پرسش و پاسخ نامزدی
پرسش و پاسخ نامزدی

پرسش و پاسخ نامزدی

شرکت در مشاوره ازدواج و جلسات پرسش و پاسخ نامزدی می تواند کمک زیادی به افراد در زمینه شناخت همسر خود کند. تقریبا برای همه مردم، دوران نامزدی یکی از حساس ترین و در عین حال بهترین دوران زندگی به شمار می آید. دورانی که دو طرف می توانند شناخت خوبی از یکدیگر به دست آورده و برای آینده تصمیم گیری نمایند. از جمله سؤالاتی که می توان در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی باید مطرح کرد، می توان به پرسش و پاسخ رابطه دهانی و پرسش و پاسخ رابطه مقعدی اشاره کرد. گرچه سوال و جواب درباره رابطه جنسی در این دوران غالبا دشوار است، اما بهتر است آن ها را عنوان کرد.

با توجه به آنکه بسیاری از زوجین در شرف ازدواج، از ما مکررا سوال می پرسند که در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی کدام موارد باید مطرح شود، مقاله حاضر را به این موضوع اختصاص داده ایم. همچنین، چنانچه برای شناخت بهتر طرف مقابل و انتخاب آگاهانه تر شریک زندگی خود با سوال یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان تیم دکتر فکر تماس گرفته و مشاوره اختصاصی دریافت کنید.

معمولاً چه سؤالاتی در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی مطرح می شود؟

معمولاً چه سؤالاتی در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی مطرح می شود؟

شاید از خود بپرسید که با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی به کدام موارد بیشتر پرداخته می شود؟

در جواب باید عرض کنیم که از اصلی ترین اهداف پرسش و پاسخ نامزدی که معمولاً به صورت حضوری یا به شکل آنلاین برگزار می شود، توجه به موضوعاتی همچون نحوه رفتار با همسر، ویژگی های شخصیتی، معیارهای مهم ازدوج طرفین، هدف از تشکیل خانواده، میزان اختلاف فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی و خانوادگی و … است.

با این حال، نبایستی مسائل مربوط به رابطه جنسی را نیز دست کم گرفت. این روابط تنها مختص به بعد از ازدواج نیست و برخی از زوجین در دوران نامزدی یا عقد هم میل به ایجاد رابطه دارند. اما به دلایل مذهبی و عرفی که در کشور ما وجود دارد، همواره با سردرگمی های خاصی روبرو می شوند. به عنوان مثال، برخی از پرسش و پاسخ ها به رابطه دهانی ( اورال سکس) و یا رابطه مقعدی مربوط می شود. اینکه آیا انجام اینگونه روابط جنسی درست است یا خیر؟

در مجموع می توان گفت که در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی می توانید هر سؤالی که در رابطه با دوران نامزدی به ذهنتان رسید را مطرح کرده و پاسخ آن را از کارشناسان و متخصصان دریافت نمائید.

اهمیت شرکت در جلسات مشاوره پرسش و پاسخ نامزدی چیست؟

اهمیت شرکت در جلسات مشاوره پرسش و پاسخ نامزدی چیست؟

دوران نامزدی علی رغم شیرینی های خاص خود، سختی ها و حساسیت های زیاد هم دارد. با این حال، شاید یکی از بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج همین دوران باشد.

چه بسیار افرادی که بعد از ازدواج تغییراتی در رفتارها و نحوه برخورد با همسرشان دیده می شود. چراکه، متأسفانه بسیاری از افراد در زمان خواستگاری خود را فرد دیگری نشان می دهند و حتی آن را در طول نامزدی هم حفظ می کنند. اما بعد از ازدواج بسیار تغییر می کنند.

البته تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج و عوض شدن زنان می تواند علل مختلفی داشته باشد، اما به هر حال اگر شناخت کافی به دست آید میزان این تغییرات کمتر خواهد بود.

اینجاست که شرکت در جلسات مشاوره پرسش و پاسخ نامزدی برای یک تصمیم آگاهانه می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته این را نیز باید در نظر داشت که به کار گرفتن منطق و زیرکی طرفین برای انتخاب بهتر ضروری است و پرسش و پاسخ نامزدی تنها به کمک مشاوران ختم نمی شود.

متداولترین سوالاتی که در مورد دوران نامزدی مطرح می شود، کدامند؟

در این بخش به چند نمونه از سؤالات معمول مطرح شده که در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی همواره از ما پرسیده می شوند، پاسخ می دهیم. این پاسخ ها می توانند ابهامات شما را در رابطه با مسائل و موضوعات مختلف برطرف کنند.

طول مدت نامزدی چه مدت باید باشد؟

یکی از سؤالات بسیار مهمی که غالبا در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی راجع به آن صحبت می شود، این است که طول مدت نامزدی برای دختر و پسر چقدر می تواند باشد؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که اولاً منظور از دوران نامزدی همان زمان قبل از جاری شدن صیغه عقد بین دختر و پسر است. دورانی که دو طرف می توانند با نظارت و اطلاع خانواده ها به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کنند.

با توجه به اینکه آشنایی با ویژگی های شخصیت افراد در مدت زمان کمی امکان پذیر نیست و از طرفی هم اگر زوجین مدت طولانی با یکدیگر در ارتباط باشند، امکان ایجاد وابستگی عاطفی بین آن ها وجود دارد از این رو بهتر است طول مدت نامزدی سه ماه باشد بهتر است.

البته به این موضوع نیز باید توجه داشت که در روزهای اول آشنایی برای ازدواج، فردی که شناخت دقیق و درستی از طرف مقابل خود ندارد، به حدی مجذوب جذابیت های واهی وی می شود که ازدواج با وی را قطعی می داند. از این رو، هر فرد قبل از این که وارد دوران نامزدی شود، الزاماً باید ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر را برای خود روشن نموده باشد.

خطاهای متداول در دوران نامزدی شامل چه مواردی می شوند؟

پرسش و پاسخ رابطه دهانی

شماری از دخترها و پسرها بنا به دلایل گوناگونی از جمله بلوغ زودرس، احساساتی شدن و فرار کردن از منزل، برای ازدواج بسیار زود و عجولانه تصمیم می گیرند.

از میان این خطاها می توان به خطای شناختی تأییدی اشاره کرد. در خطای شناختی تأییدی هر فرد به محض دیدن ظاهر طرف مقابل دل به ظاهر و موقعیت مالی و اجتماعی وی می بندد.

خطای شناختی تأییدی دومین خطای متداول و رایج در دوران نامزدی است. این نوع خطا به دو گروه خطای تأییدی گسترده و خطای تأییدی هسته ای تقسیم بندی می شوند.

در خطای تأییدی هسته ایی شخص تنها به خودش اهمیت می دهد و به هیچ وجه نظر دیگران برای وی مهم نیست. به فرض مثال، والدین فرد مدام به وی گوشزد می کنند که طرف مقابل شما ظاهر چندان مناسب و خوبی ندارد و یا این که به مواد مخدر اعتیاد دارد. اما فرزند آن ها می گوید که خیر مهم این است که من با این فرد حس و حال خوبی دارم.

در حالی که در خطای تأییدی گسترده، فرد اهمیت زیادی به نظر دیگران برای ازدواجش می دهد و مدام از خانواده، دوستان، آشنایان و در و همسایه نظرسنجی می کند. تعمیم دادن، سومین خطای شناختی است که در اینجا قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. در این شیوه، فرد هر گونه اتفاقی را به تعمیم دادن به درستی انتخاب خود برمی گیزیند.

به عنوان مثال، فرد با خود اینگونه فکر می کند که چون از فلانی عروس گرفتیم و خوب هم از آب درآمد در نتیجه اگر دختر به آن ها بدهیم هم واقعاً‌ خوب می شود.

عبور از بحران چهارمین خطا و اشتباه شناختی است. در این نوع از خطاها، شخص در شرایطی بسیار سخت و بحرانی مانند مرگ عزیزان، اقوام و یا شکست عاطفی قرار می گیرد. در این شرایط است که اطرافیان و خانواده بهترین راه ممکن برای حل این بحران ها را ازدواج و تشکیل خانواده می دانند.

خطای آرمانی، پنجمین خطایی است که در دوران نامزدی هر فرد رخ می دهد. در این نوع از خطا فرد بر این تصور است که الزاماً باید با کسی وارد زندگی مشترک شود که از هر جهت یعنی زیبایی، اوضاع مالی، اخلاق و رفتار و در کل همه موارد در بالاترین حد خود است.

اما باید عرض کنیم که هیچ فرد بی عیب و نقصی در این دنیای فانی وجود ندارد و گل بی عیب خداست. تمامی موارد و خطاهای ذکر شده در بالا می توانند ازدواج شما را با مشکلات و اختلاف هایی مواجه کنند. از این رو، اگر درصدد رفع این مشکلات و خطاها برآیید به مراتب می توانید تصمیم بسیار بهتر و منطقی تری برای آینده خود بگیرید.

چگونه می توانم از شخصیت فرد مقابلم اطلاع حاصل کنم؟

پرسش و پاسخ رابطه مقعدی

همان طور که می دانید در طول دوران نامزدی به افراد این امکان داده می شود که نسبت به شخصیت و روحیات یکدیگر شناخت و آگاهی خوب و کاملی را بدست آورند. ممکن است زوجین در طول دوران نامزدی توجه چندانی به بی مسئولیتی، عجول و یا زودرنج بودن طرف مقابلشان نداشته باشند.

اما در این میان، باید به این موضوع توجه داشت که به هیچ وجه نباید از کنار این برخوردها و رفتارها به راحتی عبور کرد و باید آن ها را خطرناک دانست. از این رو در طول دوران نامزدی رفتارها و موارد مهم زیر را در رابطه با فرد در نظر بگیرید:

. خوش قول بودن فرد را در مورد ارزیابی و سنجش قرار دهید.

. به این موضوع که طرف مقابل شما فردی آرام است یا عصبی و پرخاشگر پی ببرید.

. به شکاک بودن با نبودن طرف مقابل پی ببرید.

البته به جز موارد ذکر شده در بالا، به پرسش و پاسخ رابطه دهانی و یا پرسش و پاسخ رابطه مقعدی اطلاعاتی را در رابطه با برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی به دست آورید.

البته بخاطر اینکه در این مقاله مجال پرداختن به چنین مباحثی نیست، توصیه می شود که به صورت اختصاصی با مشاوران و روانشاسان صحبت نمائید. آن ها با توجه به علم و تجربه ایی که دارند، به پرسش و پاسخ رابطه دهانی و رابطه مقعدی به صور علمی پاسخ می دهند.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم، پرسش و پاسخ متداول نامزدی را تا حد زیادی حلاجی کرده باشیم. همچنین، اگر در هر جنبه یا مسئله ایی قبل و بعد از ازدواج روبرو شده اید، می توانید در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فایده شرکت در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی چیست؟ 

باشرکت در جلسات پرسش و پاسخ نامزدی می توانید با جزئیات مسائل مربوطه به دوران نامزدی آشنایی لازم را پیدا کنید و در صورت بروز مشکلی به آسانی از عهده رفع آن بربیایید.

چگونه می توانم اطلاعاتی را در رابطه با رابطه دهانی و مقعدی در دوران نامزدی بدست آورم؟

از طریق شرکت در جلسات پرسش و پاسخ رابطه دهانی و پرسش و پاسخ رابطه دهانی می توانید این اطلاعات را بدست آورید.

آیا شرکت زوجین در جلسات پرسش و پاسخ در باره رابطه مقعدی و دهانی الزامی است؟ 

بله. برای دریافت اطلاعاتی در این رابطه با مشاوران حاضر در مجموعه آسا مشاور تماس حاصل فرمایید.

اگر یکی از زوجین موافق مشاوره قبل ازدواج نباشد چه باید کرد؟

در رابطه با این موضوع میتوانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشید.

5/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

تماس با مشاور