روش دفع سریع متادون از بدن
روش دفع سریع متادون از بدن

بهترین روش دفع سریع متادون از بدن

روش دفع سریع متادون از بدن با مصرف برخی از داروها امکان پذیر است. 3 ترفند منفی کردن تست متادون وجود دارد که می تواند در آزمایش اختلال ایجاد نماید. اینکه تست متادون تا چند روز مثبت است؟ و چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟ از جمله سوالات مهم شما می باشد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. برای اطلاع از راه منفی شدن تست متادون می توانید این مقاله را به طور کامل تا انتها مطالعه نمایید.

در صورتی برای استفاده از روش دفع سریع متادون از قرص های مختلفی استفاده می کنید، توصیه می کنیم که حتما با مشاوران دکتر فکر تماس حاصل نمایید تا بتوانید از عوارض هر یک از این داروها اطلاع دقیق یابید. در یک جدول، تمامی داروهایی که موجب اوردوز کردن شما می شود را ارائه خواهیم نمود تا مشکلات این چنینی را تجربه نکنید. روان درمانی در کنار دارو درمانی می تواند بهترین روش دفع سریع متادون از بدن باشد.

روش دفع سریع متادون از بدن چیست؟

ترک اعتیاد به مواد افیونی بسیار سخت و در مواردی به حدی دشوار است که امکان دارد فرد از ترک آن صرف نظر نماید. توصیه ما به تمامی افرادی که معتاد به این ماده می باشند این است که حتما با یک روان درمانگر در این زمینه مشورت نمایند. مطابق با طبقه بندی که در DSM-IV وجود دارد، اصولی ترین راه ترک اعتیاد برای متادون یک دارو دوازده ماهه است که نتایج مطمئن تری نسبت به سایرین دارد.

3 ترفند منفی کردن تست متادون

 3 ترفند منفی کردن تست متادون
ن

منظور از سم زدایی این است که با کمک مراقبت های پزشکی و همچنین درمان دارویی به بیمار کمک می شود تا فرد کمترین میزان درد را تحمل کند و در نتیجه کارکرد بهتری در درمان داشته باشد. لازم به ذکر است که مرحله سم زدایی موجب نمی شود تا فرد به راحتی درمان شود، بلکه تنها می تواند به آماده سازی افرادی که تجربه ترک متادون داشته اند برای تداوم درمان کمک نماید تا وضعیت بهتری برای درمان داشته باشد.

چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟ پاسخ به این سوال شامل :

  • سم زدایی با آگونیست های آلفا آدر نرژیک (کلونیدین)
  • سم زدایی با داروهای آگونیست افیونی (متادون)
  • سم زدایی با داروهای آگونیست – آنتاگونیست افیونی (بوپرنورفین)
  • سم زدایی با داروهای آنتاگونیست افیونی (روش سریع یا فوق سریع)

با توجه به میزان مصرف افراد متادونی و همچنین شرایط جسمانی او، روش دفع سریع متادون از بدن برای درمان متفاوت است. یکی از دلایلی که توصیه می نماییم به پزشک معالج و یا روانپزشک مراجعه نمایید، همین مورد است. در واقع از مهم ترین وظایف پزشک این است که کم خطرترین و کم عوارض ترین درمان و دارو را برای شما در نظر بگیرید. طب سوزنی نیز از جمله درمان های مناسب می باشد.

پس از استفاده از روش دفع سریع متادون از بدن چه فرد علائمی خواهد داشت؟

در صورت استفاده از روش دفع سریع متادون از بدن فرد ممکن است با علائم زیر مواحه باشد.

  • از علائم ترک اعتیاد فرد، می توان به آبریزش بینی، پا درد و در مواردی اسهال اشاره نمود.
  • اصرار فرد برای مصرف مواد و اشتیاق برای عدم ترک ماده مخدر
  • نیاز به افزایش ماده مخدر در صورتی که تلاش برای ادامه ترک وجود داشته باشد.
  • مصرف ماده به میزان مورد نیاز و یا بیش از انتظار فرد
  • تمایل دائمی یا کوشش های ناموفق برای ترک یا کنترل مصرف ماده
  • حوصله فراوان و همچنین صرف زمان زیاد برای استفاده و همچنین مصرف ماده مخدر
  • عدم ادامه فعالیت های شغلی فرد، همانند مشاغل اجتماعی و تفریحی به دلیل مصرف ماده مخدر
  • درگیر شدن با مشکلات جسمانی و روانی در صورت عدم مصرف ماده مخدر

برای درمان ماده مخدر، راه های مختلفی وجود دارد و نمی توان یک روش واحد را همیشه دانست. اما به طور کامل می توان عوارض احتمالی که برای ترک ماده مخدر دانست :

1. در مرحله اولیه درمان شامل : سم زدایی و پایدارسازی

2. در مرحله دوم درمان : پیشگیری از عود و توان بخشی

3. درمان هایی که پشتوانه علمی دقیقی ندارند ویا به اثبات نرسیده است و مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی باشد.

چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟

چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟

متادون از جمله داروهایی است که در دسته مواد افیونی قرار می گیرد. این دارو می تواند به دو صورت مورد استفاده قرار گیرد : استفاده از این دارو به صورت محلول در آب و همچنین به صورت تزریقی می باشد. در واقع دلیل افراد برای مصرف این نوع قرص، خاصیت مسکن بودن و ضد درد آن است که تا حد زیادی می تواند درد را تسکین بخشد.

برای بکارگیری روش دفع سریع متادون از بدن مختلفی وجود دارد که حتما باید در این زمینه لازم است با پزشک معالج مشورت نمایید. زیرا هر یک از این روش ها با توجه به سن افراد معتاد و شدت وابستگی او به مواد ، همچنین استفاده از قرص های مختلف در نظر گرفته خواهد شد و به همین دلیل در دارو درمانی و همچنین رواندرمانی باید تمامی این موارد مد نظر قرار داده شود.

مصرف کلونیدین از راه منفی شدن تست متادون

کلونیدین از جمله داروهای ضد فشار خون است که سابقه آن به بیش از 25 سال می رسد. یکی از عوارضی که برای مصرف این ماده وجود دارد این است که به علائمی همچون : حالت تهوع، ضربان قلب سریع و دردهای عضلانی را در پی خواهد داشت. همچنین مواردی همچون آبریزش بینی و تعرق نیز از دیگر عوارض شناخته شده آن است.

تجویز پزشکان به طور معمول برای از بین بردن اثر متادون و مصرف کلونیدین ها تا ½ میلی گرم در روز است. اما یکی از عوارض جانبی که در استفاده از این روش دفع سریع متادون از بدن وجود دارد، می توان به افت فشارخون اشاره نمود که از جمله مهم ترین عوارض آن می باشد. بنابراین مصرف آن برای افرادی که دچار افت فشار می باشند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مصرف نالترکسون

داروی نالترکسون از جمله داروهایی است که به عنوان آنتاگونیست مورد استفاده و تائید قرار گرفته است. با توجه به نوع دوز مصرفی دارو باید مطابق با نظر پزشک این دارو مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل تاثیرات بلند مدتی که برای مصرف این ماده وجود دارد، توصیه پزشکان به استفاده دو تا سه بار در هفته برای مصرف آن می باشد. احتمال اعتیاد طولانی مدت آن نیز کم می باشد.

لوفکسیدین

از دیگر روش دفع سریع متادون از بدن استفاده از این دارو می باشد. با توجه به عوارضی که در مصرف کلونیدین وجود دارد، این موضوع موجب شده است تا مصرف آن را محدود نماید.

پزشکان برای جلوگیری از این عوارض، توصیه می نمایند که آنتاگونیست را در کنار آن استفاده نمایند. مصرف و استفاده از لوفکسیدین موجب می شود تا عوارض آن به حداقل برسد و فرد با افت فشار کمتری مواجه شود.

مصرف تیلنول، آسپرین یا ایبوپروفن از دیگر روش دفع سریع متادون از بدن

با توجه به اینکه برخی از افراد، دچار عوارضی همچون سردرد و یا دردهای عضلانی می شوند، گاهی علائمی مشابه آنفولانزا را تجربه خواهند نمود. استفاده از این داروها موجب می شود تا فرد این علائم را نداشته باشد. به عنوان مثال : پپتو بیسمول برای درمان اسهال و مشکلات گوارشی حین ترک متادون تجویز می شود.

بنادریل (ترادوزون) از جمله 3 ترفند منفی کردن تست متادون

این نوع دارو، از جمله داروهای ضد افسردگی می باشد. با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که ماده مخدر را ترک می کنند، دچار مشکلات و عوارض و یا اختلال خواب می شوند. به همین دلیل این موضوع موجب می شود تا الگوی خواب آن ها دچار مشکل شود. برای تنظیم الگوی خواب می توان از داروهای بنادریل استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که مصرف خودسرانه این دارو می تواند عوارض بسیار جدی برای فرد داشته باشد و به همین دلیل مشکلات جدی را برای او به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف خودسرانه موجب می شود تا فرد دچار مشکلات جدی شود و به همین دلیل باید برای از بین بردن اثر این داروها، از روان درمانی استفاده نمود.

تست متادون تا چند روز مثبت است؟

تست متادون تا چند روز مثبت است؟

برای تشحیص تست اعتیاد به مواد مخدر راه های مختلفی وجود دارد. تست ادرار، استفاده از کیت های تست اعتیاد، تست بزاق  و تست مو ، تست تعریق متادون می باشد. که می تواند موثر بودن روش دفع سریع متادون از بدن را نشان دهد.

در صورتی که برای تشخیص اعتیاد به ماده مخدر در آزمایشگاه ها، از تست ادرار متادون استفاده نمایید، باید گفت که این تست تنها یک آنالیز برای ادرار می باشد و می تواند به طور تقریبی تا سه روز از آخرین بار مصرف فرد، را نشان دهد و گاهی در برخی از موارد ممکن است به دلیل رقیق کردن تست ادرار، این موضوع آزمایش آن ها را منفی نماید.

استفاده از کیت تست های اعتیاد می تواند در منزل نیز انجام شود. در صورتی که این تست در منزل انجام شود، می توانید برای تفسیر این آزمایش، از بروشور موجود در کیت تست استفاده نمایید. انجام تست نمونه ادرار لازم است در شرایط مختلفی انجام شود.

زمان ردیابی تست بزاق دهان می تواند به طور تقریبی در 24 ساعت گذشته، مصرف این ماده را نشان دهد. البته یکی از معایبی که برای مصرف این ماده وجود دارد این است که بسته به میزان بزاق این تشخیص متفاوت باشد ولی به طور کلی می تواند بازه زمانی چند روزه را نیز نشان دهد.

راه منفی شدن تست متادون

همانطور که ذکر گردید، بسته به نوع ماده مصرفی، منفی کردن تست متادون نیز متفاوت است. به عنوان مثال، راه های مختلفی که وجود دارد، می تواند زمان مشخصی را برای ردیابی فرد نشان دهد. به عنوان مثال در صورتی که با استفاده از آزمایش ادرار قرار به مشخص کردن تست اعتیاد باشد، افراد نسبت به رقیق کردن تست اعتیاد اقدام می نمایند.

از راه منفی شدن تست متادون ایجاد اختلال با استفاده از مصرف برخی از داروها می باشد. از این رو، فرد با آزمایش منفی مواجه می شود. اما این موضوع در آزمایشگاه کامل قابل ردیابی می باشد و به همین دلیل می تواند در آزمایشگاه مجددا برای انجام تست اقدام نمایند.

اثرات دوز بالا مصرف متادون

  • کندی و شکستگی در تکلم
  • کندی در تحرک
  • راه رفتن غیر متوازن
  • تعادل ضعیف، سر گیجگی، خواب آلودگی و چرت زدن
  • حالت تهوع و استفراغ

علائم شدید در هنگام خواب

  • تنفس سطحی
  • حالت نیمه هشیاری و یا بیهوشی
  • عدم توانائی در به هوش آوردن شخص
  • خر و پف، خس خس وخرناس کشیدن
  • مردمک چشم نوک سوزنی

هشدار مسمومیت یا اوردوز متادون

هشدار مسمومیت یا اوردوز متادون

مصوف مواد زیر در کنار متادون می تواند موجب اوردوز فرد شود و به همین دلیل از جمله روش دفع سریع متادون از بدن نمی باشد.

  • الکل
  • آرام بخش ها ( و سایر مواد)،Euhypnos ،Normison ،Mogadon ،Valium ،Serepax ،Rohypnol

Xanax

  • باربیتورات ها (نمک اسید باربیتوریت) Barbiturates
  •   مسکن ها مانند Doloxene یا  Digesic
  • هروئین
  • ترکیبی از مواد مذکور، یا مصرف دوزهای بالاتر از دوز توصیه شده برای مصارف پزشکی.

در صورتی که این داروها را در کنار متادون استفاده نموده اید، توصیه می شود حتما با پزشک مشورت نمایید. زیرا در بسیاری از موارد مشکلات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد و با توجه به دوزهای بالاتر و ترکیب های کنترل نشده دارو و مواد مخدر و الکل با متادون، هر ساله موجب آمار مرگ و میر بالا را در برخی از کشورها شاهد بوده ایم.

خطرهای ناشی از مصرف ماده مخدر به همراه اقدامات پیشگیرانه

خطراقدام
عدم آشنایی پزشک با دارو فارماکوکینتیک پیچیده بازار سیاه بیمار متادون را در اختیار افراد دیگر قرار دهدمصرف خوراکی متادون تحت نظارت تیم درمانی دقت در انتخاب بیمارانی که دارو به منزل می برند
خطر بالای مسمومیت در ده روز اول درمانتوضیح در مورد خطر مسمومیت به بیمار مراقبت تنگاتنگ بیمار دقت و ظرافت در تنظیم دوز درمانی
تزریق متادون برده شده به منزلتاکید بر نگهداری دارو دور از دسترس دیگران خصوصا کودکان تاکید بر سمیت دارو برای افراد خارج از برنامه درمان با متادون
مسمومیت اتفاقی اطرافیان بخصوص کودکان، از طریق متادون برده شده به منزلتاکید بر نگهداری دارو دور از دسترس دیگران خصوصا کودکان تاکید بر سمیت دارو برای افراد خارج از برنامه درمان با متادون
مرگ ناشی از مصرف چند ماده همزمان با مصرف متادونبرقراری راپو (ارتباط درمانی) مناسب با بیمار ارائه اطلاعات در مورد خطر مصرف چند ماده به طور همزمان آموزش بیمار و خانواده در مورد علائم مسمومیت : بیدار نشدن، صداهای تنفسی اضافی، کاهش عمق و بیامد تنفسی، سیانوز
سوانح و تصادفاتتوضیح به بیمار در مورد خظر رانندگی و کار روی ماشین های بالقوه خطرناک تا زمان تنظیم سطح خونی
بیماری های روانپزشکی همراه بخصوص خطر خودکشیارزیابی خطر خودکشی ارزیابی وضعیت روانپزشکی شک زیاد پزشک ب وجود خطر خودکشی ارجاع به مراکز دارای امکانان درمان روانپزشکی در صورت نیاز
قطع درمانبرقراری راپو و ارتباط مناسب درمانی با بیمار

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با روش دفع سریع متادون از بدن اطلاعاتی را ارائه نماییم. برای اطلاع از 3 ترفند منفی کردن تست متادون و دریافت پاسخ کامل سوالات تست متادون تا چند روز مثبت است؟ و اینکه چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟ با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با راه منفی شدن تست متادون بر روی لینک کلیک کنید.

روش دفع سریع متادون از بدن چیست؟

با توجه به مدت مصرف و میزان آن، روش از بین بردن این ماده نیز متفاوت خواهد بود. اما داروهایی که در این مقاله ذکر شده است می تواند کمک کننده باشد.

3 ترفند منفی کردن تست متادون چیست؟

راه هایی برای منفی کردن تست اعتیاد به متادون وجود دارد که در صورت استفاده از آن، فرد می تواند آزمایش اعتیاد را با اختلال مواجه نماید و یا آن را منفی نماید.

تست متادون تا چند روز مثبت است؟

با توجه به نوع آزمایش می تواند این زمان متفاوت باشد. اما به طور کلی از یک روز تا چند هفته قابل ردیابی می باشد.

چه چیزی اثر متادون را از بین می برد؟

استفاده از داروهایی همچون : بنادریل (ترادوزون)، تیلنول، آسپرین یا ایبوپروفن، لوفکسیدین، نالترکسون از جمله راه منفی شدن تست متادون می باشد.

4.1/5 - (15 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور