نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش
نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش

نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش

اطلاع از نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش یکی از دغدغه های دختران در روابط امروزی است. چرا که با بیشتر شدن تنوع طلبی در میان دختران و پسران، بیم از اینکه طرف مقابل به آن ها وفادار نبوده و رابطه تمام شود، همواره وجود دارد. به ویژه برای دختران که دارای احساسات قوی تری هستند و مورد خیانت قرار گرفتن می تواند برای آن ها بسیار سنگین باشد.

به همین دلیل، در ادامه قصد داریم تا بیشتر به شیوه های شناخت نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش آشنا شویم و دلایل میل به چنین رفتاری را بررسی کنیم. همچنین، چنانچه شما نیز احساس می کنید که کیفیت رابطه تان کاهش یافته و مشکوک به خیانت طرف مقابل خود هستید، می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط بوده و برای ترک یا ادامه رابطه مشاوره دریافت نمایید.

نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش چیست؟

نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش چیست؟

خیانت در هر کجای دنیا و برای هر نوع رابطه ایی ناخوشایند است و مطمئنا طرفین را دچار آسیب های روحی و عاطفی خواهد کرد. فردی که به او خیانت می شود، نه تنها دچار شکست عاطفی می گردد، بلکه ممکن است که تا مدت ها بعد نتواند به دیگران اعتماد کند و حتی در زندگی زناشویی خود دچار  مشکلاتی شود.

بعلاوه، در روابط ناسالم عاطفی که احساسات به بازی و ناچیز شمرده می شوند، در واقع به شخصیت و مقام انساسیت بی احترامی شده و غالبا ادامه دادن آن صحیح نمی باشد. این کار از بین برنده حرمت و صداقت بین طرفین است و حتی می تواند رابطه های قوی و طولانی مدت را نیز براحتی متلاشی نمایند.

به خصوص برای دختران که تجربه هر کدام از انواع خیانت می تواند لطمات گوناگون عاطفی به بار آورد. از این رو، یکی از متداول ترین سوالات آن ها این است که نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش چیست؟ در ادامه با هم مهم ترین این نشانه ها را مرور می کنیم.

نسبت به گوشی خود حساس می شود

مسلما گوشی یک وسیله شخصی است. برخی از افراد عادت دارند که آن را با خود همه جا می برند و برایش رمز تعیین می کنند. اما اگر به یکباره دیدید که نسبت به گوشی اش حساس شده، آن را مدام چک می کند، پیوسته در حال پیام دادن است، آن را به شکلی در دست می گیرد که محتوا برای شما مشخص نباشد و یا با خود به همه جا حمل می کند، می تواند از نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش باشد.

علاوه بر این، اگر مکالمه های خصوصی اش زیاد شده و یا به محل دیگری می رود و از نزدیک شدن شما به او در هنگام صحبت با گوشی هراس دارد، جای شک دارد. حتی در مواقعی ممکن است یک گوشی یا خط دیگر اضافه کند و آن را از شما پنهان نماید.

برنامه های روتینش تغییر می کند

برای مثال متوجه می شوید که برخی از رفت و آمدها یا رفتارهای روتین او بدون دلیل مشخصی تغییر کرده اند. یعنی، نه ساعت و محل شغلش فرق کرده و نه برنامه جدیدی را شروع نموده، اما قرارهایتان را مدام به تعویق می اندازد و یا خیلی زود ترک می کند. البته، مراقب باشید که در این مورد زود قضاوت نکنید.

شاید دلایلی همچون استرس یا مشکلات شخصی در پشت این قضیه باشد یا اینکه حتی در حال انجام کاری باشد تا شما را سورپرایز نماید. بنابراین، با دقت و بررسی بیشتری به این موضوع بیندیشید و اگر رفتارهای غیر قابل توجیه او زیاد شد، آنگاه احتمالا باید آن را از نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش محسوب کرد. این مورد در خیانت مردان زیاد به چشم می خورد.

توجه یکباره بیش از حد به شما

شاید عجیب باشد اما یکی از نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش این است که به طور ناگهانی توجه و وقت زیادی را با او صرف می کند. این کار می تواند ناشی از احساس گناه یا کم کردن آن باشد. البته این مورد غالبا در مراحل اولیه خیانت رخ می دهد.

به عنوان نمونه، هدایا و کادوهای گران قیمت برایتان می خرد یا از کلمات و جملات عاشقانه ایی که تا بحال استفاده نکرده به کار می برد. تلاش غیر عادی برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه، چاپلوسی و تملق، تعریف و تمجید، در چنین مواقعی از جانب او زیاد می شود و احتمالا تلاشی برای پنهان کردن واقعیت باشد.

تمایلی به صحبت یا ملاقات شما ندارد

اگر گاهی اوقات به شما بگوید که برای مکالمه یا دیدار وقت ندارد، طبیعی است. اما اینکه مدام از صبحت، چت یا ملاقات طفره برود، مشکوک شدن منطقی به نظر می رسد. همچنین، دیگر مثل قبل برای دیدار پیش قدم نمی شود و حتی زمانی که شما پیشنهاد می دهید، بهانه های گوناگون می آورد.

علاوه بر این، در حالی که قبلا به حرف ها و انتظارات شما علاقه نشان می داد و برای او در اولویت قرار داشتید، دیگر مانند گذشته نیست و گویی حواسش دائما پرت است به نوعی نشانه خیانت خواهد بود.

تغییر ناگهانی خلقیات 

شما به عنوان کسی که برای مدتی با دوست پسرتان رابطه داشته اید احتمالا با حالات و روحیا او تا حدودی آشنا هستید. مثلا می دانید که چه زمان هایی عصبانی می شود و چه عکس العمل هایی نشان می دهد، بی حوصله ایی، خسته ایی، گرسنه ایی و استرس داشتنش به چه نحوی است.

این در حالی است که نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش آن است که روحیات قبلی تغییر می کند و واکنش های جدیدی از خود نشان می دهد. مثلا، قبلا می دید که برای تماشای فوتبال اشتیاق زیادی دارد و برنامه های قبلی اش را بخاطر آن می کرد. اما حالا به اتاقی رفته، در را می بندد و علاقه ایی به دیدن آن ندارد. از این دست تغییرات ناگهانی می تواند زنگ خطری باشد.

کاهش صمیمت از نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش

دلایل خیانت پسر به دوست دخترش

شما در گذشته رابطه نزدیک و صمیمانه ایی با یکدیگر داشتید، شما را در جریان اتفاقات کوچک و بزرگ زندگی اش قرار می داد و دوست داشت نظرتان را بداند. اما اکنون دیگر تمایلی به اینگونه رابطه ندارد و حتی تلاشی برای جذاب به نظر رسیدن نمی کند. معمولا در اینگونه مواقع نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش قابل احساس است و دوری گزینی به او قابل توجه می باشد.

به شما دروغ می گوید

از رایج ترین نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش دروغگویی است. افرادی که می خواهند ردپای دروغ خود را پاک کنند، مجبور به دروغ و پنهانکاری می شوند. در مورد اینکه کجا و با چه کسی بوده اند، پول های خود را کجا هزینه می کنند، در حال مکالمه با چه کسی بودند، پاسخ پیامک یا چت چه فردی را می دادند، و به چه اتفاقاتی در زندگی آن ها افتاده را به طور صادقانه بیان نمی کنند.

با این وجود، شاید تشخیص دروغ و پنهانکاری طرف مقابل چندان آسان نباشد. اما روش هایی برای پی بردن به این مورد وجود دارد. برای مثال، زبان بدن و طرز بیان شاخصه های خوبی برای پی بردن به پنهانکاری می باشند. به طور معمول افراد در هنگام دروغگویی از ارتباط چشمی خودداری می کنند، بی قرار هستند، تاب می خورند، مضطرب به نظر می رسند، احتمالا بیشتر به سمت راست نگاه کرده و از یک سری عبارات تکراری استفاده می کنندو

دلایل خیانت پسر به دوست دخترش

مسلما خیانت توجیه ندارد و هیچ کسی تحت هیچ شرایطی نباید به طرف مقابل خود بی وفایی کند. با این حال، بهانه های مختلفی می تواند برای کشش به سمت چنین امری وجود داشته باشد. بر اساس متداول ترین نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش ، یک سری علل بیش از سایرین در این قضیه دخیل هستند که به شرح زیر بیان می شوند.

  • از بین رفتن عشق: بر اساس یکی از تحقیقات صورت گرفته، بیش از 70 درصد خیانت ها در اثر کمرنگ شدن علاقه به شریک و پیدایش علاقه به فرد دیگری بوده است.
  • تنوع طلبی: متاسفانه برخی از افراد با آنکه در یک رابطه سالم و درست قرار دارند، به زودی دچار کسالت شده و دوست دارند با افراد جدیدی رابطه برقرار کنند. این امر نیز از رایج ترین دلایل بروز نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش است.
  • مورد بی توجهی قرار گرفتن: گاهی عدم دریافت پاسخ عاطفی یا توجه از سوی طرف مقابل، باعث می شود که شخص به دنبال فرد دیگری برای رفع نیازهایش باشد. هر چند که این دلیل در خیانت زنان فراوانی بیشتیر دارد، اما مردان نیز به چنین عللی دچار خیانت می شود.
  • دلایل مقطعی یا لحظه ایی: یک سری شرایط که در آن احتمالا فرد از هوشیاری کافی برخوردار نیست، همچون مستی یا خماری ممکن است باعث خیانت بویژه خیانت جنسی شود.
  • احساس اعتماد بنفس: بعضی از افراد با تمام کردن یک رابطه خود را قدرتمند یافته و احساس عزت نفس بالایی می کنند. همین مورد یک انگیزه برای سوق به سمت خیانت است.
  • خشم: انتقام و جبران رفتارهای ناخوشایند دیگری، یک علت و انگیزه شایع برای خیانت بویژه در میان پسران به شمار می رود.
  • عدم تعهد و احساس مسئولیت: بی تعهدی نسبت به رابطه و پایبند نبودن به قول ها به سادگی منجر به خیانت می شود.

نحوه برخورد با خیانت پسر به دوست دخترش

نحوه برخورد با خیانت پسر به دوست دخترش

قبل از اینکه بخوا هید هر گونه اقدامی انجام دهید، ابتدا باید از تشخیص نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش مطمئن شود. اطمینان حاصل کنید که حساسیت یا علاقه بیش از حد باعث رسیدن به چنین نتیجه گیری نشده باشد.

اما چنانچه از این مورد مطمئن شدید، چه تصمیم درست است. یادتان باشد که اگر قصد شما ازدواج است و در دوران آشنایی به سر می برید، نباید خیانت را دست گرفته و بخاطر علاقه از آن سر سری رد شوید. با این وجود، تصمیم گیری در چنین مواقعی بسیار حساس و پیچیده است.

شرایط هر کس و دلایل خیانت برای هر رابطه ایی متفاوت است. سعی کنید در این مورد حتما از یک مشاور یا روانشناس راهنمایی بگیرید. اما به فکر انتقام جویی، سرزنش خود، تحمل یا از خودگذشتگی بی مورد، و … نباشید. شما باید به یک نتیجه صحیح و معقولانه برسید.

خلاصه مطالب

در  این مقاله دیدیم که اصلی ترین نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش چیست و سعی کردیم تا شما را با دلایل چنین رفتاری و نحوه برخورد با آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

اما گاهی می توان با داشتن یک رابطه سالم و رعایت بسیاری از موارد از قربانی شدن در روابط عاطفی جلوگیری کرد. همچنین، تصمیم گیری درست در هنگام تشخیص خینت نیز می توان آسیب های آن را بسیار کمتر کند. صحبت با مشاورانی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند بسیار کمک کننده خواهد بود. به همین منظور، کارشناسان حوزه رابطه با جنس مخالف در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده ارائه راهنمایی های لازم در این زمینه به تمامی دوستان می باشند. 

نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش چیست؟

در این مقاله می توانید با مهم ترین نشانه های خیانت پسر به دوست دخترش آشنا شوید.

دلایل خیانت پسر به دوست دخترش چیست؟

از بین رفتن عشق، تنوع طلبی، مورد بی توجهی قرار گرفتن، دلایل مقطعی یا لحظه ایی، احساس اعتماد بنفس، خشم، وعدم تعهد و احساس مسئولیت از مهم ترین عوامل روی آوردن به خیانت می باشند

با خیانت دوست پسر خود چگونه برخورد کنیم؟

برای دریافت مشاوره و راهنمایی در این مورد می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا حسایت نسبت به گوشی می تواند نشانه خیانت پسر به دوست دخترش باشد؟

بله. اگر به یکباره دیدید که نسبت به گوشی اش حساس شده، آن را مدام چک می کند، پیوسته در حال پیام دادن است، آن را به شکلی در دست می گیرد که محتوا برای شما مشخص نباشد.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور