مهم ترین پیامدهای ترک رابطه جنسی
مهم ترین پیامدهای ترک رابطه جنسی

تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی

رابطه جنسی می تواند موجب افزایش سلامت جسمی و روانی افراد شود. در صورت تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی می تواند بسیار مخرب باشد. ترک رابطه جنسی موجی می شود تا زندگی زناشویی و عاطفی افرا دچار شکاف و فاصله زیادی شود. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

ترک رابطه جنسی

در رابطه با تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی باید گفت که می‌توان این تأثیرات را به دو دسته تقسیم نمود. دسته اول، مربوط به مشکلات روانی است که برای زوجین به وجود می‌آید و پیامدهای ناشی از عدم ارتباط جنسی می باشد که در این شرایط برخی از مشکلات متوجه زن و مرد در آینده خواهد شد.

دسته دوم، از پیامدها و تاثیراتی است که نداشتن رابطه جنسی می تواند بر زندگی افراد متاهل داشته باشد و موجب بهبود سلامت جسمانی آنها خواهد شد. در واقع برای اینکه سلامت جسمانی افراد به خطر نیفتد و از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بهره مند شوند، لازم است در عملکرد جنسی خود بهبود لازم را داشته باشند.

دسته سومی که می‌توان در مورد پیامدهای منفی نداشتن رابطه جنسی و ترک آن برشمرد، متوجه شخص خواهد بود. بدین معنا که افرادی که امکان برقراری ارتباط جنسی را ندارند و یا عمدتا تمایلی به حفظ این رابطه نشان نمی‌دهند، این مسئله باعث می‌شود که در زندگی شخصی خود با مشکلات زیادی مواجه شوند و  به همین دلیل تاثیرات منفی بر روی آنها بر جای خواهد گذاشت.

مهم ترین پیامدهای ترک رابطه جنسی

مهم ترین پیامدهای ترک رابطه جنسی
مهم ترین پیامدهای ترک رابطه جنسی

ترک رابطه جنسی تاثیرات بسیار منفی بر زندگی افراد می‌تواند داشته باشد. همانطور که ذکر شد، پیامدهای منفی بسیاری متوجه زندگی اشخاصی که میل جنسی پایین تری را دارند، متوجه آن ها خواهد شد و به همین دلیل امکان برقراری رابطه را به طور کامل در رابطه با پیامدهای که بر سلامتی و زندگی زناشویی و ارتباط افراد و جای خواهد گذاشت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم بود.

افزایش استرس

همانطور که مادر مشاوره جنسی  به این موضوع اشاره می نماییم؛ داشتن رابطه جنسی موجب می‌شود تا افراد از سلامت بالاتری برخوردار باشند که به موجب آن، استرس کمتری را از نظر روانی تجربه می نمایند. و در صورتی که ارتباط جنسی حتی به صورت موقت قطع شود و همین مسئله باعث می‌شود تا استرس بر زندگی افراد حاکم شود.

سردی روابط عاطفی

می توان گفت یکی از ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی  این است که در صورت بروز مشکل، سریعا ارتباط جنسی خود را قطع می‌کنند و به همین دلیل نیز در آینده ترک رابطه جنسی را تجربه می کنند زیرا  کشش و گرایش آنها به یکدیگر کاهش پیدا می‌کند و شاید دلیل کافی برای برقراری ارتباط مجدد نداشته باشند.

افسردگی

افسردگی
افسردگی

همانطور که می دانید، برقراری ارتباط جنسی موجب می شود تا میزان هورمون های شادی آور زندگی افراد بیشتر شود و به موجب آن احساس نشاط بیشتری را تجربه کنند. زمانی که ترک رابطه جنسی وجود داشته باشد، قطعاً یکی از نتایج آن رامی توان افسردگی دانست. در واقع اگر شما امکان برقراری ارتباط جنسی را نداشته باشید، شاید بهتر بتوانید با آن کنار بیایید. اما زمانی که این امکان را دارید ولی به دلایل مختلف نمی توانید از آن بهره مند شوید، موجب ایجاد احساس افسردگی خواهد شد.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

مادر آموزش رابطه زناشویی به کلیه زوجین توصیه می کنیم که ارتباط جنسی را در هفته حداقل ۳ بار داشته باشند. زیرا موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود که به واسطه آن، افرادی که ارتباط جنسی درستی دارند، بسیار کمتر از سایرین دچار بیماری می شوند و یا در صورت بیمار شدن بهبودی آنها بسیار سریعتر و بهتر خواهد بود. و این مسئله یکی از پیامدهای منفی نداشتن ارتباط جنسی و ضعیف شدن سیستم ایمنی می باشد.

احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی بیشتر می‌شود

در مقالات قبلی ما به این موضوع اشاره نمودیم که یکی از تاثیرات مثبت ارتباط جنسی خصوصا بر بدن خانم ها و آقایان این است که موجب جلوگیری از بیماری های دستگاه تناسلی خواهد شد. برای آقایان موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و برای خانم ها باعث بزرگ شدن دهانه واژن و بارداری راحت تر خواهد بود که در شرایط  عدم ارتباط، این موضوع می‌تواند موجب شود ابتلا به این بیماری ها افزایش یابد.

اعتماد به نفس جنسی کاهش پیدا می کند

در صورتی که برخی از خانم ها و آقایان نسبت به بدن خود احساس خوبی نداشته باشند و یا این احساس خوب به آنها منتقل نشده باشد، در این شرایط در صورتی که این ارتباط جنسی قطع شود و یا به حداقل ممکن برسد، اعتماد به نفس جنسی آنها کاسته خواهد شد. در صورتی که از ده ایده جذاب برای روابط زناشویی  استفاده نمایند، می توانند زندگی زناشویی جذاب تری را داشته باشند.

بروز مشکلات جسمانی و روانی جدید

گاهی بسته به نوع ارتباط و مشکلاتی که در زندگی مشترک دارید، ممکن است دچار مشکلات جسمانی و یا روانی شوید. در این شرایط، عدم ارتباط جنسی موجب شود تا مشکلات خود را بیشتر از گذشته بروز دهند. اما در طیف مخالف آن نیز شرایطی است که در واقع شما مشکل خاصی ندارید اما عدم ارتباط جنسی موجب می شود تا به مشکلات جسمانی جدید و یا مشکلات روانی دیگریی مبتلا شوید.

افزایش احتمال خیانت

افزایش احتمال خیانت
افزایش احتمال خیانت

باید پذیرفت یکی از ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج  در واقع عدم ارتباط جنسی درست می باشد. در صورتی که برقراری ارتباط جنسی به درستی صورت نپذیرفته باشد، همین مسئله موجب می‌شود تا احتمال خیانت بیشتر شود و  فرد به دنبال زندگی خود و به دست آوردن رابطه از دست رفته با نفر سومی تلاش در پاسخگویی به نیاز خود داشته باشد.

ضعیف شدن دیواره واژن در خانم ها

هنگام برقراری ارتباط جنسی دیواره واژن تقویت می شود. در صورت ترک رابطه جنسی ، به هنگام دخول آلت تناسلی با دیواره واژن ضعیف موجب می شود تا مقاربت دردناک تری را فرد تجربه نماید. این در حالی است که در صورت داشتن رابطه جنسی، در واقع کاملاً عکس این موضوع اتفاق خواهد افتاد و به هیچ عنوان با اینگونه مسائل مواجه نخواهد شد.

ایجاد مشکلاتی در سیکل عادت ماهیانه زنان

در صورتی که به بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج  مراجعه نموده باشید، حتما به شما توصیه می کنند که برای حفظ سلامت جسمی خود ارتباط جنسی درستی را داشته باشید. علاوه بر آن، متخصصان زنان و زایمان نیز ازدواج را، به عنوان درمانی برای خانم‌ها به و یکی از فوایدی که باعث تنظیم شدن سیکل ماهیانه آنها می‌شود توصیه می‌کنند و در صورت نداشتن این رابطه، این مسئله به وجود خواهد آمد.

احتمال افزایش رفتارهای پرخطر جنسی

عدم برقراری یک ارتباط جنسی درست می تواند باعث درگیری روانی و جسمانی برای فرد شود و به همین دلیل این مسئله موجب می شود که او تمایلی به ازدواج نداشته باشد و در نتیجه، احتمال افزایش رفتارهای پرخطر جنسی بالا خواهد رفت. این رفتارهای پرخطر ممکن است نسبت به شریک جنسی خود و یا نسبت به سایرین و حتی خود شخص وجود داشته باشد.

کاهش تمرکز از پیامدهای منفی ترک رابطه جنسی

کاهش تمرکز از پیامدهای منفی ترک رابطه جنسی
کاهش تمرکز از پیامدهای منفی ترک رابطه جنسی

همانطور که می دانید یکی از فواید ارتباط جنسی برای زنان و مردان این است که تمرکز آنها به هنگام زندگی و کارهای روزمره افزایش می یابد و به همین دلیل، انرژی بیشتری برای کارهای خود خواهند داشت. در صورت عدم برقراری این ارتباط، این مسئله موجب می شود تا در تمرکز و حافظه آنها تاثیر منفی بر جای بگذارد و ممکن است نتوانند مانند گذشته زندگی و امور روزمره خود را به انجام برسانند.

گرایش به فیلم های پورن

نظراتی که در رابطه با تماشای فیلم های پورن وجود دارد، تنها منحصر به مسائل مذهبی نمی باشد. از نظر روانشناسی و مطابق با تحقیقات انجام شده در رابطه با تماشای فیلم های پورن، تحقیقات نشان داده است که دیدن اینگونه فیلم ها موجب می شود تا افراد احساس تنوع طلبی بالایی را تجربه نمایند و معمولاً به همین دلیل، از شریک جنسی خود رضایت نخواهند داشت و به دنبال تنوع در ارتباط جنسی می باشد. تا جایی که گاهی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی نیز محسوب می شود.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی به شما زوجین عزیز ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید و یا اینکه تمایل به دریافت مشاوره در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

آیا ترک رابطه جنسی موجب ابتلا به بیماری ها جسمانی می شود؟

با توجه به اینکه داشتن ارتباط جنسی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، قطعا نداشت این رابطه می تواند در بروز بیماری ها موثر واقع شود.

تاثیر ترک رابطه جنسی بر بدن و رابطه زناشوئی چگونه است؟

در صورتی که رابطه جنسی درستی نداشته باشید، این موضوع می تواند زمینه های بروز استرس و همچنین بیماری های عفونی را افزایش دهد.

آیا نداشتن رابطه جنسی می تواند دلیلی برای خیانت محسوب شود؟

بهتر است بگوییم با ترک رابطه جنسی، زمینه برای بروز خیانت فراهم می شود و همین مسئله موجب می شود تا خیانت سریع تر صورت پذیرد.

در چه شرایطی ترک رابطه جنسی توصیه می شود؟

قطعا یکی از ملزمات و همچنین مواردی که موجب انرژی و صمیمت بیشتر بین زوجین می باشد، همین رابطه است. مگر در شرایطی که خطرات جسمانی را در پی داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور