انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت + روش تشخیص سالم بودن آن

بررسی انواع پرده بکارت موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی اینکه پرده بکارت چیست؟ بپردازیم و همچنین انواع پرده بکارت را به همراه روش تشخیص سالم بودن پرده بکارت توضیح دهیم.  از آنجایی که در کشور ما ایران موضوع باکرگی بسیار مهم است و بسیاری از خانواده ها بر روی آن تاکید دارند، به همین دلیل در این باره سوالات بسیاری پرسیده می شود، اگر شما هم در این باره سوالاتی را دارید در ادامه همراه ما باشید تا به این موارد پاسخ داده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت مانند غشایی است که دهانه واژن را می پوشاند. این قسمت از بدن در زبان انگلیسی با نام Hymen است که از زبان یونانی گرفته شده است. این واژه از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان God Hymen وام گرفته شده است. در گذشته این واژه استفاده های بیشتری داشت اما امروز کاربرد آن به پرده بکارت محدود شده است. پرده بکارت به صورت کامل در بخش خارجی اندام جنسی قرار گرفته و در داخل آن نیست.

انواع پرده بکارت

در این قسمت همراه ما باشید تا انواع پرده بکارت را بیشتر بررسی کنیم. در خصوص شکل پرده بکارت، لازم است در ابتدا بدانید که هیچ دو واژنی شکل هم نیستند. انواع رایج پرده بکارت شامل موارد زیر می شود.

بکارت حلقوی

بکارت حلقوی به شکلی است که پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

پرده حلقوی (قابل اتساع و غیر قابل اتساع)- در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده‌ است.

پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نشده و ثابت می ماند.

بکارت ارتجاعی (هلالی)

این پرده انعطاف پذیر بوده و قابلیت ارتجاعی دارد. به علاوه هنگام ورود آلت پاره نشده و یا جزیی پاره می شود و خونریزی نیز ندارد.

بکارت دو سوراخی یا تیغه ای

این نوع بکارت، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

بکارت غربالی (سوراخ سوراخ و یا مشبک)

این نوع بکارت، در عرض مهبل کشیده شده و روی سطح آن سوراخ سوراخ است.

تفاوت شکلی این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط هفت و هشتی بودن لبه های حفره است.

بکارت مسدود

بکارت مسدود یعنی بکارتی که سوراخی نداشته و مسدود است.

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟

پرده بسته انواع پرده هایی است که بعد از رابطه خطوطی نامنظم روی آن باقی مانده و حالت گوشتی آن تا زمانی که نوزاد به دنیا نیامده، باقی می ماند. این افراد حتی در زمانی که مجرد هستند، هنگام قاعدگی توانایی دفع خون را نداشته و لازم است توسط پزشک برش هایی روی پرده آن ها زده شود، تا خون خارج گردد.

روش تشخیص سالم بودن پرده بکارت

چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

این سوالی است که بسیاری از فراد می پرسند و تصور می کنند که به پرده بکارت مرتبط است. در این خصوص باید به شما بگوییم که هنگام داشتن رابطه ای سرشار از راحتی و نرم و مرطوب بودن دهانه واژن، این اتفاق یعنی خونریزی رخ نمی دهد، اما اگر مضطرب باشد و دهانه رحم وی به اندازه کافی مرطوب نشده باشد، می تواند منجر به خونریزی شود.

تنها چیزی که مردان می توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همین دلیل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید. از آنجائیکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سکس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیکه، اگر زن هنگام سکس آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت

اگر زن در هنگان پاره شدن واژن احساس آرامش داشته باشد، به دلیل کم بودن رشته های عصبی در این قسمت، پارگی بدون درد راتجربه خواهد کرد.

بهترین حالت برای دخول، زمانی است که بدن آرام بوده و هیچ اضطراب و خستگی وجود نداشته باشد.

نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

بهتر است زنان قبل از عملیات نزدیکی از نوع پرده خود آگاه باشند زیرا ممکن است نوع پرده آن ها از نوع ضخیم بوده و نیاز به عمل داشته باشد.

به افراد حساس و دارای تنگی در دهانه واژن توصیه می شود که از ژل ها و کرم های بی حس کننده استفاده نمایند.

تحریکات مناسب و ترشح به اندازه کافی از واژن منجر به سهولت در رابطه جنسی می شود.

نباید انتظار داشته باشید که با یک بار رابطه پرده به صورت کامل پاره شود، پارگی ممکن است در چندین مرحله اتفاق بیوفتد.

امکان حاملگی حتی با پرده سالم نیز وجود دارد و این باور اشتباهی است که برخی تصور می کنند برای حاملگی باید حتماً پرده پاره شود.

انواع ورزش ها مانند سوارکاری، شنا، رقص، باله و… منجر به پارگی پرده نمی شود، مگر اینکه طی حادثه ای سقوط کرده و منجر به پارگی شود.

اهمیت پرده بکارت و ارتباط آن با باکرگی

در این خصوص لازم است بدانید که اصولاً دختران می توانند قبل از ازدواج رابطه جنسی مقعدی را تجربه نمایند بدون این که به پرده بکارت آن ها آسیبی وارد شود. از طرفی برخی افراد حتی ممکن است بر اثر خودارضایی پرده بکارت خود را از دست بدهند که خیلی ارتباطی به باکرگی ندارد. اگرچه حتی امروزه با وجود آسیب وارد شدن به پرده نیز برخی مراکز به ترمیم پرده می پردازند.  علاوه بر این گاهی در اثر وقوع برخی حوادث پرده بکارت پاره شده و باکرگی دختر از بین می رود که نمی شود گفت در این حالت فرد پاکدامن نبوده است. باور اشتباه دیگری که وجود دارد و در این باره گفته می شود، خونریزی در شب زفاف است که گفته می شود نشان دهنده باکرگی است اما پزشکان می گویند، خونریزی هیچ ارتباطی به پرده بکارت ندارد.

پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد؟

این که بخواهیم بگوییم پارگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد، نمی توانیم قانون و روش دقیقی را توضیح دهیم زیرا ممکن است براساس نوع پرده بکارت این اتفاق به طرق مختلفی بیوفتد.در پرده بکارت نوع حلقوی معمولاً ۴ تا ۵ پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین دیده می شود. پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. اگر سن فرد کمتر باشد و هنوز دستگاه رشد کافی نکرده باشد، پارگی ممکن است در سایر نقاط ایجاد شود.

تفاوت خون قاعدگی و خون حاصل از پاره شدن پرده بکارت بدین شکل است که خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است؛ اما خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کم تری از سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولاً زخمی و قرمز رنگ است و آثار لختگی در آن دیده می شود.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با اینکه انواع پرده بکارت چیست و برای تشخیص انواع پرده بکارت چه راه هایی وجود دارد، پاسخ دهیم. روش تشخیص سالم بودن پرده بکارت نیز بررسی گردید و این که چه نشانه هایی در شب عروسی نشان دهنده سالم بودن آن  و باکرگی است. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با باکرگی و اولین رابطه جنسی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور