خیانت همسر
خیانت همسر

راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی

خیانت همسر فارغ از علت آن، یک معضل و مشکل بسیار بزرگ در خانواده محسوب می شود. اگر راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی با آن را بدانید، عملکرد بهتری خواهید داشت. اگر می خواهید بدانید که چگونه به خیانت همسر پی ببریم و یا بعد از خیانت همسر چه کنیم ، در ادامه به طور کامل توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود.

یک سوال متداول که اغلب زوجین در این زمینه از ما می پرسند، این است که آیا پس از خیانت همسر می توان مجددا به زندگی بازگشت؟ این موضوع بستگی بسیار زیادی به شما و همسرتان دارد و نمی توان یک دید ثابت و همچنین نسخه همیشگی برای آن ها معرفی کرد. بهترین راه، دریافت مشاوره شخصی و به صورت خصوصی با مشاوران و روانشناسان می باشد. مشاوران دکتر فکر همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

نکاتی در مورد خیانت همسر

نکاتی در مورد خیانت همسر

اگر در شرف ازدواج، نامزدی و یا عقد هستید، برای پیشگیری از خیانت همسر و همچنین شناخت بهتر او از جهت احتمال انجام این کار در آینده، توصیه می کنیم که با مشاوره ازدواج مشورت کنید. قابل ذکر است که در مشاوره قبل از ازدواج بسیاری از جنبه‌های شخصیت فرد به منظور احتمال گرایش به خیانت در آینده در نظر گرفته می شود.

خیانت همسر، می تواند علت ها و دلایل متعدد و متفاوتی داشته باشد. بسته به نوع علت اصلی خیانت، راهکارهای مشاوران جهت مقابله و یا حتی تشخیص آن متغیر است. ریشه یابی مسئله یکی از مهمترین اقداماتی است که یک مشاور انجام می دهد. برای پیدا کردن ریشه مشکلات، حتما باید جلسات مشاوره به صورت حضوری انجام شود.

 آنچه در ادامه این مقاله برای شما ارائه می شود، تماماً بر اساس آخرین تحقیقات روانشناسی و مقالات علمی پژوهشی ارائه شده توسط اساتید دانشگاه سراسر کشور می باشد. ما برای ارائه اطلاعات به مخاطبان خاص خود تلاش می‌کنیم تا به روزترین اطلاعات و آخرین تحقیقات انجام شده را ارائه کرده و متناسب با آن نیز، رویکرد های درمانی مناسب را در پی بگیریم.

چگونه می توان به احتمال خیانت همسر در آینده پی برد؟

چگونه می توان به احتمال خیانت همسر در آینده پی برد؟

 اگر شما خدایی نکرده مشکل جسمانی داشته باشید برای اطلاع از ریشه مشکل جسمی و همچنین درمان آن به چه کسی مراجعه می کنید؟ آیا خودتان برای درمان اقدام می کنید؟ یا اطلاعات شما در رابطه با بیماری های مختلف و همچنین ریشه مشکلات آنقدر کم است که امکان درمان را توسط خودتان نخواهید داشت؟

 در تحقیقات انجام شده در فصلنامه علمی، پژوهشی، روانشناسی بالینی و شخصیت سال ۹۶ مشخص شد که مولفه های خیانت در زندگی زناشویی تا حدود زیادی از روی ویژگی های بنیادین شخصیت قابل پیش بینی است. مولفه های با وجدان بودن و روان رنجوری، رابطه معناداری در پیش‌بینی مولفه مشروعیت و عادی سازی در خیانت زنان و مردان دارد.

در این راستا با ابزارهای روانشناسی دقیق و استاندارد شده، مولفه های مختلف شخصیت مورد سنجش قرار می گیرد. افراد با وجدان با ویژگی هایی همانند نظم و ترتیب، دقت، وظیفه شناسی، تلاش برای موفقیت و خویشتن داری شناخته می شوند. بدین ترتیب، اشخاصی که فاقد این نوع ویژگی های شخصیتی هستند، گرایش بیشتری به خیانت دارند. به عنوان مثال، اشخاص دارای نمره کمتر در وظیفه شناسی، با احتمال بیشتری در آینده خیانت خواهند نمود.

چه شخصیت هایی خیانت می کنند؟

با وجدان بودن، با ثبات ترین عامل پیش‌بینی کننده خیانت همسر معرفی شده است. مطابق با تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور، نتایج نشان داد، افرادی که وظیفه شناس و وجدان گرا هستند، احتمال زیادتری دارد که با وجود تعارضات رابطه و مشکلات زندگی وفادار بمانند و در برابر وسوسه های محیط مقاومت کنند. در نتیجه این افراد کمتر مرتکب خیانت می شوند.

افراد روان رنجور در زندگی زناشویی عمدتا از همسر خود ناراضی هستند و این نارضایتی انگیزه‌ایی برای مشروعیت بخشیدن به خیانت می شود. افراد روان رنجور با ویژگی هایی مانند : اضطراب، تکانشگری، ناامیدی و افسردگی شناخته می‌شوند. این دسته از افراد به راحتی برآشفته شده، تغییر گاه به گاه خلق و خو دارند و به راحتی عصبی و دچار استرس و نگرانی بیش از حد می گردند.

بی تفاوتی همسر نسبت به رفتارهای عاشقانه یا عدم صمیمیت او، دلیل مشروعی برای گرایش به سمت خیانت محسوب نمی شود.

ویژگی های شخصیتی و سبک های دلبستگی می‌توانند پیش بینی کننده های گرایش به خیانت زناشویی باشند. تحقیقات نشان می دهد که افراد متاهلی که به رابطه های خارج از ازدواج تمایل دارند، احتمالا یا در سبک دلبستگی آنها تغییراتی وجود دارد و یا مشکلاتی در دوران کودکی داشته اند. به همین دلیل در رابطه های بعدی نیز با آن دست به گریبان خواهند شد.

انواع خیانت

انواع خیانت

 انواع مختلفی از خیانت همسر وجود دارد. اما رایج ترین آنها شامل انواع خیانت جسمانی یا جنسی، عاطفی و ترکیبی از هر دو شناخت می تواند باشد.

 خیانت جسمانی یا جنسی

 این نوع خیانت، مطابق با نظر اکثر مردم به رابطه جنسی با شخص سوم اشاره دارد. در واقع درگیر شدن در رابطه جنسی خارج از ازدواج بدون آگاهی و یا رضایت همسر از جمله تعاریف این نوع خیانت می باشد. نظریات روانشناسی دیگر، آمیزش جنسی خارج زندگی زناشویی را نوعی از خیانت محسوب می کنند.

تعریف افراد از این نوع خیانت ممکن است متفاوت باشد و عده ایی معاشقه یا نزدیکی را خیانت قلمداد نمایند. اما مطابق با برخی تحقیقات انجام شده، انجام دادن اعمالی همچون بوسیدن، نوازش کردن و یا تعاملات جنسی دیگر به غیر از آمیزش نیز از نشانه های خیانت های جنسی محسوب می شود.

 خیانت عاطفی یا هیجانی

 هنگامی که میان دو نفر به جز همسران، تماس های هیجانی برقرار و به اشتراک گذاشته شود، صحبت از خیانت عاطفی به میان می آید. یعنی فرد، عاطفه، عشق، زمان و توجه را وقف فرد شخص دیگری غیر از همسر خود می کند. مشارکت و همراهی از دیگر انواع رابطه های عاطفی محسوب می شود.

بر اساس مطالعات، علت اصلی خیانت زنان همین مورد می باشد، زیرا بیشتر دچار وابستگی عاطفی می شوند، بدون اینکه رابطه جنسی را در ادامه در پی داشته باشد. از این نظر، نزدیکی هیجانی می تواند به یک عامل قدرتمند برای حفظ خیانت محسوب شود.

 خیانت در فضای مجازی

نوع دیگری از خیانت همسر که در عصر جدید نمایان شده است، خیانت در فضای مجازی نامیده می شود که به صورت اینترنتی است و می تواند هر دو خیانت گفته شده قبلی را در بر گیرد. چرا که هم ممکن است طرفین با یکدیگر سکس چت داشته باشند و هم از نظر عاطفی وابسته شوند. علت این نوع خیانت توسط مدلی که کوپر روانشناس مشهور در این زمینه ارائه می کند، جنبه انحصاری، دسترسی پذیری و توانمندی گمنامی می‌باشد.

دسترسی پذیری این امکان را به فرد می دهد تا به راحتی به صورت آنلاین با  افراد در ارتباط باشد، بدون اینکه کسی از آن اطلاع یابد. همچنین گمنامی یک امتیاز دیگر برای چنین روابطی محسوب می شود. همین مسائل موجب شده که امکان بروز خیانت را بسیار بیشتر از گذشته می نماید.

چگونه به خیانت همسر پی ببریم

چگونه به خیانت همسر پی ببریم

در رابطه با اینکه چگونه به خیانت همسر پی ببریم ؟ تفاوت های نسبتا زیادی بین آقایان و خانم ها وجود دارد. به طور مثال: خانم ها بسیار هیجانی تصمیم می گیرند و ممکن است گوشی را مدام چک کنند. این بررسی دائمی نه تنها موجب افشای خیانت می شود، بلکه در صورت پی بردن همسرتان می تواند منجر به ایجاد مشکلات بیشتر و  القای دروغ و پنهانکاری در ازدواج شود.

 راه دیگری که برخی در پی می‌گیرند، سکوت محض و سردی رابطه است، بدون اینکه در این مورد صحبتی به میان آمده باشد. این نوع برخورد موجب می‌شود که همسرتان بیشتر فاصله بگیرد و همین امر مجوزی برای ادامه رفتارهای او باشد. ضمن اینکه مشکلی با این روش برطرف نخواهد شد.

 عکس العمل انسان ها در مقابله با محرز شدن این پدیده متفاوت است. اگر رابطه در صورت تشخیص خیانت همسر، تلاش کنید که ارتباط او با فرد سوم را قطع نمائید، احتمال دارد که در آینده باز هم با او وارد رابطه شود. به همین دلیل بهتر است بی گدار به آب نزنید و قبل از هر اقدامی بامشاور در این زمینه‌ و مشکل مطرح شده خود مشورت نمایید.

 بعد از خیانت همسر چه کنیم

بسته به فرهنگ، نوع تربیت و همچنین شخصیت زن و مرد، نحوه برخورد پس از خیانت همسر متفاوت است. یکی از اقداماتی که آقایان انجام می‌دهند، عصبانیت، ضرب و شتم و محروم کردن از راه های ارتباطی و گاهی زندانی کردن یا در اکثر موارد اقدام به طلاق می باشد.

اما اقدامات خانم ها کمی ملایم تر و هیجانی تر می باشد. به عنوان مثال : گریه کردن، گله و شکایت، قربانی دانستن خود از جمله مواردی است که خانم ها انجام می دهند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خانم ها این است که به نزد نفر می روند و از او درخواست می کنند تا به این رابطه خاتمه دهد.

 باید پذیرفت که خیانت، زخم بزرگ و ضربه سختی را به زندگی شما وارد کرده است. هر عمل حساب نشده، می تواند موجب فروپاشی کلی زندگی شده و اگر شما صاحب فرزند و یا فرزندانی باشید، این مسئله بروز و ظهور بیشتری را در پی خواهد داشت. بنابراین حتما با یک مشاور خوب در این زمینه مشورت نمایید.

راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی

راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی

همانطور که ذکر گردید، بهترین راه درمان، پیشگیری است. با توجه به اینکه متناسب با برخی از صفات شخصیتی امکان و احتمال خیانت همسر در آینده وجود دارد، بهتر است قبل از ازدواج حتماً به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و یا در صورتی که نشانه هایی را مشاهده کردید، حتماً جهت مشورت با مرکز ما تماس حاصل نمایید.

 راه های کلی برای جلوگیری از خیانت وجود دارد که از جمله آنها می توان به بهبود رابطه با همسر و تلاش برای بازگشت مجدد به دوران رمانتیک اوایل ازدواج اشاره نمود. اما این راهکارها نمی تواند برای همه افراد مناسب و مفید واقع شود. متناسب با نوع مشکل و شخصیت هر کس، روش های درمان آسیب های خیانت متفاوت است.

برای اطلاع از راه های جلوگیری از خیانت همسر باید رابطه فعلی شما مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین شخصیت شما و همسرتان با استفاده از مصاحبه بالینی و ابزارهای روانشناسی مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرد. به همین دلیل می توانید برای اطلاع از راهکارهای متناسب با زندگی و شخصیت خودتان با مرکز مشاوره دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با خیانت همسر و علت های آن ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با پاسخ سوالات چگونه به خیانت همسر پی ببریم ؟ بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از خیانت همسر آیا چک کردن گوشی راه حل مناسبی است؟

چک کردن گوشی همسر را هرگز ما به عنوان یک راه حل نمی توانیم بپذیریم چراکه ورود به حریم خصوصی غیر اخلاقی است و مشکلات بیشتری را در ادامه در پی خواهد داشت.

چگونه می توان از راه های جلوگیری از خیانت همسر و 5 روش برخورد اصولی اطلاع یافت؟

برای اطلاع از این راه ها می توانید وارد سایت شوید و با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

چگونه به خیانت همسر پی ببریم ؟

تغییر رفتارهای ظاهری، تلفن های مشکوک، زیادی به خود رسیدن و …. در صورت ادامه دار بودن از جمله این موارد شناخته می شود.

بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟

بهتر است تلاش کنید برای جلوگیری از اقدام اشتباه، با یک زوج درمانگر تماس حاصل نمایید و از نحوه برخورد درست اطلاع یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور