درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی
درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی

درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی

در رابطه با درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی باید گفت؛ علت این موضوع می تواند به عوامل فردی و یا عوامل ناشی از نزدیکی و مقاربت صورت پذیرد و گاهی نیز این دلایل می تواند بخاطر استفاده از مواردی باشد که برای برقراری رابطه جنسی از آن استفاده می شود. علاوه بر مطالعه این مقاله، می توانید برای دریافت مشاوره با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

سوزش ادرار بعد از نزدیکی

دردهایی که پس از مقاربت و نزدیکی برای برخی از خانم ها و آقایان صورت می پذیرد، موجب می شود تا تمایل به ارتباط جنسی نداشته باشند و بعد از نزدیکی، این دردها موجب می شود که امکان ارتباط جنسی مجدد را کمرنگ تر نماید. اما چه عواملی می تواند در بروز این موارد اثر گذار باشد؟ آیا جنسیت می تواند یکی از علت‌های آن باشد؟

در اغلب موارد، در صورتی که در مدت زمان اولیه برای عشق بازی و آموزش دادن جهت برقراری رابطه جنسی افزایش پیدا کنند، ترشحات طبیعی بدن باعث روان‌سازی ناحیه تناسلی شده و سوزش در حین رابطه را می‌تواند کاهش دهد. علاوه بر آن، عشق بازی در هنگام رابطه جنسی موجب لذت بیشتر برای زوجین خواهد شد و همچنین موجب خون ریزی بعد از رابطه جنسی  خواهد گردید.

هنگامی که مقاربت با روان‌سازی کافی و لازم صورت نپذیرد، همین مسئله موجب می‌شود که فرد دچار سوزش ادرار بعد از نزدیکی شود و به دلیل همین محدودیت ها، ارتباط جنسی را برای افراد سخت تر نماید. البته این موضوع ممکن است در ۲۰ درصد از زنان و تنها پنج درصد از مردان تجربه شود و همچنین در همه جنسیت ها و تعداد یکسان مشاهده نشود.

مهم ترین علت های سوزش ادرار بعد از نزديكي

مهم ترین علت های سوزش ادرار بعد از نزديكي
مهم ترین علت های سوزش ادرار بعد از نزديكي

با توجه به دلایلی که ممکن است برای سوزش واژن پس از نزدیکی به وجود آید، ما تلاش می‌کنیم تا اطلاعاتی را در این زمینه ارائه نماییم و در ادامه به عوامل مختلفی که می‌تواند موجب این مسئله شود، به شرح آنها خواهیم پرداخت.

سوزش ادرار با کاندوم پس از نزدیکی

یکی از بهترین راه هایی که می تواند برای جلوگیری از بارداری موثر و مفید باشد و در عین حال که موجب حفظ سلامتی و عدم انتقال عفونت و بیماری های ناشی از مقاربت می گردد، استفاده از کاندوم می باشد. کاندوم می تواند موجب جلوگیری از بارداری و همچنین  رعایت بهداشت جنسی شود.

برخی از خانم‌ها، ممکن است به موادی که برای تهیه کاندوم استفاده شده است، حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و به همین دلیل امکان برقراری ارتباط جنسی را نداشته باشند. در صورتی که خانمی نسبت به مواد کاندوم حساسیت داشته باشد، حتماً لازم است این موضوع با کمک یک پزشک مطرح شود تا از بروز مشکلات دیگر در آینده جلوگیری شود.

عدم عشق بازی

همانطور که ذکر شد و ما در مشاوره جنسی بر آن تاکید داریم، این است که حتماً قبل از شروع رابطه جنسی عشق بازی را به میزان کافی تجربه نمایید و برای همسرتان جذابیت های جنسی را افزایش دهید. در رابطه با خانم ها زمانی که محبل شان به اندازه کافی آمادگی لازم را پیدا نموده باشند، سوزش ادرار کمتری خواهند شد.

یکی دیگر از تاثیراتی که عشق بازی می‌تواند بر خانم ها داشته باشد، احساس درد بسیار شدید ناشی از مقاربت خواهد بود که به موجب آن، افراد تجربه دردناکی را خواهند داشت به همین دلیل تمایلی به برقراری رابطه جنسی در آینده نشان نمی دهند. جالب است بدانید برقراری این ارتباط کمک بسیار زیادی به افراد مختلف خواهد داشت.

اورتریت (التهاب پیشاب راه)

اورتریت (التهاب پیشاب راه)
اورتریت (التهاب پیشاب راه)

در واقع یکی از ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی  این است که قبل از ازدواج، حتماً برای درمان عفونت های قارچی و بیماری های خود به پزشک مراجعه نمایید. به عنوان مثال : پورتریت عفونت باکتریایی است که موجب می شود فرد دچار عفونت مداوم مجاری ادراری شود.

در صورتی که علاوه بر سوزش و التهاب پیش پیشاب راه  به وجود آید، علائمی همچون ادرار دردناک، تکرر ادرار، خارش، خروج ادرار، ترشحات غیر معمول از مجاری ادراری مانند ادرار ابری، مخاط یا چرک و همچنین درد لگن موجب آن شود که به همین دلیل با آنتی‌بیوتیک‌ها پزشکان تلاش می‌کنند تا درمان‌های لازم را به وجود آورد و از سوزش ادرار بعد از نزدیکی جلوگیری نمایند.

تحقیق مقاربت شدید

در رابطه با خانم ها، یکی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی این است که از سکس بسیار خشن احساس درد زیادی را می توانند داشته باشند. مقاربت شدید در واقع اصطکاک خیلی زیاد ایجاد می‌کند و به همین دلیل در پی آن، موجب سوزش به هنگام ادرار خواهد شد.

قبل از نزدیکی بهتر است در رابطه با نوع ارتباط جنسی که قرار است با یکدیگر برقرار نمایید، صحبت کنید و بسته به انتخاب تان و مدل ارتباط جنسی در مورد آن تصمیم گیری کنید. در واقع تنها راهی که می توانید از تحریک و ناراحتی بیشتر جلوگیری کنید و این مسئله را برطرف نمایید بهتر می توانید تصمیم گیری در مورد داشته باشید.

بیماری‌ها و عفونت‌های آمیزشی و سوزش ادرار بعد از نزدیکی

در واقع در بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج  ما به این موضوع تاکید می‌کنیم که حتماً آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از سلامت جنسی خود داشته باشید. برخی از عفونت ها و همچنین بیماری های آمیزشی موجب می شوند تا احساس درد و سوزش در طول رابطه جنسی به وجود بیاید.

تشخیص این عفونت ها توسط یک پزشک باید صورت پذیرد. اما علائم دیگری همانند : خارش و تورم در ناحیه مهبل، تاول ها، برآمدگی ها یا زخم های روی واژن و آلت یا مقعد، ترشحات غیر معمول به احتمال زیاد به رنگ زرد یا خاکستری، درد پایین شکم، درد در بیضه حتماً لازم است درمان کافی برای آن صورت پذیرد.

دوش واژینال (Douche) یا اختلال pH

گاهی برخی از مشکلات، به دلیل اختلالات و بیماری های فردی می باشد و مانند دوش واژینال که باعث تحریک درون واژن می شود و تعادل ph را به هم میزند، این موضوع می‌تواند باعث تحلیل و همچنین تورم بافت های واژن و به دنبال آن رابطه جنسی دردناک و در ادامه سوزش ادرار بعد از نزدیکی را برای فرد در پی داشته باشد و احتمال ابتلا به بیماری عفونی واژن را افزایش دهد.

پس از  اینکه دوش واژینال قطع شد، علائم که فرد در رابطه با سوزش ادرار دارد، حتماً لازم است که روشن نمایید. بوی بد واژن هنگام ارتباط جنسی و همچنین مشکلات پس از سکس حتما باید توسط یک متخصص صحبت شود و اطلاعات لازم در این زمینه ارائه گردد.

آلرژی به مایع منی

ممکن است به دلیل اینکه شما به مایع منی حساسیت داشته باشید، پس از ادرار دچار این معضل شوید. در واقع به دلیل پروتئین هایی که در مایع منی وجود دارد، این موضوع می‌تواند موجب حساسیت برای افراد شود و به همین دلیل علاوه بر سوزش، ممکن است مواردی همچون قرمزی و ورم یا خارش شدید شود.

جالب است بدانید گاهی ممکن است علاوه بر واژن، مایع منی با هر جای دیگری از بدن فرد تماس داشته باشد، موجب علائمی حساست زا خواهد شد. در صورتی که این علائم ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از تماس با مایع منی آغاز شود، می تواند از چند ساعت چند روز این حساسیت ادامه داشته باشد. بنابرایندر این زمینه لازم است با پزشک در این زمینه مشورت نمایید. همچنین در رابطه با احتمال بارداری بدون دخول  اطلاعات لازم را به دست آورد.

عفونت ادراری و سوزش ادرار بعد از نزدیکی

عفونت ادراری و سوزش ادرار بعد از نزدیکی
عفونت ادراری و سوزش ادرار بعد از نزدیکی

عفونت ادراری یکی از دلایلی است که شاید افراد پس از نزدیکی دچار سوزش ادرار شوند. البته این موضوع هیچ گونه ارتباطی با نزدیکی آنها ممکن است نداشته باشد و تنها بر اساس توانایی ادرار کردن تحت تاثیر قرار بگیرند. در واقع زمانی که افراد دچار باکتری های اضافی در مجاری ادرار شان می شوند، نزدیکی باعث التهاب شده و به همین دلیل سوزش به هنگام ادرار را تجربه می نمایند.

در صورتی که سوزش ادرار به صورت ادرار ابری یا ادراری که به رنگ قرمز صورتی یا رنگ ها باشد و همچنین بوی ناخوشایندی یا قوی داشته باشد و درد لگنی خصوصاً در اطراف استخوان شرمگاهی تجربه شود حتما لازم است در این زمینه به پزشک معالج مراجعه شنبه تا بتواند آنتی بیوتیک لازم را تجویز نمی.

عفونت قارچی واژنی

عفونت قارچی یکی از مشکلاتی است که به صورت فردی ممکن است عامل به وجود آورنده درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی باشد و این مسئله پس از ازدواج می تواند موجب ایجاد مشکلاتی برای زوجین شود. در صورتی که عفونت قارچی بیش از حد در واژن وجود داشته باشد، این مسئله با توجه به اینکه حاوی ترکیبات ضد باکتری و قارچ می‌باشد، همین مسئله باعث می‌شود که تعادل آن بر هم بخورد.

این مسئله گاهی باز تکثیر سلول های قارچی می شود و می تواند موجب خارش یا سوزش بعد از رابطه جنسی و علائم دیگر ممکن است شامل مواردی همچون ادرار دردناک، تورم در اطراف واژن، ترشحات سفید و خاکستری، ترشحات آبکی غلیظ یا پنیر مانند و همچنین خارج عفونت های قارچی با داروهای ضد قارچ قابل درمان می باشد.

آلرژی به محصولات جنسی از علت های سوزش ادرار بعد از نزدیکی

ما در مقالات قبلی در رابطه با بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان اطلاعاتی را ارائه نمودیم. اما گاهی در صورتی که افراد بدون مشکل بتوانند از کاندوم استفاده کنند. جالب است بدانید برخی از روان کننده ها و اسباب بازی های جنسی ممکن است حساسیت هایی برای فرد به وجود آورند که به همین دلیل، به قرمزی و تورم یا سوزش منجر شود که باعث می شود تا رابطه جنسی دردناک را فرد تجربه نماید.

محصولات معطر و خوشبو نیز حاوی مواد رنگی و خوشبو می باشد. برای برخی از افراد تحریک کننده است و موجب درد در طول رابطه جنسی می گردد. مواد آلرژیک زمانی می‌تواند خود را نشان دهد که آنها را مورد مصرف قرار داده است در غیر این صورت امکان اطلاع از از درد آنها وجود نخواهد داشت. مگر زمانی که شما این درد را تجربه نموده باشید .

خلاصه مطلب

در این مقاله در رابطه با سوزش ادرار بعد از نزدیکی اطلاعات کاملی را ارائه نمودیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشید و یا اینکه مایل به دریافت مشاوره هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدما به شما خواهند بود.

آیا علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی می تواند قبل از ازدواج به وجود آمده باشد؟

بله! در رابطه با خانم ها و آقایان، باید گفت برخی از مشکلاتی فردی موجب می شود تا هر یک از آن ها پس از مقاربت دچار این دردها شوند.

آیا امکان درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی وجود دارد؟

قبل از درمان بهتر است ابتدا در رابطه با علت های این مسئله اطلاعاتی را به دست آورید و سپس، با جلوگیری از بروز آن، درمان لازم را داشته باشید.

آیا عدم رعایت بهداشت فردی می تواند موجب سوزش ادرار پس از نزدیکی شود؟

با توجه به اینکه برخی از بیماری های عفونی از طریق مقاربت به مجاری اداری منتقل می شود، این احتمال بسیار زیاد است.

آیا راهی برای درمان قطعی سوزش ادرار ناشی از مقاربت وجود دارد؟

قطعا بله. متناسب با نوع عامل به وجود آورنده این مسئله، این موضوع می تواند با کمک یک متخصص درمان شود.

1.5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور