ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج
ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

عوامل زیادی می تواند موجب بروز خیانت در همسران شود که در این میان، ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج فراوانی بیشتری نسبت به سایر موارد دارد. بر اساس تحقیقات و مطالعات روانشناسان، خصوصیات فردی، اختلالات روانی، خانواده و رابطه زناشویی تاثیر بسزایی در گرایش به سمت چنین امری دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که عوامل خانوادگی زمینه ساز خیانت زناشویی به عنوان مهمترین فاکتور بررسی شود.

در این مقاله می خواهیم دید که منظورمان از این موارد چیست و چه راهکارهایی برای پیشگیری و برخورد با خیانت وجود دارد. چرا که متاسفانه این موضوع یکی از شایع ترین نگرانی ها در بین زوجین و حتی عامل طلاق به شمار می رود. برخی از زوجین نیز به دلیل سوء ظن های بی مورد، زندگی مشترک را دچار اختلال می کنند. علاوه بر مطالعه ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج ، توصیه می شود که برای دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج چیست؟

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج چیست؟

عوامل زیادی می تواند زمینه ساز خیانت همسر باشد که از مهم ترین آن ها می توان به ویژگی های شخصیت، اتفاقات دوران کودکی، اختلالات شخصیتی، نداشتن رفتار عاشقانه با همسر یا بی توجهی به او، روابط فرازناشویی و …. نام برد.

در این بین، نحوه برخورد پس از تشخیص خیانت همسر نیز یکی دیگر از موارد بسیار با اهمیت است. زیرا متاسفانه گاهی حتی بدون شواهد و مدارک کافی و تنها بر اساس یک سری حدسیات، زوجین همسر خود را قضاوت کرده و باعث ایجاد کشمکش های جدیدی می شوند.

 آنچه در ادامه در رابطه با ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج ارائه می دهیم، مسلما برای همه زوجین یکسان نخواهد بود. همچنین، تمامی علت و دلایل را نمی توان در این مقاله گنجاند. اما بهرحال، بر اساس پر تکرارترین علت های مراجعه به مشاوره خیانت و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، می توان یک سری فاکتورها را جدی تر از بقیه دانست.

 چنانچه احساس می کنید که همسرتان به شما خیانت کرده است، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی با مشاوران ما به شماره های آنها در جدول موجود می باشد، تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید و شما را در مورد روش های مقابله با خیانت راهنمایی نمایند.

لیست ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج 

لیست ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج 

در ادامه در رابطه با ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج صحبت خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تمامی این مسائل و موارد در صورتی قابل استناد است که همسر شما در گذشته و سال‌های پیش، هیچ کدام از نشانه های زیر را نداشته و جز شخصیت او محسوب نمی شود.

1.رسیدگی ظاهری به خود و هیجان زیاد برای بیرون رفتن

در صورتی که همسر شما با نفر سوم در ارتباط باشد. برای خوب ظاهر شدن و اشتیاق دیدار به او به طور معمول از نظر ظاهری بسیار به خود رسیدگی می کند. در رابطه با خانم ها، اگر به تازگی ساعت های زیادی را صرف آرایش کردن قبل از بیرون رفتن از خانه می کند، سلیقه لباس پوشیدن او تغییر کرده و بیش از حد به ظاهرش اهمیت می دهد، می توان تا حدی مشکو به خیانت بود.

از نشانه های خیانت شوهر نیز این است که بیش از پیش حمام می رود، هنگام بیرون رفتن از خانه تاکید زیاد بر ادکلن زدن دارد، روی لباس هایش حسایت دارد، و در مجموع به زیبایی صورت و تیپ خود علیرغم گذشته بسیار توجه دارد.

2. ساعت های زیادی را مشغول کار با گوشی است

 باز هم تاکید می‌کنیم که تمامی این موارد در صورتی است که همسر شما در گذشته این چنین عادت هایی را نداشته باشد. معمولاً افرادی که خیانت می کنند بر روی گوشی خود حساسیت زیادی دارند. حتی گاهی هنگام دوش گرفتن نیز آن را با خود به حمام می برند و یا اینکه رمزهایی برای برخی از برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه خود می گذارند.

 تلفن های مشکوک نیز می تواند از جمله ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج شناخته شود. قطع کردن تلفن به هنگام تماس و احساس نگرانی در چشمان و برخوردش، نشانه خوبی برای پی بردن به این مسئله است، البته در صورتی تکرار شود. آهسته صحبت کردن با تلفن نیز از دیگر مسائلی است که می تواند نشانه خیانت مردان و زنان باشد.

3.عدم رضایت روابط جنسی

 یکی از دلایلی که می تواند یک خانم یا آقا را به سمت شخص دیگر سوق دهد، عدم رضایت از رابطه جنسی می باشد. متاسفانه گاهی که تعارض های روانی یا مسائل قبلی به صورت حل نشده در بین زوجین باقی می ماند، و به جای حل این مشکلات، اولین راهکار از نظر آن ها، ترک رابطه جنسی می باشد. همین مسئله احساس نیاز را بیشتر کرده و حتی گاهی متاسفانه به تنوع طلبی جنسی تبدیل می شود.

 4. طلاق عاطفی از عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی

 طلاق عاطفی از دیگر عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی است. بدین مفهوم که رابطه بین زوجین سرد شده و معمولا موجب احساس تنهایی در هر کدام می گردد. زمانی که طلاق عاطفی رخ می دهد، افراد برای پاسخ دادن به کاستی های روحی و جنسی خود به دنبال راه حلی برای ایجاد صمیمیت با نفر سوم و پر کردن این خلا می باشند. بهتر است به جای حل مشکلات و رابطه با فرد جدید تلاش کنید تا رابطه قبلی را به طور کامل بهبود بخشید.

5. نداشتن الگوی مناسب در خانواده

عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی

  فرزندانی که شاهد طلاق پدر و مادر خود به دلیل خیانت های زناشویی بوده اند، امکان دارد که در آینده یه جای تلاش برای بهبود زندگی مشترک خود، با کوچکترین مشکل از راه حل پدر و مادر خود پیروی کنند و یا تحت تاثیر شرایط محیطی که در آن بزرگ شده اند، دست به این کار بزنند.

6. تسهیل شرایط برای خیانت از جمله ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

  تصور نکنید که اگر به شما خیانت شده است فرد مقابل کاملا مقصر است و شما در بروز این اتفاق هیچ نقشی نداشته اید. گاهی ما خودمان شرایط و زمینه را برای فرد مقابل جهت خیانت فراهم می کنیم. این تسهیل سازی به دلایل مختلفی می تواند صورت پذیرد اما به هر دلیلی که باشد، شما خودتان زمین بازی را برای او فراهم کرده اید و این اشتباه از شما بوده است.

7.  عدم همخوانی شخصیت زن و مرد با یکدیگر

 منظور ما از مطرح کردن این مورد به عنوان یکی از ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج ؛ اختلافات زناشویی نمی باشد. در مشاوره قبل از ازدواج با استفاده از تست های روانشناسی مختلف ما می توانیم تا حدودی نتیجه بگیریم که زوجین پس از زندگی مشترک، به احتمال زیاد تجربه ی خیانت را خواهند داشت. بنابراین در صورتی که همخوانی دقیقی بین شخصیت ها وجود نداشته باشد امکان بروز خیانت بسیار زیاد خواهد شد.

8. عدم توانایی حل مسئله از جمله ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

یکی از مشکلاتی که موجب می شود فرد به نفر سوم و یا چهارم و پنجم روی بیاورد، عدم مهارت تصمیم گیری و حل مسئله می باشد. هنگامی که ما نمی توانیم یک مسئله را به طور درست حل کنیم معمولا به جای یافتن یک راه حل درست، صورت مسئله را پاک می‌کنیم. این ناتوانی می تواند پایه های زندگی را متزلزل کند.

9. مشکلات شخصیتی فرد از عوامل خانوادگی خیانت زناشویی

 همانطور که ذکر شد، یکی از مهمترین موارد در ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج به شخصیت بستگی دارد. زیرا وجود برخی مشکلات شخصیتی احتمال خیانت را بسیار زیاد می کند. به عنوان مثال، اختلالاتی همچون اختلال دو قطبی، اختلال اسکیزوفرنی، افسردگی پنهان یا آشکار، و یا دیگر انواع اختلال شخصیت همگی موجب بروز رفتارهای نامناسب و متعارض می شوند.

10. احساس پوچی در زندگی

 آخرین مورد از ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج را می توان بی معنا دانستن زندگی توسط یک یا هر دو زوج برشمرد. کسی که چنین احساسی دارد، تلاش می کند تا معنا را در شخص یا اشخاص دیگر بیابد. این مسئله می‌تواند موجبات بروز خیانت را برای فرد فراهم کند. در واقع با این کار می خواهد معنای جدیدی به زندگی خود بدهد.

عوامل خانوادگی خیانت زناشویی

عوامل خانوادگی خیانت زناشویی

با وجود تمام مواردی که در باب ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج گفته شد، مشکلات خانوادگی به اصلی ترین عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی تبدیل می شود. به عنوان مثال، شکاکیت هایی که هیچ سند و مدرک معتبری برای آنها وجود ندارد از بارزترین این موارد است. در واقع در چنین فضایی، شرایط و یا بهانه برای گرایش به دو همسری یا روابط غیر مجاز بسیار فراهم است.

از سوی دیگر، دخالت مادر شوهر و یا هر کدام از اعضای خانواده همسران یکی دیگر از عوامل زمینه ساز خیانت های زناشویی محسوب شود. به عنوان مثال، ممکن است خانواده پسر یا دختر همیشه این موضوع را به فرزند خود گوشزد کنند که ” همسر تو لیاقتت را ندارد و تو می‌توانی با شرایط بسیار بهتری زندگی کنی” و او را ترغیب می کنند تا به دنبال این فرد بهتری در زندگی خود باشد.

 ارائه راهکارهای نادرست برای حل اختلاف در ازدواج، توسط اعضای خانواده همسر می تواند موجب شود تا شرایط و عوامل خانوادگی خیانت زناشویی فراهم شود و زن یا مرد این کار را بهترین راه حل بداند. همچنین مهر تاییدی بر این مسئله بزند. زیرا خانواده او این مسئله را کاملا حل نموده اند. همچنین گاهی این نوع روابط در بین برخی از اعضای خانواده نیز کاملاً عادی شناخته می شود.

پس از شناخت ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج چه کنیم؟

پس از شناخت ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج  چه کنیم؟

یکی از اشتباهاتی که همسران در اقدامات خود مرتکب می شوند، این است که مقابله به مثل می کنند. در واقع گاهی برای نشان دادن درد خیانت، دست به این اقدام می زنند. غافل از اینکه این کار موجب ایجاد مشکلات بیشتری برای آن ها می شود و گاهی حتی پای از بین بردن آبروی فرد به میان می آید.

یکی از راه حل های دیگری که خانم ها برای برخورد با خیانت شوهر به کار می برند، این است که تلاش می کنند تا شماره و یا آدرس نفر سوم را پیدا کنند و به سراغ او بروند. حرف زدن شما با نفر سوم و تلاش برای تیره و تار کردن رابطه آن ها این پیام را به نفر سوم می رساند که شما از عهده مدیریت زندگی خود بر نمی آیید و او می تواند هر کاری که مایل باشد با زندگی شما بکند.

سومین حرکت اشتباهی که ما در رابطه با برخی از خانم های دیگر شاهد می باشیم، این است که مستقیما این موضوع را با خانوده همسر در میان می گذارند.

چرا نباید پس از اطلاع از خیانت با خانواده همسر آن را در میان گذاشت؟

  1. پس از اطلاع از ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج بدانید که همه خانواده ها برخورد یکسانی در این مورد ندارند.
  2. شما را ممکن است متهم به دروغ و پنهانکاری کنند و همین مسئله موجب آزار بیشتر شما شود.
  3. ممکن است این پیشنهاد خانواده همسرتان برای حل مسائل بوده باشد و در صورت شکایت شما، خانواده فرد حتما از او حمایت خواهند کرد.
  4. شاید این کار شما موجب شود تا او حواسش را بیشتر جمع کند تا نشانه ای از کار خود بر جای نگذارد.
  5. آن ها ممکن است کاری در این زمینه نتوانند انجام دهند.
  6. اگر همسر تان از ابراز و بیان این مسئله توسط شما به خانواده خود مطلع شود، شاید اوضاع را بیشتر از قبل متشنج کرده باشید.
  7. برخی افرد در صورت بروز این اتفاق به دلیل فاش شدن رازشان، این اجازه را به خود می دهند تا همچنان به خیانت ادامه دهند.

اقدامات اشتباه پس از مشخص شدن ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

  • چک کردن آشکار و پنهان گوشی فرد. که این مسئله موجب می شود تا او گوشی خود را از شما پنهان کند و یا اینکه خط و یا گوشی دیگری را برای این کار در نظر بگیرد.
  • سرد شدن رابطه و سکوت های طولانی که از نظر همسرتان هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.
  • تیکه و نیش کنایه زدن به همسر در رابطه با خیانت (این نوع رفتار موجب عادی سازی بی تعهدی او خواهد شد).
  • تهدید به فاش کردن این راز به دیگران
  • تحقیق در رابطه با همسر از دوست و محل کار او
  • دعوا ، داد و بیداد برای نشان دادن اعتراض خود به این مسئله

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج را ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره اختصاصی در رابطه با عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی و یا عوامل خانوادگی خیانت زناشویی می باشید، می توانید با مشاوران ما شماره های آنان در جدول زیر موجود می باشد، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

آیا تنها ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج وجود دارد؟

خیر. عوامل مختلفی می تواند موجب بروز خیانت شود که حتی در برخی موارد فقط منحصر به یک نفر می باشد. اما برای آشنایی با این مباحث این مقاله را می توانید مطالعه نمایید.

عوامل زمینه ساز خیانت زناشویی چیست؟

اگر بخواهیم به طور کلی به این موارد اشاره کنیم باید بگوییم : عوامل فردی، خانوادگی، زندگی مشترک و …

عوامل خانوادگی خیانت زناشویی چیست؟

الگو برداری از اعضای خانواده، عادی بودن خیانت در برخی از خانواده ها و همچنین زندگی کودکی و گذشته فرد از جمله آن می باشد.

پس از اطلاع ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج چه باید کرد؟

توصیه می کنیم که بی گدار به آب نزنید و حتما قبل از هر اقدامی با کمک یک مشاور در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور