاه تناسلی قرار داد.

اما رایج ترین دلایل ترمیم پرده بکارت عبارتند از:

نحوه ترمیم پرده بکارت

نحوه ترمیم پرده بکارت

برای ترمیم پرده بکارت می توان از دو روش جراحی و یا رژیم ها غذایی و گیاهان دارویی استفاده کرد. عمل ترمیم پرده بکارت یک عمل ساده می باشد و معمولا حدود شش هفته پس از آن پرده بهبود یافته و احتمال خونریزی پس از اولین رابطه جنسی نیز به شرط سفت بودن جنس پرده وجود دارد. در اغلب برای انجام عمل نیز از بی حس کننده ها یا در صورت لزوم از بیهوشی عمومی استفاده می شود. اما به طور کلی، یک عمل سرپایی محسوب می شود.

روش های معمول برای ترمیم پرده بکارت عبارتند از هیمنورافی، هیمنوپلاستی و ترمیم حلقه پرده بکارت که پزشک با توجه به نوع آن تصمیم به استفاده از روش مناسب می گیرد.

البته بانوانی که دارای بیماری های عفونی، بیمایر های مقاربتی، بارداری، لخته شدن خون یا تومورهای بیماران سرطانی هستند نباید برای ترمیم این پرده اقدام کنند. زیرا از عوارض بعدی برخوردار خواهد بود.

انوع جراحی ترمیم پرده بکارت

همانطور که گفته شد، نحوه ترمیم پرده بکارت به عواملی همچون نوع و جنس پرده و همچنین تصمیم پزشک دارد. البته در مواردی از خود شخص نیز برای انجام و نحوه این عمل مشورت گرفته می شود و باید رضایت نامه های مربوطه را امضا کند. اما به هر ترتیب، در زیر به انواع عمل و جراحی ترمیم پرده بکارت اشاره خواهیم کرد.

  • جراحی کوتاه مدت. یعنی با بخیه زدن از طریق نخ های نازک و سفت، پرده برای مدت کوتاهی به یکدیگر چسبیده می شوند.
  • عمل سه لایه که یک نوعی جراحی پلاستیک محسوب می شود و پزشکان بقایای پرده بکارت را به هم وصل کرده و معمولا نیازی به توانبخشی مجدد نخواهد داشت.
  • جراحی طولانی مدت. در آن از بافت اصلی استفاده شده و غشای مخاطی واژن نیز به طور کامل بازسازی می شود. در این روش پرده بکارت برای مدت زمان طولانی دست نخورده باقی خواهد ماند و پس از اولین دخول به احتمالا بالا خونریزی اتفاق می افتد.
  • عمل ساده. در این نوع پرده ها در کنار هم قرار گرفته و پارگی به طرز ساده ایی بسته خواهد شد.
  • جراحی واژیناپلاستی که یک عمل بزرگ و البته سرپایی است.

ترمیم پرده بکارت از طریق گیاهان دارویی و رژیم غذایی

اگر خانمی به هر دلیلی نتواند یا مایل نباشد که از عمل های جراحی برای ترمیم پرده بکارت استفاده کند، روش های دیگری برای او وجود دارد که البته زمانبر بوده و نیاز به مداومت دارد. این روش ها عبارتند از برخی گیاهان دارویی و همچنین رژیم های غذایی مناسب که در ادامه به آن اشاره می کنیم. در مورد روش استفاده هر کدام نیز می توانید با همکاران ما صحبت کنید.

  • گیاه ماریانا: این گیاه تاثیر بسزایی در تنگ کردن واژن، افزایش لذت جنسی، از بین بردن عفونت ها و ترشحات زنان دارد. 
  •  گیاه آلوئه ورا: این گیاه فاقد عوارض جانبی است و گفته می شود که برای بازگشت حالت ارتجاعی واژن کمک کننده می باشد. البته تاثیر خشک کننده عفونت و سوزش در زمان ادرار را نیز دارد.
  • انگور فرنگی: این میوه به علت داشتن ویتامین c فراوان می تواند ماهیچه های واژن را سفت نگه دراد. 
  • زردچوبه: این ماده نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد اکسیدانی و ضد میکروبی قوی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچننی سفت شدن عضلات لگن موثر است
  • مازو: گرچه این میوه عمدتا در کشورهای تایلند و میانمار یافت می شود، اما می تواند واژن را سفت تر و تنگ تر نماید.

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت

برای بسیاری از بانوان مهم است که بدانند انواع پرده بکارت کدامند؟ ابتدا باید دانست که این پرده بسته به تیپ لگن ممکن است در جلوتر یا عقب تر قرار داشته باشد و در هر یک از خانم ها به شکل متفاوتی دیده می شود.

بر این اساس نیز ممکن که نحوه ترمیم انواع پرده بکارت با یکدیگر دارای تفاوت هایی باشد و این موضوع توسط متخصصان مشخص می شود. از سوی دیگر، انواع پرده بکارت را به دو دسته کلی کم مقاومت و ارتجاعی تقسیم بندی می شوند. در نوع اول با اولین دخول در رابطه جنسی همراه یا هر جسم سفت دیگری، خونریزی اتفاق می افتد، اما انواع ارتجاعی در نیمی از موارد خونریزی دارند.

در زیر می توانید این انواع را مشاهده فرمایید.

  • پرده بکارت حلقوی ارتجاعی: دارای شکل گرد و صافی است و در اولین دخول بدون خونریزی می باشد.
  • پرده بکارت حلقوی غیر ارتجاعی: این نوع از کشش حلقوی ارتجاعی برخوردار نیست.
  • پرده بکارت دندانه دار: دارای سوراخ دندانه دار می باشد که البته درموارد نادری مشاهده می شود.
  • پرده بکارت کنگره دار: از یک فرورفتگی برخوردار است که می تواند کم عمق یا عمیق باشد.
  • پرده بکارت پل دار: یک حایل پل مانند در مرکز خود دارد.
  • پرده بکارت مشبک: دارای سوراخ های متعددی است.
  • پرده بکارت بدون سوراخ: به صورت مادرزادی هیچ گونه سوراخی در خود ندارد.
  • پرده بکارت نواری
  • پرده بکارت نعل اسبی
  • پرده بکارت مثلثی
  • پرده بکارت هلالی

آیا می توان بدون مراجعه به پزشک از سلامت پرده بکارت اطلاع یافت؟

زمان مناسب برای ترميم بكارت

ممکن است که تعدادی از خانم ها یا دختران در مورد سلامت یا عدم سلامت پرده بکارت خود شک داشته باشند و به دنبال اطمینان از آن باشند. دیده می شود که در برخی موارد برای آگاهی از این موضوع، عکس واژن برای پزشکان زنان و زایمان فرستاده می شود تا در این مورد اظهار نظر کنند.

حقیقت این است که تشخیص چنین امری از روی عکس به هیچ عنوان دقیق و قطعی نیست و هیچ پزشکی نمی توانند از راه دور به فرد در مورد نحوه ترمیم پرده بکارت نظر دهد. از طرفی یک سری از پرده ها به شکل چین دار بوده و نمی توان تنها با مشاهده یک عکس گفت که آیا به دلیل مقاربت به این شکل درآمده اند یا به صورت مادرزادی اینگونه شده اند. از سوی دیگر، معاینه و شناخت سلامت این پرده نیازمند یک سری معاینات خاص از سوی پزشکان می باشد.

در این میان، یک باور اشتباه که ممکن است برای برخی از افراد جامعه به وجود آمده باشد، این است که چون خونریزی در اولین رابطه جنسی در پرده حلقوی رخ نمی دهد، بنابراین، پارگی آن نیز مقاربت او قابل تشخیص نیست. این در حالی است که اینگونه پرده ها نیز ممکن است پاره شده یا آسیب ببینند و غالبا نیز می توان آن را مشخص نمود.

زمان مناسب برای ترميم بكارت

ما در پاراگراف های بالا توضیح دادیم که انواع جراحی ترمیم کدامند و دیدیم که برخی از آن ها کوتاه مدت و برخی طولانی مدت هستند. به همین دلیل، مثلا ترمیم موقتی یا کوتاه مدت بیشتر برای روزهای نزدیک به ازدواج یعنی 1 تا 7 روز قبل از نزدیکی انجام می شود و بیشتر طول کشیدن می تواند اثر آن را از بین ببرد.

اما در ترمیم های دائمی، محدودیت زمانی وجود نداشته و پس از بهبودی جای زخم ها دیگر می توان نزدیکی داشت. از این رو در ترمیم دائمی حتی ماه ها یا سال ها بعد نیز غشا وجود دارد. البته پروسه بهبودی زخم ها نیز بین 6 تا 8 هفته به طول می انجامد. با این وجود، هر چه این عمل و ترمیم زودتر انجام شود، بهتر خواهد بود.

تشخیص زمان پارگی پرده بکارت

تشخیص زمان پارگی پرده بکارت یکی دیگر از پرتکرارترین سوالات می باشد و پرسیده می شود که آیا می توان زمان پارگی را تخمین زد یا خیر؟

یک نکته بسیار مهم در این زمینه آن است که اگر خانمی رابطه جنسی مقعدی یا واژینالی داشته یا به دلیل اتفاقی در مورد سلامت پرده بکارت مردد شده است، بایستی حتما و حتما حداکثر تا 48 ساعت بعد برای معاینه یا هر گونه اقدام دیگری اعم از ترمیم پرده بکارت مراجعه کند. دلیل این امر نیز آن است که تشخیص زمان پارگی پرده بکارت و قدیم یا جدید بودن آن پس از گذشت مدت زمان ذکر شده تقریبا غیر ممکن است.

چه بسا پارگی یک هفته پیش با پارگی 15 سال پیش به یک شکل جلوه نماید. همچنین، در حالتی که ترمیم در پرده رخ نداده باشد، لبه های پارگی جدید به رنگ صورتی و زخمی دیده می شوند و می توان لختگی خون را در آن مشاهده کرد. این زخم ها بعد از دو هفته بسته شده و بهبود می یابد.

عوارض ترمیم بکارت چیست؟

در اغلب اوقات ترمیم پرده بکارت بدون عارضه است و نشانه های خاصی ندارد. اما امکان دارد که شخص با دردها یا علائم خفیف تا شدیدی مواجه شود که البته بیشتر در اثر جراحی و بیهوشی می باشد. این علائم عبارتند از:

  • سرگیجه یا استفراغ
  • احساس درد در نقطه عملی
  • احساس خارش و سوزش
  • خونریزی های غیر طبیعی
  • ترشحات غیر معمول

مراقبت های بعد از عمل ترمیم

برای پیشگیری از عوارض، دردها یا عفونت های احتمالی پس از جراحی، توصیه می شود که نکات ذکر شده در زیر را حتما مد نظر داشته باشید تا بهبودی کامل حاصل شود.

  • به نحوی بنشینید که روی بخیه ها قرار نگیرید
  • قدم های بلند برندارید تا بخیه ها باز نشوند
  • از پله ها عبور نکنید
  • بهداشت رحم را رعایت کرده و لباس زیرتان تمیز باشد
  • تا یک پس از عمل حمام نکنید
  • از انجام ورزش های سنگین و پر تحرک خودداری نمایید
  • پس از رفتن به حمام یا دستشویی، جای بخیه ها را خشک و تمیز نگه دارید
  • غذاهای فیبردار استفاده کنید
  • خودارضایی نکنید
  • بالا و پایین نپرید

آیا ترمیم بکارت مشخص است؟

بانوانی که ترمیم پرده بکارت داشته اند، نگران این هستند که آیا در آزمایشات بعدی یا در حین نزدیکی این قضیه مشخص می شود یا خیر. باید بگوییم که تشخیص این مورد به چند عامل بستگی دارد. در پاسخ باید گفت که افراد معمولی غالبا نمی توانند به این مسئله پی ببرند.

احتمال تشخیص پارگی توسط پزشکان نیز تا حدودی بالا است. اما اگر بخیه ها خوب جوش خورده باشند و بدن بیشتر با جراحی سازگار شده باشد، تشخیص کمی سخت تر می شود. همچنین، میزان مهارت پزشک جراح و همچنین مدت زمان سپری شده از عمل نیز در تشخیص آن تاثیر گذار است. 

آیا ترمیم بکارت قانونی است؟

در کشور ما برای ترمیم پرده بکارت با چند حوزه قانونی، شرعی، عرفی و سلامت جسمی و روانی سر و کار داریم. بر اساس قانون اگر ترمیم پرده بکارت در جهت فریب شوهر باشد، جرم شناخته می شود. یعنی یک خانم قبلا این ترمیم را انجام داده، اما د رمورد ان به همسر چیزی نگفته است. در واقع هر چیزی که در رابطه زناشویی تاثیرگذار باشد و پنهان شود، یک نوع فریب کاری در ازدواج شناخته می شود.

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش شد تا برای آن دسته از خانم هایی که نیازمند کسب آگاهی در مورد نحوه ترمیم پرده بکارت هستند، توضیح داده شود و یک راهنمایی جامع در این باره در اختیار آن ها قرار گیرد.

با توجه به آنکه بسیاری از دختران و زنان پارگی پرده بکارت را به دلایل فرهنگی و اجتماعی از دیگران پنهان می کنند، برای شیوه ترمیم یا رویارویی با مسائل مربوط به ازدواج دچار مشکل می شوند. روانشناسان و متخصصان دکتر فکر با تعهد بالا در حفظ محرمانگی این موضوع و همچنین برخورداری از اطلاعات علمی می توانند شما را در این زمینه یاری دهند. بدین منظور کافی است که در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 با ما در ارتباط باشید.

ترمیم پرده بکارت به چه صورتی است؟

برای ترمیم پرده بکارت می توان از دو روش جراحی و یا رژیم ها غذایی و گیاهان دارویی استفاده کرد. 

جراحی برای ترمیم پرده بکارت به چه نحوی می باشد؟

اطلاعات کامل در مورد نحوه و انواع جراحی ترمیم پرده بکارت در این مقاله آمده است.

آیا می توان تشخیص داد که پرده بکارت چه زمانی پاره شده است؟

تخمین زمان پارگی پرده بکارت نهایتا تا 48 ساعت بعد از آسیب به آن امکانپذیر است.

زمان مناسب برای ترميم بكارت چه زمانی است؟

ترمیم کوتاه مدت باید حداکثر 1 تا 7 روز قبل از نزدیکی انجام شود، اما در ترمیم های دائمی، محدودیت زمانی وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور