ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی
ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

نحوه ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

اخلاقیات و لزوم سلامت روانی حکم می کند که نیازهای جنسی از طریق ازدواج و روابط متعهدانه برآورده شود اما اگر ازدواجی صورت نگیرد، تکلیف ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی چه خواهد بود؟ این یک مسئله بسیار مهم است که ارضا کردن و نکردن آن در هر دو صورت چالش های خاص خود را دارد. 

از این رو، برای اغلب افرادی که در دوران تجرد به سر می برند، آگاهی از روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یک دغدغه مهم محسوب می شود. در نظر گرفتن جوانب مختلف موجب بروز چنین چالشی می شود. به همین دلیل، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین اگر برایتان سوالی مطرح شد، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

آیا ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی ضرورت دارد؟

آیا ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی ضرورت دارد؟

نیاز جنسی نیاز مشترک بین انسان و حیوان است اما برآورده کردن آن مستلزم چهارچوب های خاصی می باشد و در این صورت بسیار مفید است. به طوری که دانشمندان در تحقیقات بسیاری به فواید رابطه جنسی بر بدن دست یافته اند. از سویی، امروزه در جامعه ما مشکلات اقتصادی باعث شده است تا نرخ ازدواج کاهش یابد و سن ازدواج نیز افزایش یابد.

حال یک مسئله مهم در این باره ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی است که برخی از افراد معتقدند اگر برآورده نشود موجب تنش می شود. جوانان و نوجوانانی که چنین کششی را در درون خود احساس می کنند در یک دو راهی دشوار قرار می دهند.

اینکه آیا باید نیاز خود را ارضا کنند یا بخاطر برخی مصالح از آن چشم پوشی کنند. از سویی ارضا نشدن نیز با چالش های خاص خود همراه است. پاسخ به چنین مسئله ایی نیازمند تحلیل و در نظر گرفتن جوانب مختلفی است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

رایج ترین روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی عبارتند از پورنوگرافی، خودارضایی، روابط جنسی، ازدواج موقت.

گرایش به پورنوگرافی

روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

امروزه اولین گزینه جهت ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی برای بسیاری از جوانان پورنوگرافی است. متاسفانه فیلم ها و عکس های مستهجنی که به سادگی و سهولت برای همگان در دسترس می باشد، توانسته اند با ایجاد یک لذت آنی و کاذب به یک صنعت بزرگ و پر سود تبدیل گردند.

جوانی که نیاز جنسی به شکل خفیفی او را تحت فشار قرار می دهد، به دلیل عدم امکان ارضا از طریق شریک جنسی تلاش می کند تا با دیدن پورن به لذت برسد. در حالی که این روش کار را خراب تر کرده و تاثیر پورن بر نوجوانان و جوانان شعله نیاز جنسی را برافروخته تر می کند.

همین امر باعث می شود تا شخص در اکثر مواقع برای آنکه این عطش را خاموش کند به سمت این فیلم ها کشیده شود. در نتیجه پدیده اعتیاد به پورنوگرافی پدید می آید. ماجرا وقتی بدتر می شود که رفتارهای وسواس گونه نیز به وجود می آید و شخص بین احساس گناه، استرس و اضطراب و کشش به سمت چنین فیلم هایی از درون دچار کشمکش می شود.

از سوی دیگر، کمال گرایی و تشکیل فانتزی جنسی غیر واقعی سبب می شود که او بعدا در رابطه زناشویی و دنیای واقعی دچار مشکلاتی همچون کاهش میل جنسی، دیر انزالی یا زود انزالی و بسیاری از مشکلات و اختلالات جنسی شود. بنابراین به خوبی می توان نتیجه گرفت که پورنوگرافی نمی تواند راه خوبی برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی باشد.

خودارضایی

خودارضایی

شاید از دید مذهب و اجتماعی که ما در آن زندگی می کنیم، خودارضایی یک امر پسندیده نباشد که البته دلایل انسانی و سلامت در پس آن است اما اگر از نظر علم پزشکی به این کار نگاه کنیم، در واقع ضرر خاصی در آن دیده نمی شود و حتی برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی نیز مناسب انگاشته می شود.

به ویژه برای جوانی که به علت های گوناگونی امکان ارتباط جنسی ندارد. اما همانطور که در مقاله پیامدها و عوارض خودارضایی نیز اشاره کرده ایم، مهم ترین جنبه منفی خودارضایی آن است که بشدت اعتیاد آور است. یعنی اگر شخصی یک یا دوبار آن را امتحان کند و لذت به ارگاسم رسیدن را تجربه نماید، مغز او فرمان می دهد تا مجدد این کار را انجام دهد.

بعلاوه، از آنجا که هیچ گونه تعامل عاطفی و لمس بدنی در خودارضایی زنان و مردان صورت نمی گیرد، معمولا فرد از نظر روحی ارضا نشده و حتی دچار مشکلاتی همچون افسردگی پنهان، بی علاقگی به فعالیت های مهم زندگی، کاهش عزت نفس و کمبود اعتماد بنفس، احساس گناه، عدم تمرکز کافی و احساس تنهایی می شود.

روابط جنسی آزاد

برخی معتقدند که اگر امکان ازدواج نباشد، یکی از بهترین روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی داشتن روابط آزاد و ازدواج سفید است. فارغ از تمام توصیه های دینی و اخلاقی که سلامت معنوی انسان را تضمین می کنند، این کار از دیدگاه روانشناسی و پزشکی نیز نمی تواند نیاز جنسی دوران مجردی را برآورده کند.

همانطور که گفته شد، زیاده روی در ارضای این نیاز، منجر به شعله ورتر شدن آن می شود. برخی این میل را با آب خوردن، غذا خوردن، توالت رفتن و حمام کردن و نیازهایی این چنینی مقایسه می کنند.

این در حالی است که اگر نیاز جنسی کنترل نشود می تواند مقام انسانیت را تنزل ببخشد و سلامت اخلاقی فردی و اجتماعی را به خطر بیندازد. بعلاوه، ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی در رابطه جنسی قبل از ازدواج، ما با روحیات، عواطف و جسم دو نفر کنار هستیم که اگر مورد ملاحظه قرار نگیرند آسیب های جبران ناپذیری به آن ها وارد می شود.

علاوه بر این، خود شخص در معرض خود سرزنشی، احساس حقارت، احساس گناه و پشیمانی، مسلط شدن عواطف بر منطق، لطمه های شغلی، تحصیلی، مالی و سوء استفاده قرار دارد.

ازدواج موقت

از نظر دینی یکی از سالم ترین راه ها برای مهار کردن نیاز جنسی افرادی که امکان ازدواج ندارند، ازدواج موقت است. این مورد نیز تا حدی که مورد سوء استفاده قرار نگیرد، نسبت به روش های دیگر سالم تر می باشد. چرا که در آن معمولا بین طرفین قراردادی حاکم می شود.

همچنین، اگر اگر بارداری ناخواسته اتفاق بیفتد و مسئولیت فرزندان ازدواج موقت معمولا بر عهده مرد است و او مسئول خرج و مخارج رشد اوست. از این رو، از میزان فحشا نیز کاسته می شود. البته این کار دارای جوانب منفی بالقوه نیز هست. یکی از بارزترین پیامدهای ازدواج موقت برای ارضای نیاز جنسی در مجردی این است که تنوع طلبی جنسی را به علت نبود رابطه پایدار افزیش می دهد و اینکه نرخ رابطه با مرد متاهل بالا می رود و موجبات خیانت را فراهم می آورد.

نحوه کنترل ارضای نیاز جنسی در مجردی

نحوه کنترل ارضای نیاز جنسی در مجردی

بحث این نیست که نباید هرگز به نیاز جنسی فکر کرد یا ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی کار اشتباهی است اما همانطور که بررسی کردیم، در روش های موجود احتمال ضرر وجود دارد و اگر خود مراقبتی یا کنترلی صورت نگیرد، می تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم به نظر می رسد که بهتر است به یک سری نکات در این رابطه توجه شود.

میل جنسی با کاهش تعداد دفعات ارضا کم می شود

شاید این تیتر کمی عجیب به نظر برسد و شما فکر کنید که کم کردن این نیاز غیر ممکن است اما حقیقت این است که اگر شخصی تعداد دفعات ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یا حتی تاهل را کم کند، بتدریج منجر به بی میلی جنسی خواهد شد.

به نحوی که حتی در تحقیقات نیز نشان داده شده است که ترک رابطه جنسی برای مدت طولانی منجر به بی میلی جنسی خواهد شد. این نیاز با نیازهای دیگر تفاوت دارد و آنطور نیست که اگر ارضا نشوید روز به روز تشنه تر شوید. از این رو، اگر خودارضایی را کاهش دهید و فیلم های پورن را به حداقل برسانید، خواهید دید که دیگر مثل قبل تحت فشار این نیاز نیستید و می توانید تا زمان ازدواج صبر کنید.

خود را در معرض تحریک قرار ندهید

نیاز جنسی با وجود تحریکات بسیار بیشتر خواهد شد. امروزه نیز با وجود رسانه های اجتماعی و نفوذ فرهنگ های غربی در کشور، همه ما در معرض تحریکات زیادی قرار داریم که اگر کنترل نشوند نه تنها ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی را به انحراف می کشانند، بلکه باعث افزایش عطش جنسی می شود.

تماشای فیلم های تحریک آمیز، دوستی دختر و پسر به قصد خوش گذرانی، معاشرت های بدون مرز و … همگی کنترل نیاز جنسی را سخت می کنند. از این رو، اگر می خواهیم که ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی ما را تحت فشار قرار ندهد، رعایت این نکات ضروری به نظر می رسد. کنترل منفی یعنی مبارزه با میل خود با وجود تحریک بسیار و این روش بسیار مخرب است.

برنامه ریزی داشته باشید

هر چه بیکاری و اوقات فراغت بیشتری داشته باشید، ذهن بیشتر در مسائل جنسی درگیر می شود. در حالی که اگر خود را با فعالیت های مهم و هدفمند مشغول کنید، کمتر خود را در حصار فشارهای جنسی می بینید. ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی حالتی طبیعی است اما با مشغولیت های بیشتر می تواند کمتر به آن پرداخت.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد تا نکات مهم در مورد نحوه ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی عنوان شود و امید داریم که توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را به شما خواننده عزیز ارائه دهیم.

اگر همچنان در رابطه با مسائل جنسی یا موضوعات مربوط به ازدواج نیازمند کسب راهنمایی و مشاوره هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. تیم روانشناس و مشاور دکتر در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

چگونه در دوران مجردی نیاز جنسی خود را ارضا کنیم؟

در این مقاله به این بحث پرداخته ایم و روش های ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی را مورد بررسی قرار داده ایم.

آیا امکان کنترل نیاز جنسی در دوران تجرد وجود دارد؟

با رعایت نکاتی همچون کاهش تحریکات، کاهش تعداد دفعات ارضای جنسی، برنامه ریزی و تعیین هدف برای زندگی، و … می توانند تا حد زیادی این نیاز را در دوران تجرد کنترل کنند.

آیا ازدواج موقت برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی راه مناسبی است؟

این روش همانطور که در مقاله آمده است، مزایا و معایب خود را دارد که باید کنترل شوند.

اگر میل جنسی در دوران مجردی به ما فشار آورد چه باید کرد؟

برای کسب راهنمایی در این مورد می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور