روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی
روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

شاید بتوان گفت که از مهم ترین روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی ، ریشه یابی مسئله و بکارگیری راهکارهای مناسب می باشد. البته محقق شدن هر کدام از این موارد، خود می تواند یک پروسه پیچیده باشد. زیرا بسیاری از زوجین از عوامل زمینه ساز خیانت بخوبی آگاهی نداشته و یا اتفاقات را به شکل نادرستی تعبیر می کنند.

از این رو، لازم است که آگاهی ها در این باره افزایش یابد تا اقدامات پیشگیرانه و روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی به درستی پیاده سازی شود. توصیه می شود که ضمن مطالعه مقاله موجود، در صورت شک و تردید به همسر یا به قطعیت رسیدن در مورد خیانت او، با مشاوران خیانت دکتر فکر تماس گرفته و مشاوره اختصاصی دریافت کنید.

اهمیت اطلاع از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

اهمیت اطلاع از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

عوامل زمینه ساز انواع خیانت زناشویی می تواند بسیار متفاوت و متغیر باشد. هنگامی که زوجی جهت مشاوره خیانت مراجعه می کند، ما ابتدا به ریشه های احتمالی گذشته و حال، سپس نشانه های خیانت، نحوه برخورد زوجین با یکدیگر، و در نهایت راهکارهای مناسب و متناسب با شرایط می پردازیم.

 اینکه شما چگونه بخواهید از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی استفاده نمایید، به ویژگی های شخصیت همسرتان و شرایط موجود بستگی دارد. راهکار ارائه شده نیز متناسب با همین موضوع تعیین می شود. ریشه یابی مشکلات، یکی از مهمترین اقداماتی است که یک مشاور حتماً باید آن را در نظر بگیرد و پس از آن، به طور معمول نیاز به جلسات با هر دو زوج و مشاوره زوج درمانی است.

در ادامه به طور کامل به بررسی تمامی علل و عوامل مربوط به زمینه های بروز خیانت اشاره خواهیم نمود. اما به عنوان اولین توصیه لازم است بگوییم که به هیچ عنوان نباید هیجانی تصمیم بگیرید، چراکه اگر تصمیم شما از روی عصبانیت گرفته شود، قطعاً تصمیم درستی نخواهد بود.

علل خیانت خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی بر اساس تحقیقات

علل خیانت خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی بر اساس تحقیقات

در سال ۹۴ مقاله علمی پژوهشی با موضوع علل خیانت به چاپ رسید. نتایج این تحقیق نشان داد آن دسته از زوجینی که در زندگی شان تشخیص خیانت همسر را تجربه کرده اند، عصبی و پرخاشگر هستند و سریعتر تصمیم به جدایی یا طلاق می گرفتند.

اما در رابطه با خانم ها طیف وسیعی از رفتارها در برابر خیانت شوهر بروز و ظهور پیدا کرده است، و به طور معمول پس از گذشت ۶ ماه از خیانت همسر تصمیم به جدایی می گرفتند.

 نتایج این تحقیق نشان داد که مهمترین عواملی که از نظر جامعه آماری، علل خیانت شناخته شده‌اند عبارتند از : مسائل بین فردی، روابط همسران و جامعه.

با توجه به هر یک از این عوامل، روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی متفاوت می باشد.

مفاهیم اولیهمقوله های عمدهمقوله های هسته ای
تنوع طلبی جنسی یا عاطفی و محقق ساختنمسائل روانشناختیمسائل فردی
اثبات خود
کسب لذت
اعتیاد
عاشق شدن
عشق ناکام گذشتهمسائل گذشته
ادامه روابط قبلی
وجود الگوی خیانت
عدم توافق و وجود مشکلات جنسیمسائل جنسی و جسمیمسائل روابط همسران
ناتوانی جنسی
عقیم بودن
سردمزاجی
گرایش جنسی انحرافی
فقدان بستر گرم وصمیمی
بیماری مزمن
خلاء عاطفیمسائل عاطفی
عدم درک و همدلی
از بین رفتن عشق
یا عدم فراموش کردن عشق قدیمی
عدم احساس خوشبختی
نادیده گرفته شدن
بدون علاقهازدواج نامناسب
زودهنگام
اختلاف سنی زیاد
اختلاف طبقاتی
اختلاف فرهنگی
خشونت کلامیسوء رفتار
خشونت فیزیکی
تهمت و شکاکی
مورد خیانت قرار گرفتن خیانت
قهر و ترک منزل عدم حضور همسر
ماموریت
مسافرت
شیفت شب
زندانی بودن
مشرعیت خاص قانونمسائل محیطیمسائل جامعه
مشروعیت خاص مذهبی
الگو سازی نامناسب رسانه
تقلید از اطرافیان
عدم مقابله مناسب
در دسترس بودن اغواگران
کسب درآمدمسائل اقتصادیمسائل جامعه
ترقی اقتصادی
تجربه امکانات رفاهی

چرا یک زن و مرد خیانت می کنند؟

چرا یک زن و مرد خیانت می کنند؟

همانطور که در این مقاله مشاهده نمودید، خیانت می تواند علل و عوامل مختلفی داشته باشد. برای آنکه روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی بهتر درک شود، شما عزیزان را با این عوامل آشنا خواهیم کرد.

مسائل روانشناختی

مسائل روانشناختی پیچیدگی بسیار زیادی دارد. برخی از خانم ها و آقایان عنوان می کنند که همسر من تمام امکانات را در اختیارم قرار داده است و در هیچ کمبودی ندارم. اما احساس می کنم او آن فردی نیست که من می خواستم یا در معیارهای انتخاب همسر اشتباه کرده ام! در چنین مواردی معمولا فرد به دنبال ارضای نیازهای خود می رود. البته تنوع طلبی نیز ممکن است علت اصلی رفتار این اشخاص باشد.

 عدم حل مسائل گذشته یا ناتوانی در فراموشی

از جمله موارد مهمی که می توان بدان اشاره نمود، روابط دوستی قبل از ازدواج است. علاوه بر مسائل عاطفی، اگر رابطه جنسی در دوران دوستی برقرار شده باشد، فراموش کردن دشوار تر خواهد شد. تحقیقات نشان داده؛ افرادی که قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته اند بیشترین آمار را در خیانت بعد از ازدواج به خود اختصاص دادند. عشق ناکام گذشته پرتکرارترین زیرمجموعه مفهوم مسائل گذشته است.

مسائل جنسی و جسمی از علل خیانت

یکی از علل اصلی خیانت، مشکلات و عدم ارضای نیاز جنسی است. عدم بر آورده شدن نیازهای زن و مرد می تواند از علل سوق دهنده به نفر سوم محسوب شود. در چنین مواقعی، یکی از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی ارائه آموزش رابطه زناشویی و یا در صورت وجود انواع اختلالات جنسی، مراجعه برای درمان است.

ازدواج نامناسب

ازدواج نامناسب از علل خیانت همسر

ازدواج با انگیزه مالی، یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در دادگاه خانواده ونک وجود داشته است. طبقه اقتصادی بالای خانم ها و همچنین اختلاف فرهنگی یکی از علل بروز این اتفاق ها می تواند باشد. البته مسلما گرایش به خیانت نمی تواند تنها یک دلیل داشته باشد. مطابق با تحقیقات انجام شده، دلایل متعددی برای خیانت همسر می‌تواند وجود داشته باشد.

مشکلات سوء رفتار و هنجار شکنی

 گاهی برخی از خانم ها به دلایلی همچون : عدم پختگی یا بلوغ اجتماعی، عدم کنترل هیجانات،  عدم برخورداری از حمایت قانونی، عدم پایبندی به اصول اخلاقی و … به خیانت روی می آورند. مقابله به مثل نسبت به فرد خیانت کرده نیز می تواند از دیگر علل خیانت محسوب شود.

 عدم حضور همسر

 عدم حضور همسر در منزل، می تواند از علل دیگر خیانت محسوب شود. گاهی شرایط کاری همسر به گونه ای است که زیاد امکان حضور در منزل را ندارد و به همین دلیل مجبور است ساعت های بیشتری را بیرون بماند. وجود خلاء عاطفی و عدم غلبه بر تنهایی در همین حد می‌تواند از جمله علل بسیار مهم برای خیانت و پر کردن احساس تنهایی محسوب شود.

مسائل محیطی

شرایط نامناسب، باعث فراهم شدن بستر خیانت می‌شود که از جمله آن می توان به وجود اغواگران اشاره نمود. برای آقایان با توجه به قوانین آسانی که وجود دارد، موجب ایجاد و همچنین بروز خیانت مردان می شود. اگر قوانین محکم تر در این زمینه وجود داشت، شاید بروز اینگونه اتفاقات هم کمتر رخ می داد. از جمله روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی کاهش عوامل موثر محیطی خواهد بود.

 مسائل اقتصادی از علل خیانت

 رشد اقتصادی یکی از موارد بسیار مهمی است که  در بروز خیانت مردان عنوان شده است. موارد دیگری همانند تغییر وضع مادی، ماموریت کاری، بخشیدن سریع، تنوع طلبی، گریه زن و اختلال روانی همراه در بروز خیانت تاثیر گذار خواهد بود.

مهمترین روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

مهمترین روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

راهکارهای مختلفی برای درمان خیانت وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت.

ریشه یابی کنید

شما به هر مشاوری که مراجعه کنید روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی را بر حسب دلیل و ریشه این امر انتخاب می کند. بر این اساس، یافتن راه حل های درمان متناسب با علت یکی از مهم‌ترین مسائلی می باشد.

گذشته را جبران کنید

 جبران گذشته، کار آسانی نخواهد بود. تصور نکنید می توانید هر گونه اشتباه در زندگی زناشویی را می توان با محبت زیاد جبران کرد. یکی از بهترین روش ها در رابطه با مقابله با پیامدهای خیانت، همین روش شناخته شده است. اگر در گذشته عشق و محبت شما به همسرتان کم بوده است، شاید اکنون زمان مناسبی است که این محبت را افزایش دهید. 

بازگشت به دوره رمانتیک از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

 هنگامی که برخی از مراجعین داستان زندگی خود را تعریف می کنند، به این موضوع اشاره دارند که در گذشته ما رابطه عاطفی بسیار خوبی داشتیم. اما در حال حاضر، به دلیل خیانت همسرم این روابط به شدت سرد شده است. در این شرایط ما به کلیه زوجین توصیه می‌کنیم تا اموری را که در گذشته انجام داده اند را مجدداً تکرار کنند.

توجه به نیازهای فرد مقابل

بازگشت به دوره رمانتیک از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی
بازگشت به دوره رمانتیک از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

 همه ما انسان ها زمانی که نیازهایمان برآورده شوند، دیگر به دنبال آن در جای دیگر نخواهیم بود. برآورده شدن این نیازها برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است همسرتان از برآورده کردن آنچه که شما می خواهید ناتوان باشد و این به معنای عدم علاقه نیست.در این موارد، مداخله درمانگر برای ارائه رازهای داشتن زندگی موفق زناشویی بسیار کارساز خواهد بود.

حل مشکلات شخصیتی

در صورت حل نشدن عوامل فردی، هر رابطه ای خراب می شود. بنابراین یکی از اقدامات بسیار مهم این است که تمرکز ویژه بر ای استفاده از روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی جهت عوامل فردی داشته باشیم. در غیر این صورت، در این موارد حتی اگر رفتار همسر فرد مقابل با او بسیار خوب و مناسب باشد، باز هم  احتمال خیانت در آینده بسیار بالا خواهد بود.

آموزش روابط بین فردی درست از جمله روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی

 یکی از مشکلاتی که در بسیاری از زوجین وجود دارد، عدم برقراری ارتباط درست و ارزش قائل شدن برای همسر می باشد. در برخی موارد شاید این موضوع بسیار ساده قابل حل باشد، زیرا زوجین برای رفع مشکلات همکاری های لازم را دارند. اما اگر شناخت درستی از همسر وجود نداشته باشد، رفع آن کمی دشوار خواهد بود.

 در برخی موارد نیز، یکی از علل بروز این مشکلات به عوامل فردی مربوط می شود. در واقع فرد هنوز آموزش درستی برای حل مشکل خود ندیده است. ارائه راهنمایی ها و تمرین های لازم برای داشتن روابط بین فردی درست از جمله مداخلات درمانی در این زمینه محسوب می شود.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی به شما عزیزان ارائه نمایید. در صورتی که بی گدار به آب بزنید، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای زندگی خود بر جای بگذارید. برای دریافت مشاوره اختصاصی می توانبد با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت موجود است تماس حاصل نمایید.

روش های مقابله با خیانت همسر در روابط زناشویی و عاطفی چگونه است؟

بهترین روش در مرحله اول ریشه یابی مشکل است و پس از آن ارائه راه حل ها با توجه به مشکل به وجود آمده می باشد.

علت خیانت چیست؟

عوامل متعددی می تواند در رابطه با علل خیانت وجود داشته باشد که برخی به مشکلات فردی و برخی دیگر به مشکلات بین فردی مربوط می شود.

پس از اینکه از خیانت همسرم اطمینان یافتم آیا می توانم به سراغ نفر سوم بروم؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در برخورد با خیانت وجود دارد، همین مسئله می باشد. استثنا این مورد این است که اگر نفر سوم دوست صمیمی یا خواهر شماست اشکالی ندارد.

چگونه می توان به بهترین شکل خیانت را از بین برد؟

اگر علت خیانت در شما به دلیل رابطه بین فردی می باشد، بهتر است محبت خود را به همسرتان بیش از گذشته نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور