آشنایی با پیامدها و عوارض خودارضایی
آشنایی با پیامدها و عوارض خودارضایی

آشنایی با پیامدها و عوارض خودارضایی

در صورتی که دختر یا پسر، به شریک جنسی خود دسترسی نداشته باشد، این مسئله می تواند موجب گرایش به خودارضایی فرد شود. ما این مقاله را به موضوع عوارض خودارضایی، عوارض خودارضايی از نظر علمی در پسران، عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان و همچنین عوارض روحی خودارضايی خواهیم پرداخت. علاوه بر آن، می توانید با مشاوران ما در این زمینه تماس حاصل نمایید.

عوارض خودارضایی

در رابطه با عوارض خودارضایی باید گفت برخی از افراد به دلیل احساس نیاز جنسی بسیار بالایی که دارند، تمایل بیشتری به برقراری ارتباط جنسی دارند و زمانی که به هر دلیلی امکان پاسخ به نیاز برای آن ها وجود نداشته باشد، تلاش می‌کنند تا از طریق دیگری این نیاز خود را پاسخ دهند و نیازهای خود را به درستی پاسخ دهند.

از جمله عوارض چگونه می توان در رابطه با خودارضایی برشمرد، تنها به مسائل جسمی و جنسی مربوط نمی شود. بلکه افراد هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی ممکن است دچار صدماتی شوند که به موجب آن، مشکلاتی را در آینده نیز تجربه نمایند. این عوارض باعث می شود تا بسیاری از پزشکان و روانپزشکان خودارضایی را توصیه نکنند.

در رابطه با تاثیرات و عوارض خودارضایی از نظر پزشکی و جسمی نیز برخی بر این عقیده اند که خودارضایی هیچ گونه تاثیر منفی بر روی جسم افراد نخواهد داشت. اما هیچ گونه تحقیقی در این زمینه که بتواند این موضوع را ثابت کند که خودارضایی موجب مشکلات جسمانی می شود، تاکنون انجام نشده است.

عوارض خودارضایی از نظر روانی

عوارض خودارضایی از نظر روانی
عوارض خودارضایی از نظر روانی

قبل از اینکه بخواهیم به عوارض خودارضایی بپردازیم، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی که موجب می‌شود تا فرد همین مسائل را ترجیح می‌دهد به جای حل مشکلات، از عهده حل آنها بر نمی آید و به خودارضایی روی بیاورند و به همین دلیل نیازهای خود را اینگونه پاسخ دهند.

گرچه ممکن است زمانی که شما واژه خودارضایی را می شنوید، تصور کنید که این خودارضایی تنها در مورد مردان اتفاق می افتد اما در مورد خانم‌ها نیز وجود خواهد داشت و به شکل های مختلفی می تواند صورت پذیرد و بیماری ها و مسائل زیادی را برای آنها به وجود خواهد آورد.

عوارض روحی خودارضايی

در واقع خودارضایی و عوارض آن، بیش از آن که مربوط به جسم فرد باشد، مربوط به روح افراد می شود و مشکلات روحی روانی ناشی از استمنا یا همان ارضای نیاز جنسی توسط خود فرد می‌تواند شامل مشکلات متعدد و متفاوتی باشد که به شرح زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از عوارضی که در برخی از کتاب‌ها و همچنین ممکن است وب‌سایت‌های مختلف در رابطه با عوارض خودارضایی وجود داشته باشد، در واقع به پیامدهایی همچون کور شدن فرد و یا سایر موارد این چنینی مرتبط باشد. اما باید گفت هیچ‌گونه پشتوانه علمی این موضوع نخواهد داشت و به همین دلیل هیچ کتاب و تحقیقی نتوانسته این موضوع رابه درستی نشان دهد و تنها براساس افسانه‌های می باشد.

افسردگی

افرادی که نیاز جنسی دارند و به هر دلیلی به شریک جنسی خود دسترسی ندارند، ملزم به ارضای نیاز خود هستند و گاهی به دلایل مختلفی ممکن است امکان انتخاب شدن را نداشته باشند. به همین دلیل به ارضای نیاز جنسی خود از طریق خودارضایی می باشد. حتی ممکن است فردی متعهد باشد اما به علل خودداری همسر از رابطه جنسی از این نیاز خودداری نمایید.

تمامی این عوامل، حتی پس از ارضای میل جنسی موجب می‌شود تا فرد به دلیل عدم دسترسی به فرد دیگری و همچنین احساس تنهایی و بی حس بودن نسبت به شریک جنسی خود احساس بدی را داشته باشد و به همین دلیل دچار احساس افسردگی می شود که یکی از عواملی است که می تواند برای او به وجود آید.

عدم احساس نشاط از عوارض خودارضایی

یکی از مواردی که موجب می شود تا با ارتباط جنسی حقیقی و دو نفره و برطرف نمودن نیاز جنسی افراد به خوبی ارضا شود، افزایش هورمون های شادی آور می باشد. به همین واسطه پس از رابطه جنسی افراد احساس بسیار خوبی و نشاط آوری را خواهند داشت. اما در این نوع رابطه، به دلیل این که فرد هیچ گونه لذتی به عنوان رابطه جنسی را تجربه نمی کند و با یک موجود زنده در ارتباط نیست، هرگز احساس خوبی را تجربه نخواهد کرد.

احساس تنهایی

احساس تنهایی
احساس تنهایی

احساس تنهایی از دیگر عوارض خودارضایی شناخته شده است. شاید به ظاهر فرد بتواند به نیاز خود پاسخ دهد اما به دلیل عدم بودن کسی در کنارش و عدم احساس آرامش، احساس تنهایی بر او غلبه خواهد نمود و به همین دلیل پس از گذشت مدتی، حتی ممکن است نسبت به ارضای میل جنسی خود نیز احساس خوبی نداشته باشد.

تبدیل شدن به عادت

افرادی هستند که از نظر جنسی غریزه بسیار بالایی دارند و یا می‌توان گفت از نظر میل جنسی و نیاز آن ها بسیار بالاست. اما همین افراد برای ارضای میل جنسی خود در صورت ازدواج ،باز هم نمی توانند احساس رضایت را داشته باشند و همواره در پی خودارضایی خواهند بود. حتی اگر همسرشان کاملاً شرایط و بستر را برایشان فراهم نماید.

یکی از توصیه هایی که در مقاله های قبلی با عنوان ده ایده جذاب برای روابط زناشویی داشت این است که هرگز شریک جنسیتان را ملزم به ارتباط نکنید. اما این بدان معنا نخواهد بود که برای کسب لذت به خودارضایی پناه بیاورید زیرا ارتباط عاطفی شما با فرد مورد نظر از دست خواهد رفت.

عدم رضایت جنسی

همانطور که ذکر شد گاهی افراد تنها برحسب عادت، رو به این مسئله می آورند و شاید لذت زیادی را نیز نتوانند از برقراری این ارتباط تجربه نمایند و صرفاً به دلیل اینکه می خواهند این عمل را برحسب عادت به انجام برسانند، تمایل به این کار خواهند داشت. این دسته از افراد در صورت ارضای میل کاملشان باز هم احساس نارضایتی ممکن است داشته باشند.

اختلال در عملکرد جنسی

آنچه ما در مشاوره جنسی با آن روبرو می‌شویم، این است که گاهی افراد در رابطه با ارضای میل خود سرکوب هایی دارند و یا شریک جنسی شان از این که هیچ گونه تمایلی به آنها نشان نمی دهد و به همین دلیل کاملا احساس بدی پیدا می کنند و می توان آن را از جمله عوارض خودارضایی دانست. در این شرایط افراد به دلیل خودارضایی ممکن است هیچگونه کششی نسبت به فرد مقابل نداشته باشد.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

از جمله بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان که ما در مقالات قبلی در رابطه با آن صحبت نمودیم، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و به موجب آن احتمال ابتدایی کمتر به بیماری های مختلف می باشد. اما در صورت خودارضایی، دقیقاً عکس این موضوع می‌تواند صورت پذیرد و فرد در واقع دچار بیماری‌های همچون سرطان سینه و یا سایر موارد خواهد شد.

جالب است بدانید عوارض خودارضایی که برای پسران برجای خواهد گذاشت، می‌تواند با کیفیت پایین اسپرم با آنها همراه باشد که در واقع مقدار پلاسمای نطفه، بسیار کاهش خواهد یافت و همین مسئله در قدرت باروری مردان خصوصاً در صورتی که متعهد باشند بسیار دچار آسیب و صدمه خواهد بود.

عوارض خود ارضايی از نظر علمی در پسران

در رابطه با عوارض خود ارضايی از نظر علمی در پسران باید گفت که این عوارض تنها محدود به مسائل جسمانی نمی شود. به عنوان مثال: در زندگی روزمره پسرانی که به طور مداوم خودارضایی دارند، مشکلاتی به وجود می آید که گاهی حتی ممکن است به صورتی پیش برود که امکان ارتباط های روزمره و یا پیگیری امور خود را نیز نداشته باشند.

یکی دیگر از تاثیرات روانی که می تواند بر افراد داشته باشد، احساس گناه ناشی از از خودارضایی است. در واقع یک جمله روانشناسی این است که احساس گناه راهی برای ادامه گناه است. این جمله بدین معنا است که افرادی که احساس گناه زیادی دارند، برای از بین بردن آن ممکن است مکرراً این عمل را تکرار کنند. بدین معنا که افرادی که احساس گناه زیادی دارند، برای از بین بردن آن ممکن است مکرر این عمل را تکرار نمایید.

در واقع بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج افراد توصیه می کند که اگر می خواهید متاهل شوید، حتماً تلاش کنید که قبل از شروع زندگی مشترک به این موضوع خاتمه دهید زیرا در برخی از آقای کاملاً عملکردی منفی درصورت ارضای نیازشان بدین صورت مشاهده خواهد شد.

عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان

عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان
عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان

عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان در رابطه با دختران این مسئله می‌تواند با توجه به سن و میزان تکرارشان و همچنین نوع فرهنگی که دارند عوارض مختلفی را شامل شود. به عنوان مثال: در صورتی که از ابزارها و وسایل جنسی همانند دیلدو استفاده می کنید، این مسئله می تواند باعث از دست دادن پرده بکارت شود و در آینده مشکلاتی را برای آنها به همراه آورد و از عوارض خودارضایی شناخته می شود.

برخی از خانم ها، پس از ازدواج نیز همانند برخی از آقایان می تواند خودارضایی خاتمه دهند و به همین جهت آگاهی و انگیزه برای ارتباط جنسی با همسر خود را نخواهند داشت و یا اینکه احساس گناه آنها مانع از این می شود که ارتباط درستی را تجربه کنند و به همین دلیل در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می شوند.

در رابطه با مشکلات ذکر شده روانشناسی که در این مقاله عنوان گردید، خانم ها بیش از آقایان دچار این مسائل می شوند. زیرا عموماً خانم ها به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارند و احساس نیاز بالا به برقراری ارتباط جنسی موجب می شوند تا احساس افسردگی و تنهایی و بسیار زیادی را تجربه کنند که گاهی در صورتی که واسه مشکلات دیگر همراه باشد موجب ایجاد افکار خودکشی نیز خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با عوارض خودارضایی، عوارض خود ارضايي از نظر علمي در پسران، عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان و عوارض روحی خودارضايی پرداختیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید و یا مایل به دریافت مشاوره هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

برای آشنایی با عوارض خودارضایی، عوارض خود ارضايي از نظر علمی در پسران، عوارض خودارضايی از نظر علمی در زنان و عوارض روحی خودارضايی وارد سایت شوید.

آیا از عوارض خودارضایی می تواند کوری باشد؟

در رابطه با عوارضی همچون مشکل جسمانی مانند: کوری تا به حال هیچ گونه تحقیقی این موضوع را ثابت نکرده است و تنها بر اساس داستان ها و افسانه های می باشد.

عوارض خود ارضايي از نظر علمي در پسران چیست؟

علاوه بر مشکلات روانی ایجاد شده ممکن است بر روی کیفیت اسپرم آنان تاثیر گذار باشد و آن ها را دچار مشکل نماید.

عوارض خودارضايي از نظر علمی در زنان چیست؟

در صورت دوشیزه بودن دختر می تواند موجب پاره شدن پرده بکارت شود و به همین دلیل در آینده برای ازدواج دچار مشکلاتی خواهند شد.

عوارض روحي خودارضايي چیست؟

احساس افسردگی، احساس تنهایی، استرس و همچنین گاهی عدم میل جنسی می تواند از عوارض خودارضایی شناخته شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور