ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج
ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

با وجود آنکه روانشناسان و کارشناسان زیادی در مورد اصول یک رابطه درست احساسی نظریات و توصیه های گوناگونی را ارائه داده اند، اما در بین آن ها ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج بارزتر و مهم تر از آن ها به نظر می رسد. در این نکات، به انواع روابط قبل از ازدواج و تاثیر این روابط بر زندگی آینده نیز پرداخته شده است. بنابراین، تا حدی مشخص می شود که قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که محتوای ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج چیست و از چه نظر اهمیت دارند. چرا که امروزه رابطه های پیش از ازدواج بسیار گسترده تر از گذشته شده و تعداد زیادی از آن ها بدون سرانجام یا با بحران همراه اند. همچنین، اگر برای بهبود رابطه خود نیازمند مشاوره و راهنمایی هستید، می توانید براحتی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ضرورت آگاهی از ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

ازدواج و انتخاب همسر مناسب یکی از سخت ترین مراحل زندگی هر فردی است. حساسیت این مرحله به این دلیل است که در صورت عدم تصمیم گیری درست، در آینده بایستی با مشکلات زیادی در زندگی مشترک دست و پنجه نرم خواهید کرد.

انتخاب همسر نمی تواند به یکباره اتفاق بیفتد و پروسه خاص خود را دارد. برخی از خانواده با ازدواج سنتی موافقند و تعدادی دیگر معتقدند که آشنایی قبل از ازدواج بایستی به صورت دوستی دختر و پسر باشد. در اینجا قصد نداریم که این روش ها را نقد کنیم یا به این بحث بپردازیم که آیا دوستی قبل از ازدواج است یا خیر؟

چرا که در تمام انواع روابط قبل از ازدواج ، معمولا یک رابطه عاطفی شکل می گیرند. از این رو، به نظر می رسد که آشنایی با ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج برای همه افراد در شرف ازدواج ضروری است. زیرا اگر احساسات بر منطق غالب گردد و یا سنجیده تصمیم گیری شود، آینده دو شخص می تواند بسیار ناخوشایند رقم بخورد.

ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج چیست؟

 ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج چیست؟

قطعا نمی توان با ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج به تمامی جوانب و اصول یک رابطه استاندارد اشاره کرد. زیرا عامل پایداری در روابط عاطفی به تعداد انسان های روی زمین و شرایطی که بین آن ها وجود دارد، متفاوت است. اما می توان گفت که نکات ارائه شده در زیر نسبت به سایرین در اولویت قرار دارند.

1. جذابیت های ظاهری

همه ما انسان ها به طور فطری زیبایی ها را دوست داریم. داشتن چهره خوب و یا نوع تیپ خاصی ممکن است در نگاه اول برای دختر و پسر بسیار جذاب باشد. در واقع همه ما انسان ها به اولین موردی که جذب می شویم، ظاهر یک فرد می باشد. البته سلایق متفاوت است و زیبایی در نظر هر کسی به شکل متفاوتی تعریف می شود.

 نتایج تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۹ انجام شد، نشان داد که داشتن ظاهر مناسب و برخورداری از یک چهره خوب برای خانم ها یکی از محاسن محسوب می شود. البته برای خانم ها، توانایی مالی و آینده که بتوان در آن احساس امنیت و تامین شدن داشته باشند نیز بسیار جذاب می باشد.

 اگر از اطرافیان خود در زمینه ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج سوال کنید، ممکن است در میان معیارهای مهم ازدواج یا رابطه، آن ها جذابیت های ظاهری چندان اهمیت نداشته باشد. اما در اغلب اوقات، برخی از دختران و پسران تصور می‌کنند که چنانچه فرد مقابلشان جذابیت ظاهری داشته باشد، بسیار به او علاقه مند خواهند شد.

2. همه چیز خوب است

اوایل آشنایی یک دختر و پسر معمولا با هیجان های زیادی همراه است. این هیجان ها به حدی است که هر دو فرد تصور می کنند که فرد مقابلشان بهترین است و در انتخابشان مصمم می شوند. همین موضوع موجب می شود تا چشمان خود را بر روی تمامی عیب های طرف مقابل بسته و شناخت طرفین به شکل درست خود اتفاق نیفتد.

یکی از دلایلی که باعث می شود تا دختران و پسران جوان از این نوع رابطه ها دست نکشند، این است که فکر می کنند فرد مقابلشان همان کسی است که همیشه می خواستند و به همین دلیل می خواهند تا همیشه او را دوست داشته باشند. اما این امر حتی بعد از عقد، می تواند رنگ ببازد و یا پس از ازدواج شخص بسیار تغییر کند. به همین دلیل این موضوع از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج می باشد.

3. پیامدهای تمام کردن رابطه

انواع روابط قبل از ازدواج

یکی از خطراتی که در مورد رابطه های دوستی پیش از ازدواج وجود دارد، این است که هیچ گونه تعهدی برای نگه داشتن و یا ادامه دادن به این رابطه با فرد مقابل وجود نخواهد داشت. حتی در برخی موارد، ترس از تعهد در رابطه به وضوح دیده می شود. همین عدم رسمیت، بنیاد رابطه را متزلزل می کند و هر لحظه ممکن است یکی از طرفین آن را خراب کند.

اگر در دوران نامزدی و یا عقد باشید و پس از طی نمودن دوره آشنایی به این نتیجه برسید که فرد مقابل به درد شما نمی خورد یا به هر دلیلی با هم احساس خوشبختی نخواهید کرد، نمی توانید آن را بهم بزنید. چون در این صورت بخاطر اتمام رابطه باید به تمام فامیل، دوستان و آشنایان خود جواب پس دهید، که چرا ازدواج نکرده اید. بنابراین، اکثر افراد در ازدواج های سنتی، ترجیح می دهند که حتی با وجود اشتباه بودن رابطه به آن ادامه دهند. در حالی که در رابطه های دوستی اینگونه نیست.

4. برطرف کردن نیاز جنسی از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

طبیعی است به هنگام شروع یک رابطه عاطفی یکی از گرایشاتی که برای هر دو نفر به وجود می آید، کشش و ارضای نیاز جنسی می باشد. این گرایش جنسی لزوما نمی تواند موجب بهبود رابطه شود. اما متاسفانه برخی از دختران و پسران به هنگام شروع ارتباط، به این امر روی می آورند.

متاسفانه گاهی بی مبالاتی منجر به تعرض و بی وفایی یکی از طرفین می شود که البته غالبا خانم ها در چنین شرایطی بیشتر آسیب می بینند. همین سوء استفاده ها موجب می شود تا در آینده نیز بسیاری از مشکلات همچنان به قوت خود باقی بماند و اختلاف زن و شوهر بسیار بیشتر گردد.

5. نامعلوم بودن وضعیت آینده با فرد

در آشنایی های رسمی که با دخالت و نظارت خانواده ها همراه است، به طور معمول، فرد خود را متعهد به تامین آینده نامزد می داند و یکی از ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج نیز همین مسئله می باشد.

اما در روابط دوستی، یکی از گلایه هایی که در تمامی دختران وجود دارد، این است که فرد مقابل هنوز تکلیف او را مشخص نکرده و در بلاتکلیفی بسر می برد.

6. قضاوت و داوری نسبت به جنس مخالف

توجیح برخی از دختران و پسران در مورد دوستی با جنس مخالف غالبا این است که با این کار یکی از بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج می باشد. شاید این دلیل تا حدی درست باشد، اما از آنجا که معمولا در روابط عاطفی احساس غالب می شود، کمتر می توان واقع بینانه به ویژگی های شخصیت طرف مقابل پی برد.

7. بالا رفتن هزینه های فرد

هزینه های ازدواج در شرایط و جامعه امروزی سرسام آور است و حتی به یک مانع ازدواج تبدیل شده است. اما هنگامی که تصمیم به داشتن یک رابطه عاطفی گرفته می شود، تقبل کردن این هزینه ها غیر قابل اجتناب است. در حالی که با توجه ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج این خرج های اضافه هیچ گونه نتیجه ایی را در پی نخواهد داشت و تنها فشارهای بیشتری را در آینده به زوجین تحمیل خواهد کرد.

8. افسردگی

تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده

متاسفانه یا خوشبختانه برای بسیاری از افرادی که روابط دوستی را تجربه می کنند، رابطه تنها جنبه سرگرمی دارد و به همین دلیل نمی توان اطمینان داشت که این دو فرد با هم ازدواج کنند. از دست دادن فردی که برای سال ها به او علاقه مند بودید و تجربه شکست عشقی از مهم ترین دلایل افسردگی در جوانان است.

9. احتمال بارداری از دیگر ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج

با داشتن رابطه جنسی حتی بدون دخول و مقاربت، احتمال به وجود آمدن بارداری های ناخواسته ها بسیار زیاد خواهد بود. همچنین، متاسفانه دام هایی که در بسیاری از این روابط وجود دارد به همین سادگی نمی باشد و نمی توان به راحتی از آن ها عبور نمود.

10. وابستگی شدید و روی آوردن به اعتیاد

برخی از آقا پسرها که اعتماد به نفس و عزت نفس پائین دارند، پس از جدا شدن از رابطه ایی که در آن دچار وابستگی عاطفی شده اند، بسیار دشوار است. به همین دلیل عدم تحمل حالات بد، به مصرف مواد مخدر یا الکل روی می آورند.

قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

یکی از سوالاتی که دختران و پسران جوان از ما در مشاوره قبل از ازدواج و خانواده دارند، این است که قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟ آیا می‌توان بدون ارتباط به شناخت کافی و جامعی در مورد همسر آینده رسید؟ آیا با وجود اینکه همه دختران و پسران در حال حاضر روابط دوستی را تجربه می کنند و این روابط بسیار عادی شده است باز هم شما به پیامدهای منفی آن اعتقاد دارید؟ از نظر شما قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

 چنانچه مایلید که ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج برای شناخت طرف مقابلتان به کار ببرید، حتماً به این نکته توجه کنید که این شناخت باید با نظارت خانواده ها و اجازه آنها باشد. چرا؟ زیرا بسیاری از مشکلات، زمانی خود را بروز می دهند که خانواده ها با هم ارتباط برقرار می کنند. همچنین به دلیل رسمیت این نوع رابطه ها، احتمال خطای آن بسیار کمتر می‌شود.

 رابطه قبل از ازدواج اگر به دور از هرگونه حواشی و صرفاً برای شما به طرف مقابل باشد، بسیار رابطه پسندیده و درستی است. در صحبت‌های مراجعین همیشه این موضوع وجود دارد که ما در ابتدا قصدمان همین شناخت بود اما متاسفانه پس از برقراری ارتباط مسیرها تغییر پیدا کرد و این  آسیب های آینده را به خوبی نشان داد.

تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده

تمامی آنچه که در ادامه در رابطه با تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده ارائه خواهد شد، از مقالات علمی پژوهشی چاپ شده استخراج شده و به راحتی می توانید به این مقالات استناد کنید.

 در مطالعه ای که با عنوان بررسی رابطه بین روابط جنسی پیش از ازدواج با نگرش به روابط فرازناشویی (خیانت) در سال ۹۳ بر روی جامعه آماری ۱۴۴ نفر مرد متاهل زیر ۴۵ سال ساکن شهر تهران انجام شد، یافته های زیر در رابطه با ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج به دست آمد.

 نتیج این تحقیق نشان داد که نگرش مردان متاهل به روابط  فرازناشویی با سابقه رابطه جنسی قبل ازدواج ، خواه با همسر فعلی یا فردی دیگر، تفاوت معناداری با سایر مردان داشت. همچنین ببین تعداد شرکای های جنسی پیش از ازدواج و نگرش روابط فرازناشویی روابط معناداری مشاهده شد.در واقع نگرش سهل گیرانه تری نسبت به خیانت در این دسته از مردان وجود دارد.

زیان های رابطه دوستی قبل از ازدواج

زیان های رابطه دوستی قبل از ازدواج

آنچه در این مقاله ذکر شد، تلاش برای ارائه اطلاعاتی در رابطه با زیان های رابطه قبل از ازدواج می باشد. قطعا هر نوع رابطه‌ و معاشرتی یا هر گونه ازدواجی در صورتی که با آگاهی و همچنین آموزش های درست انجام شود، احتمال اشتباه و خطا در آن بسیار کمتر خواهد بود. بنابراین تصور نکنید که داشتن یک ازدواج سنتی و یا روابط دوستی می‌تواند موجب خوشبختی و یا بدبختی مطلق شما شود.

 بی اعتمادی در دختران و پسرانی که با هم ازدواج می کنند یکی از مسائلی مهمی ای است که در آینده تجربه می‌کنند. برخی از دختر خانم ها و آقا پسرها تمایل دارند همسر خود را با فردی که قبلا با آن رابطه داشته اند، مقایسه کنند. گاهی هم مسائلی را پنهان می کنند که در آینده آشکار می شوند.

 برخی از آقا پسرها در صورت ازدواج با همان فرد و یا فرد دیگری این تصور را دارند که اگر  همین خانم در گذشته موفق به پنهان کردن این مسائل از خانواده خود شده است، بنابراین در آینده نیز به احتمال خیلی زیاد به من خیانت خواهد کرد و یا اینکه بسیاری از حرف های او را باور ندارند. این بی اعتمادی مخل زندگی زناشویی برای هر دو نفر می شود و از جمله ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با انواع روابط قبل از ازدواج می باشید و یا می خواهید به پاسخ سوالاتی از جمله قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟ و دریافت مشاوره احتصاصی در رابطه با تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده و زیان های رابطه قبل از ازدواج می باشید، با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان اطلاعات کاملی در رابطه با ده نکته روابط عاطفی قبل از ازدواج به دست آورد؟

برای کسب اطلاع دقیق از تمامی موارد علمی و اثبات شده وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

انواع روابط قبل از ازدواج چگونه است؟

انواع روابط شامل : داشتن روابط تنها برای سرگرمی، روابط برای ارضای نیاز جنسی، رفع نیازهای عاطفی و همچنین برای شناخت و ازدواج.

قبل از ازدواج روابط چگونه باید باشد؟

بهتر است با نظارت خانواده ها و صرفا برای شناخت بیشتر بدون داشتن حواشی مضر باشد.

تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی آینده چیست؟

یکی از مهم ترین زیان های رابطه قبل از ازدواج ، خیانت در آینده و همچنین بی اعتمادی نسبت به فرد مقابل می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور