تشخیص افراد شیشه ای
تشخیص افراد شیشه ای

تشخیص افراد شیشه ای

موضوع مورد بحث ما در این مطلب نحوه تشخیص افراد شیشه ای است. از آنجایی که مصرف شیشه عوارض بسیار وحشتناک و قابل توجهی دارد، ما در ادامه قصد داریم با بررسی این موضوع و 10 نشانه مهم افراد شیشه ای به شما کمک کنیم تا این اشخاص را بهتر بشناسید. پس در ادامه همراه ما باشید تا در این راستا از علائم مصرف شیشه برای اولین بار و علائم فرد معتاد به شیشه بیشتر آگاه شوید. همچنین، در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص، علائم خماری شیشه داشتید می توانید از کارشناسان کمک بگیرید.

تشخیص افراد شیشه ای با 10 نشانه مهم

تشخیص افراد شیشه ای با 10 نشانه مهم

تشخیص افراد شیشه ای گاه می تواند مسئله ای پیچیده باشد. زیرا بدن هر یک از افراد، واکنش متفاوتی به این ماده خواهد داشت. در ادامه ما مواردی را بررسی خواهیم که می توانید از آن ها برای تشخیص افراد شیشه ای استفاده کنید.

وابستگی به شیشه از علائم افراد شیشه ای

از عوارض مصرف شیشه این است که اگر به طور منظم از آن استفاده شود، شخص را به سرعت به خود وابسته می کند. آنها ممکن است احساس کنند که برای انجام فعالیتهای عادی خود مانند کار، مطالعه و معاشرت یا فقط برای گذراندن روز به شیشه نیاز دارند.

مشکلات روحی و روانی

تحقیقات نشان می دهد که افراد شیشه ای ممکن است احساس لذت کمتری از فعالیت های روزمره داشته باشند. آنها می توانند به راحتی تحت فشار قرار بگیرند و خلق و خویشان خیلی سریع تغییر می کند. این تغییرات می تواند منجر به مشکلات طولانی مدتی همچون اضطراب و یا حتی در بسیاری از موارد انواع افسردگی شود. تغییرات ذکر شده برای اشخاصی که اقدام به ترک اعتیاد شیشه کرده اند نیز رخ می دهد.

مخلوط کردن شیشه با داروهای دیگر

بسیاری از افراد معتاد به شیشه، تمایل به مخلوط کردن این ماده با دیگر مواد را دارند. در ادامه اثرات مخلوط کردن شیشه با موارد دیگر را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

شیشه + الکل، حشیش یا بنزودیازپین ها: فشار زیادی بر بدن وارد می کند. اثرات محرک شیشه ممکن است اثرات داروهای درمان افسردگی مانند بنزودیازپین ها را پنهان کند و خطر مصرف بیش از حد را افزایش می دهد.

از دست دادن علاقه و رضایت خاطر

 گرچه این موارد معمول نیست، اما یک ویژگی قابل توجهی می باشد. شخصی که به طور معمول کاملاً فعال است و در کارهای مختلفی به فعالیت می پردازد، علاقه خود را از دست می دهد. سرگرمی ها، استعدادها و مهارت هایی که فرد به طور معمول از آن ها لذت می برد، دیگر مانند قبل نخواهند بود.

علائم جسمی قابل توجه

تشخیص افراد شیشه ای با آزمایش
تشخیص افراد شیشه ای با آزمایش

به طور کلی، مصرف مواد مخدر علائم گوناگون جسمی را در شخص مصرف کننده به وجود می آورد که می توان از آن ها برای تشخیص افراد شیشه ای استفاده کرد. از مهم ترین علائم اعتیاد که غالبا در تمام معتادان به شیشه دیده می شوند، عبارتند از : تاثیر بر قرمزی چشم و چشم های خون افتاده (قرمز)، گشاد شدن مردمک چشم، بو کشیدن، خارش، علائم تزریق، صورت پف کرده، رنگ غیرمعمول پوست، همه از علائم قابل توجه استفاده است.

یک فرد می تواند تمام تلاش خود را انجام دهد تا این شاخص ها را نیز پنهان کند. با این حال، اگر رضایت خاطر به وجود بیاید، ممکن است دیگر تلاشی برای دروغ و پنهانکاری در مورد مصرف خود نکند.

تغییر در ظاهر

 تغییرات ظاهری نیز موارد مهمی هستند که می توانند برای تشخیص افراد شیشه ای مورد استفاده قرار بگیرند. همانطور که گاهی ناس باعث لاغری می شود، یکی از این پیامدهای مصرف شیشه نیز می تواند لاغری و کاهش وزن بسیار سریع است. عادات غذایی و زمانی که فرد غذا می خورده، می تواند به سرعت تغییر کند.

نوسانات خلقی سریع

 هنگام تعیین تغییرات سریع خلق و خو، باید موارد طبیعی را برای فرد در نظر بگیرید. به طور مثال، فردی که معمولاً خونسرد است، به صورت ناگهانی عصبی خواهد شد. شخصی که معمولاً خوش فکر است می تواند افسرده شود. همچنین تغییرات خلقی نامنظم می تواند ناشی از سو مصرف مواد مخدر باشد. اگر این موارد عادی نباشند، به احتمال زیاد شما با استفاده از مواد مخدر یا یک مسئله بهداشت روان روبرو هستید.

رفتار منزوی

مصرف مواد می تواند باعث انزوا و گوشه گیری شود، به همین دلیل این مورد در تشخیص افراد شیشه ای نیز یک نشانه خوب به شمار می آید. آیا فرد وقت زیادی را در اتاق خود می گذراند؟ آیا آنها هنگام خروج و ورود اتاق خود را قفل می کنند؟ اینها شاخص هایی است که نشان می دهد آنها ممکن است چیزی را پنهان کنند که احتمالاً سوء مصرف مواد مخدر است.

تغییرات سریع در برنامه های عادی

افراد آلوده شده به شیشه، ممکن است به صورت ناگهانی تغییراتی سریع و بدون برنامه را در تمامی فعالیت های خود به وجود بیاورند. این موارد شامل تغییر در برنامه درس خواندن، کار و بسیاری موارد دیگر خواهد شد.

رفتارهای نامنظم

رفتارهای نامنظم می تواند از جمله شاخص ترین نشانه های تشخیص افراد شیشه ای باشد.

این رفتارها می توانند به موقعیت های خطرناکی تبدیل شوند و معمولاً رفتارهای خشونت آمیز ناشی از ترک اعتیاد محسوب می شوند. برخی از رفتارها با مصرف مواد پر رنگ تر می شوند. افسردگی، اختلالات روانی و خلقی و غیره همگی در دسته رفتارهای نامنظم قرار می گیرند.

تشخیص افراد شیشه ای با آزمایش

علائم روانشناختی برای تشخیص افراد شیشه ای

در بسیاری از موارد، تست اعتیاد ادرار می تواند تا 72 ساعت پس از آخرین دوز، شیشه را تشخیص دهد. آمفتامین متابولیزه می شود، به این معنی که صفحه نمایش دارو احتمالاً برای هر دو ماده مثبت خواهد بود. به طور معمول، فاصله تشخیص ادرار برای مواد محرک نوع آمفتامین 3 تا 5 روز پس از آخرین مصرف است. این فاصله ممکن است در کاربران سنگین و مزمن بیشتر باشد و تا یک هفته در ادرار تشخیص داده شود.

راه های دیگری که می توان برای تشخیص افراد شیشه ای استفاده کرد، آزمایش مو، خون و مایعات دهان است. آزمایش خون و مایعات خوراکی می تواند مفیدتر و دقیق تر از آزمایش ادرار برای تشخیص افراد شیشه ای باشد. با این حال، هر دو فواصل تشخیصی کمتری نسبت به آزمایش ادرار دارند.

بسته به نوع آزمایش تست مو، می توان تا 90 روز بعد از آخرین استفاده، آزمایش مو را تشخیص داد. این موارد بیشتر در تست های پزشکی قانونی یا تحقیقاتی کاربرد دارد و معمولاً برای آزمایش های بالینی یا محل کار استفاده نمی شود.

علائم روانشناختی برای تشخیص افراد شیشه ای

علائم فرد معتاد به شیشه، شامل موارد متعددی می شود. علائم روانشناختی مصرف شیشه بسیار گسترده است.

هنگام استفاده از شیشه، به دلیل قدرت این دارو، افزایش سطح دوپامین در مغز و احساس سرخوشی اولیه اتفاق می افتد که این خود از بارزترین اثرات مخرب مواد مخدر بر مغز به شمار می آید. دوپامین یکی از اصلی ترین پیام رسان های شیمیایی در سیستم پاداش مغز است. داروهایی مانند شیشه، که مدار پاداش مغز را فعال می کنند، به طور کلی پتانسیل بالایی برای اعتیاد دارند.

اما دوپامین علاوه بر لذت، در مغز عملکرد دیگری دارد. دوپامین همچنین در تقویت حافظه و توانایی یادگیری نقش دارد. سوء مصرف مداوم دارویی به طور مداوم مغز را با دوپامین سرازیر می کند، که با گذشت زمان، عدم تعادل در سطح دوپامین طبیعی مغز و عملکردهای مربوط به دوپامین را ایجاد می کند.

در نتیجه، در دراز مدت افرادی که سوء استفاده از شیشه دارند ممکن است دچار مشکلات حافظه، ناتوانی در یادگیری مهارت های حرکتی جدید، عدم تمرکز و سایر کارها و اختلال در حافظه بینایی شوند.

بعلاوه، سوء مصرف مواد مخدر در برخی از کاربران روان پریشی ایجاد کند. از ویژگی های روان پریشی ناشی از شیشه می توان به توهم، توهم شنوایی و بینایی، پارانویا و تحریک پذیری اشاره کرد. خاراندن شدید، یک عارضه جانبی جسمی است که ریشه در بعضی موارد روان پریشی دارد.

افرادی که روان پریشی ناشی از کریستال را تجربه می کنند، ممکن است احساس کنند که اشکالی در سرتاسر پوستشان خزیده شده است، و برای تسکین آن مدام قسمت های مختلف بدن را خارش دهند. در نتیجه خارش، احتمالاً سایش و جوش های پوستی ایجاد می شود.

ممکن است فردی که تحت فشار است دچار خشونت و سایر اشکال رفتار مجرمانه شود. این موارد نه تنها در تشخیص افراد شیشه ای بلکه در تشخیص اعتیاد به سایر مواد نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

تشخیص افراد شیشه با علائم رفتاری

تشخیص افراد شیشه با علائم رفتاری

استفاده از هر ماده مخدری می تواند تبدیل به اعتیاد شدید شود. وقتی افراد استفاده از مواد مخدر را در اولویت خود قرار می دهند، به مرور زمان مشکلات بسیاری را تجربه خواهند کرد. برای تشخیص افراد شیشه ای با علائم رفتاری، همراه ما باشید.

در مراحل اولیه استفاده از شیشه، افراد سعی در پنهان کردن سوء ستفاده خواهند داشت. این سطح از درگیری شخصی با شیشه به استثنای روابط مهم و تعهدات، خود یکی از قوی ترین نشانه های اعتیاد در حوزه رفتارشناسی است. اغلب مردم دوست ندارند به افرادی که با بروز یک سری رفتارهای خاص مظنون به مصرف شیشه هستند نزدیک شده یا ارتباط دوستانه برقرار کنند.

از جمله موارد دیگری که می توانید به عنوان روشی برای تشخیص افراد شیشه ای با علائم رفتاری استفاده کنید، پیدا کردن وسایل مربوط به مصرف شیشه می شود. نوع وسایل مصرفی به روش مصرف بستگی دارد. ممکن است شیشه از طریق دهان مصرف شود، قرقره، دود یا تزریق شود.

لوازم کشیدن شیشه می تواند شامل نوارهای فویل آلومینیومی، فندک های مشعل، نی کوتاه، قلم های توخالی  لوله های شیشه ای (در انتهای آن لامپ یا بدون آن)، یا لامپ های شکاف خورده که خرد یا ذوب شده، باشند. کسانی که از شیشه استفاده می کنند ممکن است آن را در لوله بکشند یا دارو را روی آلومینیوم قرار دهند، از فندک برای گرم کردن استفاده کنند و سپس دود حاصل را از طریق نی، قلم توخالی، لوله شیشه یا سایر مواد استوانه ای بخورند.

بر روی این ابزارها اغلب بقایای سوختگی وجود دارد. معمولاً برای افرادی که از شیشه استفاده می کنند، ورقه های آلومینیوم استفاده شده را به صورت گلوله در می آورند. لوازم مرتبط با استفاده وریدی شامل سرنگ، نوارهای بازو و قاشق (برای گرم کردن و مایع سازی مایع) است.

اثرات کلی مصرف شیشه بر بدن

اثرات کلی مصرف شیشه بر بدن

سطح مطمئنی از مصرف مواد مخدرکه منجر به اعتیاد نشود، وجود ندارد.

عوارض مصرف شیشه تواند تا 12 ساعت باقی بماند و ممکن است فرد تا چند روز مشکلات جدی برای خوابیدن داشته باشد.

با استفاده از موارد زیر می توانید به تشخیص افراد شیشه ای بپردازید.

در صورت تزریق دارو خطرات زیر افزایش خواهد یافت :

  • کزاز
  • عفونت
  • آسیب رگ
  • هپاتیت B
  • هپاتیت C
  • اچ آی وی و ایدز

تشخیص مصرف بیش از حد در افراد شیشه ایی

اگر شیشه را بیش از حد مصرف کنید، قطعاً علائم شدیدتری را تجربه خواهید کرد. برای تشخیص افراد شیشه ای در مواردی که استفاده شدید وجود دارد، باید به موارد زیر توجه کنید.

  • ضربان قلب و درد قفسه سینه
  • مشکلات تنفسی
  • تحریک شدید
  • گیجی
  • سردرد ناگهانی و شدید
  • بیهوشی
  • سکته مغزی
  • حمله قلبی یا مرگ

پس از مصرف شدید، عدم استفاده نیز تاثیرات بدی را روی بدن خواهد گذاشت. علائمی که در ادامه آورده‌ایم، مشکلاتی است که پس از عدم مصرف در دوره اعتیاد شدید با آن رو به رو خواهید شد.

  • مشکل در خوابیدن و خستگی
  • سردرد، سرگیجه و تاری دید
  • پارانویا، توهم و گیجی
  • تحریک پذیری

استفاده از داروی افسردگی مانند الکل، بنزودیازپین ها یا حشیش برای کمک به اثرات پایین آمدن ممکن است منجر به چرخه وابستگی به هر دو نوع دارو شود.

اثرات بلند مدت مصرف شیشه

افرادی که به صورت بلندمدت از شیشه استفاده می‌کنند، علائم زیر را تجربه خواهند کرد.

  • کاهش شدید وزن به دلیل کاهش اشتها
  • خشکی دهان و مشکلات دندانی
  • سرماخوردگی یا آنفولانزا منظم
  • مشکل در تمرکز
  • نفس نفس افتادن
  • سفتی عضله
  • اضطراب ، پارانویا و خشونت
  • افسردگی
  • مشکلات قلبی و کلیوی
  • افزایش خطر سکته مغزی
  • نیاز به استفاده بیشتر برای به دست آوردن همان اثر
  • مشکلات مالی ، شغلی یا اجتماعی
  • روان پریشی یخ

دوزهای بالای شیشه و استفاده مکرر ممکن است منجر به یک بیماری روانی شناخته شده به نام “روان پریشی شیشه” شود که با توهمات پارانوئید، توهم و رفتارهای عجیب، پرخاشگری یا خشونت مشخص می شود. این علائم معمولاً چند روز پس از قطع استفاده از شیشه توسط فرد ناپدید می شوند.

شیشه یا کریستال چیست؟

تشخیص مصرف بیش از حد در افراد شیشه ایی

Crystal meth که فقط meth نیز نامیده می شود، دارویی غیرقانونی است که با ترکیبی از مواد دارویی سرماخوردگی و مواد شیمیایی سمی تولید و ایجاد می شود. کریستال مت ارزان است و بالاترین میزان قدرت را به همراه دارد. همچنین برای بسیاری از افراد بسیار اعتیاد آور، خطرناک و در نهایت کشنده است.

این دارو بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و این بخشی از دلیل اعتیاد به آن است. اگر استفاده از آن در مدت زمان طولانی ادامه یابد، مغز به اثرات محرک خود اعتماد می کند و نیاز به استفاده مجدد از آن را ایجاد خواهد کرد.

در حالت کلی تاثیر مواد مخدر بر مغز بدین صورت است که به مغز شما رفته و سیگنالی ایجاد می کند که سیل دوپامین را به وجود می آورد. دوپامین وظیفه ایجاد احساس خوب در مورد چیزهایی را که برای شما خوشایند است، دارد، اما دوپامین ترشح شده با مصرف مت در بدن بسیار بالاتر از آن چیزی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد. این همان چیزی است که باعث ایجاد سرخوشی می شود و همچنین باعث اعتیاد خواهد شد.

همراه با احساس لذت و شادی شدید، شیشه به طور کلی سطح انرژی و فعالیت بدنی و همچنین هوشیاری و اجتماعی بودن شما را افزایش می دهد. هنگام استفاده از آن احساس خستگی یا گرسنگی نمی کنید و همچنین می تواند دامنه توجه شما را افزایش دهد.

متأسفانه، این تأثیرات خوب گمراه کننده اند. افرادی که از شیشه استفاده می کنند ممکن است احساس انرژی بالایی داشته باشند، اما اغلب آنها غذا یا استراحت لازم برای تأمین انرژی آن را ندارند. به همین دلیل این موضوع می تواند منجر به بی خوابی، افسردگی و یا مشکلات دیگری گردد.

مت آمفتامین کریستال یک داروی محرک است، به این معنی که سرعت پیام های رد و بدل شده بین مغز و بدن را سرعت می بخشد. این ماده قوی تر و اعتیاد آورتر است و بنابراین عوارض جانبی مضر بیشتری نسبت به فرم پودر مت آمفتامین معروف دارد.

کریستال معمولاً به صورت بلورهای كوچك و شفافی است كه شبیه یخ هستند. همچنین می تواند به صورت پودری شبیه بلور سفید یا قهوه ای با بوی شدید و طعم تلخ. نامهای دیگرآن نیز شامل کریستال مت، شابو، کریستال، شیشه می شود.

افراد شیشه ایی چگونه شیشه را مصرف می کنند؟

افراد شیشه ایی چگونه شیشه را مصرف می کنند؟

شیشه معمولاً دود می شود (تقریباً بلافاصله اثر آن را احساس کنید) یا تزریق می شود (15 تا 30 ثانیه برای احساس اثر) بعضی اوقات بلعیده می شود (15 تا 20 دقیقه برای احساس اثرات).

نحوه تاثیر کریستال بر روی بدن چگونه است؟

در حالی که فرد به استفاده از مت آمفتامین ادامه می دهد، احتمالاً علائم بیرونی زیادی را تجربه خواهد کرد که نشان دهنده وابستگی به دارو است. اعتیاد می تواند در انواع علائم جسمی و رفتاری، از پوسیدگی دندان گرفته تا بیش فعالی و حملات قلبی، خود را نشان دهد.

افرادی که از کریستال استفاده می کنند ممکن است بیش فعالی، رفتارهای نامنظم خواب کلافگی، از دست دادن اشتها و تمرکز وسواسی را تجربه کنند. این موارد می تواند در تشخیص افراد شیشه ای نیز کاربرد داشته باشد. علائم کوتاه مدت مصرف کریستال شامل پوسیدگی دندان، بوی بد دهان، زخم، گشاد شدن مردمک چشم است.

علائم طولانی مدت مصرف شیشه شامل پرخاشگری، خارش، توهم و پارانویا است و می تواند برای تشخیص افراد شیشه ای مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از شیشه قلب، کبد، کلیه ها، ریه ها و رگ های خونی را تحت فشار قرار می دهد. روند بهبودی برای غلبه بر اعتیاد، نیاز به مراقبت و مشاوره پزشکی دارد.

مت آمفتامین عمیقاً بر مغز و بدن فرد تأثیر می گذارد. این امر باعث تغییر در نحوه تفکر و احساس فرد در اولویت قرار گرفتن دوز بعدی دارو می شود. این تأثیرات اغلب در بسیاری از زمینه های زندگی فرد قابل مشاهده است. ممکن است متوجه کاهش ناگهانی علاقه به سایر زمینه های زندگی شود. سرگرمی ها، روابط و اهداف شغلی همه می توانند نادیده گرفته شوند.

برای افرادی که به طور مکرر از این دارو استفاده می کنند، مشاهده این علائم رفتاری معمول است:

  • یک تغییر ناگهانی در گروه های اجتماعی
  • ناشیانگی (کاهش مهارت های حرکتی ظریف)
  • بزهکاری، مانند سرقت پول برای خرید مواد مخدر
  • حواس پرتی در موقعیت های اجتماعی
  • الگوی خواب نامنظم، مانند بی خوابی و پرخوابی
  • کاهش شدید اشتها (خوردن کم یا اصلاً خوردن غذا برای چندین روز)
  • فراموش کردن تاریخ ها، زمان ها یا رویدادهای مهم
  • بیش فعالی و انرژی زیاد
  • افزایش پرخاشگری یا رفتار خشونت آمیز
  • منزوی شدن
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های معمول
  • غفلت از روابط
  • تمرکز وسواسی روی یک مسئله یا کار خاص
  • رفتار مالی پرمخاطره، مانند برداشتن پس انداز به منظور خرید مواد
  • رفتار جنسی پرخطر

علائم کوتاه مدت و طولانی مدت استفاده از شیشه

علائم کوتاه مدت و طولانی مدت استفاده از شیشه

اعتیاد می تواند انواع مختلفی از علائم جسمی و روانی را ایجاد کند. شیشه می تواند ظاهر فرد را به شدت تغییر دهد. مصرف شیشه با خارش شدید همراه است.

علائم کوتاه مدت استفاده از شیشه

  • بوی بد دهان
  • دندانهای سیاه و پوسیده (که به آن “دهان مژه” نیز گفته می شود)
  • دندانهای شکسته (نتیجه دندان ساییدن ناشی از روش متی)
  • سوختگی، به ویژه روی لب ها یا انگشتان
  • مردمک چشم گشاد
  • تعریق زیاد
  • الگوهای تنفسی نامنظم
  • نشانه های سوزن روی بازوها
  • خون دماغ و آسیب به مجاری بینی
  • پیری زودرس پوست
  • زخم ، آبسه و عفونت
  • کاهش ناگهانی یا شدید وزن

علائم طولانی مدت استفاده از شیشه

  • احساس وجود حشرات خزنده در زیر پوست
  • تحریک
  • پرخاشگری
  • آنهدونیا (ناتوانی در احساس لذت، ناشی از تخریب گیرنده های دوپامین در مغز)
  • اضطراب، یا احساس نگرانی یا ناراحتی
  • هذیان
  • افسردگی یا خلق افسرده
  • توهم
  • اختلال در شناخت، قضاوت، حافظه و مهارت های حرکتی
  • سو تغذیه
  • نوسانات خلقی
  • عصبی بودن

تشخیص اوردوز افراد شیشه ای

مصرف بیش از حد مت آمفتامین معمول است. هنگامی که فردی مقدار زیادی دارو را به طور هم زمان مصرف می کند، ممکن است بدن وی تحت فشار قرار گیرد و منجر به کما، تشنج و گاهی مرگ شود.

علائم اور دوز با مصرف شیشه

  • تحریک
  • درد قفسه سینه
  • اضطراب شدید
  • حمله قلبی
  • دمای بدن بالا
  • تنفس نامنظم
  • ضربان قلب نامنظم
  • نارسایی کلیه
  • تشنج
  • سکته

Crystal Meth و تاثیر آن بر اندام های حساس بدن

مت می تواند در همه جنبه های زندگی و سلامتی فرد ویران کننده باشد. این  ماده می تواند باعث آسیب عمده به اندام ها و مغز شود. بسیاری از اثرات، به ویژه استفاده مزمن ، ممکن است برگشت پذیر نباشند.

تاثیر شیشه بر قلب

از آنجا که شیشه یک ماده محرک است، می تواند تأثیر زیادی بر روی سیستم قلبی عروقی بگذارد. با فشار خون بالا و ایجاد اختلال در ریتم های طبیعی، فشار زیادی را بر قلب شما وارد می کند. شیشه نه تنها به قلب و سیستم قلبی عروقی شما آسیب می رساند، بلکه می تواند در حملات قلبی نیز نقش داشته باشد. همچنین کاربران در معرض خطر سکته های مغزی قرار دارند.

شیشه می تواند رگهای خونی را منقبض می کند و باعث تشکیل لخته های خون شود. این برای رگ های خونی سمی است زیرا باعث پاره گی و خونریزی قلبی خواهد شد. این موارد می توانند برای تشخیص افراد شیشه ای مورد استفاده قرار بگیرند.

تاثیرشیشه بر کبد

استفاده از شیشه می تواند به کبد آسیب برساند و خطر ابتلا به هپاتیت یا نارسایی حاد کبدی را افزایش دهد. این به دلیل سموم زیادی است که می تواند در مواد معدنی وجود داشته باشد. به همین دلیل برای تشخیص افراد شیشه ای نارسایی کبدی مورد بررسی قرار می گیرد.

تاثیر شیشه بر کلیه

این ماده به دلیل افزایش دمای بدن، می تواند باعث از کار افتادن کلیه شود. متاسفانه تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون زیاد است و همچنین می تواند بافت های عضلانی را تجزیه کند و سپس به سموم خطرناک برای کلیه ها تبدیل شود.

تاثیر شیشه بر ریه

وقتی شیشه می کشید، سموم موجود در آن مستقیماً به ریه ها می روند و به آنها آسیب می رسانند. هنگامی که رگهای خونی شما از مایع منقبض می شوند، می تواند جریان خون را در ریه ها کاهش دهد و منجر به تجمع مایعات شود.

اعتیاد به شیشه نسبت به مواد مخدر دیگر چگونه است؟

اعتیاد به شیشه نسبت به مواد مخدر دیگر چگونه است؟

گفته می شود شیشه می تواند سه برابر بیشتر از مواد مخدر دیگر، اعتیادآور باشد. به همین دلیل هم برای ترک اعتیاد به آن لازم است سختی های بسیار بیشتری را تحمل کنید.

اگر کاربران به طور ناگهانی استفاده از شیشه را کنار بگذارند، در معرض علائم ترک دردناک قرار می گیرند. به همین دلیل در چنین مواردی احتمال بازگشت به اعتیاد زیاد است. البته این نشانه ها از یک مصرف کننده به مصرف کننده دیگر متفاوت است، اما شدت آن به دفعات مصرف دارو بستگی دارد.

چرا کریستال اینقدر اعتیاد آور است؟

کریستال مت بسیار اعتیاد آور است زیرا باعث می شود، احساس خوشبختی شدید کنید. به این دلیل که باعث جاری شدن سیل دوپامین در مغز شما می شود.

پس از مصرف وقتی اثر دارو از بین رفت، مغز شما احساس بیشتری از “احساس لذت” می خواهد. اما از آنجا که این ماده از جذب طبیعی دوپامین از مغز شما جلوگیری می کند، می تواند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهد. در نتیجه با گذشت زمان، به مقدار بیشتری از دارو نیاز پیدا خواهید کرد.

چه عواملی باعث مصرف بیش از حد کریستال می شوند؟

مصرف بیش از حد دارو هنگامی اتفاق می افتد که فرد دارویی مصرف می کند (تصادفاً یا عمداً) و با واکنش دارو با بدن، عوارض جانبی منفی را تجربه می کند. عوارض جانبی معمولاً نتیجه دوز مصرف بیش از حد بدن است و در صورت عدم درمان، مصرف بیش از حد آن می تواند کشنده باشد.

هنگامی که فردی شیشه مصرف می کند، چه واکنش هایی در بدن منجر به مصرف بیش از حد می شود؟ طبق گفته های دانشگاه آریزونا مت آمفتامین و سایر آموزش های دارویی غیرقانونی، بیشتر مرگ های مربوط به شیشه زمانی رخ می دهد که بدن از گرمازدگی رنج می برد، که در نهایت منجر به نارسایی چند عضو می شود.

مصرف بیش از حد مت همچنین می تواند باعث افزایش شدید فشار خون شود که منجر به خونریزی شده همچنین نارسایی کبدی به وجود می آورد.

علائم مصرف بیش از حد شیشه عبارتند از:

  • درد قفسه سینه
  • آریتمی
  • فشار خون بالا یا افت فشار خون
  • تنفس دشوار یا سخت
  • تحریک
  • توهم
  • روان پریشی
  • تشنج
  • ضربان قلب سریع یا آهسته
  • پرفشاری خون

روش های غلبه بر اعتیاد شیشه

ما در قسمت های فوق سعی کردیم روش های تشخیص افراد شیشه ای را بررسی کنیم. برای اینکه از نحوه تشخیص افراد شیشه ای اطلاعات کامل را بدست آورید می توانید پاراگراف های بالاتر را به صورت کامل مطالعه کنید. اما پس از تشخیص افراد شیشه ای، قدم بعدی درمان این افراد است. به همین دلیل در این قسمت ما قصد داریم روش های غلبه بر اعتیاد در مصرف ماده مخدر شیشه را بررسی کنیم.

اولین قدم در مورد چگونگی بهبودی از اعتیاد به شیشه متوقف کردن مصرف است. این به بدن شما فرصتی می دهد تا تمام بقایای موجود در آن را پردازش کرده و خودش را پاکسازی کند.

البته گفتن این کار آسانتر از انجام است. اغلب، ترک با عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی همراه است. این همان چیزی است که مردم را وادار به استفاده مجدد می کند. بهترین ایده، انجام سم زدایی در یک مرکز توان بخشی است. این متخصصان به خوبی می دانند شیشه چند روز در بدن می ماند و متناسب با آن اقدامات لازم را انجام می دهند.

در آنجا، متخصصان پزشکی می توانند علائم شما را کنترل کرده و در صورت لزوم داروهای ضد روان پریشی را تجویز کنند. برخی از افراد ممکن است به عنوان عارضه جانبی ترک، روان پریشی شوند. همچنین ممکن است برخی از داروهای دیگر برای شما تجویز گردد.

توانبخشی در بیمارستان

توانبخشی در بیمارستان به صورتی است که شما در کل مدت درمان در یک مرکز خواهید بود. این بدان معناست که روال زندگی عادی شما کاملاً متفاوت خواهد شد. این موضوع ممکن است برای برخی از افراد خوب باشد، در حالی که برای برخی دیگر بد است.

در این مراکز، شما با متخصصانی کار خواهید کرد که در زمینه های مختلف هوشیاری به شما کمک می کنند.

به عنوان مثال، درمانگران ترک اعتیاد آسان به شما کمک می کنند عوامل محرک و گرایش به اعتیاد را برطرف کرده و در ابتدا متوجه شوید که چه چیزی شما را به سمت سو مصرف مواد سوق داده است. آنها همچنین می توانند روش های سالم برای مقابله با این عوامل را به شما آموزش دهند.

توانبخشی سرپایی

همانطور که در بالا گفتیم، بازتوانی در بیمارستان تمام زندگی شما را در برخواهد گرفت. گرچه این بهترین فرصت را برای داشتن هوشیاری است، اما همیشه عملی نیست. زیرا ممکن است برخی افراد شرایط خاصی داشته باشند.

در این حالت، توانبخشی سرپایی در دسترس است. شما هنوز هم می توانید همان مزایای حاصل از اعتیاد در بیماران بستری را داشته باشید، مانند درمان (چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی)، درمان های جایگزین و در صورت لزوم از هر دارویی استفاده کنید. با این حال، شما فقط یک قرار ملاقات با مرکز می گذارید و برای دریافت خدمات آنها می آیید.

گرچه این یک گزینه عالی است، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. به عنوان مثال، اگر محیط خانه نامناسبی دارید که در آن در معرض مصرف الکل و مواد هستید، حضور در آن می تواند احتمال عود را افزایش دهد، به خصوص هنگامی که هنوز در مراحل ابتدایی توانبخشی هستید.

مراقبت های بعدی پس از ترک شیشه

چه در مراکز درمانی یا سرپایی مراجعه کرده باشید، مراقبت های پس از آن همیشه یک ایده عالی است. هوشیاری یک روند مداوم است و انتقال مستقیم آن به زندگی عادی ممکن است دشوار باشد، خصوصاً اگر قبلاً در بازتوانی در بیمارستان بستری بودید.

داروهایی برای کمک به روند ترک شیشه

هیچ دارویی توسط FDA تأیید نشده است که به طور خاص برای استفاده در فرآیند خروج سم زدایی از بلور متان طراحی شده باشد. با این حال، چندین داروی مختلف وجود دارد که می تواند به کنترل برخی از علائم مربوط به این روند ترک کمک کند.

Wellbutrin بوپروپیون

 این دارو یک داروی ضد افسردگی است که برای برنامه های ترک سیگار تأیید شده و استفاده می شود. به نظر می رسد که این دارو ولع مصرف را به صورت قابل توجه کاهش می دهد و به نظر می رسد برای اختلالات استفاده از متامفتامین سبک تا متوسط ​​مناسب تر باشد.

Provigil مودافينيل

 این دارو یک داروی محرک خفیف است که در درمان ADHD و در درمان ناركولپسی بعد از تشخیص افراد شیشه ای استفاده می شود. خواص محرک ملایم دارو می تواند به کاهش مشکلات خواب آلودگی  نیز کمک کند و همچنین با افزایش انرژی و افزایش غلظت به بهبودی کمک بسیاری خواهد کرد.

رمرون (میرتازاپین)

 رمرون یک داروی ضدافسردگی غیرمعمول است که مکانیسم اصلی کار خود را روی سروتونین و نوراپی دارد. شواهدی وجود دارد که استفاده از آن می تواند به جلوگیری از عود در طی روند ترک کمک کند.

در مدیریت فرآیند ترک دارو از کریستال مت، پزشکان آزادند از هر دارویی برای رفع علائم خاصی که در افراد رخ می دهد استفاده کنند. به عنوان مثال، در افرادی که رفتارهای روان پریشی از جمله پارانویا، توهم و یا توهم دچار دارند، در صورتی که علائم به اندازه کافی شدید باشد و نیاز به درمان مستقیم داشته باشد، پزشکان می توانند داروهای ضد روان پریشی را به آنها تجویز کنند.

پزشکان همچنین ممکن است سعی کنند علائم افسردگی را مستقیماً با استفاده از داروهای ضد افسردگی کنترل کنند. با این حال، از آنجا که بیشتر داروهای ضد افسردگی تا 2-4 هفته پس از تجویز اولیه شروع به اثر نمی کنند، این ممکن است یک وسیله موثر برای مقابله با افسردگی در روند ترک باشد. از سایر داروها می توان برای رفع علائم خاصی که در حین ترک مت آمفتامین رخ می دهد استفاده کرد.

علائم ترک مت آمفتامین یا شیشه

با آشنایی با علائم ترک می توانید بهتر این دوره را مدیریت کنید.

  • افزایش اشتها
  • اضطراب و افسردگی
  • ناتوانی در احساس لذت (آنهدونی)
  • عصبانیت و پرخاشگری
  • تحریک پذیری
  • خستگی
  • بی حالی
  • ضعف عضلانی
  • تعریق
  • سردرد
  • تب
  • سرگیجه
  • عدم توانایی در تمرکز
  • پارانویا
  • هذیان
  • روان پریشی
  • افکار خودکشی

خلاصه مطلب

امیدواریم پس از مطالعه این مطلب، بتوانید به راحتی تشخیص افراد شیشه ای را انجام دهید. فراموش نکنید که پس از تشخیص افراد شیشه ای مهم ترین نکته معرفی آن ها به مراکز درمانی است؛ زیرا این افراد ممکن است حتی به کام مرگ نیز کشیده شوند. ما سعی کردیم علائم مهم برای تشخیص افراد شیشه ای و 10 نشانه مهم افراد شیشه ای بررسی کنیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص علائم مصرف شیشه برای اولین بار، علائم فرد معتاد به شیشه و یا علائم خماری شیشه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای تشخیص افراد شیشه ای محتمل ترین نشانه چیست؟

برای تشخیص افراد شیشه ای نشانه های متفاوتی وجود دارد که در متن به همه آن ها اشاره شده است.

آیا بدون آزمایش نیز می توان به صورت قطعی به تشخیص افراد شیشه ای پرداخت؟

بله نشانه های ظاهری و رفتاری بسیاری وجود دارد که می تواند این موضوع را مشخص نماید.

بعد از تشخیص افراد شیشه ای بهترین کار برای ترک این افراد چیست؟

بعد از تشخیص افراد شیشه ای بهترین کار در ابتد اقطع مصرف دارو است.

آیا مصرف شیشه روی جنین تاثیر خواهد داشت؟

بله قطعا تاثیرات مخرب بسیاری را خواهد داشت.

3.4/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور