ترک گل با ریتالین
ترک گل با ریتالین

روش اصولی ترک گل با ریتالین

پشت سر گذاشتن مراحل ترک گل با ریتالین به دلیل وابستگی که در مصرف کنندگان خود به وجود می آورد، شاید کار چندان آسانی نباشد. اما به هر ترتیب، از آنجا که عوارض استفاده از گل یا همان ماری جوانا از نظر پزشکان و روانپزشکان بسیار زیاد است، همواره توصیه می شود که هرگز به سمت چنین ماده مخدری نروید و اگر فردی به آن معتاد شده است، از طریق روش های استاندارد و اصولی هر چه زودتر برای ترک اقدام کند.

دقت داشته باشید ترک گل با ریتالین بدون تجویز پزشک هرگز پیشنهاد نمی شود. همچنین، مصرف داروی ترک ماری جوانا نیز غالبا با پیامدهای منفی همراه می باشد و بهتر است از این شیوه استفاده نشود. روش های اصولی ترک گل با ریتالین را می توان به دو نوع تقسیم بندی کرد که مهم ترین آن گذراندن مراحل روان درمانی برای ترک اعتیاد می باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه با جزئیات از این روش ها آگاه شویم. علاوه بر این، کارشناسان و متخصصان ترک اعتیاد دکتر فکر در کنارتان هستند تا شما در این مسیر یاری دهند.

ترک گل با ریتالین به صورت خودسرانه

ترک گل با ریتالین به صورت خودسرانه

ریتالین یکی از موادی است که پزشکان پس از بررسی شرایط فرد، آن را برای آرام بخشی و تسکین تجویز می کنند. اما بخش منفی ماجرا اینجاست که برخی از افراد از ریتالین برای کنکور یا کاهش دردهای جسمانی خود به طور خودسرانه استفاده می کنند. غافل از اینکه ریتالین اعتیاد آوره و دچار دردسرهای جدیدی می گردند.

در اینکه ریتالین یکی از داروهای آرامش بخش و تسکین دهنده است، هیچ شک و شبه ای وجود ندارد. به همین دلیل هم گاهی افراد معتاد به مواد مخدر از جمله ماری جوانا یا همان گل، از این دارو برای ترک اعتیاد آسان استفاده می کنند.

اما موضوع مهم این است که ترک گل با ریتالین خودسرانه به علت اینکه فرد را به خود وابسته می کند، پس از مدتی جدا شدن از آن دشوار خواهد بود. بطوریکه افراد برای ترک اعتیاد به ریتالین دست به گریبان مواد دیگری می شوند که به مراتب مضرتر می باشند.

البته این بدان معنا نیست که استفاده از این دارو کاملا اشتباه است. بلکه با توجه به شرایط بیمار معتاد به انواع ماری جوانا و همچنین مواردی از جمله : میزان مصرف، مدت زمان مصرف و همچنین سن مصرف کننده نیز می توانند در تجویز دارو موثر واقع شوند. از این رو، توصیه اکید ما در رابطه با ترک گل با ریتالین این است که حتما و حتما با پزشک و یا روانپزشک مشورت نمایید.

نحوه ترک گل با ریتالین در مراکز ترک اعتیاد

نحوه ترک گل با ریتالین در مراکز ترک اعتیاد

چنانچه به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید و یا اینکه نزد روان درمانگر و یا روانپزشک بروید، در مرحله اولیه یکی از اقدامات لازم و ضروری، گرفتن شرح حال است. گرفتن شرح حال از بیمار، از مهم ترین مراحل مراحل روان درمانی برای ترک اعتیاد، به ویژه ترک گل با ریتالین محسوب می شود.

گاهی برای اطلاع از وضعین مراجع، پرشسنامه، یا همان آزمون های روانشناسی در اختیار آن ها قرار داده می شود تا خود را به طور کامل معرفی کنند. لازمه این مورد داشتن صداقت در تکمیل اطلاعات می باشد. پس از ارزیابی های اولیه و دریافت کامل مصاحبه بالینی، مراحل روان درمانی شروع خواهد شد و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد شد.

انجام آزمایش در آزمایشگاه و یا در برخی از موراد، کیت تست اعتیاد می تواند سنجش دقیق برای این موضوع باشد و میزان ماری جوانا در خون را نشان می دهد. به تبع آن، پلن درمانی و داروهای مورد نیاز برای آن تجویزمی شود. این کار به طور معمول توسط پزشکان، روانپزشکان و همچنین روانشناسان بالینی صورت می پذیرد.

فرآیند ترک ماری جوانا

همانطور که گفته شد، با توجه به نوع مصرف فرد، مدت زمان و نحوه ترک گل با ریتالین می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، حداقل 6 هفته زمان مورد نیاز است تا اثرات مصرف این ماده از بین برود. همچنین در برخی از موارد با توجه به میزان مصرف شخص، به ده هفته برای ترک اعتیاد نیاز خواهیم داشت تا ماده مخدر به طور کامل از بدن فرد دفع گردد.

پس از 12 روز از ترک مواد، به طور معمول فرد معتاد، اثرات و علائم جسمانی را خواهد داشت که رایج ترین آن ها عبارتند از : اختلال خواب، تعریق زیاد، خواب دیدن زیاد، درد عضلانی، سردرد، سرماخوردگی، سو هاضمه، بی قراری و احساسات منفی باشد. این موارد با یک پرسشنامه و یا همان آزمون روانی قابل سنجش است.

آنچه در این مرحله بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که فرد تصمیم به بازگشت به اعتیاد نداشته باشد. بنابراین، نکته مهم در این قسمت تصمیم قاطعانه و درونی فرد مبنی بر اینکه “برای همیشه نخواهم کشید” می باشد. چرا که در مسیر ترک اعتیاد، همواره سختی ها و رنج هایی وجود دارد که اگر یک انگیزه و هدف مهم در میان نباشد، حتی در صورت استفاده از اصولی ترین راه ترک اعتیاد نیز ممکن است معتاد مجدد به سمت ماده مخدر کشیده شود.

مرحله دوم درمان بدون داروی ترک ماری جوانا

مرحله دوم درمان بدون داروی ترک ماری جوانا

در مرحله دوم، بدون داروی ترک اعتیاد به گل ما شاهد اثرات روانی هستیم که تا سه هفته پس از ترک مواد به طول می انجامند. در واقع احساسات منفی در این دوره بسیار بروز و نمود خواهد داشت و به همین دلیل شخص، دچار احساساتی همچون عدم توانایی کنترل خشم، عصبانیت و یا غم و اندوه می شود. در این مرحله به طور معمول قدرت تخیل در خواب بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

نکاتی مهمی که افراد باید در دوران ترک گل با ریتالین به یاد داشته باشند:

  • شما هنوز در انجام امور روزمره زندگی خود مشکل دارید هرچند که بتدریج بهتر خواهید شد، اما بهتر است از داشتن چنین وضعیتی ناامید نشده و به تلاش خود ادامه دهید.
  • تعادل احساسی شما به هم می خورد. در واقع به مسائلی فکر می کنید که در شما احساس خوب یا بد را به طور افراطی وجود می آورند.
  • امور زندگی خود را مورد بررسی قرار دهید و فکر کنید که چگونه می توان از پس امور روزمره زندگی خود بر بیایید؟
  • با انتخاب روش های مختلف ، تلاش کنید تا شرایط سخت را شناسایی نموده و از آن ها دوری کنید.
  • توانایی خود را برای بررسی مشکلات و همچنین داشتن پاسخ های مناسب به کار ببرید.
  • در صورتی که توان ابراز احساسات خود را نداشته باشید، این مسئله می تواند موجب بازگشت مجدد شما به مصرف کانابیس شود بنابراین بسیار مهم است که به مقایسه و بررسی کردن اهمیت دهید.
  • در رابطه با اینکه چه تغییراتی در شما به وجود آمده است حتما از دوستان و آشنایان خود در این زمینه سوال کنید.

مرحله سوم درمان ترک گل با بدون ریتالین

در این مرحله با توجه به هویت کاذبی که برای فرد در رابطه با خود به وجود آمده است، تلاش می شود تا به او کمک کنیم تا در طی فرایند بلوغ، یک کنکاش درست و اساسی داشته باشد تا بتواند هویت اصلی خود را بازیابد و مجددا در رابطه با خود و شخصیت خود، تجدید نظر نماید. در نظر داشتن این موارد برای کسانی که اقدام به ترک گل با ریتالین کرده بسیار مهم دارد.

در مرحله سوم درمان ترک اعتیاد چه نکاتی حائز اهمیت است:

  • افکارتان را در زمانی که مواد مصرف می کردید با حال که در جست و جوی آن هستید مقایسه کنید.
  • در گذشته چه روشی برای برخورد با مشکلات داشته اید؟ در حال حاضر چگونه می توان این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد؟ چه روش هایی برای جایگزین کردن آن می شناسید؟
  • فراموش نکنید که شما در حال شروع یک مرحله جدید از زندگی خود قرار دارید که پایانی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل این نوع بلوغ را باید تجربه کنید. این تجربه به دلیل مصرف کانابیس در حال حاضر کند شده است.
  • بهتر است در حال حاضر فکر کنید که چرا کانابیس برای شما یک داروی بسیار جذاب و لذت بخش بوده است؟
  • افراد در پی احساساتی که در طول زمان دارند، دچار احساسات پوچی و شکست می شوند.

چرا پس از درمان، باز هم افراد به مصرف کانابیس روی می آورند؟

چرا پس از درمان، باز هم افراد به مصرف کانابیس روی می آورند؟

علت های مختلفی ممکن است برای استفاده دوباره و همچنین بازگشت به ماده مخدر وجود داشته باشد که به شرح زیر می باشد.

  • کشف و مواجه شدن یا عدم بلوغ خود
  • احساس گم کردن بخش مهمی از زندگی
  • وابستگی بیش از حد به ماده مخدر
  • این که فرایند تغییر مسیر، نوعی شکست به حساب می آید
  • این که روش جایگزینی برای حل سوالات خود ندارید
  • اینکه محبورید حدس بزنید به این دلیل که نمی دانید چه باید بکنید

راه های باقی ماندن در حالت ترک مواد

گاهی امکان دارد در شرایطی قرار بگیرید که شما را دوباره به مصرف مواد وسوسه کند. حتی اگر بتوانید بر وسوسه خود غلبه کنید، ممکن است فکر ترک گل با ریتالین به ذهن تان خطور کند و برای کاهش دردهایتان به این روش روی بیاورید. به شما توصیه می کنیم که برای دوری از این ماده راه های زیر را امتحان کنید تا راحت تر بتوانید با علائم ترک اعتیاد و شرایط ناخوشایند این دوران کنار بیایید.

  • باید خودتان را آماده کنید تا به دوستانتان بگویید که چرا کشیدن کانابیس را ترک کرده اید؟
  • تلاش کنید تا با برنامه های هفتگی و روزانه، به زندگی خود یک نظم جدیدی بدهید.
  • تلاش کنید روش مناسبی برای مواجه با موقعیت های پر استرس بیابید.
  • تلاش کنید تا روابط جدیدی را برقرار کنید.
  • از موقعیت ها و مکان های محرک دوری کنید که باعث می شود شما مجددا به مصرف مجدد مواد روی بیاورید.
  • زمانی که احساس نیاز به مصرف کانابیس دارید، سعی کنید ریشه آن را بررسی کرده و آن را رفع نمائید.
  • دلیلی برای رفتن به جایی که قبلا در آن مواد مصرف نموده اید وجود ندارد و به همین دلیل توصیه می کنیم که این کار را نکنید.
  • هر چند وقت یک بار، مهم است که به یاد بیاورید که چه چیزی موجب شده تا شما تصمیم به ترک ماده مخدر بگیرید.
  • بهتر است با افرادی در ارتباط باشید که از فرایند تغییرات شما به خوبی آگاه هستند.
  • تمامی لوازم و همچنین متعلقات مربوط به کانابیس را دور بریزید.
  • هرگز مشروبات الکلی و یا مواد دیگر را جایگزین ترک عادت به کانابیس نکنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ترک گل با ریتالین ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتری در رابطه با داروی ترک ماری جوانا می باشید و یا تمایل به ارتباط مستقیم برای مشاوره و جلسات روان درمانی با مشاوران ما هستید، می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در وب سایت موجود است تماس حاصل نمایید.

آیا ترک گل با ریتالین می تواند موجب عدم اعتیاد همیشگی فرد باشد؟

خیر. دارودرمانی می تواند تنها در مواردی به فرد کمک کند که او بتواند با شرایط وسوسه انگیز مقابله نماید که این مورد در واقع لزوم روان درمانی را مشخص می نماید.

داروی ترک ماری جوانا چیست؟

استفاده و مصرف داروی ترک ماری جوانا تنها پس از بررسی روانپزشک باید صورت بگیرد و با توجه به شرایط بیمار تجویز شود.

آیا مصرف ریتالین برای ترک اعتیاد بدون عوارض است؟

ریتالین به نوبه خود یکی از مواد اعتیاد آور است که در صورت استفاده از آن، شما دچار وابستگی به این ماده خواهید شد.

در طول روز برای ترک ماده مخدر باید چقدر ریتالین مصرف نماییم؟

نحوه استفاده از ریتالین با توجه به وابستگی بیمار به این ماده و همچنین شرایط جسمانی او تجویز خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور