خیانت در زندگی زناشویی
خیانت در زندگی زناشویی

16 نشانه خیانت در زندگی زناشویی

خیانت در زندگی زناشویی گرچه غالبا مخفیانه صورت می گیرد، اما با کمی دقت می توان نشانه های آن را در زندگی مشترک یافت. البته نشانه های خیانت مردان و زنان به دلیل یک سری تفاوت اخلاقی، شخصیتی و رفتاری در مواردی با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل بایستی حالات مرد یا زن بعد از خیانت را شناخت تا تنها بر اساس یک سری حدسیات یا احساسات قضاوت نکرد.

در این میان، خیانت در زندگی زناشویی به هر دلیلی که به وجود آمده باشد، نیازمند مداخلات درمانی خواهد بود. لازم به ذکر است که گاهی خیانت از اختلالات شخصیتی ناشی می شود و به همین دلیل همیشه هم نمی توان آن را به دلیل خلاهای روانی و جسمانی دانست.

از این رو، لازم است که قبل از هر گونه قضاوت عجولانه ابتدا از وجود چنین امری مطمئن شد و سپس برای یک برخورد صحیح و مناسب، از روانشناسان و کارشناسان این حوزه کمک گرفت تا با مداخلات درمانی درست شما را یاری دهند.

خیانت در زندگی زناشویی

خیانت در زندگی زناشویی

خیانت پدیده ای است که عوامل متعددی می تواند زمینه آن را ایجاد نماید و یا تسهیل گر آن باشد. البته خیانت زنان و مردان را می توان از زوایای مختلفی نگریست و عکس العمل افراد نیز نسبت به انواع خیانت و پنهان کاری متفاوت خواهد بود.

به همین علت ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به تمامی عوامل زمینه ساز بروز این مسئله پرداخته و مهم ترین نشانه های خیانت در زندگی زناشویی را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. نکته حائز اهمیت آن است که حالات مردان و زنان بعد از خیانت متفاوت می باشد و از این رو بایستی با توجه به این تفاوت ها نشانه های خیانت را جستجو کرد.

از سوی دیگر، نحوه مقابله با خیانت همسر بسته به ویژگی های شخصیت طرفین و شرایطی که در آن قرار دارند، فرق دارد. متاسفانه برخی از افراد وقتی متوجه خیانت همسرشان می شوند، با عکس العمل های اشتباه بیشتر به خودشان ضربه می زنند تا طرف مقابل، و این به وفور در میان زوجین دیده می شود.

شرایط زمینه ای موثر در خیانت در زندگی زناشویی مردان

همانطور که گفته شد، خیانت در زندگی زناشویی در میان زنان و مردان با دلایل و نمودهای مختلفی بروز می کند. در ادامه بر اساس تجربیات مشاوره خیانت، ابتدا علل گرایش مردان به خیانت را بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه داشتن رابطه قبل از ازدواج

یکی از عمده ترین تاثیرات دوستی قبل از ازدواج، صدور مجوز برای داشتن رابطه های بیشتر در آینده می باشد. در واقع زمانی که این سنت شکنی به وجود آمده باشد، فرد به راحتی می تواند در آینده نیز هم به این سنت شکنی ادامه دهد. اما موضوع ما صحبت در رابطه با عموم افراد می باشد و نه یک شخص خاص.

بسیاری از روابط قبل از ازدواج، تنها به یک رابطه عاطفی ختم نمی شود و در ادامه آن رابطه جنسی نیز تجربه خواهد شد. این مسئله موجب می شود تا زمینه برای خیانت در آینده به وجود آید. در واقع یکی از عوامل زمینه ساز و پیش بینی کننده خیانت در زندگی زناشویی همین رابطه جنسی قبل از ازدواج می باشد.

 دخالت اطرافیان در زندگی

هنگامی که فردی توانایی تعریف حریم شخصی و خصوصی خود را نداشته باشد، دیگران به راحتی می‌توانند در مسائل شخصی او دخالت کرده و به حریمش راه پیدا کنند. گاهی این دخالت ها حتی بسیار سطحی تر از آن است که تصور می کنیم. به عنوان مثال، همین که یکی از دوستان یا آشنایان، شما و همسرتان را با یکدیگر مقایسه می کند و ابراز می دارد که شما بهتر از او هستید و یا اینکه او لیاقت شما را ندارد، یکی از عوامل زمینه ساز محسوب خواهد شد.

مطرح کردن مسائل و مشکلات خانوادگی برای خانواده خود و یا همسر و همچنین افرادی که با نظراتشان موجب تنش و کشمکش های بیشتری بین شما می شوند، بتدریج موجب سرد شدن رابطه زناشویی تان خواهد شد. این امر خود یکی از بسترهای زمینه ساز بروز خیانت در زندگی زناشویی را به وجود می آورد.

زندگی مجزا از همسر یک دلیل خیانت در زندگی زناشویی

نشانه های خیانت مردان و زنان

تنهایی می تواند مجوزی برای انجام بسیاری از کارهایی شود که مورد قبول عرف و اخلاق نیستند، شناخته شود. به عنوان مثال، برخی از آقایان عنوان می کنند که احساس تنهایی بر من غلبه کرد و به دنبال صحبت کردن با فرد دیگری مجبور به برقراری رابطه با نفر سوم شده اند.

گاهی این تنهایی به صورت ترک کردن خانه می باشد. به دلایل واقعی و یا بر اساس تصورات اشتباه، خود فرد احساس کند که بودن در خانه و ادامه دادن به رابطه زناشویی دیگر برای او امکان پذیر نیست. به همین دلیل، ترجیح می دهد در جای دیگری زندگی خود را ادامه دهند و برای پاسخ به نیازهای خود به دنبال رابطه با فرد دیگری می باشند.

 داشتن پیشینه خیانت زناشویی در اطرافیان

همانند برخی از بیماری های جسمانی، خیانت نیز می تواند ریشه روانی و ارثی داشته باشد. بدین معنا که اگر ما شاهد الگوی خیانت پدر و مادر خود باشیم، به راحتی در آینده راحت تر به خیانت تن خواهیم داد. حتی اگر در یکی از اعضای خانواده و یا جمع فامیل، شاهد خیانت باشیم، خیانت عادی تر خواهد و به اصطلاح قبح آن از بین می رود.

گاهی خیانت اطرافیان اعم از دوستان یا همکاران، زمینه را برای ما فراهم  می کند. به عنوان مثال، در جمع دوستان آقا، ممکن است افرادی وجود داشته باشند که به راحتی خیانت می کنند. صحبت کردن در این زمینه و عادی بودن توسط دیگران شرایط را برای ما نیز عادی جلوه خواهد داد.

 ازدواج اشتباه از دلایل خیانت در زندگی زناشویی

 ازدواج اشتباه یعنی ازدواجی که در آن یک یا هر دو طرف احساس آرامش نداشته باشند. در چنین مواردی یک اشتباه در زندگی زناشویی این است که زن یا مرد برای فرار از مشکلات با نفر سوم ارتباط برقرار نمایند.

همچنین، ازدواج اجباری از دیگر مسائلی است که زمینه ساز خیانت در زندگی زناشویی است. برخی از آقایان، حتی گاهی با وجود گذشت چند سال از زندگی مشترک، از انتخاب همسر خود ناراضی هستند و گاهی برای رفع این نارضایتی ها و ایجاد آرامش نسبی با نفر سوم رابطه برقرار می کنند.

فقدان باورهای مذهبی

متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که روشنفکری به معنای بی قید و بندی است و فکر می کنند که برقراری رابطه با نفر سوم هیچ اشکالی ندارد و معتقدند که داشتن دوست اجتماعی مختص به زمان خاصی نیست.

 معتقد نبودن به مسائل اخلاقی یا گاها مذهبی، بهترین مجوز برای خیانت به همسر و بویژه گرایش مردان به دو همسری خواهد بود. چرا که فرد خود را از قید و بندها یا چهارچوب هایی که او را مقید به تعهد در رابطه زناشویی می کند دور خواهد شد و به راحتی می تواند رابطه جدید را تجربه نماید.

حالات زن بعد از خیانت

حالات زن بعد از خیانت

از جمله حالات زن بعد از خیانت در زندگی زناشویی ، احساس گناه در رابطه با همسر می باشد. همین احساس گناه در بسیاری از موارد عامل ادامه دهنده این رابطه خواهد بود.

 برخی از خانم ها به دنبال همین احساس گناه ممکن است بیش از حد مهربان شوند و کارهای خانه را به درستی انجام دهند یا محبت شان به همسرشان بسیار زیاد شود. برخی خانم ها برعکس این مورد، زندگی فعلی خود را رها کرده و به طور کامل خود را وقف نفر سوم می کنند و خواسته یا ناخواسته در رابطه جدید به تمام آرزوهای گمشده خود هستند.

زیاد در فکر فرو رفتن می تواند از حالات زن بعد از خیانت به شمار آید. حواس پرتی های زیاد و همچنین عدم دقت به انجام امور کارهای روزمره، سوختن غذا مکرر، عدم توجه به فرزندپروری و کمبود انرژی در کنار سایر عوامل دیگر می تواند تاثیر زیادی در روحیات و خلقیات خانم ها داشته باشد.

حالات مرد بعد از خیانت

در آقایان نیز رفتارها و عکس‌العمل‌ها پس از بروز خیانت در زندگی زناشویی می تواند متفاوت باشد. برخی از آقایان زندگی فعلی خود را به طور کلی رها کرده و تمام انرژی شان را صرف بودن در رابطه جدید می کنند. برای برخی دیگر، ممکن است هدیه های ناگهانی، دائماً محبت کردن و بی دلیل محبت نمودن از نشانه‌های خیانت باشد.

 تعدادی از مردان نیز بسیار عصبی می شوند. این عصبانیت می تواند به دلیل احساس گناه در رابطه جدید و به هم ریختگی روانی به وجود آید. همچنین عصبانیت می تواند به دلیل بی حوصلگی و عدم رضایت در رابطه زناشویی بروز نماید. فرد به این صورت می‌خواهد هیجانات خود را تخلیه کند.

بی حوصلگی از دیگر نشانه‌هایی است که در صورت همراهی با سایر نشانه های دیگر از نشانه های خیانت محسوب می شود. برعکس این نیز صادق است و برخی از مردان بسیار شاد و خوشحال می شوند. آن ها انرژی زیادی برای صحبت کردن خواهند داشت. بی میلی جنسی گرچه یک نشانه قطعی نیست، اما می تواند یک علامت محسوب شود.

نشانه های خیانت مردان 

نشانه های خیانت مردان 

طبیعی است که هنگام آمدن به منزل در ترافیک بمانیم و یا اینکه گاهی قرارهای طولانی مدت زیادی داشته باشیم. اما اگر تعداد دفعات وقوع این موارد از حد معمول بیشتر شود، می‌تواند از نشانه‌های خیانت محسوب شود.

میل جنسی آقایان پس برقراری رابطه با نفر سوم کاهش پیدا می کند. سردی روابط عاطفی، کم صحبت کردن، ابراز نارضایتی در زندگی، مورد قبول نبودن شرایط زندگی و فاصله گرفتن از همسر از علائم خیانت است.

تلفن های مشکوک و صحبت های یواشکی با تلفن همراه و همچنین چت کردن طولانی نیز می تواند شک برانگیز باشد. آقایان نیز مانند خانم ها به هنگام خیانت، حساسیت ویژه‌ای بر روی تلفن همراه خود دارند و اجازه دست زدن به آن را نمی دهند. گاهی حتی تلفن دیگری را صحبت کردن با نفر سوم در نظر می‌گیرند.

نشانه های خیانت زنان

حساس بودن بر روی گوشی تلفن همراه یکی از بهترین نشانه های خیانت در زنان و مردان شناخته می‌شود. آن ها رمز های عجیب برای گوشی خود می گذارند و همچنین ساعت های زیادی را صرف صحبت کردن با  تلفن و یا چت می کنند. هنگامی که از وی سوال می شود با چه کسی صحبت می کردی، معمولاً  حقیقت را نخواهد گفت.

 آرایش کردن های غلیظ  هنگام بیرون رفتن از منزل، شور و شوق زیاد برای قرار ملاقات با افرادی که توضیحات واضحی در مورد آنها وجود ندارد، قطع یکباره تلفن، بیرون رفتن به هنگام مکالمه و مخفی کاری می تواند از علائم خیانت باشد.

انتقاد از همسر به صورت مکرر و همچنین عدم تایید او به عنوان یک شخصیت مستقل و مجزا، از دیگر نشانه‌های خیانت است. گاهی برخی از خانم ها با مقایسه همسر با نفر سوم و یا تایید نفر سوم به عنوان فردی مورد قبول، دائما شوهر خود را سرزنش می کنند.

علل و عوامل به وجود آورنده خیانت زناشویی

علل و عوامل به وجود آورنده خیانت زناشویی

 عوامل متعددی می تواند در بروز خیانت در زندگی زناشویی و موثر واقع شود. که در ادامه به برخی از آنها مطابق با تحقیقات روانشناسی انجام شده اشاره خواهیم نمود.

 نارضایتی عاطفی از عوامل خیانت در زندگی زناشویی

 نارضایتی عاطفی از جمله علل به وجود آورنده خیانت در زندگی زناشویی محسوب می شود. عدم ارضای نیازهای عاطفی از پیامدهای ازدواج بدون عشق و یک دلیل محکم در گرایش به سمت خیانت است. بسیاری از مردان درباره بی توجهی و عدم محبت همسرشان گله و شکایت دارند و خود را محق ایجاد رابطه با فرد دیگری می دانند.

 نارضایتی جنسی

 گاهی تمایل زیاد مردان به برقراری رابطه جنسی و عدم کشش خانم ها برای پاسخگویی به این نیاز ها، یا به طور کلی نارضایتی از رابطه جنسی می تواند زمینه ایی برای تامین نیازهای برآورده نشده از طریق نفر سوم ایجاد کند.

 هیجان طلبی جنسی

 بدون شک، داشتن تنوع طلبی جنسی در زندگی مشترک به هیچ وجه توجیه پذیر نمی باشد. هرگز نباید این موارد را به عنوان توجیه پذیرفت. اما به هر حال از عوامل به وجود آورنده خیانت در زندگی زناشویی همین مسئله می باشد.

 تلاش برای کسب عزت نفس

در واقع افرادی که عزت نفس پایین دارند به دنبال روابطی هستند که مورد تایید دیگران قرار بگیرند. اگر در زندگی زناشویی آنها، این تایید وجود نداشته باشد برای پاسخگویی به این کمبود و احساس نیاز خود تلاش می‌کنند تا با نفر سوم رابطه برقرار کند.

 دلزدگی زناشویی

افرادی که به دلیل دلزدگی زناشویی دست به خیانت می زنند، در واقع به دنبال فرار از فرسایش جسمی و عاطفی روانی و حتی جنسی خود و کسب تجربه های تازه در این زمینه ها می باشند. مطابق با تغییرات انجام شده، برخی از خانم ها و آقایان به راحتی عنوان می کنند که به دنبال احساس نیاز به مسائل عاطفی رابطه جدیدی را تجربه نموده اند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شانزده نشانه خیانت در زندگی زناشویی [مردان+زنان] به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع بیشتر در رابطه با حالات مرد بعد از خیانت ، حالات زن بعد از خیانت و همچنین نشانه های خیانت مردان و نشانه های خیانت زنان هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت موجود است تماس حاصل نمایید.

خیانت در زندگی زناشویی به چه دلیلی است؟

دلایل خیانت در مردان و زنان در برخی از نکات مشترک و در برخی موارد دیگر متفاوت می باشد اما به طور کلی عوامل درونی، بیرونی در این زمینه ای تاثیر گذار خواهد بود.

حالات مرد بعد از خیانت چیست؟

تغییر رفتار و افراط در جهت مثبت و منفی می تواند از جمله حالات او محسوب می شود.

حالات زن بعد از خیانت چیست؟

بر اساس نشانه های خیانت زنان و همچنین حالات او می توان به طور کلی گفت تغییر رفتارهای ظاهری و اخلاقی که در این مقاله ذکر شده است را شامل می شود.

چگونه می توان به نشانه های خیانت مردان پی برد؟

برای اطلاع از شانزده نشانه خیانت در زندگی زناشویی [مردان+زنان] وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور