فانتزی جنسی چیست
فانتزی جنسی چیست

فانتزی جنسی چیست

بسیاری از افراد جامعه هنوز نمی دانند فانتزی جنسی چیست و تعریف آن ها با مفهوم آن از نظر علمی متفاوت است. بخاطر همین ناآگاهی، یک تصور اشتباه و بدبینانه در این مورد وجود دارد. به طوری که حتی عده ایی می پرسند آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود یا نه؟ در پاسخ باید بگوئیم خیر. در واقع تاثیر فانتزی جنسی در روابط زناشویی و سالم نه تنها بد نیست، بلکه می تواند رابطه آن ها را نیز بهبود ببخشد. اما چنانچه فانتزی جنسی با دیگری و خیانت همراه شود، می تواند نشان دهنده یک اختلال جنسی است.

شاید زمان آن باشد که با دید بازتری در مورد چنین مسائلی بیندیشیم و ببینیم که معایب و مزایای فانتزی جنسی چیست تا اینکه صرفا با یک دید منفی به آن بنگریم. در ادامه با ما همراه باشید تا دقیق تر به این موضوع بپردازیم و اطلاعات دقیق تری در این رابطه کسب نمائیم. همچنین، اگر سوال یا ابهامی برایتان مطرح شد و یا در مورد هر کدام از مسائل زندگی زناشویی با سوال و ابهامی مواجه شدید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس گرفته و از طریق تماس تلفنی یا به صورت آنلاین براحتی در ارتباط باشید.

مفهوم فانتزی جنسی چیست ؟

مفهوم فانتزی جنسی چیست ؟

شما اولین چیزی که از فانتزی جنسی به ذهنتان خطور می کند چیست؟ آنچه که در جامعه امروز ما، بویژه افراد ناآگاه، در مورد فانتزی جنسی تصور می کند، احتمالا اتفاقی است که در پورنوگرافی می افتد. برخی نیز آن را فکری قبیح و ناشایسته می دانند و حتی احساس گناه به آن ها دست می دهد.

اما بگذارید حقیقت را بگوئیم. واقعیت ین است که نیاز جنسی، یک نیاز طبیعی در وجود همه ما انسان هاست و نمی توان آن را کتمان نمود. همین امر باعث می شود که همه ما در ذهنمان یک سری تصورات وجود داشته باشد. تصوراتی که شاید مختص به ما و علایقمان است. این همان فانتزی جنسی می باشد.

در واقع منظور از فانتزی های جنسی تمایلاتی است که شما برای برقراری این نوع رابطه دوست و مد نظر دارید و از این طریق احساس لذت بیشتری می کنید. البته این مورد نیز نباید فراموش کرد که منظور این نیست که فانتزی جنسی را می توان در هر جا و یا در روابط ناسالم عاطفی پیاده سازی کرد.

به طور کلی، اگر از هر شخصی بپرسیم که فانتزی جنسی تو چیست ، اگر مایل به پاسخ دادن باشد، در مورد بهترین پوزیشن هایی صحبت خواهد کرد که در حین رابطه جنسی به او احساس آرامش و لذت زیاد می دهد. بر این اساس، تمایلات افراد برای انتخاب این نوع پوزیشن ها متفاوت می باشد و این همان تاثیر فانتزی جنسی در روابط است.

آگاهی از مفهوم فانتزی جنسی چیست چه اهمیتی دارد؟

آگاهی از مفهوم فانتزی جنسی چیست چه اهمیتی دارد؟

برخلاف آنچه به نظر می رسد، روابط جنسی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و در صورت عدم آموزش زناشویی درست، می تواند موجب مختل شدن یک زندگی و یا سردی روابط بین زوجین شود. این ناآگاهی ها همچنین، سوالات زیادی را می تواند به وجود آورد. 

بویژه آنکه بسیاری از زوجین از اینکه در مورد روش های دلخواه برقراری سکس احساس خجالت می کشند و تصور می کنند که اگر به همسرشان بگویند که فانتزی جنسی شان چیست ، در مورد آن ها قضاوت های منفی خواهد شد.

گاهی مراجعین عنوان می‌کنند که فانتزی جنسی برای ما بسیار مهم است و یا اینکه هنگامی که در رابطه با فانتزی ها با همسرم صحبت کردم، متاسفانه هیچ گونه عکس العملی مثبتی نشان نمی دهد. به نظر شما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ گذشته از مسائل زمینه ساز، بسیاری از مواقع ما به طور دقیق منظور خود را به فرد مقابلمان ارائه نداده ایم و به صراحت نگفته ایم که فانتزی جنسی من چیست و چگونه می خواهم با تو سکس داشته باشم.

در حالی که داشتن فانتزی می تواند به بهبود یک رابطه جنسی خوب بسیار کمک کند و برای افراد مختلف جذابیت‌های زیادی را ایجاد می نماید.

آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود؟

آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود؟

متاسفانه برخی از موارد، وقتی سوال می شود که آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود؟ برخی به آن پاسخ مثبت می دهند و فکر می کنند که داشتن چنین تخیلاتی از یک ذهن بیمار می آید.

 ممکن است وقتی از مراجع پرسیده می شود که فانتزی جنسی چیست ، آه و ناله و یا حرف های عاشقانه در حین برقراری رابطه مطرح کند و یا پوزیشن های بدون خطر را مد نظر داشته باشد. آیا این مسائل می تواند خطرناک باشد؟باید بگوئیم خیر. خطرات زمانی ما را تهدید می‌کند که پوزیشن ها را به درستی انتخاب نکرده باشیم. 

 از سوی دیگر، منظور برخی از مراجعین از فانتزی های جنسی داشتن یک رابطه زناشویی خشن است. سکس خشن به گونه ایی است که دیگری را  مورد کتک و آزار خود قرار می دهند. در چنین مواردی، مسلما رابطه سالم نخواهد بود. مازوخیسم و سادیسم اختلالات روانی هستند که در این مسئله وجود خواهد داشت.

چگونه می توان از فانتزی جنسی بهره مند شد؟

یکی از انحرافات ذهنی که در این رابطه وجود دارد، این است که برخی ها تصور می کنند که فانتزی جنسی بدین معناست که شما به هنگام رابطه جنسی یک نفر دیگری را تصور نمایید و از تصور او احساس لذت برای خود ایجاد شود. در صورتی که هرگز این گونه نمی باشد. جالب است بدانید که روانشناسی و دین ما کاملا این موارد را رد می کنند.

اگر به هنگام رابطه جنسی ، از این نطفه فرزندی به وجود بیاید، این فرزند حلال زاده است. این موضوع به صراحت در احادیث ما ذکر شده است. در واقع اگر بخواهیم بگوئیم که هدف داشتن فانتزی جنسی چیست ، می توان این طور عنوان نمود که زوجین از برقراری رابطه لذت لازم را ببرند و رابطه عاطفی و جنسی لازم را داشته باشند.

پوشیدن لباس زیر مورد علاقه، نوع آرایشی که همسر شما می پسندد، نوع پوزیشن، لمس کردن نقاط حساس بدن زن یا مرد، شکل های ارضا شدن و … می تواند از جمله فانتزی های جنسی شما باشد. تحقیقات صورت گرفته در مورد فواید رابطه جنسی بر روی سلامت بدن نشان داده است که مغز، بیشترین تاثیر را در ایجاد لذت تجربه جنسی خواهد داشت و به همین دلیل در پوزیشن های جنسی به آنچه در ذهن فرد می باشد پرداخته می شود و احساس لذت بسیاری ایجاد می نماید.

تاثیر فانتزی جنسی در روابط

تاثیر فانتزی جنسی در روابط

قبل از اینکه ببینیم تاثیر فانتزی جنسی در روابط چیست و چه نقشی در بهبود رفتار عاشقانه با همسر دارد، باید اول به این سوال پاسخ بدهیم کدام فانتزی؟ برای برخی از افراد شاید منظور از فانتزی جنسی این باشد که به همسرشان در جلوی چشمشان تجاوز شود. آیا این می تواند موجب بهبود رابطه بین زوجین شود؟ یا ممکن است مشکلات روانی را بیشتر از این کند؟

برای برخی ها هم منظور از فانتزی جنسی این است که کارهای غیربهداشتی انجام دهند. آیا این مسائل می تواند موجب شود تا رابطه آن ها بهبود پیدا کند؟ برای برخی دیگر نیز منظور از رابطه جنسی داشتن رابطه تری سام است. آیا در چنین مواردی هم فانتزی جنسی کمک کننده و موثر خواهد بود؟ مسلما خیر.

فانتزی جنسی در صورتی می تواند به بهبود رابطه کمک کند که اولا همسر شما پتانسیل مطرح کردن این موضوع را داشته باشد. (اگر این پتانسیل وجود ندارد می توانید از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرید). در وهله دوم باید به طور دقیق و واضح همه موارد را با همسر خود در میان بگذارید تا بتوانید یک رابطه جنسی بسیار خوبی را داشته باشید.

فانتزی جنسی با دیگری و خیانت

یکی از علل مهم گرایش به فانتزی جنسی با دیگری و خیانت می تواند تماشای زیاد فیلم های مستهجن و تاثیر پورن می باشد. تماشای این نوع فیلم ها می تواند موجب شود تا نارضایتی برای افراد زیاد شود و به همین دلیل نمی توانند رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنند.

مشکلات روانی نیز می تواند از جمله دلایل دیگری برای این نوع رابطه محسوب شود. در صورتی که این تمایلات به دلیل مشکلات روانی یا اختلال شخصیت به وجود آمده باشد، حتما باید برای حل آن تلاش نمود. حل این مشکلات باید توسط افراد متخصص و مشاور صورت بگیرد و در رابطه با اینکه دلیل فانتزی جنسی با دیگری و خیانت چیست به صورت دقیق صحبت شود.

آیا نداشتن فانتزی جنسی می تواند موجب عدم ارگاسم شود؟

آیا نداشتن فانتزی جنسی می تواند موجب عدم ارگاسم شود؟

در اغلب موارد، انتظارات زنان در رابطه جنسی از مردان متفاوت می باشد. جالب است بدانید که گاهی خانم ها و آقایان با وجود آنکه نمی دانند فانتزی جنسی چیست ، تنها در ذهن و تصوراتشان به ارگاسم می رسند. این موضوع نشان دهنده ذهنی بودن این رابطه باشد. بنابراین اگر عدم تجربه ارگاسم وجود داشته باشد، دلیل می تواند عدم تحریک ذهنی خواهد بود.

گاهی مراجعین این موضوع را مطرح می کنند که ما در رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسیم. هنگامی که از آن ها درباره نشانه های ارگاسم سوال می کنیم، در خانم ها این موضوع مطرح می شود که آب یکباره از من خارج نمی شود و یا در آقایان آب سفید یکباره بیرون نمی آید. این موضوع شاید طبیعی باشد. چراکه گاهی با توجه به ویژگی های جسمانی، ارگاسم بدون این علائم رخ می دهد.

برای رسیدن به ارگاسم، مهم ترین عامل، توجه به علایق و خواسته های همسرتان در این رابطه است. هر چقدر همسر شما بدان علاقه داشته باشد، انگیزه و تحریک بیشتری برای او به وجود خواهد آمد. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید می توانید از طرف مقابلتان به صورت واضح بخواهید تا برایتان توضیح دهد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اینکه فانتزی جنسی چیست ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با پاسخ این سوال که آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود؟ می باشید و یا مایل به دریافت مشاوره اختصاصی در مورد تاثیر فانتزی جنسی در روابط می باشید، برای مطلع شدن از نوع اختلال روانی با توجه به فانتزی جنسی با دیگری و خیانت بهتر است با ما در ارتباط باشید.

فانتزی جنسی چیست ؟

فانتزی جنسی در واقع داشتن ایده های ذهنی برای تنوع و برقراری یک رابطه جنسی درست می باشد.

آیا فانتزی جنسی اختلال روانی محسوب می شود؟

اگر این فانتزی غیر معقول و نادرست باشد بله. اما در صورتی که تنها مختص به تنوع در رابطه باشد خیر.

تاثیر فانتزی جنسی در روابط چگونه است؟

در صورتی که این فانتزی مورد تائید و علاقه طرفین باشد و نکات بهداشتی در آن رعایت شده باشد، می تواند موجب بهبود رابطه شود.

فانتزی جنسی با دیگری و خیانت چگونه است؟

داشتن این نوع فانتزی در واقع نوعی اختلال جنسی محسوب می شود که ریشه آن باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور