تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج
تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

10 علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

ازدواج یکی از زیباترین و خاص‌ترین مراحل زندگی هر فردی است. با ازدواج کردن تغییرات گوناگونی در زندگی، روابط و رفتار زن و مرد به وجود خواهد آمد که آن ها را از دنیای تجرد بسیار دور می کند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا به طور ویژه به تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج بپردازیم و بررسی کنیم که این تغییر چه مواردی را در بر می گرد و چرا ایجاد می شوند.

البته از آنجا که هیچ شخصی با تغییرات مثبت مشکلی ندارد و عمده گله خانم ها در مورد تغییرات منفی مردان بعد از ازدواج است، می خواهیم بیشتر این موارد را مورد سنجش قرار دهیم. ضمن مطالعه دقیق مطالب زیر، چنانچه برای بهبود زندگی مشترک و رفع مشکلات زناشویی نیازمند مشاوره و راهنمایی هستید، می توانید با مشاوره زوج درمانی و یا زناشویی ما تماس حاصل فرمائید.

آیا تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج حقیقت دارد؟

نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

در هر زندگی زناشویی ممکن است پستی و بلندی وجود داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است زوجین شناخت کافی نسبت به یکدیگر نداشته باشند و همین باعث به وجود آمدن اختلاف زن و شوهر شود. در حالی که با گفت‌وگو و به کار بستن اصول همسرداری می توان آن ها را به حداقل رساند.

اینگونه مسائل در اغلب زندگی ها وجود دارد و به اصطلاح ما ایرانی ها نمک زندگی محسوب می شود. اما گاهی اوقات ماجرا فراتر از این بحث و جدل‌های کوچک است و طرفین فکر می کنند که در انتخاب همسر اشتباه کرده اند، زیرا او دیگر همان شخصی نیست که در دوران آشنایی قبل از ازدواج بود. مخصوصا برای خانم ها که با حساسیت و جزئیات بیشتری به رفتار های همسر خود می نگرند و فکر می کنند که تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج بسیار شایع تر از تغییر رفتار خانم ها است.

در چنین مواقعی معمولا زنان حالات بسیار بدی پیدا کرده و به دنبال یافتن دلایل تحولات منفی همسرشان می گردند. اگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید، بیشتر با نشانه ها و علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج آشنا می شویم.

نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

قطعا نمی توان تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج را به چند مورد خاص منحصر کرد یا ادعا نمود که تمام موارد همین است. زیرا به تناسب ویژگی های شخصیت طرفین، شرایط و اتفاقات قبل از ازدواج، روال زندگی حاضر و چندین عامل دیگر، نوع تغییرات نیز متفاوت است. اما معمولا در مشاوره زوج درمانی ، خانم ها چند نشانه و مورد را بیشتر بیان می کنند که ما در زیر آن ها را بیان نموده ایم.

کم شدن حرف‌های عاشقانه

فرض کنید با همسرتان به بیرون رفته‌اید و دوست دارید با شنیدن صدای دلنشین و رفتار عاشقانه همسر خود غرق لذت شوید. اما متوجه می‌شوید از همان ابتدای راه سکوت اختیار کرده و قصد صحبت کردن ندارد. به گونه‌ای که نه تنها از رفتن پشیمان می‌شوید، بلکه تصمیم می‌گیرید این آخرین بار باشد که او را همراهی می‌کنید.

مشاوره نگرفتن از زن و به تنهایی انجام دادن کارها

ممکن است حس کرده‌ باشید که شریک زندگیتان دیگر مانند قبل برای انجام دادن کارها با شما مشورت نمی‌کند. همچنین در برنامه‌های تعطیلات و اوقات فراغتش جایی برای حضور شما قرار نمی‌دهد. این احساس می‌تواند این مسئله را به شما القا کند که همسرتان نسبت به شما سرد شده است و دیگر مانند قبل نیست.

هیچ احساسی از خودش نشان نمی‌دهد

از نشانه های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می‌توان به این مسئله اشاره کرد که همسرتان دیگر مانند قبل از ازدواج، ابراز عشق نمی کند و سعی در مخفی کردن احساس خود دارد.

همچنین او برای گرم نگه‌داشتن رابطه عاشقانه هیچ تلاشی نکرده و گویی دیگر عشق و علاقه‌ایی به شما ندارد.

برعکس حرفی را که می‌زند انجام می‌دهد

علت تغییر رفتار مردان

گاهی اوقات شاید همسرتان یک حرفی را بزند و درست برعکس آن را انجام دهد، بنابراین شما نسبت به او احساس نا‌امنی و بی‌ اعتمادی می‌کنید. پس از آن وقتی از برنامه‌های بزرگ آینده برای زندگی صحبت می‌کند، شما دیگر مانند قبل نمی‌توانید امیدوار باشید، در این حالت، همسرتان با دیدن این عدم اعتماد از طرف شما دچار نوعی بی‌میلی در ادامه دادن رابطه می‌شود.

رفتارهای مبهم و متناقض

یکی از نشانه‌های مهم در تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می‌تواند همین مورد است. ممکن است در مدت آشنایی ازدواج یا حتی اوایل ازدواجتان او را فردی با احساس که از همه‌ی جوانب مراقبتان است یافتید. اما حال می بینید که تمام توجه و احساس همسرتان معطوف به جسم شماست.

یا بعد از مدتی برعکس آن اتفاق بیوفتد. یعنی او از احساس و علاقه‌ی زیادی که به شما دارد صحبت کند، اما توجهی به جسمتان نداشته باشد. این شرایط به گونه ایی است که فقط عدم اطمینان و استرس را به شما هدیه می‌دهد.

عدم پذیرش مسئولیت در رابطه و مقصر شمردن شما

در این مورد،مرد نه تنها کاری برای حفظ رابطه انجام نمی‌دهد، بلکه در هر بحث و درگیری شما را مقصر می‌داند و سعی می‌کند نقش خود را نادیده بگیرد و همه جانبه کنار می‌کشد. اما اگر شما قصد برگرداندن عشق و علاقه به رابطه‌ی خود دارید با دیدن این رفتار همسرتان نباید عقب بکشید و تا جایی که امکان دارد او را را به آرامش دعوت کنید.

خود را در رابطه سهیم نمی‌داند

مردی که از نظر احساسی در یک رابطه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، برای حفظ آن نیز تلاشی نخواهد کرد. او ممکن است هیچ‌گاه شروع کننده‌ی صحبت نباشد، همیشه درباره‌ی خود حرف بزند و علاقه‌ایی به شنیدن حرف‌هایتان ندارد. او دیگر تلاشی برای به خاطر سپردن تاریخ‌ها و اتفاقات مهم زندگی شما ندارد.

دروغگویی

یک مرد در دو حالت به دروغ و پنهانکاری روی می آورد: یا برای نجات رابطه یا برای جلوگیری از هرگونه رویارویی با شما. که در حالت دوم برای سرپوش گذاشتن بر اسرار خود دائما به شما دروغ می‌گوید و بابت این دروغ در زندگی مشترک هیچ‌گونه احساس ناراحتی یا عذاب وجدانی ندارد. در صورتی که وقتی برای حفظ رابطه دروغ می‌گوید نوعی استرس به خاطر برملا شدن دروغش دارد.

چرا مردان بعد از ازدواج سرد می شوند؟

سردی روابط مردان بعد از ازدواج

سردی بعد از ازدواج یک امر طبیعی است که در بعضی رابطه‌ها ممکن است خیلی زود از طرف مرد یا زن بروز کند. در واقع زن و مرد به امید داشتن یک زندگی سرشار از عشق و محبت با هم ازدواج می‌کنند، اما بعد از گذشتن مدت کوتاهی از زندگی مشترک متوجه می‌شوند، همیشه زندگی سرشار از شادی و آرامش نیست و پستی و بلندی‌های خاص خود را دارد.

در این میان مردان ممکن است خیلی بیشتر از زنان دچار سردی بعداز ازدواج شوند. همچنین دلایل مختلفی برای آن وجود دارد مانند افتادن در دام اعتیاد و مصرف الکل، ایجاد مشکلات جنسی و عدم تمایل به روابط زناشویی و…، در زیر چند مورد از مهم‌ترین آن ها را بیان می‌کنیم.

مشکلات اقتصادی

یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر رفتار مردان بعداز ازدواج می‌تواند مشکلات اقتصادی باشد. اغلب پسران تا قبل از تشکیل زندگی مشترک، از نظر مالی تحت حمایت پدر و مادر هستند و اگر مشغول به انجام حرفه یا شغلی هم باشند، مسئولیت چندانی بر عهده ندارند.

زیرا تا قبل از ازدواج مسئولیتی در قبال همسر و امرار معاش زندگی ندارد، اما بعد از ازدواج قضیه این طور نیست. پسری که تا دیروز پول تو جیبی خود را از پدر و مادرش تقاضا می‌کرد، اکنون باید برای تأمین نیاز خانواده، شغلی برای خود برگزیند.

نادیده گرفتن نیازها و خواسته هایش از سمت زن

منظور از خواسته‌ها تنها آماده کردن غذا، شست‌وشو و اتوی لباس‌ها نیست. می‌توان گفت مرد زمانی که احساس می‌کند از طرف همسرش آن‌طور که باید درک نمی‌شود، حس سرخوردگی پیدا می کند. کناره‌گیری و سرد شدن در رابطه از همین‌جا نشأت می‌گیرد. بهتر است در زندگی مشترک علاوه بر قناعت کردن، به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر توجه کرده و ارزش قائل شدن برای همسر را نیز جدی بگیرند.

عدم بچه دار شدن یا در شرف بچه دار شدن

یکی از دلایل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج، می‌تواند ناباروری زن باشد. گاهی اگر دلیل بچه‌دار نشدن از سمت زن باشد، مرد هرچقدر هم که ادعا کند برایش اهمیتی ندارد اما خود به خود منجر به سرد شدن روابط آن ها می‌شود.

از طرفی بچه دار شدن هم می تواند یکی از عوامل سرد شدن مرد باشد. زیرا اکثرا در خانواده‌های ایرانی با آمدن بچه توجه به طرفین کم می‌شود. مخصوصا ناخواسته توجه زن به مرد خیلی کم خواهد شد و حتی گاهی اوقات بر سر مسائل فرزندپروری با یکدیگر درگیر می‌شوند. همه‌ی این ها می‌تواند دلایلی برای سرد شدن مرد بعداز ازدواج باشد.

علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

دلایل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

تغییر رفتار مردان می‌تواند درهر مرحله‌ای از زندگی مشترک مشاهده شود. شاید در همان اوایل رابطه متوجه این سردی شده باشید یا بعد از گذشت چند سال با آن روبرو شوید. در هر حال این تغییر رفتار دلایل مختلفی دارد که در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

عدم علاقه نسبت به شما

یکی از مهم‌ترین علت های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می‌تواند عدم علاقه باشد. گاهی اوقات افراد برای گرفتن تأیید از دیگران وارد یک رابطه می‌شوند. آن ها بدون این که به عواقب آن فکر کنند وارد رابطه‌ ایی می‌شوند که اصلا علاقه‌ای در آن وجود ندارد و صرفا جهت گرفتن تأیید دیگران است.

تمایل به داشتن رابطه جنسی با شما قبل از ازدواج

یکی دیگر از دلایل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج، برقراری رابطه‌ی جنسی است. اغلب ممکن است مردان برای برقراری رابطه‌ی جنسی ابراز علاقه کنند و زمانی که به هدفشان رسیدند شما را کنار بگذارند، زیرا از ابتدا علاقه‌ایی وجود نداشته است و صرفا برای رسیدن به هدف خود وارد رابطه شده است.

ترس از تعهد

گاهی اوقات مردان به دلیل ترس از تعهد، خود را از رابطه بیرون می‌کشند و رفتار شان را تغییر می‌دهند. همان‌طور که در مقاله ترس از ازدواج گفته شد، تعدادی از افراد به دلیل داشتن این مشکل نمی‌توانند وارد رابطه‌ی جدی شوند. بنابراین، در صورت جدی شدن رابطه ممکن است رفتار خود را تغییر دهند تا بتوانند به آن پایان دهند.

زمانی که از جانب شما هیچ پاسخی دریافت نمی کند

از دلایل دیگر تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج می‌تواند عدم دریافت پاسخ از طرف شما باشد که این عامل ممکن است بیشتر در اوایل ازدواج به وجود آید. در واقع در همان اوایل رابطه که شخص از شما شناخت کافی ندارد، هرگونه بی اعتنایی و عدم پاسخ به ابراز علاقه‌اش را به حساب بی میلی شما می‌گذارد. بنابراین شور و اشتیاقش را از دست می‌دهد و از رابطه کناره‌گیری می‌کند.

وقتی برای بازی با احساسات شما وارد رابطه شده است

گاهی اوقات فرد به دلیل انواع اختلالات روانی خواستار ایجاد رابطه با شما بوده است. در واقع می‌توان گفت این مردان قصد بازی با احساسات شما را دارند و نیازمند تأیید هستند تا بتوانند نسبت به خود حس خوبی داشته باشند. وقتی به هدف خود رسیدند و این تأیید را به دست آوردند از دوست داشتن شما دست می‌کشند.

بالا بردن اعتماد به نفس خود با جذب شما

گاهی افراد در زندگی خود به دنبال چالش هستند. آن ها ممکن است تلاش برای به دست آوردن شما را یک چالش بدانند، حتی اگر نسبت به شما علاقه‌ای وجود نداشته باشد. در واقع آن ها با این کار قصد بالا بردن اعتماد به نفس و ارزش خود را دارند و وقتی به هدف شان رسیدند به راحتی کنار می‌کشند.

به وجود آمدن حس ناخوشایند نسبت به شما

علت تغییر رفتار آقایان بعد از ازدواج

برای مردان بسیار مهم است که در رابطه عاطفی، حس خوبی به طرف مقابل داشته باشند. بنابراین، اگر چیزی در مورد شما برای او ناخوشایند به نظر برسد قصد ترک کردن شما را می‌کند.در این مورد بهتر است با همسرتان صحبت کنید و ببینید چه رفتار یا خصوصیت ناخوشایندی وجود دارد که باعث شده است در رابطه سرد شود.

انباشته شدن احساسات منفی نسبت به شما

این مورد یکی از با اهمیت‌ترین دلایل تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج است که اگر حتی چندین سال از ازدواج هم بگذرد، باز هم باعث تغییر رفتار و سردی او می‌شود.

هر چقدر میزان احساسات منفی او نسبت به شما بیشتر باشد، رابطه سردتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید این احساسات منفی نسبت به خودتان را از بین ببرید.

داشتن احساسی متناقض نسبت به شما

ممکن است فردی در ضمیر خودآگاه خود به دنبال زنی مطیع و ضعیف باشد که تمام اوامرش را بدون کم وکسری انجام دهد. اما همین شخص به طور ناخودآگاه عاشق زنی قوی و موفق شود که در مقابل او سرکش است. بنابراین دچار نوعی احساس متناقض می‌شود و نمی‌تواند رابطه‌ی پایداری داشته باشد.

عدم برطرف شدن نیازهای ناخودآگاه مرد

می‌توان گفت انسان‌ها عاشق می‌شوند چون به واسطه‌ی عشق، نیازهای ناخودآگاهشان برآورده می‌شود. ممکن است در برهه‌ایی از زمان مرد احساس کند که به نیازهای او پاسخ داده نمی‌شود. بنابراین، وقتی این نیازها توسط شما برای همسرتان برآورده نشود، می‌تواند زمینه‌ساز تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج باشد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور جامع نشانه‌های تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج ودلایل آن را بیان کنیم. ممکن است برای مقابله با این تغییر رفتار راهکارها و روش‌های مناسبی وجود داشته باشد که بتوانید با استفاده از آن ها رابطه‌ی شکست خورده و عشق از دست رفته‌ی خود را برگردانید. بنابراین اگر هنوز در میان رابطه هستید و قصد دارید که آن را حفظ کنید بهتر است کمی به گذشته برگردید و رفتارهای خود و شریک زندگیتان را به یادآورید.

ابتدا تمام دلیل های تغییر رفتار مردان را با دقت بخوانید ببینید کدام یک از دلیل ها باعث تغییر رفتار همسرشما شده است، همچنین کدام یک از رفتارهای شما یا همسرتان باعث شده که به اینجا برسید و باعث شود همسرتان از زندگی سرد شود.

در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر دوست داشتید می‌توانید نظراتتان را در این مورد با ما در میان بگذارید.

احساس می‌کنم همسرم نسبت به من سرد شده است و نسبت به قبل از ازدواج تغییر رفتار داده است، دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

سردی رفتار مردان بعد از ازدواج دلیل های مختلفی دارد. بهتر است به شرایط زندگی خود کمی دقت کنید ببینید جدیدا چه چیزی تغییر کرده است یا در گذشته چه روی داده است.

به تازگی صاحب فرزند شده ایم، اما نمی دانم چرا احساس می کنم همسرم جدیدا از من دوری می کند؟

یک دلیل می تواند این باشد که تا قبل از این شما تمام توجه و دوست داشتن خود را صرف همسرتان می کردید اما با آمدن بچه ناخواسته این توجه خیلی کمتر می‌شود.

جدیدا احساس می‌کنم همسرم علاقه ای به ایجاد رابطه‌ی جنسی با من ندارد، به نظر شما دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

مردان بنا به دلایلی ممکن است از ایجاد رابطه‌ی جنسی سر باز زنند و نسبت به شما سرد شوند. در چنین مواردی توصیه می شود که با مشاور صحبت کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور