روش های ترک خود ارضایی و فواید آن
روش های ترک خود ارضایی و فواید آن

روش های ترک خود ارضایی و فواید آن

چرا یافتن روش های ترک خود ارضایی آنقدر مهم است و اصلا چه دلیلی دارد که این کار را ترک کنیم؟ حقیقت آن است که خودارضایی تنها در همان اوایل ایجاد لذت می کند و پس از مدت کوتاهی شخص به انجام آن عادت کرده، در حالی که دیگر لذت خاصی در کار نیست و تنها درگیر یک سری مشکلات جسمی و روحی می شود.

اینکه منظور از این مشکلات جسمی و روحی چیست را در ادامه مقاله خواهیم خواند و مهمتر از آن به بررسی روش های درست ترک خودارضایی می پردازیم، چرا که گاهی واقعا زندگی افراد را مختل می کند. همچنین، اگر در این زمینه نیازمند اطلاعات بیشتری هستید و یا حس می کنید که بیش از حد به آن عادت کرده اید، می توانید با کارشناسان و مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشید.

چرا عمل به روش های ترک خود ارضایی ضرورت دارد؟

چرا عمل به روش های ترک خود ارضایی ضرورت دارد؟

خودارضایی در جهان امروز بسیار گسترده تر از گذشته شده و حتی بسیاری از تحقیقات و مطالعات علمی در مورد فواید انجام این عمل صحبت می کنند. در حالی که در کشور ما به دلیل منع دین و شرع، خودارضایی گناه شمرده می شود. اما کدام عقیده درست است و چرا ما این مقاله را به روش های ترک خود ارضایی اختصاص داده ایم.

یک حقیقت مهم این است که یافته های علمی تا حدی صحیح است و خودارضایی برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی که افراد امکان ایجاد رابطه جنسی با فرد دیگر را ندارند، می تواند مفید باشد. حتی برخی از زوجینی که همسر آن ها دچار سردمزاجی است و یا از سکس خود رضایت ندارند هم دست یه خودارضایی می زنند.

اما نکته منفی ماجرا پیامدها و عوارض خودارضایی در طولانی مدت است. چرا که این عمل بسیار اعتیاد آور است و شخص پس از مدتی آن را تنها از سر عادت انجام می دهد. این امر سبب می شود که رفته رفته دچار آسیب های روحی، افسردگی، حس تنهایی شدید، احساس گناه، عذاب وجدان، وسواس فکری، اضطراب و … شود. حتی ممکن است زندگی زناشویی، شغلی و تحصیلی او نیز در آینده تحت تاثیر قرار گیرد.

از نظر جسمی نیز این عمل پیامدهای منفی خود را به جای می گذارد که در پاراگراف زیر بیشتر در مورد آن ها توضیح داده ایم. بنابراین، بخوبی می توان نتیجه رفته که ضرورت آگاهی از روش های ترک خود ارضایی و فواید آن تا چه حدی است.

چگونه به روش های ترک خود ارضایی پایند باشیم؟

چگونه به روش های ترک خود ارضایی پایند باشیم؟

برای اغلب افرادی که تصمیم به عملی کردن روش های ترک خود ارضایی می گیرند، یک مشکل بزرگ به وجود می آید و آن هم عدم توانایی در مقابل وسوسه انجام دوباره یا تسلیم شدن است. به همین دلیل هم ممکن است گاهی ناامید شده و یا دست به دامان روش های راحت تر همچون قرص برای ترک خود ارضایی می شوند.

اما برای عمل نمودن به راهکارهای ارائه شده در پایین، بهتر است با خودتان صادق باشید. دلایل خودارضایی شما چیست؟ به چه دلیل مایل به ترک خودارضایی می باشید؟ آیا می دانید این موضوع چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت؟ حتی برای افراد متاهلی که دست به خودارضایی می زنند، این مشکل وجود دارد که نسبت به همسر خود بی میل می شوند.

نیازی نیست برای راضی کردن در استفاده از روش های ترک خود ارضایی و فواید آن از باورهای غلط در رابطه با خود ارضایی پیروی کنید. اما موارد زیر که کاملا علمی است می تواند دلیل و هدف خوبی برای کنار گذاشتن این رفتار باشد.

  • موجب کاهش میل جنسی یا حتی بی میلی جنسی می شود
  • احتمال ناباروری را افزایش می دهد
  • باعث زود انزالی یا دیر انزالی خواهد شد
  • تمرکز را کاهش می دهد
  • اعتیاد آور است و شخص برای انجام آن به انزوا سوق می دهد

روش های ترک خود ارضایی و فواید آن کدامند؟

روش های ترک خود ارضایی و فواید آن کدامند؟

آنچه در ادامه درباره روش های ترک خود ارضایی ارائه می شود، درصورتی مفید و موثر خواهد بود که فرد به طور دورنی آن ها را بپذیرد و با اراده ادامه دهد. در غیر این صورت هیچ درمان و بهبودی حاصل نخواهد شد. بنابراین، اراده و برای کاربرد روش های ترک خودارضایی از مهمترین مسائل شناخته می شود.

 تنهایی تان را محدود کنید

قطعاً انجام خودارضایی زمانی می‌تواند صورت گیرد که فرد تنها در منزل و یا مکان دیگری باشد. به همین دلیل بهترین راه این است که تلاش کنید تا زمان های محدودی تنها باشید. عدم تنهایی، در گام‌های اولیه می‌تواند موثر باشد، اما چنانچه اراده کافی برای ترک خود ارضایی نداشته باشید، در آینده به دنبال کوچکترین فرصت برای اقدام به عمل های قبلی خواهید بود.

یکی از بهترین روش های ترک خود ارضایی و فواید آن این است که در قدم های بعدی برنامه روزانه برای ساعت های  تنهایی و روزهای تعطیلات خود داشته باشید.

با این روش، دیگر فکر به فانتزی جنسی، ذهن شما را به خود مشغول نخواهد کرد و به راحتی می توانید به اهداف و برنامه های زندگی روزمره خود برسید. در عین حال احساس شادی بیشتری داشته باشید. پیاده روی، یکی از مواردی است که می‌تواند احساس تنهایی شما را به خوبی تکمیل نماید و همچنین از انجام اعمال دیگر خودداری نماید. 

عادت های خود را در مکان های خود ارضایی تغییر دهید

شاید قبل از خواب، عادت به خود ارضایی داشته باشید. در این شرایط بهتر است قبل از خواب حرکات ورزشی انجام دهید تا احساس خستگی کرده و زودتر به خواب روید.

در صورتی که به هنگام حمام رفتن عادت به خود ارضایی داشته اید، می توانید از دوش آب سرد استفاده کنید در این صورت زمان کمتری را در حمام به سر خواهید برد. همچنین آب سرد موجب می شود احساس تحریک کمتری کنید و مشغول خودارضایی نشوید.

اگر پس از بازگشتن از مدرسه، دانشگاه یا محل کار، خود ارضایی می کنید، بهتر است برای لذت بردن و از بین بردن احساس کسالت خود راه های دیگری را در پیش بگیرید و از روش های ترک خود ارضایی و فواید آن بهره مند شوید. همچنین توصیه می شود که آنقدر درگیری ذهنی برای خود ایجاد کنید تا نتوانید به خودارضایی فکر کنید.

 اگر خود ارضایی در زمان صبح صورت می گیرد، بهتر است آنقدر لباس بپوشید تا دیگر نتوانید بدن خود را براحتی لمس کنید. این کار می‌تواند تا حدودی از تحریک جلوگیری کند.

تماشای فیلم پورن را متوقف کنید

عادت های خود را در مکان های خود ارضایی تغییر دهید

یکی از دلایلی که افراد را به خود ارضایی تحریک می کند، تماشای فیلم های مستهجن یا اعتیاد به پرونوگرافی است. گرچه اینگونه فیلم ها در سنین مختلف تاثیر بسزایی در گرایش به سمت خودارضایی دارند، اما تاثیر پورن بر نوجوانان و جوانان به مراتب بدتر خواهد بود.

در صورتی که اراده لازم جهت عدم تماشای این فیلم ها را ندارید، یکی از بهترین کارها، نصب نرم افزار ها برای بلاک کردن گوشی یا سیستم کامپیوتری می باشد. اگر به دنبال راه های دیگری برای دور زدن خودتان هستید، بهتر است با خودتان صادقانه صحبت کنید که اولویت شما چیست؟

اگر تمام اقدامات موثر واقع نشد، می توانید برای جلوگیری از وسوسه، سیستم یا گوشی را در جایی قرار دهید که دیگران نیز به راحتی بتوانند آن را تماشا کنند. با این کار از بروز مجدد رفتارهای قبلی جلوگیری خواهید نمود. 

از روش های ترک خود ارضایی و فواید آن صبور بودن است

برای ترک خودارضایی باید اراده کافی را داشته باشید. در صورتی که متعهد به تصمیم خود نباشید، هرگز نخواهید توانست بر این مسئله غلبه کنید. البته نباید خود را مدام سرزنش کنید، زیرا با این کار استرس و اضطراب را افزایش داده و حتی احتمال گرایش مجدد را بیشتر خواهید کرد.

خوب است که پاداش هایی برای خود در نظر بگیرید و خودتان را تشویق نمائید. این تشویق ها می تواند نسبت به هر فردی متفاوت باشد. بهتر از تشویق ها شامل مواردی باشد که به آنها به طور علاقه مند هستید. پس از هر بار مقاومت به خودتان افتخار کنید.

 طرز فکرتان را اصلاح کنید

 یکی از اشتباهاتی که برخی از زنان دارند، این است که برای انجام این اعمال، خود را تنبیه می کنند. محکوم کردن خود باعث می شود که مدام در حال فکر کردن به آن باشید. بنابراین بهتر است بدون وسواس زیاد و با آرامش خود را از این کار منع کنید. ناامیدی یکی از بدترین موانع برای ترک خود ارضایی است.

چرا افراد رو به خود ارضایی می آورد؟

چرا افراد رو به خود ارضایی می آورد؟

دلایل متعددی می‌تواند برای این موضوع وجود داشته باشد. اما یکی از مهمترین آنها، نبود پارتنر برای برقراری رابطه جنسی است. زیرا در بسیاری از فرهنگ ها، داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج ممنوع و زشت تعبیر می شود. به همین دلیل فرد برای ارضای نیاز جنسی به خود ارضایی روی می آورد.

در برخی موارد نیز پسر یا دختر دچار بیماری و یا نقص جسمی می باشند و به همین دلیل امکان ازدواج ندارند. گاهی نیز به دلایل اقتصادی یا نیافتن شخصی که مطابق با معیارهای ازدواج آن ها باشد، بتدریج شروع خودارضایی می کند.

در مواردی حتی با وجود داشتن همسر نیز مشاهده می شود که خود ارضایی صورت می گیرد. دلیل این موضوع شاید خودداری همسر از رابطه جنسی و یا حتی تنوع طلبی جنسی فرد باشد و به همین دلیل از سکس مکرر لذت می برد.

آیا روش های ترک خود ارضایی و فواید آن امکان پذیر است؟

 در بحث ترک خود ارضایی، برخی اشخاص عنوان کنند که مگر نه اینکه تحقیقات از فواید رابطه جنسی بر سلامت بدن می گویند، پس چرا باید این نیاز را از خودمان بگیریم و آن را کنار بگذاریم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که رابطه جنسی زمانی مفید خواهد بود که در کنار برقراری رابطه جنسی، نیاز عاطفی نیز تامین شد. این در حالی است که در خودارضایی چنین امری محقق نمی گردد.

برای آقایانی که خودارضایی می کنند، ممکن است اسپرم های بارور به دلیل خود ارضایی از دست برود. همچنین برای خانم هایی که از ابزارهای خود ارضایی استفاده می کنند، احتمال گشادی واژن وجود دارد.

بدانید که چه زمانی باید کمک بخواهید

در صورتی که همه روش های ترک خود ارضایی و فواید آن را امتحان کردید و نتوانستید اعتیاد را ترک کنید، بدون هیچ گونه ترس و خجالتی بهتر است در این زمینه از فرد دیگری کمک بگیرید. کمک گرفتن از دیگران یکی از راه های شجاعانه و اقدامات عاقلانه در این زمینه، کمک گرفتن از یک متخصص یا مشاوره جنسی می باشد. یک مشاور و متخصص می تواند به خوبی به شما برای رد شدن از این بحران کمک نماید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با روش های ترک خود ارضایی و فواید آن ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع بیشتری در این زمینه می باشید و یا به دنبال برقراری ارتباط با مشاوان متخصص در این زمینه هستید، می توانید با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه ، ختی ایام تعطیل ، آماده اراده خدمات به شما عزیزان می باشند.

آیا خود ارضایی موجب نازایی می شود؟

یکی از باورهای غلطی که در این مورد وجود دارد، نازایی به دلیل انجام خود ارضایی است. در این زمینه هنوز اطلاعات و یافته های علمی دقیقی وجود ندارد.

روش های ترک خود ارضایی و فواید آن چیست؟

برای اطلاع دقیق از نحوه ترک خودارضایی وارد سایت شوید و اطلاعات دقیق و کافی را به دست آورید.

آیا ترک خود ارضایی عملی است؟

بله. ترک خود ارضایی در صورتی امکان پذیر است که فرد اراده کافی برای عملی کردن راهکارهای مورد نظر را داشته باشد.

چگونه می توان برای روش های ترک خود ارضایی و فواید آن با مشاور مشورت نمود؟

برای برقراری ارتباط با مشاوران ما می توانید وارد سایت شوید و با شماره های موجود در آن تماس حاصل نمایید.

4/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور