زودانزالی چیست؟

سیگار و زود انزالی + تاثیر کشیدن سیگار بر زودانزالی مردان

ارتباط بین سیگار و زود انزالی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم که زودانزالی چیست؟ و برای درمان آن چه روش هایی وجود دارد. همچنین روش های ترک سیگار جهت درمان زودانزالی را نیز بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ارتباط بین سیگار و زود انزالی چیست؟

ارتباط بین سیگار و زود انزالی چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مردان از خود می پرسند. انزال زودرس می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما سیگار ممکن است در این وضعیت نقش داشته باشد.

در این مقاله به این می پردازیم که زودانزالی چیست؟ و چگونه ممکن است با کشیدن سیگار مرتبط باشد. ما همچنین اطلاعات کلی در مورد درمان‌های انزال زودرس ارائه خواهیم داد.

 آیا می دانستید که سیگار کشیدن با ناتوانی جنسی در ارتباط است؟

سیگار باعث کاهش میزان اکسید نیتریک در بدن شما می شود. مردانی که سیگار را ترک می کنند اغلب در رختخواب استقامت بهتری دارند، زیرا گفته می شود بدن آنها می تواند سطح طبیعی اکسید نیتریک را حفظ کند.

نعوظ و برانگیختگی معمولاً با سیستم عصبی مرتبط هستند، اما فراموش نکنید که رگ های خونی به همان اندازه نقش مهمی دارند. سیگار به دیواره رگ های خونی آلت تناسلی شما آسیب می رساندو در نتیجه منجر به ناتوانی جنسی یا مشکلات دیگر در آنجا شود.

سلامت ضعیف رگ های خونی یک مسئله جدی است که می تواند منجر به ناتوانی جنسی شود. اگر سلامت عروق خونی ضعیفی دارید، ممکن است عملکرد جنسی شما در نهایت کاهش یابد.

  • سیگار مستقیماً منجر به اختلال در توانایی برای نعوظ مجدد می شود. اگر سیگار می کشید، توانایی شما برای نعوظ ضعیف تر می شود. خطر مبارزه با انزال زودرس با دود افزایش می یابد.
  • سیگار باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن شما می شود که نقش کلیدی در رشد عضلات و همچنین میل جنسی و تعادل دارد.
  • کاهش سطح تستوسترون بر غریزه جنسی شما تأثیر منفی می گذارد. دود سیگار بر روی سیستم تستوسترون شما تأثیر منفی می گذارد.

سیگار و زود انزالی

 

ترک سیگار جهت درمان زود انزالی

قطعاً با ترک سیگار نه تنها بدن سالم تری خواهید داشت، حتی می توانید مشکل زود انزالی را مقدار بسیار زیادی کاهش دهید.

سیگار باعث تولید مواد سمی می شود که به ریه ها و سایر اندام ها آسیب می رساند. مواد موجود در سیگار سمومی هستند که وارد جریان خون شما می‌شوند، سلول‌ها را می‌شکنند و به بافت‌ها آسیب می‌زنند و در نهایت منجر به مشکلات سلامتی بزرگی مانند سرطان یا اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر یا بیماری پارکینسون می‌شوند.

  • قطران حاصل از محصولات تنباکو پوست اطراف ناحیه دهان را لکه دار می کند و آن را تیره تر از حد معمول نشان می دهد که نشان می دهد بیماری یا عفونت ممکن است فقط به دلیل عادت سیگار کشیدن باشد.
  • علاوه بر این، آسیب ناشی از استنشاق دود می تواند باعث ایجاد خش در صدا گردد.

روش های ترک سیگار جهت درمان زود انزالی

اولین قدم برای ترک سیگار این است که تشخیص دهید معتاد هستید. مرحله دوم این است که یک تاریخ ترک را تعیین کنید تا متغیر مدت زمان قبل از ترک را حذف نمایید. سوم، با گفتن برنامه خود و درخواست کمک، شبکه پشتیبانی خود را آماده نمایید.

گام چهارم، ترک سیگار است، چه از طریق درمان جایگزین نیکوتین باشد و چه بدون آن. در نهایت، فراموش نکنید که برای پیروزی های کوچک در طول فرآیند به خود پاداش دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در ترک سیگار کمک کند:

  • برای جایگزینی سیگار، هر فعالیتی را انجام دهید که هوس شما را ارضا کند. به عنوان مثال، اگر میل شما به نیکوتین یا تحریک دهانی است، جایگزینی مانند جویدن آدامس را پیدا کنید.
  • به خود یادآوری کنید که پس از ترک سیگار در پول خود صرفه جویی خواهید کرد.
  • یک راه جایگزین برای مدیریت استرس بیابید. به ورزش بپردازید، تلویزیون تماشا کنید تا استراحت کنید، مدیتیشن یاد بگیرید یا فقط قدم بزنید تا به فعالیتی دیگر مشغول شده باشید.

سیگار و زود انزالی

زود انزالی چیست؟

انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که خود یا شریک زندگی‌اش می‌خواهد انزال می‌کند. انزال زودرس یک شکایت شایع جنسی است. تخمین ها متفاوت است، اما از هر 3 مرد، 1 نفر گاهی اوقات این مشکل را تجربه می کنند.

تا زمانی که به ندرت اتفاق می افتد، جای نگرانی نیست. در صورت داشتن شرایط زیر این موضوع تشخیص داده می شود که شما مبتلا به زودانزالی هستید.

همیشه یا تقریباً همیشه در عرض یک دقیقه پس از دخول انزال می کنید.

در تمام مدت یا تقریباً در تمام مدت قادر به تاخیر در انزال در حین مقاربت نیستید.

احساس ناراحتی و ناامیدی کرده و صمیمیت جنسی ندارید.

عوامل روانی و بیولوژیکی می توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از صحبت در مورد آن احساس خجالت می کنند، انزال زودرس یک بیماری شایع و قابل درمان است.

علائم

علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در به تاخیر انداختن انزال بیش از یک دقیقه پس از دخول است. با این حال، این مشکل ممکن است در تمام موقعیت های جنسی، حتی در زمان خودارضایی، رخ دهد.

انزال زودرس را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

مادام العمر (اولیه). انزال زودرس مادام العمر در همه یا تقریباً در همه زمان ها از اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.

اکتسابی (ثانویه). انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه جنسی قبلی بدون مشکلات انزالی ایجاد می شود.

بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما این علائم با معیارهای تشخیصی برای انزال زودرس مطابقت ندارد. در عوض این مردان ممکن است انزال زودرس متغیر طبیعی داشته باشند که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر در اغلب تماس های جنسی زودتر از آنچه می خواهید انزال می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان عادی است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی خجالت بکشند، اما اجازه ندهید که شما را از صحبت با پزشک خود باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، گفتگو با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال، شنیدن این موضوع که زود انزالی گاه به گاه طبیعی است و میانگین زمان از شروع مقاربت تا انزال حدود پنج دقیقه است، ممکن است آرامش بخش باشد. به شما توصیه می کنیم از قرص تاخیری و یا سایر روش های خودسرانه برای درمان این مشکل استفاده نکنید.

علل انزال زود رس

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد که این فقط روانی است، پزشکان اکنون می دانند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

علل روانی

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

  • تجربیات جنسی اولیه
  • سوء استفاده جنسی
  • تصویر بدن ضعیف
  • افسردگی
  • نگرانی در مورد انزال زودرس
  • احساس گناه که تمایل شما را برای عجله در برخوردهای جنسی افزایش می دهد.

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

اختلال در نعوظ.

مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین مقاربت هستند، ممکن است الگوی عجله برای انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

اضطراب

بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس نیز دارای مشکلات اضطرابی هستند یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به مسائل دیگر.

مشکلات رابطه

اگر روابط جنسی رضایت‌بخشی با شریک‌های دیگر داشته‌اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق افتاده یا اصلاً اتفاق نیفتاده است، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک فعلی‌تان به این مشکل کمک کند.

ارتباط بین سیگار و زودانزالی

علل بیولوژیکی

تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشند، از جمله:

  • سطوح غیر طبیعی هورمون
  • سطوح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
  • صفات ارثی
  • عوامل خطر

عوامل مختلفی می توانند خطر انزال زودرس را افزایش دهند، از جمله:

اختلال در نعوظ. اگر گهگاه یا به طور مداوم در ایجاد یا حفظ نعوظ مشکل دارید، ممکن است در معرض خطر انزال زودرس باشید. ترس از دست دادن نعوظ ممکن است باعث شود که شما آگاهانه یا ناخودآگاه در برخوردهای جنسی عجله کنید.

فشار. فشار عاطفی یا ذهنی در هر زمینه ای از زندگی شما می تواند در انزال زودرس نقش داشته باشد و توانایی شما را برای استراحت و تمرکز در طول برخوردهای جنسی محدود کند.

عوارض انزال زود رس

انزال زودرس می تواند مشکلاتی را در زندگی شخصی شما ایجاد کند، از جمله:

استرس و مشکلات رابطه. یکی از عوارض شایع انزال زودرس استرس رابطه است.

مشکلات باروری اگر انزال داخل واژینال اتفاق نیفتد، انزال زودرس گاهی اوقات می تواند لقاح را برای زوج هایی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند دشوار کند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی ارتباط بین سیگار و زودانزالی بپردازیم. همچنین در رابطه با مشکل زودانزالی و علل و علائم آن نیز صحبت کردیم. اگر از این مشکل رنج می برید و سیگاری نیز هستید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات لازم را از مدت زمان رابطه جنسی و غیره بدست آورید.

آیا سیگار و زود انزالی رابطه مستقیم دارند؟

بله تحقیقات نشان می دهد که استعمال سیگار می تواند منجر به زود انزالی شود.

آیا ترک سیگار می تواند برای زود انزالی مفید واقع شود؟

بله قطعاً روی این مشکل تاثیر مثبت دارد.

عوارض زودانزالی چیست؟

زود انزالی می تواند تاثیر منفی روی رابطه شخصی و زناشویی افراد داشته باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور