کراش داشتن چیست
کراش داشتن چیست

کراش داشتن چیست؟ انواع آن و بررسی تفاوت کراش با عشق

آیا می دانید که منظور از کراش داشتن چیست؟ وقتی برای روی کسی کراش داریم چه احساساتی در ما پدیدار می شود و نشانه های ان چیست؟ تفاوت کراش با عشق در چه مواردی می باشد؟ انواع کراش داشتن کدامند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر تعریف کراش داشتن، به همراه سوالات مطرح شده پاسخ دهیم.

همچنین، اگر شما نیز احساس می کنید که به کسی علاقه مند شده اید، اما نمی دانید که یک علاقه حقیقی است یا خیر، یا کسی روی شما کراش دارد و نمی دانید چه بادی کرد، می توانید از طریق مشاوره دکتر فکر مشاوره دریافت نموده و در صورت نیاز با راهکارهای فراموش کردن طرف مقابل آشنا شوید.

تعریف کراش داشتن چیست؟

عشق انواع مختلفی دارد و هر کسی ممکن است شکلی از آن را تجربه کند. اما یک نوع آن که شاید با بقیه کمی متفاوت باشد، کراش داشتن بر روی کسی است. این لغت برای بسیاری از افراد تازگی دارد، چرا که قبلا کمتر از چنین واژه ایی در جامعه استفاده می شد و به همین دلیل معمولا این سوال مطرح می شود که کراش داشتن چیست؟

کراش در واقع یک لغت انگلیسی می باشد. در تعریف کراش داشتن باید گفت داشتن احساس علاقه و عاشقانه نسبت به فردی، به ویژه شخصی که شناخت چندان درست و عمیقی در مورد او وجود ندارد.

فردی که چنین حالتی را تجربه می کند، به شدت نسبت به دیگری احساس کشش و شیفتگی می کند، به طوری که همه حالات، رفتار و حتی ویژگی های ظاهری او برایش تحسین برانگیز است. نکته جالب در انواع کراش داشتن این است که معمولا معشوق اطلاع چندانی از آن نداشته و یا آن را ابراز نمی کند. به نوعی می توان گفت که علاقه نسبت به ویژگی های ظاهری بوجود می آید، نه شناخت و آگاهی درست.

تفاوت کراش داشتن با عشق چیست؟

تفاوت کراش داشتن با عشق چیست ؟

یک تصور عمومی در جامعه این می باشد که کراش همان عشق است و این دو را با یکدیگر برابر می دانند. اما حقیقت آن است که عشق و کراش با یکدیگر فرق دارند. حال سوال این است که تفاوت عشق و کراش داشتن چیست؟

مهمترین تفاوت انواع کراش با عشق این است که کراش یک احساس شدید کوتاه مدت است، در حالیکه ویژگی های عشق واقعی طولانی مدت و عمیق بودن آن می باشد. به طریقی دیگر، بنای عشق واقعی شناخت خصوصیات فردی، حقیقت و درک دیگری می باشد. در حالیکه اساس کراش بیشتر بر مبنای ویژگی های ظاهری است.

نکته دیگر آن است که شروع کراش به صورت ناگهانی و یک مرتبه ایی می باشد، اما عشق تدریجی پدید می آید. همچنین در کراش، فرد کاستی های دیگری را نمی بیند یا نمی خواهد قبول کند. در حالی که در عشق واقعی معمولا معشوق را با تمام خصوصیات منفی و مثبتش می پذیرد و دوست دارد.

انواع کراش داشتن کدامند؟

حال که دیدم تعریف کراش داشتن چیست، خوب است که در مورد انواع آن نیز اطلاعاتی کسب کنیم. چرا که این احساس به چند صورت در افراد پدیدار می شود و می تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد.

کراش بر روی غریبه جذاب

از جمله انواع کراش داشتن که غالبا در میان دختران نیز دیده می شود، کراش بر روی افراد غریبه می باشد. در این نوع کراش بارزترین خصوصیتی که در تعریف کراش داشتن ذکر شد، وجود دارد. یعنی هیچ شناخت درست و عمیقی بر روی طرف مقابل وجود نداشته و تنها بر اساس ویژگی ها و رفتارهای ظاهری به وجود می آید که این نوع خود می تواند به عشق بیمارگونه نیز منجر شود. 

چنین احساسی، مخصوصا نسبت به افراد مشهور و مطرح ایجاد می شود. حتی گاهی امکان دارد که مثلا شخص به یک رستوران یا کافی شاپ رود، و با دیدن صاحب آن یا گارسون یک علاقه به او پیدا کند.

البته این علاقه بسیار سطحی و زودگذر خواهد بود. کاملا مشخص است که مبنای این نوع کراش داشتن چیست؟ فرد تنها بخاطر خصوصیات ظاهری همچون چهره، تیپ، پوشش و رفتارهای او یک نوع جذبه را احساس می کند. جالب آن است که شاید ما دیگر آن شخص را هرگز ملاقات نکنیم، اما درباره او خیالبافی خواهیم کرد.

عشق واقعی

این نوع کراش را می توان بهترین نوع آن دانست، چرا که بر اساس شخصیت طرف مقابل شکل می گیرد. فرد به دلیل مهربانی، هوش، خلاقیت، و خصوصیاتی که از دیگری می بیند، به او علاقه مند می شود. از آنجا که تفاوت کراش با عشق در سطحی و عمقی بودن آن است، چنین کراشی می تواند به رابطه تبدیل شود.

امکان دارد چنین احساسی نسبت به یک دوست قدیمی، یکی از خویشاوندان و … که قبلا برایمان عادی بوده است، به طور ناگهانی پیش بیاید. اما در هر حال یک شناخت نسبی در آن وجود دارد. چنین علاقه ایی می تواند در مدت آشنایی ازدواج نیز رخ دهد. 

کراش به دلیل تحسین برانگیزی

در این نوع کراش، فرد نسبت به کسی که موفقیت های مختلف گوناگون کسب نموده است، احساس کشش پیدا می کند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم که تعریف کراش داشتن از روی تحسین چیست؟ می توان آن را با علاقه یک دانشجو نسبت به یکی از همکلاسی های درسخوان و موفق مثال زد. یا اینکه دانش آموز و دانشجو به معلم و استاد خود که دارای دانش بالا و اخلاق جذابی است، وابستگی عاطفی پیدا کند. 

البته این نوع از انواع کراش داشتن بیشتر بر پایه احترام بوده و معمولا به جنبه هایی از دیگری علاقه می گردند که خود فاقد آن هستند.

در چنین مواردی، ابتدای شناخت با هیجان و شگفت آوری ناشی از سطح بالای تلاش، معلومات یا قدرت های فیزیکی همراه است. اما اگر شخص مدتی صبر کند، احتمالا این مسائل برای او عادی خواهد شد.

کراش هیجانی و زودگذر

همانطور که از نام آن بر می آید، معمولا شخص در نگاه یا برخورد اول نسبت به دیگری علاقه پیدا می کند. تفاوت کراش هیجانی با عشق واقعی در زودگذر بودن آن است. البته نمی توان به طور دقیق گفت که مثلا تا چند روز این احساس دوام خواهد آورد، اما غالبا پس از یک مدت کوتاه از بین می رود.

در عوض همان مدت کوتاه برای فرد پر از شور و اشتیاق است و شدت احساسات بالا می باشد. از جمله علل پیدایش انواع کراش داشتن موقت، مشاهده ویژگی های جذاب در فرد مقابل است. اما پس از اینکه تب عشق فروکش کرد، دیگر آن احساس از بین خواهد رفت.

کراش دوستانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعریف کراش داشتن دوستانه چیست؟ در واقع این نوع کراش دارای خصوصیات عادی است و خبری از غلیان احساسات عاشقانه نیست. کراش دوستانه معمولا بین دو دوست صمیم به وجود می آید و به دلایل مختلفی همچون همسانی موقعیت یا غرور، ابراز در آن وجود ندارد.

به عنوان مثال، یک فرد می تواند نسبت به همکار یا همکلاس خود کراش پیدا نماید. البته این دوست از مقام دوستی اندکی فاصله گرفته و مهم تر جلوه خواهد کرد. همچنین، میل به ارتباط بیشتر از نشانه های انواع کراش داشتن دوستانه می باشد.

روش های فراموشی کراش چیست؟

انواع کراش داشتن

با وجود آنکه گفته شد برخی از انواع کراش داشتن به صورت کوتاه مدت بوده و پس از آن فرد مقابل فراموش خواهد شد، اما گاهی غلیان احساس شدید بوده و به دلیل یک طرفه بودن بی سرانجام خواهد ماند.

در چنین مواقع شخص دچار آسیب های روحی خواهد شد که می تواند فعالیت های او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است برای هر چه سریعتر معشوق قدیمی اقداماتی را انجام دهد. اما روش مقابله با احساسات شدید در کراش داشتن چیست؟

  • تمامی راه های ارتباطی را قطع کنید. اگر شخص مقابل را به دلایل مختلفی به صورت حضوری می بیند، سعی کنید تا حد امکان از دیدار او بپرهیزید. حتی در فضای مجازی او را دنبال نکرده و شماره وی را از گوشی خود پاک نمایید.
  • برای خود هدف و مشغله های درست و بزرگ تعیین کنید. در بسیاری از مواقع، علاقه شدید ما به کسی به دلیل آن است که او را بهتر و موفق تر از خود می بینیم. هر چه ذهنتان درگیر مسائل مهمتری باشد، زمان کمتری برای فکر کردن به دیگری خواهید داشت.
  • وقت بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنید. نگذارید احساس تنهایی می تواند موجب کراش داشتن بر روی شخص دیگر باشد.
  • نقاط منفی طرف مقابل را بشناسید. البته این امر برای زمانی که تنها خوبی های دیگری برای ما قابل توجه است، دشوار خواهد بود. اما مطمئن باشید که او یک انسان است و دارای عیوب خاص خود می باشد.
  • اعتماد بنفس خود را بالا ببرید. هر چقدر به ارزش خود بیشتر پی ببرید، کمتر اجازه می دهید که احساسات زودگذر شما را آزار دهد. از تکنیک های افزایش اعتماد بنفس استفاده کنید.

نشانه های کراش داشتن چیست؟

شاید تفاوت کراش با عشق برای فردی که دچار هیجانات احساسی شده است، دشوار باشد و با توضیحاتی که ارائه دادیم به این فکر کند که آیا واقعا عاشق شده یا تنها یک کراش مقطعی است. در ادامه به مهمترین ویژگی هایی که هنگام کراش داشتن در شخص پیدا می شود، اشاره می کنیم. همچنین برای آگاهی از روش های مختلف و درست پایان دادن به رابطه عاشقانه نیز شیوه های متنوعی وجود دارد که از طریق مشورت با مشاور می توان از آن ها مطلع شد. 

  • در درون احساس هیجان و خوشحالی به شما دست می دهد.
  • نام او را دائما در صحبت هایتان ذکر می کنید
  • درباره زندگی و احوالات او کنجاو هستید
  • رفتارتان با او نسبت به بقیه متفاوت است
  • با رفتارها و اعمال گوناگون سعی می کنید توجه او را جلب کنید
  • هنگامی که در کنار یا با او هستید یک نوع احساس استرس به شما دست می دهد
  • در مورد روابطش احساس حسادت می کنید
  • با روش های مختلف تلاش می کنید که با او ارتباط برقرار کرده یا صحبت نمایید
  • انجام امور روزمره برایتان دشوار می شود
  • همیشه در ذهنتان است، حتی اگر سعی در فراموش کردنت داشته باشید
  • احساساتتان از کنترلتان خارج است
  • در شبکه های اجتماعی به دنبال او می گردید و او را دنبال می کنید
  • بدنتان واکنش های آزاردهنده نشان می دهد
  • به اینکه در پایان چه خواهد شد بسیار می اندیشید
  • به ترانه های عاشقانه زیاد گوش می دهید

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا با توضیح اینکه تعریف کراش داشتن چیست در مورد انواع آن اطلاعاتی را کسب نموده و از تفاوت آن با عشق آگاه شویم.

در صورتی که شما یا نزدیکانتان درگیر مواردی همچون کراش یا عشق می باشند، برای به کنترل درآوردن احساسات خود و دریافت راهنمایی جهت وصال یا فراموشی با همکاران ما در دکتر فکر در ارتباط باشید. برای این منظور امکان مشاوره در همه روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 به صورت آنلاین و تلفنی امکانپذیر خواهد بود. 

تفاوت کراش با عشق چیست؟

تفوت های گوناگونی میان این دو وجود دارد. اما مهم ترین مورد این می باشد که عشق واقعی طولانی مدت و عمیق است در حالیکه کراش زودگذر و سطحی می باشد.

انواع کراش کدامند؟

انواع کراش عبارتند از کراش دوستانه، عشق واقعی، کراش از روی تحسین، کراش هیجانی و موقت

نشانه های کراش داشتن چیست؟

در این مقاله می توانید نشانه های کراش داشتن را مطالعه فرمایید.

چگونه با احساسات شدید در کراش داشتن مقابله نماییم؟

برای دریافت مشاوره راهکارهای کنترل احساسات در هنگام عشق یا کراش داشتن می توانید با مشاوران تماس بگیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

حسادت عاشقانه در زنان

نشانه های حسادت عاشقانه در زنان و راههای رفع آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور