علائم اعتیاد به پورنوگرافی

نشانه های اعتیاد به پورنوگرافی+ راه های درمان آن

در زندگی امروزی تعداد دفعاتی که واژه پورنوگرافی را می شنویم خیلی بیشتر شده است، شاید تا چند سال گذشته فقط درصد کمی از مردم با این واژه آشنایی داشتند ولی به تدریج با گسترش فضاهای مجازی و استفاده بیشتر از اینترنت آشنایی با پورنوگرافی هم بیشتر شده است. پورنوگرافی به معنی نشان دادن آمیزش و رابطه جنسی میان افراد به صورت کاملا واضح از طریق فیلم، عکس، انیمیشن، مجله، پوستر، مجسمه و… با هدف تحریک و ارضای جنسی می باشد. متاسفانه با گسترش صنعت پورن و ساخت فیلم های بیشتر در این زمینه هم گام با پیشرفت فضای مجازی و اینترنت دسترسی افراد به فیلم های پورن بیشتر شده است و خیلی از افرادی که به سمت دیدن این فیلم ها سوق پیدا می کنند با مشکلی به نام اعتیاد به پورنوگرافی مواجه می شوند.

اعتیادی که می تواند باعث مشکلات روحی، جسمی، رفتاری و اجتماعی شود. اعتیاد داشتن به پورنوگرافی در میان مردان بیشتر از زنان شایع است زیرا درصد بالایی از طرفداران پورنوگرافی آقایان هستند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نشانه های معتادان به پورنوگرافی بپردازیم و برخی از دلایل ایجاد این مشکل را به همراه روش های درمانی آن بیان کنیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

نشانه های اعتیاد به پورنوگرافی

مشکل اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورن مانند هر مشکل رفتاری دیگر دارای یکسری از نشانه ها می باشد که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

مشکل نعوظ

مشکل نعوظ ناشی اعتیاد به پورنوگرافی

آقایانی که طولانی مدت به تماشای این فیلم ها می پردازند و به آن اعتیاد پیدا می کنند به تدریج با مشکل نعوظ مواجه می شوند. دیگر با فیلم های ساده و کلاسیک تحریک نمی شوند و به سمت فیلم های خشن روی می آورند. این افراد حتی در هم بستر شدن با همسر خود هم دچار اختلال در نعوظ می شوند.

عدم وابستگی عاطفی

معتادان به پورنوگرافی دیگر وابستگی عاطفی به اعضای خانواده مانند پدر، مادر، همسر و فرزندان ندارند، در واقع دچار بی تفاوتی احساسی می شوند.

لذت نبردن از رابطه واقعی

افراد متاهلی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند حتی از برقراری رابطه با همسر خود لذت نمی برند و ممکن است در یک رابطه هر چقدر هم طولانی باشد ارضا نشوند.

حقیر دانستن خود یا شریک جنسی

معتادان به پورنوگرافی با دیدن این فیلم ها خود و همسرشان را با بازیگران صنعت پورن مقایسه می کنند و آن ها را بهتر از خود و همسرشان می دانند و حس حقارت به آن ها دست می دهد، همچنین ممکن است خود را در سطح بازیگران پورن بدانند ولی همسرشان را نه و با رفتار و صحبت خود او را تحقیر کنند.

برای اطلاع از فواید مشاوره جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

تمایل کمتر به برقراری رابطه واقعی

این افراد به دنبال لذت نبردن از رابطه و مقایسه کردن خود و همسرشان با بازیگران پورن، دیگر تمایلی به نزدیکی با همسر ندارند و بیشتر از قبل به سمت خود ارضایی با دیدن فیلم ها سوق پیدا می کنند.

اعمال خشونت علیه زنان

در اکثر فیلم های پورن رابطه های خشنی که با آسیب زدن به زنان همراه است به تصویر کشیده می شوند. مردان و حتی پسران نوجوان با دیدن این فیلم ها به اعمال خشونت علیه زنان و استفاده ابزاری از آن ها تمایل پیدا می کنند.

رفتار های خشن و انجام کارهای هنجار شکن

رفتار خشونت آمیز به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی

همانطور که گفتیم اکثر فیلم های پورن به نمایش دادن رفتار های خشن می پردازند، این اعمال خشونت در معتادان به پورنوگرافی به تمامی رفتارها در زندگی بسط پیدا می کند و باعث انجام دادن کارهای هنجار شکن مانند قمار، دعوا و درگیری فیزیکی، مصرف مواد مخدر و الکل توسط آن ها می شود. در واقع اعتیاد به پورنوگرافی می تواند زمینه ساز اعتیاد به دیگر موضوعات جسمی و رفتاری شود.

اضطراب اجتماعی و گوشه گیری

معتادان به پورنوگرافی در مواجه با اعضای خانواده، دوستان، همکاران و همکلاسی های خود دچار اضطراب می شوند و سعی دارند از هرگونه صحبت و معاشرت با آن ها خودداری کنند، در نتیجه دچار گوشه گیری می شوند، که این گوشه گیری و پناه بردن به تنهایی موجب تشدید دیدن فیلم های پورن می گردد.

دوری از زندگی روزمره

این افراد هرچقدر بیشتر به تماشای فیلم های پورن بپردازند، بیشتر هم انگیزه خود را برای زندگی کردن از دست می دهند و فقط تمایل به خود ارضایی دارند. از یادگیری مهارت های جدید باز می مانند، در حرفه و شغل خود دچار مشکل می شوند و روند درسی و تحصیلی آن ها افت می کند.

افسردگی

تمامی نشانه هایی که گفتیم اعم از اضطراب اجتماعی، گوشه گیری، بی اهمیت بودن زندگی و تمایل به تنهایی زمینه ساز بروز افسردگی با درجات مختلف هستند. متاسفانه پورنوگرافی مانند باتلاقی است که هر چه افراد بیشتر به سمت آن بروند بیشتر هم گرفتار می شوند.

درگیری ذهنی و عدم تمرکز

اعتیاد به پورنوگرافی منجر به فکر کردن به موضوعات بی اهمیت می شود و درگیری ذهنی ایجاد می کند. به واسطه این درگیری ذهنی فرد تمرکز خود را از دست می دهد و از انجام دادن کارهای خود باز می ماند.

برای اطلاع از فواید ترک خود ارضایی بر روی لینک کلیک کنید.

تمایل به ترک

افرادی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند مدام عذاب وجدان دارند و به فکر ترک کردن تماشای فیلم های پورن و خود ارضایی هستند ولی متاسفانه این تمایل ها ناموفق است و قدمی را برای ترک این کار بر نمی دارند.

بی قراری و آشفتگی

معتادان به پورنوگرافی در طی شبانه روز بی قرار هستند و لحظه شماری می کنند که به تماشای فیلم ها بپردازند و به محض دیدن تصاویر پورن آشفتگی و بهم ریختگی روحی و رفتاری آن ها برطرف می شود.

علل اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد در هر زمینه ای قطعا دارای یکسری عوامل زمینه ساز است که وجود آن ها در زندگی افراد و پررنگ شدنشان موجب وابستگی به عوامل دیگر و ایجاد اعتیاد می شود. در ادامه مطلب به بررسی برخی از علل اعتیاد به پورنوگرافی می پردازیم:

دسترسی آسان

همانطور که گفتیم با گسترش فضای مجازی و اینترنت، دسترسی به فیلم ها و تصاویر پورن بیشتر و آسانتر شده است. اکثر این فیلم ها رایگان پخش می شوند و موجب وسوسه شدن افراد به تماشای تصاویر پورن می گردند. امروزه نوجوانان به دلیل دسترسی بدون کنترلی که به اینترنت دارند و همینطور رایگان بودن اکثر پورنوگرافی ها به سمت خود ارضایی و لذت جنسی بدون برقراری رابطه با همسر خود تمایل پیدا می کنند.

ارضا شدن بدون نیاز به شریک جنسی

خود ارضایی با اعتیاد به پورنوگرافی

افراد مجردی که نیاز جنسی دارند و خواهان برطرف کردن هرچه زودتر این نیاز هستند به فکر آسانترین راه می باشند که آن هم دیدن فیلم های پورن است زیرا نیازی به پیدا کردن شریک جنسی ندارند.

برای اطلاع از عوارض خود ارضایی بر روی لینک کلیک کنید.

اختلاف با همسر

افراد متاهلی که با همسر خود دچار مشکل می شوند و این روند برای طولانی مدت ادامه پیدا می کند، به سمت پورنوگرافی سوق پیدا می کنند و این کار زمینه ساز فاصله گرفتن بیشتر از همسرشان و ترک رابطه جنسی می شود.

بی هدف بودن زندگی

وقتی افراد در زندگی خود هدفی ندارند که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند، دارای وقت آزاد زیادی در طول شبانه روز هستند. از طرفی نیاز جنسی هم در همه افراد وجود دارد، پس برای پر کردن اوقات فراغت و برطرف کردن نیاز جنسی خود به دیدن این فیلم ها تحریک می شوند و در نهایت دچار اعتیاد به پورنوگرافی می گردند.

تجرد طولانی مدت

هر انسانی نیاز جنسی را در خود حس می کند، بهترین راه برای برطرف کردن این نیاز برقراری رابطه با همسر است. وقتی سن ازدواج بالا می رود و شرایط برای انجام آن فراهم نمی شود، افراد به خود ارضایی و دیدن فیلم های پورن تمایل پیدا می کنند.

برای اطلاع از مشاور ازدواج خوب بر روی لینک کلیک کنید.

تصور اشتباه جنبه آموزشی

گاهی زوج های جوان به دلیل ناآگاهی و یا توصیه اشتباه اطرافیان برای یادگیری بیشتر رابطه جنسی به تماشای این فیلم ها می پردازند، در حالی که این کار کاملا اشتباه است زیرا پورنوگرافی هیچگونه جنبه آموزشی ندارد و فقط موجب بروز مشکلات میان زن و شوهر و در نهایت اعتیاد به پورنوگرافی می شود.

مشکلات روحی

اعتیاد به این موضوع می تواند ناشی از مشکلات روحی باشد که فرد از دیدن آمیزش و رابطه دیگران لذت می برد. این افراد باید تحت درمان قرار بگیرند زیرا دیدن فیلم های پورن در طولانی مدت موجب تشدید این نوع از بیماری ها می شود.

راه های درمان اعتیاد به پورنوگرافی

همانطور که گفتیم علل متفاوتی می توانند سبب ایجاد اعتیاد به پورنوگرافی شوند، بنابراین درمان این مشکل هم نیازمند بستر سازی و در کنار هم قرار گرفتن چند راه است که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

دوری از فضای مجازی

تاثیر فضای مجازی بر اعتیاد به پورنوگرافی

در زندگی امروز فضای مجازی و استفاده از اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از کارهای روزمره محسوب می شود ولی می توان استفاده از آن را کنترل کرد و فقط برای انجام کارهای ضروری به سراغ این امکانات رفت. در واقع افرادی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند برای سپری کردن ساعات آزاد و اوقات فراغت نباید به سراغ استفاده از اینترنت و فضای مجازی بروند و تا حدی که می توانند از آن ها دوری کنند.

برای اطلاع از مضرات سکس چت بر روی لینک کلیک کنید.

ورزش

انجام حرکات ورزشی به صورت پیوسته در همه روزها به کنترل هورمون های جنسی کمک می کند و موجب جلوگیری از تحریک شدن افراد به صورت متعدد می شود.

رژیم غذایی

داشتن رژیم غذایی به دور از مواد خوراکی با طبع گرم می تواند به درمان این نوع از اعتیاد کمک کند. مصرف لبنیات به صورت مداوم از حس کردن بیش از حد نیاز جنسی جلوگیری می کند.

خواب منظم

اکثر افراد شبانه و به هنگام خواب تمایل به دیدن فیلم های پورن پیدا می کنند، زیرا در این ساعت تنها هستند و مشغله ای هم ندارند، بنابراین خودداری از بیدار ماندن و همچنین تنها نخوابیدن در اتاق یکی از راه های کمک کننده به درمان اعتیاد به پورنوگرافی است.

معاشرت با خانواده

همانطور که گفتیم افراد معتاد به پورنوگرافی در وقت های آزاد و اوقات فراغت حتما به سراغ دیدن فیلم ها می روند، پیشنهاد می شود این افراد وقت خود را بیشتر برای صحبت و معاشرت با اعضای خانواده صرف کنند و تا حدی که می توانند تنها نباشند که دیگر وقتی برای دیدن فیلم های پورن نداشته باشند.

مشاوره

مشاوره برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی

درمان اصلی اعتیاد به پورنوگرافی با برقراری جلسات مشاوره ای انجام می شود. طی این جلسات مشکل اصلی افراد شناسایی شده و به صورت تخصصی درمان آن ها آغاز می گردد. مشاور مضرات ادامه دادن به تماشای فیلم ها را بیان می کند تا فرد معتاد دچار تلنگر وارد شده و هر چه زودتر بتواند از ادامه دادن این مسیر خودداری کند.

درمان دارویی

گاهی اوقات مشاور طی صحبت با فرد معتادبه پورنوگرافی مشکلات جدی روحی را تشخیص می دهد که علاوه بر جلسات مشاوره ای به درمان دارویی هم نیاز دارد.

افزایش دفعات رابطه با همسر

برای افراد متاهل که چندین جلسه مشاوره برای آن ها تشکیل شده و از لحاظ روحی آمادگی بهتری نسبت به قبل دارند پیشنهاد می شود تعداد دفعات رابطه جنسی خود را با همسرشان افزایش دهند تا به زندگی واقعی نزدیکتر شوند.

لازم به ذکر است درمان اعتیاد به پورنوگرافی نیازمند رعایت کردن همه عوامل گفته شده است زیرا خلا هر یک از این زمینه ها می تواند موجب تحریک فرد شود. مهم ترین افرادی که می توانند به معتادان این مشکل کمک کنند اعضای خانواده آن ها هستند، بنابراین تنها گذاشتن این افراد اصلا کار مناسبی نیست.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با اعتیاد به پورنوگرافی به شما عزیزان توضیح دهیم و به برخی از نشانه های معتادان به این مشکل اشاره کنیم. همچنین تعدادی از دلایل بروز این نوع از اعتیاد و راه های درمان آن را بیان کردیم. چنانچه به مشاوره تخصصی در این زمینه نیاز دارید می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا اعتیاد به پورنوگرافی در همه سنین رخ می دهد؟

بله، طرفداران پورنوگرافی بازه سنی مشخصی ندارند

آیا دیدن فیلم های پورن بر ورابط زناشویی تاثیر منفی دارد؟

قطعا دیدن پورنوگرافی موجب مقایسه کردن همسر با بازیگران پورن شده و بر رابطه تاثیر منفی می گذارد

آیا از فیلم های پورنوگرافی می توان فقط در حد آموزش استفاده کرد؟

خیر، صنعت پورنوگرافی هیچگونه جنبه آموزشی ندارد

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

بله، با مراجعه به مشاور می توان این مشکل را برطرف کرد

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور